Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AJM montaż kpl. sprzęgła z AVF


zrywka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

Tak jak przypuszczałem i pisałem o tym w jednym z wątków, po modyfikacji turbinki na AWX i programie, padł mi dwumas i sprzęgło. dalej podtrzymam swoją tezę, że powyżej 350 Nm standardowe sprzęgło od AJM`a nie daje rady ;) ... i wcale nie dostawał w d*pę, jak co niektórzy pewnie będą argumentowali.

Fakt, faktem muszę załozyć teraz coś mocniejszego. Zastanawiam się nad dwumasem i kompletem sprzęgła z AVF`a. Czy wszystko przypasuje Plug& Play do mojego AJM`a (5 gang), czy jeszcze muszę coś rezać?

Chyba że ktoś ma jeszcze inną opcję sprzęgła - tak cenowo przystępną.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pasuje bo AVF ma średnice 240mm a twoje sprzęgło z AJM 228mm (odwrotnie to by weszło).....proponuje obic tarczę kevlarem i wzmocnić docisk+srryjny dwumas lub wsadzić jednomaz z 1Z i tez wzmocnić docisk i obic kevlarem tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale jak zaloze dwumasa z avf'a to nie podejdzie. slyszalem tez ze trzeba taki dystans na flansze zalozyc. robil ktos takiego swapa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra ale jak zaloze dwumasa z avf'a to nie podejdzie. slyszalem tez ze trzeba taki dystans na flansze zalozyc. robil ktos takiego swapa?

podejdzie avf ale razem w komplecie ze skrzynia 6

a jak chcesz to zaloz komplet z awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej podtrzymam swoją tezę, że powyżej 350 Nm standardowe sprzęgło od AJM`a nie daje rady ;

daje rade:wink: moze masz za duzo Nm na dole i dlatego pada

proponuje obic tarczę kevlarem i wzmocnić docisk+srryjny

chyba najlepsze rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby był to ATJ podeszło by bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrywka, nie umiem się doszukać na ile miałeś program zrobiony po korekcie z AWXem? Ja mam teraz na 162 kuce i 370 NM i póki co nie ma żadnych problemów, przed korektą i przed AWX było prawie 360 NM i nie widzę póki co żadnych problemów ze sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie raz pisałem ze jedzie u nas 400++ na seryjnym sprzęgle od 4 lat i ma sie dobrze:decayed:

być moze duzo jezdziłeś z kompletem osób na pokładzie i auto dostawało po d*pie. wtedy te 350 Nm moze byc zabójcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez dwumas z avfa - pierwszych lat produkcji 240mm pasuje bo jest mniejszy i na 6 srub, nie trzeba wtedy zadnych dystansow, zaklada sie calosc sprzegla i wio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pasuje bo AVF ma średnice 240mm a twoje sprzęgło z AJM 228mm (odwrotnie to by weszło).....proponuje obic tarczę kevlarem i wzmocnić docisk+srryjny dwumas lub wsadzić jednomaz z 1Z i tez wzmocnić docisk i obic kevlarem tarczę.

Jednomas odpada, w S4 ce mam i wyraźnie odczuwa się szarpnięcie przy ruszaniu, a mnie zależy tez na komforcie. O kevlarze słyszałem, że jak już raz się go przypali to tarcza do śmieci idzie. w jaki sposób wzmocnić docisk?

---------- Post dopisany at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany at 21:45 ----------

no dobra ale jak zaloze dwumasa z avf'a to nie podejdzie. slyszalem tez ze trzeba taki dystans na flansze zalozyc. robil ktos takiego swapa?

podejdzie avf ale razem w komplecie ze skrzynia 6

a jak chcesz to zaloz komplet z awx

a awx nie jest taki sam jak ajm?

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:46 ----------

zrywka, nie umiem się doszukać na ile miałeś program zrobiony po korekcie z AWXem? Ja mam teraz na 162 kuce i 370 NM i póki co nie ma żadnych problemów, przed korektą i przed AWX było prawie 360 NM i nie widzę póki co żadnych problemów ze sprzęgłem.

tutaj mój wykresik, może się trochę różnić aktualnie, bo przy hamowaniu, miałem awarję czujnika temperatury paliwa

Audik_A4_AJM_AWX_wykres_hamownia_po_modzie.jpg

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:50 ----------

Juz nie raz pisałem ze jedzie u nas 400++ na seryjnym sprzęgle od 4 lat i ma sie dobrze:decayed:

być moze duzo jezdziłeś z kompletem osób na pokładzie i auto dostawało po d*pie. wtedy te 350 Nm moze byc zabójcze

no właśnie nie ... jak bum cyk dana ;) ... już sam nie wiem, może ze starości tak samo z siebie :P może jeszcze dojdzie parę Niutków i Kucy, to lepiej żebym teraz coś mocniejszego założył. tak kusi mnie te 240 mm od AVF`a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na temat od jednomasie 240mm do 1.8t i zaloz sobie taki sam zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przeciez dwumas z avfa - pierwszych lat produkcji 240mm pasuje bo jest mniejszy i na 6 srub, nie trzeba wtedy zadnych dystansow, zaklada sie calosc sprzegla i wio

ale do skrzyni 5 tki podejdzie? masz może numery tej dwumasy i kpl. sprzęgła? pierwsze lata produkcji, tzn. 2001 r.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038....266K

tak podejdzie do 5 biegow, w dodatku docisk jest duzo lepszy niz ten w AVF i tarcza obita kevlarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na temat od jednomasie 240mm do 1.8t i zaloz sobie taki sam zestaw

mówisz o tym temacie z jednomasem z Audi B4 + docisk z S2? a podejdzie to wszystko do 1.9 tdi? tak jak pisałem wyżej, mam takie mieszane uczucia co do jednomasu. w S`ce (Audi 100 C4 ) wymieniłem dwumasę na jednomas z Audi 90 2.3 20V (7a) + docisk z S4 (c4) + tarcza z 7a nabijana (Kraków, ul. Centralna) + kosz z S4 (c4) - i efekt jest taki, że przy ruszaniu było czuć takie szarpnięcie, a po roku normalnego użytkowania, nie upalania, padła mi skrzynia. Dlatego tak się bronię przed tą jednomasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejsc podejdzie... a w 80/A4 1z seryjnie byl jednomas i jakos skrzynie nie padaly od tego... predzej padnie ci od momentu i od upalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038....266K

tak podejdzie do 5 biegow, w dodatku docisk jest duzo lepszy niz ten w AVF i tarcza obita kevlarem

czyli to taki zestaw 240 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pierdziel sie i ładuj sprawdzony zestaw z AWXa:whistling: 155km to Ci seryjne nowe sprzęgło z AFNa pociagnie(ponad 2 lata upalałem(ok 70tys)

AWX w B5 spokojnie utarga moce 200km&390nm, kwestia dobrze rozłozonego momentu:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzja jest taka. jak podejdzie to co zaproponowal pioteros czyli dwumasa i kpl sprzegla z Audi ATJ/Passat AJM 240 mm to to zostanie,jsak nie to siadzie AWX. roznica w cenie 100 zl z montazem,to nie ma co sie zastanawiac. a AWX to nie to samo co AJM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do skrzyni 5 nie podejdzie to ... jeśli ktoś twierdzi że podejdzie to proszę dokumentację ...

AJM ma sprzęgło 228 i dwumas jak AWX AFN itp

ATJ ma 240 i dwumas prawie jak AVF, można je spokojnie zamienić.

http://www.ccc-motorsport.de/shop/2879/luk-schwungrad-audi-a4-8d2-b5-1-9tdi-quattro-8d5-vw-passat-3b2-4motion-variant-3b5-3b3-3b6-zms-flywheel-dmf-415011410-415-0114-10-detail?tmpl=component&format=pdf

poza tym są inne rozruszniki w ATJ i AJM itd

Nie mam pojęcia jak chcecie upchać sprzęgło 240mm do skrzyni 5 ?

Siedzę w tym nie od dziś i nie znalazłem patentu żeby upchać sprzęgło 240mm wraz z dwumasem do skrzyni 5.

W drugą stronę nie ma żadnego problmeu czy 228 do skrzyni 6

oczywiście mowa tylko i wyłącznie o dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awx to nie to samo co ajm, ile to mozna walkowac, dwumas maja wszystkie taki sam, ale sprzegla inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...