Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Najczęstsze problemy po swapie skrzyni Multitronic na manual 1.9 TDI


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Danielo924 napisał:
W dniu 29.05.2018 o 22:55, szaman864 napisał:

Siemano i to drganie jest od samego początku przekładki?? Od pierwszego uruchomienia???

Tak od początku. Przed przekladka silnik chodził elegancko. 

To raczej napewno coś źle dwumasa zlozona. U mnie wszystko elegancko dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odświeżę kotleta.

W blokach pomiarowych kierownicy manetka tempomatu elegancko wyświetla działanie. W blokach silnika 66 (bo w 006 u mnie nie ma czujników hamulca sprzęgła tylko temperatura, lamda i obroty) na samym końcu jest cały czas 101. Jeżeli chodzi o czujnik to jest nowiutki Podłączony z jednej strony do szarozielonego pinu 13 w białej kostce pod komputerem natomiast z drugiej strony podpięty pod 3 pin ( UWAGA nie ma u mnie kabla czerwono-białego, jest biało-czerwony, czerwony , czerwono czarny  i czarno brązowy - podpięte pod czarno brązowy). Na chwilę obecną ABS nie wywala, żadnych błędów nie sieje ale obroty dalej wolno spadają i tempomat się nie uruchamia. Błędu czujnika sprzęgła już komputer nie wyświetla.

Co z tym fantem zrobić, jak uruchomić ten tempomat? Silnik ALT multitronic -->manual.

 

EDYTA:  Po przejechaniu większej odległości jednak czujnik stopu umarł - źle połączony kabel. Cóż, w poniedziałek zamówię nowy. Może będzie na obuwie opisany który pin jest który.

Edytowane przez Arzyk
Czujnik jednak padł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Arzyk napisał:

Panowie odświeżę kotleta.

W blokach pomiarowych kierownicy manetka tempomatu elegancko wyświetla działanie. W blokach silnika 66 (bo w 006 u mnie nie ma czujników hamulca sprzęgła tylko temperatura, lamda i obroty) na samym końcu jest cały czas 101. Jeżeli chodzi o czujnik to jest nowiutki Podłączony z jednej strony do szarozielonego pinu 13 w białej kostce pod komputerem natomiast z drugiej strony podpięty pod 3 pin ( UWAGA nie ma u mnie kabla czerwono-białego, jest biało-czerwony, czerwony , czerwono czarny  i czarno brązowy - podpięte pod czarno brązowy). Na chwilę obecną ABS nie wywala, żadnych błędów nie sieje ale obroty dalej wolno spadają i tempomat się nie uruchamia. Błędu czujnika sprzęgła już komputer nie wyświetla.

Co z tym fantem zrobić, jak uruchomić ten tempomat? Silnik ALT multitronic -->manual.

co do tych kolorów kabli itp to brałeś je ze schamatów dla ALT czy dla innego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MaTeo85 napisał:

no to pięknie hehe

jakoś na wieczór mogę Ci wkleić schemat z ELSY.

 Jeżeli też masz możliwość wpięcia w komputer (czy aby napewno pin 13 w białej kostce pod kompem) to będę zobowiązany.

A tymczasem poszukam sobie czujnika na allegro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ma ktos może schemat podlączenia czujnika biegu wstecznego w A4 1.8T 2003r. 163 km, po przekladce z multi na skrzynie 6-biegów z 2.0T ? Tak jak w pierwszym poscie przy skrzyni 6-biegowej czy w benzynie jest inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje jeszcze raz kotleta ale z trochę innym problemem. Zakupiłem niedawno A4 B6 i okazało się że jest po swapie z multi na manual o czym zapomniał mi powiedzieć poprzedni właściciel. Problem - nie działa mi tempomat, sprawdziłem vagiem nastepujace rzeczy:
     czujnik stop - DZIAŁA
     manetka tempomatu - DZIAŁA , jest aktywowana i wszystkie pozycje (OFF, ON, RESUME, CANCEL) docierają do komputera
     prędkość - pojawia się w VCDS
     czujnik sprzęgła - tu jest problem, bo w blocku 06 mam cały czas 1 na pierwszej pozycji odpowiedzialnej za sprzegło, nic sie nie zmienia jak wciskam sprzęgło (tak samo na nowym czujniku)

 

wtyczka ma 2 piny:
      1 podłączony od czujnika stop (z 3 pinu) zgodnie z schematem że strony 1 sprawdzony miernikiem - przewodzi

 2 idzie pod ECU - do pinu 13 białej kostki i też przewodzi

Wygląda to tak jakby sprzęgło było cały czas wciśnięte :( Miał ktoś może tak samo?? Podejrzewam że jeszcze trzeba cos przekodować??? Dodam że w sterowniku silnika jest przekodowane na 00002 i w liczniku w bloku 06 odjęte 2. Błędów żadnych nie ma. Bardzo proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie bo strasznie mnie irytuje już to że nie działa ?

Na jakimś filmiku na YouTube zauważyłem że w Engine - Group 022 - pole 1 powinno być 0.0 a u mnie jest 9.0 nie wiem czy ma to znaczenie... :(
Proszę jeszcze raz o pomoc Bart_S albo kogoś innego doświadczonego...IMG_20180928_160721.jpg

 

 

Edytowane przez Maaaniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2018 o 18:07, Maaaniek napisał:

 2 idzie pod ECU - do pinu 13 białej kostki i też przewodzi

Zobacz czy na masz sygnał z czujnika sprzęgła bezpośrednio na ECU. Jeśli był automat to trzeba prowadzić bezpośrednio przewód na ECU, bo nie ma we wiązce pojazdu przewodu sygnałowego.  Podaj jeszcze dokładny numer sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odgrzeje kotleta szykuje się do swapu z Multi na manual. Mam silnik BPW i pytanie jaki model skrzyni jest najlepszy do tego silnika. I Pytanie odnośnie ECU czy mój model da się kodować wrzucam zdjęcie z vaga.

20200126_161725.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2020 o 19:21, Kaliin napisał:

Witam,

 

Odgrzeje kotleta szykuje się do swapu z Multi na manual. Mam silnik BPW i pytanie jaki model skrzyni jest najlepszy do tego silnika. I Pytanie odnośnie ECU czy mój model da się kodować wrzucam zdjęcie z vaga.

20200126_161725.jpg

siema niby ale jeszcze nie doszlem do tego przekodowanie musi nastąpić na samym poczatku przed rozłączeniem skrzyni abs itp itd bynajmniej BPW +cvt  ale na bank sobie tego nie powiem  drugie wyjscie ogarniety tjuner i kopia Twojego wsadu  na przerobienie pod manuala 

skrzynia ośka czy quattro ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj z moim problemem. Otóż mam pod maską wiazke że sterownikiem który jeździł w manualu a wiązka środka jest z automatu. Ktoś jest w stanie ogarnąć jak to podpiąć aby światła zaczęły swiecic? Gdzie szukać sygnałów i gdzie się z nimi wpiąć s moduł komfortu?  Auto to a4b7 2.0tfsi bgb, co do wiązki wnętrza to nie wiem czy jest tip czy multi 

Edytowane przez kamykprzemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a4b6 2.4 bdv nr ECU 8e0 909 552 A, w temacie ktoś pisał że trzeba się wpiac do 39 pinu ale niestety u mnie pod tym pinem nie ma przewodu. Czy ktoś może wie pod który pin się wpiac w tym ECU, dodam że sam dokładałem tempomat jak jeszcze skrzynia automatyczna była i wszystko działało 

Edytowane przez Dmma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...