j3l3n Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 witam- mam silnik bpw 2.0 tdi.od kilku dni pali mi się ikonka silnika.po podłączeniu pod waga pokazuje błąd sonda lambda sygnał za bogatej mieszanki.błąd 008598 P2196.AUTKO NIE MULI ,PALI NORMALNIE,DPF OK.po wykasowaniu błąd wraca j/w.prosze o pomoc co się dzieje.na wagu sonda ok.
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Jest to błąd zbyt małej ilości tlenu w spalinach, może to powodować problemy z DPF-em , bo silnik produkuje wtedy duużo sadzy i filterek się musi często wypalać Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo niedomyka z innych przyczyn ). Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego. Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę
j3l3n Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 dziękuję za rady jutro zadziałam -pozdrawiam
Pawelkiwi Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Tak a poza tym czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony, przpływka do czyszczenia (diagnostyki), no i jak kolega wspominał EGR do czyszczenia i weryfikacji. Zapchany DPF może tylko to potęgować. Ale tu też diagnostyka VAG pokaże Ci czy walczyć z tym wynalazkiem.
j3l3n Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Opublikowano 17 Lutego 2014 witam-sprawdzilem egr, przepływomierz ,dpf i aszystko jest ok.nadal wyrzuca błąd sonda lambda błąd za bogatej mieszanki i dodatkowo błąd przeładowania ze trzy razy a po tym check j/w.spalanie w normie obserwuję na bieząco ,średnia 7,5. wco teraz uderzyć,sprawdze jeszcze zasyfienie kolektora wylotowego może jest przypchny i cofa spalinyn na turbo stąd to przeladowanie.czy tak może być .
Pawelkiwi Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Nie tak nie może być. Czujnik ciśnienia doładowania nie pozwoli na to by ciśnienie urosło ponad normę. Musisz podmienić czujnik doładowania lub podpiąć manometr i sprawdzić ze wskazaniami w np. VAG-u czy się pokrywają.
j3l3n Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 do 3000 obrotow silnik radzi sobie z tym doładowaniem póżniej ju,z nie i się zaczyna.postaram sie podmienić czujnik doladowania.teraz po resecie check o lambdzie włączył sie po paru km.chyba trzeba szukać sondy.ile one wytrzymują ja mam nalatane 360000.
Pawelkiwi Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Skoro barierą jest 3000 obrotów to mniej więcej w tym zakresie EGR powinien zamknąć się całkowicie. Po podpięciu do VAG-a powinieneś zobaczyć dokładnie kiedy to następuje i sprawdzić czy tak jest naprawdę. Może się przycinać lub może mieć uszkodzone zębatki. Można to prosto sprawdzić rozbierając go i kręcąc silniczkiem lub zębatkami.
j3l3n Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 witam-dziękuje za rady.wczoraj wyczyściłem zasyfiony egr i kolektor ssący,wymieniłem wszystkie uszczelki w egr i dolocie.blędy zginęły autko odżyło jak na razie jest super.nie do poznania.jecszcze raz dziękuje za pomoc.
baton1125 Opublikowano 21 Maja 2017 Opublikowano 21 Maja 2017 Dnia 23.02.2014 o 21:32, j3l3n napisał: witam-dziękuje za rady.wczoraj wyczyściłem zasyfiony egr i kolektor ssący,wymieniłem wszystkie uszczelki w egr i dolocie.blędy zginęły autko odżyło jak na razie jest super.nie do poznania.jecszcze raz dziękuje za pomoc. Kolego czy po wyczyszczeniu EGR problem powrócił?
CzarnyAudiA4 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Witam odgrzeje kotleta. Kolego po wyczyszczeniu Egr błedy Ci zniknęły a pojawiły się znowu po jakimś czasie czy nie??? Bo mam ten sam problem bład p2196 sonda lambda bogata mieszanka. Czyściłem Egr i przepustnice założyłem błąd zniknął ale pojawił się po jakichś 150-200 km. I po skasowaniu pojawia się coś około po 200km.
CzarnyAudiA4 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Dodam że dpf się wypala nie zapycha, nie muli nie szarpie dobrze odpala czy zimna czy ciepła.
daniel89 Opublikowano 27 Lipca 2019 Opublikowano 27 Lipca 2019 Żeby nie było samych pytań a trochę odpowiedzi - miałem ten sam błąd za bogatej mieszanki, po konsultacji z kolegą CzarnyAudiA4 wymieniłem sondę na nową bosha. Wcześniejsze czyszczenie EGRa również nie pomogło. Wymiana sondy pomogła juz 3k i błędu brak.
krystiano91 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Panowie, Odkopię temat - wczoraj po podpięciu kabelka wyrzuciło mi ten sam błąd tj: Znaleziono 1 błąd: 5120 - Sonda lambda 1; zespół 1 P2196 00 [101] - sygnał mieszanki za bogatej Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Nie zauważyłem żadnych zmian związanych z dynamiką auta/pracą silnika i na dobrą sprawę nawet nie orientuję się od jakiego czasu występuje problem. Podpowiedzcie czy wymagana jest natychmiastowa wymiana czy można jeździć z tym błędem (jakie niesie on skutki). 1
Konrad90 Opublikowano 2 Maja 2021 Opublikowano 2 Maja 2021 Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ??
krystiano91 Opublikowano 3 Maja 2021 Opublikowano 3 Maja 2021 21 godzin temu, Konrad90 napisał: Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ?? Tak jak pisałem wcześniej - z autem nic się nie działo. Świeciła upierdliwie kontrolka silnika aż postanowiłem w końcu wymienić sondę. Kupiłem Boscha za 500zł wymieniłem, skasowałem błąd i wszystko jest w porządku.
Dev Opublikowano 3 Maja 2021 Opublikowano 3 Maja 2021 21 godzin temu, Konrad90 napisał: Dowiedziałeś się coś więcej o tym błędzie ?? Również mi wyskoczył i nie wiem co robić ?? Sonda do wymiany 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się