urbturbo Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem A4 B5 i miałem szczęście usuwać usterki po zapoznaniu się z już istniejącymi wpisami. Załamuje już jednak ręce bo problemu szarpania nie mogę się pozbyć, a samochodem muszę dojeżdżać do pracy około 70 km. Od początku: Silnik 1.8 ARG z instalacją LPG. Samochód kupiony był przy przebiegu 217 tys. km (na LPG 30 tys. km), od razu wymienione wszystkie filtry, również od gazu oraz świece. Po przejechaniu 10 tys. km przyszedł czas na wyczyszczenie wtrysków (Magic Jet), była ustawiana nowa mapa (poprzez autoadaptację i korektę) i od tego czas samochód zaczął szarpać. Początkowo na LPG teraz także ma benzynie. Szarpanie występuje przy przyśpieszaniu w każdym zakresie obrotów. Jedynie podczas jazdy jednostajnej czasem udaje się nieco uspokoić ten efekt. Od razu zostały wymienione kable (Magneti Marelli). Po podłączeniu do VAGa wystąpił błąd sondy (wymieniona na NGK) oraz sporadyczny błąd trzeciego wtryskiwacza - przerwa. Więcej błędów nie ma. W sobotę wymieniłem cewkę zapłonową (Delphi) i zaczęło się robić trochę drogo i brakuje pomysłów w którą stronę iść. Poratujcie Panowie jakimiś pomysłami i sugestiami.
jacek70 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Nie zaszkodzi czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
urbturbo Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Opublikowano 2 Marca 2014 była czyszczona i adaptowana, ale faktycznie do objawów szarpania dochodzi falowanie obrotami - nieraz do około 500 obrotów (objaw ten pojawił się po wymianie cewki)
ja74687 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 sprawdź jeszcze raz co VAG mówi Zrób logi przepływki i sondy, daj je do działu VAG i zobacz jak to ocenią, później napisz ich opinie Po tym będziemy dalej myśleć Dodatkowo jeżeli masz możliwość zamieść tutaj screen mapy w sterowniku LPG
urbturbo Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Gaz został całkowicie odcięty i widać poprawę na benzynie. Po wpięciu instalacji dalej przerywa (nawet w trybie benzynowym).
ja74687 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 to możliwe że masz mapy porozwalane i dlatego tak szaleje
darkb Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 była czyszczona i adaptowana, ale faktycznie do objawów szarpania dochodzi falowanie obrotami - nieraz do około 500 obrotów (objaw ten pojawił się po wymianie cewki) kolego ja też mam taki sam silnik i dnia dzisiejszego tez bujam się z tym przerywaniem takim jakby wypadały iskry. objaw ten kolego u mnie pojawia się tylko kiedy auto jest zapalone zimne i podczas przyspieszania , ponieważ kiedy jest silnik ciepły to nie ma problemu żadnego z autem i nie ma podpszarpywania. ja w silniku wymieniłem świece, sonde i przeplywkę. Więc też nie wiem od czego to może być. Auto skanowałem VAGIEM i tak przepływka ok, sonda też ok. zadnych błędów w silniku.
Labiel Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Robi się drogo bo wymieniasz w ciemno. Błąd sondy nie zawsze oznacza że sonda jest uszkodzona. Pierwsza sprawa - skoro problemy pojawiły się po kalibracji LPG to czy nie warto od tego zacząć? Odłącz na razie wtryski LPG, podłącz PB tak jak seryjnie było aby komp od gazu nic nie mieszał. Odłącz aku żeby zresetować ECU. Pojeździj chwilę na samej pb. Jeśli problemu nie będzie to bardzo prawdopodobne że źle ustawione mapy LPG rozjeżdżają mapy od PB. Po za tym jeśli wtrysk pb ci się przycina to oczywiście również będzie szarpał - w końcu albo nie będzie miał pb na jednym garze albo będzie go zalewać.
urbturbo Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 była czyszczona i adaptowana, ale faktycznie do objawów szarpania dochodzi falowanie obrotami - nieraz do około 500 obrotów (objaw ten pojawił się po wymianie cewki) kolego ja też mam taki sam silnik i dnia dzisiejszego tez bujam się z tym przerywaniem takim jakby wypadały iskry. objaw ten kolego u mnie pojawia się tylko kiedy auto jest zapalone zimne i podczas przyspieszania , ponieważ kiedy jest silnik ciepły to nie ma problemu żadnego z autem i nie ma podpszarpywania. ja w silniku wymieniłem świece, sonde i przeplywkę. Więc też nie wiem od czego to może być. Auto skanowałem VAGIEM i tak przepływka ok, sonda też ok. zadnych błędów w silniku. Miałem szarpanie na zimnym silniku spowodowane brudnymi wtryskami LPG (Magic Jet) a to jest problem ogólnie znany. Dlatego wtryski poszły do czyszczenia, a po tym zabiegu namnożyły się inne problemy. Robi się drogo bo wymieniasz w ciemno. Błąd sondy nie zawsze oznacza że sonda jest uszkodzona. Pierwsza sprawa - skoro problemy pojawiły się po kalibracji LPG to czy nie warto od tego zacząć? Odłącz na razie wtryski LPG, podłącz PB tak jak seryjnie było aby komp od gazu nic nie mieszał. Odłącz aku żeby zresetować ECU. Pojeździj chwilę na samej pb. Jeśli problemu nie będzie to bardzo prawdopodobne że źle ustawione mapy LPG rozjeżdżają mapy od PB. Po za tym jeśli wtrysk pb ci się przycina to oczywiście również będzie szarpał - w końcu albo nie będzie miał pb na jednym garze albo będzie go zalewać. Jest dokładnie tak jak piszesz Labiel. Auto po odłączeniu gazu chodzi ok, samochód dzisiaj był u gazownika, który coś pomieszał w instalacji i było dobrze na 15 min. W piątek odstawiam samochód do szczegółowej kontroli. Wygląda na to, że jednocześnie było podawane paliwo i gaz.
Labiel Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Czyli wygląda na problem podobny do mojego. Mało tego, powiem ci tyle że ja u siebie doszedłem do tego że po odłączeniu (nawet tylko i wyłącznie w programie) jednego konkretnego wtrysku LPG auto chodziło dobrze. Czyli w konfiguracji 3 wtryski LPG i jeden PB chodziło dobrze. W moim przypadku na pewno nie była to wina instalacji LPG bo po SWAPie na 1,8T (a instalacja nie została w żadnej sposób dotknięta, oprócz oczywiście ustawiania) całość chodzi jak marzenie. Po za tym mój spec od LPG (koleś jest kumaty) spędził nad moim autem kilka godzin i stwierdził że problem na pewno nie leży po stronie instalacji - no i miał rację. Powinienem mu postawić jakąś flaszkę bo nie skasował mnie ani grosza. Przed SWAPem nie rozwiązałem już tego problemu, więc albo było coś nie tak z instalacją od pb albo z ECU.
ja74687 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 możliwe że na którymś wtrysku PB z kabelkiem coś się stało i przez to LPG nie mógł go wyłączyć Niech gazownik dokładnie ci instalację sprawdzi
Labiel Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 U siebie też tak myślałem bo po odłączeniu całkiem LPG auto chodziło dobrze. Ale ponieważ miałem kabel i program od LPG to sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - odłączałem programowo po kolei wtryski LPG i doszedłem że problem leży na 3 wtrysku licząc od przodu auta. Ok, można by myśleć że problem dotyczy jednak LPG ale ta sama instalacja działa u mnie w innym silniku i nie ma problemów - czyli z instalacją wszystko było ok.
urbturbo Opublikowano 5 Marca 2014 Autor Opublikowano 5 Marca 2014 Cenne uwagi do przekazania gazownikowi. Po prawdzie mam taki burdel w tej instalacji, że gazownik mi to wszystko podłączy od poczatku, a nakieruje go, żeby od razu patrzył na instalacje od BP. U mnie po odłączeniu pierwszego i czwartek wtryskiwacza LPG samochód dalej pracował...
Labiel Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 U mnie po odłączeniu pierwszego i czwartek wtryskiwacza LPG samochód dalej pracował... I powinien. Centralka LPG kiedy wykryła błąd wtrysku LPG momentalnie powinna przerzucić go na PB więc tak nic nie sprawdzisz.
urbturbo Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 Problem rozwiązany - niedbale założona instalacja LPG - zwarcie na kablach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się