bialy4 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam. Podpiąłem swoje autko pod Vaga i pokazał mi takie błędy. Co one oznaczją i co trzeba poprawić. Na krótkim dystanisie się nie powtórzyły. Jutro zobaczę jak polecę w trasę. Dodam, że mam gaz sekwencję. Autko nie chodzi mi równo na wolnych obrotach przeważnie jak przerzuce z gazu na benzynę. Czyszczenie przepustnicy niewiele pomogło. Proszę o pomoc. :zly: 18010 (P1602) Power Supply (B+) terminal 30 Low Voltage SPORADYCZNY 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Add) Not Reached 16486 (P0102) Mass or Volume air Flow Circuit Low Input SPORADYCZNY 16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1) SPORADYCZNY 515-- ------- Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to B+ SPORADYCZNY 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Mul) Not Reached SPORADYCZNY Sorki
adadur Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Jakie błędy? Jak wejdziesz tutaj: Audi A4 Klub Polska Strona Główna » Forum Techniczne » Elektryka , Klimatyzacja i Wnętrze to zobaczysz w jednym z podwieszonych tematów "kody VAG" tak samo możesz szukac przez w Google lub wejśc na stronę firmy Viaken. jak vagujesz auto do zapisujesz błędy a potem je kasujesz, jeśli błąd się powtarza to wymagana twoja interwencja lub serwisu.
pre_pl Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 18010 (P1602) Power Supply (B+) terminal 30 Low Voltage SPORADYCZNY 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Add) Not Reached Przyczyną mogą być poniższe błędy G40 i G70 16486 (P0102) Mass or Volume air Flow Circuit Low Input SPORADYCZNY Sprawdzić należy napięcie zasilające przepływomierz (G70) 1) Wyjąć wtyczkę z miernika masy powierza. MAF znajduje się tutaj : Tak więc, znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Poniżej jest zdjęcie wtyczki : Podłączyć miernik pomiędzy pin 3, a masę silnika. Wynik powinien oscylować około 12V. Podłączyć miernik pod piny 2 i 3, wynik to około 12V. Silnik oczywiście trzeba odpalić... Jeśli nie ma błędów. spróbuj przmyś wtyki za pomoca jakiegoś płynu do przełączników. Tutaj taki płyn : http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=59255#59255 Jeśli nie pomoże, to trzeba chyba wymienić przepływomierz. Poza tym, ten temat był już poruszany, proszę szukać !! http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4465 16518 (P0134) O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 - Sensor 1) SPORADYCZNY No Activity... Nie dobrze... Albo padła sonda całkowicie, albo może jakiś kabelek się przetarł 515-- ------- Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to B+ SPORADYCZNY G40 to czujnik Halla. Rówmnież należy go sprawdzić, podobnie jak G70. Czyli pomierzyć. Wyjąc wtyczkę z czujnika, wygląda tak : I trzeba pomierzyć piny 1 i 3 . Powinna wyjść wartość od 4,5V do 5,5V. Napięcie mierzone między 2 i 3 to około 12V (aku). 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Mul) Not Reached SPORADYCZNY Podobnie, błąd G40 może to powodować A teraz się ludzie nie smiac Zauważyłem pierwszy błąd, który może być przyczyną błędów G40 i G70. 18010 (P1602) Power Supply (B+) terminal 30 Low Voltage http://wiki.ross-tech.com/index.php?title=18010/P1602 No i najpierw trzeba zawalczyć z AQ, albo do bani, albo alternator szwankuje.... A ja się rozpisałem...
szogun0 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Opublikowano 4 Stycznia 2007 G40 to czujnik Halla. Rówmnież należy go sprawdzić, podobnie jak G70. Czyli pomierzyć.Wyjąc wtyczkę z czujnika, wygląda tak : I trzeba pomierzyć piny 1 i 3 . Powinna wyjść wartość od 4,5V do 5,5V. Napięcie mierzone między 2 i 3 to około 12V (aku). Ale uwaga z tanimi miernikami. Najtańsze multimetry mają kiepską oporność wewnętrzną i można sobie uwalić Halla. I wtedy po prostu wiadomo, co padło.
bialy4 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2007 Dzięki za wskazówki :564: Myślę że te zaniki napięcia mogły być spowodowane czymś innym. Po założeniu gazu coś zaczęło się pi..... , a śmieszny mechanik nie wiedział co jest. Doszedł nawet do tego że ECU jest padnięty i chciał wymieniać pokazałem mu wtedy :fuckyou: Mój kumpel wpadł na pomysł żeby wypinać wszystko po kolei i wtedy znajdzie się usterkę ale to nie pomogło - wiem, że to gupie ale nie miałem wtedy VAGA. Jutro jak wrócę z trasy to sprawdzę czy coś wywalił i może będzie wiadomo (mam nadzieję) Jeszcze raz wielkie dzięki.
adadur Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Sądze że część błędów mogła być spowodowane przez gazownika lub kolegę (przynajmnije przepływka) - nie baw się więcej w takie wypinanie. Jak skasowałeś VAGiem nie powinny sie pojawić (przynajmniej część) a jeśli coś się powtórzy to może wskazywać na faktyczne uszkodzenie.
pre_pl Opublikowano 5 Stycznia 2007 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Po założeniu gazu coś zaczęło się pi..... , Co ? Bo chyba nie te błędy (nie miałeś wtedy VAGa ) Skasuj błędy (masz już je zanotowane), pojeżdzij i sprawdź jeszcze raz. Będzie bardziej wiarygodnie Taki problem 18010 (P1602) może się pojawić po rozłączeniu akumulatora też.
bialy4 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2007 Taki problem 18010 (P1602) może się pojawić po rozłączeniu akumulatora też. To też poczyniłem. [ Dodano: 06-01-2007, 09:38 ] Sprawdziłem dzisiaj błędy i pojawił się tylko ten: 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Add) Not Reached Wiem że wyjaśnialiście mi co on oznacza ale w takim wypadku co to padło i za co się zabrać czy to jest przepływka czy raczej sonda.
adamq Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Sprawdziłem dzisiaj błędy i pojawił się tylko ten:561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Add) Not Reached Wiem że wyjaśnialiście mi co on oznacza ale w takim wypadku co to padło i za co się zabrać czy to jest przepływka czy raczej sonda. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale z tego wynika, że silnik ma złą dawkę paliwa. Nie może nawet się zaadaptować. Ja bym spróbował skasować błąd i jeździć przez jakiś okres czasu na benzynie. Być może sterownik od gazu próbuje być "mądrzejszy" od ECU benzyny i wysyła mu swoje parametry i ECU benzyny nie może zrobić dobrej mapy wtrysku dla benzyny. Powiedz nam jeszcze jaką masz instalację gazową. Trochę wyłamałem się od odpowiedzi pozostałych klubowiczów, ale mnie się wydaje, że to tak może być...
bialy4 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 Instalkę mam KME Diego i trochę z nią teraz walczę bo trochę mi poszarpuje przy redukcjach lub gdy przyciskam gaz po hamowaniu silnikiem. Mam również taki objaw, że jak przerzuce z gazu na benzynę to silnik pracuje strasznie nierówno jakby nie na wszystkie cylindry już nie mam pomysłów co to może być . Może wy coś poradzicie.
adamq Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Najczęściej spotykane błędy i zalecenia.Montaż – W samochodach FORD często spotyka się zakłócenia wynikające z niesprawnego układu zapłonowego. Użycie wzmocnionych sterowników typu ford powoduje usunięcie skutków zakłóceń , a nie przyczyny. Wymiana układu zapłonowego pomaga w 98% przypadkach, – Zamiana kolejności podłączenia emulatorów wtrysków benzyny – po przełączeniu z benzyny na gaz silnik wraca na benzynę i występuje chwilowy zanik w odczycie czasów wtrysków benzyny, – Obudowa sterownika musi być połączona z masą samochodu (bezpośrednie przykręcenie do obudowy lub dodatkowy przewód do masy samochodu (akumulatora), – Należy unikać prowadzenia wiązek przechodzących blisko układu zapłonowego, cewek, itp, – Wszelkie sygnały powinny być pobierane jak najbliżej komputera benzynowego, – Pozaginane rurki doprowadzające gaz z wtryskiwaczy do kolektora mogą powodować szarpanie silnika, powyżej pewnego poziomu obrotów. Bezwzględnie należy sprawdzić stan świec zapłonowych, przewodów WN, cewek. Ich zły stan prowadzi do zakłóceń pracy sterownika gazowego. Zakłócenia w pracy układu, które wystąpiły po pewnym czasie poprawnego działania (np. Miesiąc, 6 miesięcy) najczęściej są spowodowane zużyciem elementów układu zapłonowego w samochodzie (świece, przewody WN, cewki). Autokalibracja – W przypadku nieudanej autokalibracji należy manualnie wyrównać czasy wtrysków benzyny przy pracy na benzynie oraz przy pracy na gazie. Dokonujemy tego przełączając zasilanie benzyna-gaz i regulując parametr „Nachylenie” i „Przesunięcie” Nie wyregulowanie tych czasów powoduje „szarpania” przy przełączaniu benzyna-gaz- benzyna. Zbieranie mapy pracy silnika Regulacja sterownika wg zebranej mapy stanowi podstawę do prawidłowego działania sterownika DIEGO – Jeżeli sterownik nie zbiera punktów mapy – sprawdzić podłączenie dodatkowego czujnika kalibracyjnego oraz prawidłowość podłączenia przewodów ciśnienia i podciśnienia. Brak regulacji sterownika wg zebranej mapy może powodować: – W nowych systemach z diagnostyką i diagnostyką OBD – zapalanie sie lampki CHECK ENGINE. – Zbyt duże zużycie paliwa LPG, powyżej 20% więcej niż benzyny – Niepłynne przełączanie się benzyna-gaz-benzyna (szarpania) – Wypadanie zapłonów i wyłączenia cylindrów – Silnik nie “wkręca sie” powyżej pewnego poziomu obrotów, szarpie Takie coś wyczytałem w instrukcji od tej instalki. Instrukcja jest pod tym adresem: http://lpgmarket.pl/Programy/InstrukcjaDIE.pdf Zgłoś się do gazownika. Pewnie źle zrobił mapę, albo źle podłączył instalację. Jak możemy wyczytać powyżej może zapalać się kontrolka check (czyli w naszym przypadku błędy w VAGu) i silnik może szarpać.
bialy4 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 Dzięki hack :564: Być może to jest przyczyną tych błędów. Do tego gazownika już raczej nie pojade bo wymieniłem mu uprzejmości :fuckyou: jak chciał mi zmienić ECU bo stwierdził, że to jego wina. Ściągnąłem schemat podłączenia instalki i sobie posprawdzam przewody :one: jak nic nie wyjdzie to podjade do jakiegoś dobrego warsztatu.
tomserwis Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low Adaptation Limit (Add) Not Reached Ja podpowiem Ci tak u mnie jest to samo po dłuższej jeżdzie na gazie wskakuje ten błąd ktos kiedyś mi podpowiedział że może byc spowodowanym brakiem kata i sonda jest nie dogrzewana odpowiednio przez spaliny.Robiłem różne opcjie z gazem żeby ten bład nie wystepował oczywiście w mojej jest brak kata handlarze go sprzedali taka teraz moda na odzysk wątroby.Przy najbliższej okazji będe go montował zobaczymy czy to pomoże.
bialy4 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Może być i tak bo u mnie poszedł łącznik elastyczny na wydechu i trochę tam sadzi spaliny, zresztą i słychać. Może to powoduje ten błąd
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 jeżdżę cały czas na gazie i nie miałem wcześniej błędów mieszanki więc to nic wspólnego nie ma. Wywaliło mi kiedyś błąd przepływomierza (za słaby sygnał) i właśnie wspomniany błąd mieszanki. Po wykasowaniu pierwszego non stop pokazywał się ten drugi. Podjechał do speca, coś zamotał, trwało to 30 sekund i jest git. Powiedział, że nie przyzna się co zrobił bo to jego odkrycie i chciałbym zachować je w tajemnicy Więc nie ma się czym przejmować. Po prostu jedź do dobrego diagnosty.
bialy4 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Zgodzę się z Tobą. Ale wydaje mi się, że źle wyregulowany gaz albo nieszczelny układ wydechowy może mieć wpływ na ten błąd. Co ty na to.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 też miałem nieszczelny układ przez parę dni i żadnego błędu nie złapałem ale może w innym samochodzie by się pojawił. Nie wiem, więc nie zaprzeczam. Sądzę, że nie ma znaczenia czy gaz czy pb, ECU w taki sam sposób reguluje sobie mieszankę nie zależnie od tego na czym aktualnie jedziesz. Jeśli gaz byłby źle wyregulowany to samochód źle by jeździł ale błędu mieszanki by raczej nie zostawił, a nawet gdyby się pojawił to po przełączeniu na benzynę zaraz wszystko powinno wrócić do normy.
ferdek33 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 mam takie pytanko..czy cewka z audi a4 1,8 taka pojedyncza z 4roma wyjsciami na pzrewody WN , moze posluzyc mi na wymiane z cewka 2u zwojowa z silnika ADR 1,8...to jest taka z radiatorem i bezposrednio wpieta pod swiece i zamontowana na pokrywie glowicy..obie maja po 3y [piny na wtyczce i obie sa do silnikow 1,8 benzyna...czy jest jakas roznica miedzy nimi..(chodzi mi o napiecie czy cos)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się