borus911 0 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 Witam, Mam a4 z 2001 roku kombi silnik AJN 1,9 tdi 115 koni, od pewnego czasu zauważyłem ze na zaworze ERG pojawia mi się olej. Miałem problemy z turbiną ( wyłączała się przy dużych obrotach) i mechanik stwierdził, że puścił uszczelniacz na turbinie bo miałem olej w przewodach (i tak było). Dałem więc do regeneracji turbinę i obecnie hula jednak zauważyłem, że olej dalej trochę wycieka z zaworu EGR. Prawdopodobnie tak się dzieje, bo jest to pozostałość po tym co zostało w przewodach i tak się będzie działo dopóki to wszystko się nie wypali (tak twierdzą mechanicy). Zrobiłem nim od regeneracji turbiny jakieś ok. 400 km ale olej jeszcze cieknie. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna, czy mam cierpliwie jeszcze poczekać aż wszystko się unormuje. Proszę o odpowiedz W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekanglia 0 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 witam kolege ja rowniez mam podobny problem z delikatnym wyciekiem z egr i zrobilem juz tak ok 40tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad88nj 0 Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Z egr leci tylko wtedy gdy jest mokro w dolocie. W moim 1.9 td wylewało się sporo oleju po odkręceniu dolnego przewodu dolotu... Po wymianie turbo na nowe -to samo, po wymianie pokrywy zaworów jest delikatnie wilgotno w dolocie ale nie na tyle żeby wyleciała choć kropla. Teraz egr jest suchy. Wniosek z tego taki... odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma) jest zintegrowana z pokrywą zaworów, nie ma możliwości jej wyczyszczenia, przy przebiegu już 200-300 tys zapycha się. W silniku mamy duże ciśnienie oleju który nam wywala przez uszczelniacze turbiny do dolotu. Wymiana egr nawet na nowy nic nie da. Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju w silniku manometrem czy nie jest za wysokie i wszystko będzie jasne. Byłem świadkiem gdy moja turbina była sprawdzana min. pod kątem szczelności na maszynie. Wszystko było ok a w aucie już nie z w/w powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borus911 0 Opublikowano 13 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 A czy nadstan oleju może powodwoać wzrost ciśnienia oleju ponad normę bo mam trochę nad stan. Dzisiaj zaleje tą chłodnicę na wylocie w intelkulerze benzyną ekstrakcyjną na noc i zobaczę czy dalej bętadzie olej wywalało w egr, Ponoć to pomaga:kwasny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad88nj 0 Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Bzdury wymyślasz, wyczyszczenie dolotu pomoże Ci na chwile. Odkręć korek wlewu oleju przy pracującym silniku, gdy usłyszysz przy luzowaniu głośne psssst to znaczy że masz za wysokie ciśnienie (zapchana odma nie wyrabia), lecz najlepiej zmierzyć manometrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_a4b5 0 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Mam to samo również turbo po regeneracji, kolego Konrad88nj ile zapłaciłeś za nową pokrywę, jak wiadomo sama odma jest nie wymienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasn1 0 Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 Kolego Konrad88nj gdzie kupiłeś pokrywę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad88nj 0 Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Pokrywa kosztowała ~600 zł w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasn1 0 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No to cena piekna ale jak trzeba to co zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borus911 0 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Witam, Mój problem z wyciekiem w zaworze egr narazie ustąpił po wyczyszczeniu wszystkich węzy biegnących od turbiny do zaworu egr ( w tym tej chłodniczki), którą wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną. Zregenerowałem wcześniej turbinę, bo puścił w niej uszczelniacz i olej dostawał się do całego obiegu. Według mojej oceny jednym powodem wycieku oleju w egr może być nieszczelna turbina. Najprościej sprawdzić to poprzez rozkręcenie gumowych przewodów w obiegu. Jeśli chodzi o nieszczelną pokrywę zaworów to nie wypowiadam się, bo jeszcze nic z tym nie działałem. Jeżeli olej będzie się pojawiał to wtedy będę coś kombinował. Opisuję tylko to co do tej pory zrobiłem w mojej bryce. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solpeusz 0 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wyciek z EGR może też powodować zapchana odma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad88nj 0 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Głównie zapchana odma podobno większość turbin trafiających do regeneracji jest szczelnych a problem tkwi gdzie indziej. Odma w 1,9 tdi jest do bani, zapcha się każdemu z czasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1806 0 Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Witam, u mnie tez jest wyciek z egr, ale nie musze dolewac oleju wiec jakos jezdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borus911 0 Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Moja bryka jak narazie hula :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 masz typową bolączke 1.9 ... bez wywaleniu kilkuset zł nic z tym nie zrobisz a i tak to pomoże do czasu ... jednym słowem nie warto nic kombinować ... jak turbo juz zdrowe i nie leje a EGR działa to zabezpieczyć łącznik elastyczny wydechu przed olejem lub zamontowac odprowadzenie oleju z otworków EGRa ... w B5 taki patent zrobiłem i ładnie się sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borus911 0 Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Dzięki za wszystkie uwagi, ale miałem problem z uszczelniaczem turbiny. Bryka hula jak talala :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 26 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2014 Dzięki za wszystkie uwagi, ale miałem problem z uszczelniaczem turbiny. Bryka hula jak talala :-) Nie właśnie że nie hula jak ta lala ... EGR jest skopany konstrukcyjne i przez trzpień klapy gaszącej przedmuc**je opary oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m3e30 1 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 ta pokrywa też może mieć wpływ na notlaufy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Jaka pokrywa? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borus911 0 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Mój silnik jest suchutki teraz :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się