pioteros Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 nie jest rozwalony bo jak mowilem dwumasy z poczatku produkcji avfa i pozniejsze byly inne ja dalej twierdze ze ten starszy pasowalby, na fotce zreszta widac ze wizualnie nawet jest totalnie inny
Kowi87 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 no skoro zrywka miał ten starszy pasujący po numerze i nie pasował to co tu dalej dowodzić a wszelkie przeróbki rzeźby to nie P&P przecież
pioteros Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 tylko ze te stare dawno sa wycofane z oferty wiec na bank mial zamiennik ale nowszego typu niech potweirdzi ze mial dokladnie w rekach dwumas z wybitym numerem 038105266k
Kowi87 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 o ile to ten z pierwszych lat produkcji dokladnie ten ktorego nr. podales z koncowka 266k a to nie wystarcza?
pioteros Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 chodzi mi o to czy to normalny ori dwumas z aso z tym numerem bo moze w sklepie zamowic po numerze i dadzą mu niby dokładny zamiennik LUKa ale juz nie bedzie ten sam klocil sie nie bede rzecz jasna ale chce miec pewnosc zeby totalnie obalic ten mit
zrywka Opublikowano 7 Marca 2014 Autor Opublikowano 7 Marca 2014 Fakt miałem zamiennik LUK`a zestaw o numerze 600 0038 00 z kołem dwumasowym 415 0114 10 i jest to zamiennik orginału 038 105 266 K i do mojego silnika Audi AJM 5 gang niestety ten zestaw nie podszedł. Myślę że zmiana rozrusznika by wystarczyła, ale ja już nie mam na to czasu. Co do zestawu LUK`a do AWX`a, AJM`a, AVB`ka i BKE to jest to numer 600 0040 00 z dwumasą 228 mm 415 0231 10. I taki zestaw zamontuję. Najwyżej będzie tak, że kiedyś jak będę miał dużo kasy i chęci, zrobię swapa z ośki na quattro i się zrobi wtedy 240 mm. Nie wiem czy tak naprawdę rozwiązaliśmy spór czy podejdzie 240 mm do AJM`a czy nie, u mnie nie podeszło, może w AJM`ie Passata jest inny rozrusznik i podchodzi.
pioteros Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 wszystko jasne, wiec nadzieja nadal istnieje mimo wszystko AWX to i tak najlepszy seryjny zamiennik do nieco przykoksowanych aut
kuba84 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Piotrek dalej będę stał stanowisku że sprzęgła 240 nie wsadzisz do skrzyni 5biegowej w dieslu... p&p Weź pod uwagę że ATJ czyli ten dwumas z końcówką K wychodził ze skrzynią 6 biegową, miał inny rozrusznik itp dokładnie taki jak jest w AVF'ach ATJ to bliźniaczy silnik do AJM z tym, że szedł w auta z napędem na 4koła i ze skrzynia 6 (podobna sytuacja jak AWX i AVF) dodatkowo przy silnikach ATJ dokładano pompkę wstępną w zbiorniku paliwa czego nie było we wszystkich AJM'ach ... (ta kwestia poza tematem sprzęgła) Ale niewątpliwie czekam na kogoś kto udowodni że da się założyć sprzęgło 240mm wraz z dwumasem do skrzyni 5 i rozwieje wszelkie wątpliwości w tym zakresie. Piotrek poza tym każdy dwumas w 1.9 tdi jest mocowany na 6 śrub - dla przykładu wał korobowy w AWX i AVF jest taki sam a jeden silnik ma sprzęgło 228 a drugi 240 8 śrub każde 2.5 tdi
pioteros Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 z tymi srubami to wlasnie wiem pisalem wczesniej o tym ja klocil sie nie bede przeciez, juz teraz po przymiarkach kolegi traktuje to troche jako wczesniej wspomniany "mit", bardziej to taka zajawka jak chec udowodnienia komus bez podstawnie że niby ma sie racje - takze luz
zrywka Opublikowano 10 Marca 2014 Autor Opublikowano 10 Marca 2014 a mnie sie wydaje, ze to tylko kwestia rozrusznika. pisalem przeciez,ze sprzeglo bylo montowane w pasku B5 AJM 5cio biegowym.
kuba84 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 W żadnym AJM nie znajdziesz sprzęgła 240mm, dlatego że katalogi mylą AJM z ATJ ostatnio właśnie po katalogu klienta wziął sprzęgło do AJM 240mm i tak szybko jak z nim przyjechał tak szybko odjechał.
pioteros Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 tak ale samo mocowanie skrzyni do bloku jest przeciez takie samo, tak samo jak do 1.8t montowane sa skrzynie 6stki z S4 tylko ze zostawiaja ludzie stare sprzegla 228 bo dwumas z esek jest na 8 srub, jakby roznice byly jakies duze to nie dalo by sie przeprowadzic takiego swapa, wiec w druga strone na pewno to tez musi dzialas w jakis sposob, mowie tu o sprzegle 240 do 5 biegowki
kuba84 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Piotrek tak samo jest w dieslu, przy każdej skrzyni 6 biegów możesz zostawić sprzęgło 228. Korpus skrzyń wszędzie jest taki sam czy to diesel czy benzyna. Nie zmieniasz wówczas rozrusznika - mowa o 228mm i skrzyni 6 1.8T ma taki wał na 6 śrub jak każde 1.9 i dlatego dwumas od eski nie pasuje. Znam takich co zakładają dwumase z 1.8T do diesla i też jeździ i się dobrze spisuje. Pytanie - dlaczego nie założysz skrzyni 6 bez dystansu ok 5mm ? Bo będzie Ci skrzynia haczyć o dwumase mówimy tu o sprzęgle 240mm. Przy 5 nie ma takiego zjawiska. Gdyby można było montować sprzęgło 240mm z dumasą pod skrzynie 5 myślę że producent spokojnie by to robił. Większość tu uskutecznia dywagacje na podstawie zdjęć, katalogów itp. ja opisuje doświadczenia zdobyte na warsztacie ... na przełomie kilku lat pracy z grupą VAG
pioteros Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 jest dokladnie jak mowisz, ale warto czasem pokombinowac bo nei zawsze takie kombinacje koncza sie fiaskiem na tym polega cała zabawa, jesli zrobi sie cos co nigdy nie zostalo zastosowane w danym aucie
kuba84 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Co innego szukanie jakiegoś rozwiązania, którego nie oferuje producent czyli popularna rzeźba a co innego rozwiązanie p&p. Osobiście uważam, że w tym temacie p&p zostało już wszystko powiedziane i nie wymaga to większych analiz ale pewnie za chwile znajdą się tacy co będą chcieli do AFN zapchać sprzęgło 240mm ze skrzynią 5. Jeśli ma być seryjnie i dobrze (przynajmniej do ok 400nm) do każdego 1.9 TDI ze skrzynia 5 i przy skrzyni 5 - sprzęgło od AWX czyli 130konnego diesla
misiek95 Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 odgrzewam kotleta. Jaka jest właściwie różnica w sprzęgłach awx/ajm? Wszędzie na allegro jest na aukcjach że komplet pasujący do ajm/awx i nie bardzo wiem co kupić
pioteros Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Cena ta sama a zawsze jest nadzieja ze to od awx jest mocniejsze. Wiec nie ma sensu się zastanawiać.
misiek95 Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Ja się nie zastanawiam czy kupić to od awx, pytałem czym się różnią bo nie wiem gdzie takie znaleźć.
pioteros Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 z wygladu niczym sie nie roznia, w AWX jesli juz bedzie ciutke mocniejszy docisk
misiek95 Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 Warto się pchać w ten koszt rzędu 500zl za komplet? Rozwazam też regeneracje samej tarczy... Dodam ze planuje program zrobić niedługo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się