Dreger Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Koledzy mam takie pytanie do znawców: Czym różnią się silniki 1,9 TDI AJM ( 115 km 285 Nm) montowane w B5 od 1,9 TDI BKE ( 115 km 285 Nm) montowane w B6 ?
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Kosmetyką ( osprzętem zewnętrznym )
Dreger Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Potrzebowałbym dokładniejszych informacji. Jakim osprzętem konkretnie? Turbiną? Sprzęgłem? Skrzynią biegów?
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Ale co za porównanie chcesz zrobić dokładne??? Wahasz się z kupnem czy co??
Dreger Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Tak być może. W moim B5 mam 1,9 AJM i sprawuje się bardzo dobrze. Zastanawiam się czym różni się od 1,9 BKE w B6. Jakie jest turbo, sprzęgło, wtryski itp.?
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 sprzęgło to samo wtryski moze oznaczeniem się różnią. sprezarka taka sama. Inny dolot masz nie lepiej w 130ps się pchac? bardziej rozwojowy silnik
Dreger Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Pewnie tak, ale raczej patrzę na stan ogólny auta. Zastanawiam się czy 115 km BKE nie ma jakiś szczególnych wad czy bolączek. No i czy daje radę w B6 które jest 100 kg cięższe, bo w B5 nie ma problemu, daje spokojnie radę.
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Powiem Tobie tak trochę jest ospałe.. ja w swojej ex b5 miałem 231ps 463nm i jechało. Teraz mam B6 w Q i ok 180ps i się ona wlecze. Co mogę powiedzieć BKE moze mieć klapę gaszącą elektryczną... jakbyś już miał kupywać zdrowa BKE to odrazu robic soft wyjdzie ok 145ps ~ 350nm jak wszystko jest ok.
Dreger Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Opublikowano 7 Lutego 2014 Nie no jak u Ciebie masz 180 km w B6 i Ci się "wlecze" to faktycznie masz wysokie wymagania Ja aż takich wymagań nie mam. Sporo jeżdżę na trasie wszędzie fotoradary więc aż takiej mocy nie potrzebuje. Sprzęgło i dwumasa w BKE wytrzyma 350 Nm ?
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Spokojnie u mnie w b5 trzymało 400nm i nic sie nie działo a moc sie przydaje nawet i w trasie. Nie ma co sie dziwic moja wazy ok 1700kg luzem wiec to nie jedzie........
zrywka Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Wydaje mi się że BKE ma taki nowszy system EGR`a. Widziałem właśnie coś takiego w jednej B6. Jakieś takie rurki do niego dochodziły. a reszta jest taka sama.
adrian998998 Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Tak elektryczny EGR i chlodniczka egr
pawel1806 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Wał korbowy jest inny, nie pasuje z jednego do drugiego bo chciałem u siebie zmienić, to musiałem włożyć cały silnik AJM.
adadur Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 AJM i BKE znacznie się różnią - BKE jest po zmianach - klima jak w nowszych 1.9 pod alternatorem na jednym pasku, inny EGR dostosowany do EURO 4, AJM ma chłodniczkę na filtrze paliwa. Inaczej rozwiązany układ dogrzewania - brak świec dogrzewających w BKE itp itd ... poprostu BKE to zmodernizowane AVF (II) - odjęli trochę mocy + modernizację pod kątem ekologii by zmieścić się w Euro 4. Fakt po odjęciu mocy to i turbo "osłabili".
adrian998998 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 BKE nie ma takich korbowodów co AVF
adadur Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Mówię o konstrukcji nie o podzespolach. ten silniki mial byc tani wiec gdzies to musieli zawrzec Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się