Konrad88nj Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam. Mam problem ze znalezieniem problemu z piskami od strony silnika. Gdy auto się nagrzeje zaczyna piszczeć, przy gaszeniu silnika pisk jest większy. Gdy auto jest zimne nie słychać żadnych pisków. Rozrząd i pasek alternatora ma 20 tys. Proszę o sugestie jeśli ktoś to przerabiał. Auto to a4 1,9 tdi brb 116km 2007r.
elmer80 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Sprzegielko alternatora? Piszesz o pasku a rolka napinajaca sprawdzona?
Konrad88nj Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Rolka napinająca nowa, najdziwniejsze jest to że piszczy po kilku-kilkunastu minutach od odpalenia. Piszczy aż do zgaszenia.
elmer80 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 No to spytam ponownie... sprzegielko alternatora?
bouzuki Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Była też taka seria rolek z lipnym łożyskiem,które wyrabiało się po kilku tysiącach kilometrów.Łożyska te występowały w rolkach z zestawów oferowanych przez ASO Audi w Niemczech.Nie wiem,czy w tych z Polski też.Mój mechanik wymieniał w dwóch autach na niemieckich blachach te rolki po kilku tysiącach przebiegu po wymianie rozrządu wykonanej w Niemczech w ASO Audi. Charakterystyczną cechą różniącą te łożyska jest ich kolor.Czerwony kolor uszczelnienia kolor ma to właściwe,firmy KOYO japońskie. Jak piszczy ci rolka,to może być przyczyną to wadliwe łożysko.Jak się sypnie rolka,to o skutkach chyba nie muszę pisać. Nasz kolega z forum HmmR ma ori zestawy,ale z tym dobrym łożyskiem. Pozdrawiam
Konrad88nj Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 Sprzęgiełko alternatora było ok ale wymieniłem żeby do tego już nie prędko zaglądać. Powodem pisków po rozgrzaniu i pisku przy gaszeniu silnika był napinacz paska wieloklinowego a dokładniej jego sprężyna. Wymieniłem sam, było trochę roboty ale warto bo teraz słychać tylko klekot
grami121 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Przerabiałem to samo w poprzednim audi. Napinacz się wyrabia i traci osiowość w stosunku do innych kół. Jak jest mocno zużyty to widać że jest krzywy, a pasek jest wycięty (postrzępiony) z jednej strony.
Konrad88nj Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Opublikowano 22 Lutego 2014 Niestety to nie był napinacz ani sprzęgiełko alternatora. Problem popiskiwania rozgrzanego silnika powrócił. Słychać je najbardziej przy gaszeniu silnika....
grami121 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Sprawdź czy to na pewno pasek alternatora lub jakieś kolo które napędza. Jak będzie piszczał weź delikatnie skrop go wodą lub psiknij plakiem. Jak ucichnie to któreś koło nie jest w osi z paskiem i piszczy. Może koło kompresora klimatyzacji ma mocno zużyte łożysko. Jak nie ucichnie to ściągnij pasek i odpal auto, zobaczysz czy będzie cisza. Może to coś innego.
s27 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 przerypane ze tak słaby dostęp jest do rozrządu i rolek napędu alternatora, klimy bo wystarczyło by zdjąć pasek i wiadomo gdzie szukać, Plak lub inny preparat użyj do pryskania po paskach tylko z rozsądkiem i pozostaje szukać a w ostateczności rozrząd do przejrzenia,
Konrad88nj Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 Sprzęgiełko alternatora wymieniłem na nowe firmy INA, ściągałem cały przód na pozostałych pompach i rolkach był ok 1mm luz ale to chyba normalne...
Konrad88nj Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 klima wyłączona ---------- Post dopisany 08-03-2014 at 14:53 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2014 at 22:05 ---------- Rozgrzałem auto, wjechałem do garażu -piszczy. Zgasiłem auto ściągnąłem pasek wieloklinowy i nadal piszczy więc to pewnie rozrząd.... kupiłem oryginalny komplet, przejechałem po wymianie 30 tys z czego przez jakieś 20 tys piszczy. Najgłośniej przy gaszeniu silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się