cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Witam. Moj samochod gdy trzyma sobie obroty na poziomie 900 to czuc drgania silnikiem, fotel,kierownica,drzwi drgaja co jest troche niepokojace, ale gdy obroty sa na poziomie 1000-1100 samochod pracuje idealnie rowno. Nic nie drga, nie trzesie ani nic. Czasami obroty trzyma sobie na 900 i wtedy wlasnie drga choc nie zawsze, czasem zdazy sie ze chodzi dobrze, ale czasami trzyma sobie tez obroty w przedziale 1000-1100 i wtedy samochod pracuje idealnie. Prosze o pomoc.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 przy 2000obr? nic raczej sie nie dzieje. Nie wiem czy dorbze mowie, ale gdy mam obroty tak z 2000, moze troche ponad to jak wcisne gaz do podlogi to po malu sie wkreca na obroty, dopiero pozniej, jak turbo zaczyna mocniej pompowac to idzie jak strzala;d Ale z tym trzesieniem to troche mnie denerwuje, bo jak mam ponad 900 obr, a najlepiej 1000 to samochod pracuje idealnie. Nic nie trzesie, pracuje rowno caly czas. Ale gdy 900 to bardzo czesto czuc takie jakby wibracje.
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 A posłuchaj jak silnik pracuje przy tych 900 obr. Otwórz maskę itp. Sprawdź czy sam silnik pracuje równo. Bo drgania mogą być albo przez poduchy albo przez samą pracę silnika. Przy 900 silnik powinien pracować normalnie, cicho, równo i kulturalnie.
danzan Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Miałem takie same objawy. Okazało się, że jedna z poduszek od strony kierowcy była walnięta. Nie zmieniłem tego bo szybciej sprzedałem auto. Sprawdź poduszki. Najlepiej we dwóch. Jeden w środku na zaciągniętym ręcznym próbuje ruszyć, a drugi zaglądając od góry albo z kanału niech sprawdza, która poducha nie amortyzuje. Nie daje stu procent, że to to. Ale u mnie były identyczne objawy i była to wina poduszki
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Miałem takie same objawy. Okazało się, że jedna z poduszek od strony kierowcy była walnięta. Nie zmieniłem tego bo szybciej sprzedałem auto. Sprawdź poduszki. Najlepiej we dwóch. Jeden w środku na zaciągniętym ręcznym próbuje ruszyć, a drugi zaglądając od góry albo z kanału niech sprawdza, która poducha nie amortyzuje. Nie daje stu procent, że to to. Ale u mnie były identyczne objawy i była to wina poduszki Skoro nie wymieniłeś to skąd wiesz że wina poduch?
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 ale gdyby to byla poduszka to czy przy tych 1000obr tez by nie trzeslo buda? bo jak trzesie to obroty stoja w miejscu, nie ma czegos takiego ze jednoczesnie faluja i buda trzesie. Tylko przy tych 900 i to nie zawsze. Czasami pracuje idealnie, ale czasami niestety buja samochodem:/
danzan Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Miałem takie same objawy. Okazało się, że jedna z poduszek od strony kierowcy była walnięta. Nie zmieniłem tego bo szybciej sprzedałem auto. Sprawdź poduszki. Najlepiej we dwóch. Jeden w środku na zaciągniętym ręcznym próbuje ruszyć, a drugi zaglądając od góry albo z kanału niech sprawdza, która poducha nie amortyzuje. Nie daje stu procent, że to to. Ale u mnie były identyczne objawy i była to wina poduszki Skoro nie wymieniłeś to skąd wiesz że wina poduch? Ponieważ pojechałem jeszcze do dwóch warsztatów zanim sprzedałem bo nie dawało mi to spokoju i potwierdzili diagnozę. Sprawdziłem to też z ojcem, który od ponad 30 lat zajmuję się samochodami - a jemu wierzę na ślepo
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Z mechanikami to różnie bywa. Miałem przypadek że strasznie trzęsło mi budą podczas przyśpieszania gdy silnik był obciążony. Też każdy mówił że poduchy do wymiany. Na szczęście nie słuchałem ich bo widziałem że żadna z poduch nie jest zarwana a nie chciało mi się wierzyć że wizualnie poduchy ok a tu nagle takie drgania, tym bardziej że jak kupiłem auto to jednej poduchy od skrzyni praktycznie nie było i jakoś żadne drgania nie występowały. Ostatecznie okazało się że winny był przegub wewnętrzny. Co do pytania wyżej - może tak być i to dość normalne. Zwiększasz obroty, silnik chodzi bardziej płynnie czy coś tam i drgania zanikają. To tak jak z niewyważonym kołem. Drgania na kierownicy pojawiają się w różnych zakresach prędkości.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 rozumiem, i jeszcze dodam ze bieg 1 i wsteczny troche ciezej wchodza. Na wylaczonym silniku jest ok. Czy moze to miec tez z tym zwiazek? Co proponujecie? A do mechanikow to tez sie zgadzam. Ten sam objaw a kazdy mowi co innego i co innego chce robic. A kasy w bloto nie mam zamiaru wyrzucac.
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Kłopoty z wbijaniem biegów: - mało oleju w skrzyni, - złe ustawienie wybieraka (jest regulacja), - wyrobienie wybieraka, - walnięte poduchy silnika/skrzyni - inne ułożenie silnika/skrzyni względem wybieraka, - zużycie skrzyni, - zużycie sprzęgła, nie wysprzęgla do końca, - zapowietrzony układ wysprzęglnika. Przyczyn jak widzisz może być sporo. Tyle przychodzi mi do głowy.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 teraz to juz nie wiem za co sie zabrac, ale bardziej chodzi mi o to, zeby znalesc przyczyny trzesienia. Chyba musze wybrac sie do mechanika. Ale znalesc teraz dobrego i w miare taniego to mozliwe nie jest.
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Zrób tak jak ci mówiłem. Odpal, otwórz maskę, posłucha, popatrz jak pracuje silnik itp
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 ale powiedz dokladnie na co zwrocic uwage itd.
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 Na wszystko. Najpierw to zobacz jak silnik pracuje w komorze silnika. Czy pracuje równo, płynnie, czy drga itp. Jak drga to możesz starać się szukać z jakiego miejsce te drgania pochodzą itp. Nie da się tego jakoś konkretnie opisać.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 ok, dzieki. Tylko teraz bede musial czekac az obroty beda akurat na 900 i wystapia drgania. Bo do tych 900 to nie zawsze schodzi. Najczesniej trzyma wlasnie te 1000obr. Jak cos dopatrze to napisze.
Labiel Opublikowano 14 Marca 2014 Opublikowano 14 Marca 2014 To za wysokie ma te obroty. Powinno być w granicach 850 obr na wolnych. Podłącz VAG, sprawdź błędy. Bo skoro raz masz 900 raz 1000 to coś jest nie tak.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 Bylem ostatnio sprawdzic wszystko to powiedziano mi ze "wszystko ok". Przedtem mialem problem z przepustnica. Obroty bardzo falowaly, az gasnal czasami. Przed czyszczeniem trzymal tylko 900. Ale wlasnie po tym czyszczeniu jest tak ze raz 900 raz 1000. Ale przynajmniej obroty nie faluja i nie gasnie. I powiedzano mi ze cos tam z wolnymi obrotami przy niej jest i jest zrobione cos tam ale jezeli znow beda falwoac to kupic uzywana przepustnice.Ale dokaldnie co z nia bylo nie tak to nie mam pojecia.
cris1503 Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Opublikowano 14 Marca 2014 No wlasnie ciezko powiedziec. Samochod ten mam niecaly rok. I juz na poczatku obroty falowaly. Dziwne bylo to ze falowaly tylko na LPG i to czasami. Jezdzilem do gazownikow itd. ale gazownik powiedzial ze z LPG wszystko jest ok i to napewno nie od tego. Pojechalem do mechanika i zwalal na gaz bo powiedzial ze jak na LPG tylko czasami faluja a na benzynie nie to widocznie wina LPG. i Tak jezdzilem raz tu, raz tam. Juz nie wiedzialem co robic. Az w koncu wyczyscilem przpustnice u kogos innego i do tej pory obroty nie faluja. Wiec ciezko powiedziec czy przed czyszczeniem przepustnicy one byly. Jezeli bylo to wlasnie spowodowane falujacymi obrotami. Gdy schodzil z obrotow i nagle podnosil to czuc bylo wibracje ale to jest normalne. I jeszcze poza tematem dopytam. Ile gazu twoj pali? Bo mi ostatnio wyszlo na 36 litrach 240km. i to zjezdzone praktycznie do zera przy jezdzie mieszanej bez szalenstw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się