Skocz do zawartości
IGNOROWANY

avb złapała panewka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widać, że przy poruszaniu obraca się też lekko wisco i cały osprzęt. Może to zabrzmi idiotycznie, ale jest możliwość, że masz pęknięty wał korbowy. Stad te luzy i czasami stukanie. Miałem taki przypadek ale w oplu, że wał pękł z tyłu silnika, auto jeżdziło itp, każdy myślał, że to dwumasa zmieniali cudowali, a okazał się właśnie pęknięty wał.

Opublikowano

wczoraj auto wstawiłem do mechanika i mowi że wał pękniety

Opublikowano

Daj znac jak rozbierze silnik az sam jestem ciekawy...

Opublikowano

Rozebrany jest przód i miska poszła na dół i chyba nie ma co dalej rozbierać dopóki nie zdecyduje co dalej.Teraz nie wiem co dalej robić czy kupić używany wał z panewkami i podmienić czy drugi motor kupować. Niech ktoś doradzi

Opublikowano

Zadkosc jest zeby pekl wal. Dobry slupek ogarniesz od 1tys w gore do tego podochodza roznego rodzaju pierdoly. Mysle ze max w 3 tys sie zamkniesz.

Opublikowano

Rzadko ale wychodzi na to, że tak jak myślałem. Miałem podobne przypadki na warsztacie, no i to nie jeden a kilka. Tylko, że nie w audi ani w grupie vw. Tylko lipne renie.

Opublikowano

W oplach dosc czesto sie spotykalem

Opublikowano

W renówkach w dieslu a przede wszystkim 2.2dci to obkręcają się panewki to norma nawet po małych przebiegach bo jak dobrze pamiętam tam nawet nie ma zamków na panewkach zapomnieli zrobić no ale to renault :facepalm:. Ale w silnikach z grupy vw się nie spotkałem z pękniętym wałem w żadnym 1.9 w ogóle to jest dla mnie dziwne.. no ale wszystko się może zdarzyć.. Chcesz silnik używany to jedziesz do gościa odpalacie na samochodzie jak wszystko ok to bierzesz.. Chcesz robić dół silnika szczerze nie polecam Tobie tego jeżeli pękł w nim wał..

Opublikowano

Jeżeli faktycznie wał korbowy jest pęknięty, to nie kombinuj z naprawą tylko szukaj drugiego słupka.

Pracujący silnki z pękniętym wałem generuje tak dziwne obciążenia w konstrukcji bloku, że mógł spowodować jego odkształcenia i zużcie zmęczeniowe, które może się zemścić krótko po naprawie :whistling:

Podstawowa sprawa to 100% diagnoza czy wał jest faktycznie pęknięty, a poluzowanie koła pasowego na przednim końcu wału jako przyczyny stukania wyeliminowane ?

Opublikowano

Własnie jesli chodzi o koszta to ile kosztuje taka operacja przełożenia silnika.Kolega adrian998998 pisze ze 3tys. Załóżmy że motor ogarne za 1tys. do tego rozrząd,olej,płyn jakies tam uszczelki. Co jeszcze bedzie potrzebne. Ile mechanik może zawołac za taką przekladke?

Opublikowano

Silnik 1 tys bez wtryskow wiec tak: komplet uszczelniaczy na pompowtryski ~~150zl + sruby do wtryskow~~ 40z + uszczelka pokrywy zaworow np Erling ~50zl do tego przydaloby sie rozrzad zmienic, uszczelniacze od strony rozrzadu i skrzyni biegow, oleje i plyny. Dajmy niech graciarnia wyjdzie kolejne 1tys plus robota mechanika i masz na tip top zrobione auto..

Opublikowano

Jak mówi mechanik wał jest uszkodzony przed pierwszą panewką tam gdzie osadzone są koło zebate rozrządu i pasowe. Proponuje mi wymiane tego wału. Ze względu że jestem w tym momencie ograniczony finansowo to myśle że bedzie to dla mnie lepsza opcja. Powiedzcie mi jeszcze czy wszystkie wały w silnikach na pd są takie same chodzi o motory wzdłużne i poprzeczne

Opublikowano

Czyli wał nie jest pęknięty, a poluzowane było koło pasowe paska rozrządu i wyrobiło swoje mocowanie na wale korbowym :decayed:

W takim przypadku spokojnie możesz wymienić wał i motorówka będzie banglać jak przed awarią .

Według ETKI wał AVB ma inny numer niż AWX,AVF,BKE, ale to nie znaczy że te nie będą pasowały, trzeba by pomierzyć :whistling:

Bez_nazwy.jpg

Jak w kieszeni wielka dziura, to na lichwę można kupić nowe kółko paska rozrządu, przedni uszczelniacz wymienić i po solidnym odtłuszczeniu poskładać to na jakiś dobry klej dwuskładnikowy do metalu, trzeba to zrobić mądrze, żeby nie skleić śruby i uszczelniacza :decayed:

Powatarzam że to lichwa jest :naughty:, ale kilka sprzętów na takim patencie śmiga już parę latek :wink:

Opublikowano

A poprzeczne pd np. golf,seat mają takie same wały jak wzdłużne?

Opublikowano

Poprzeczne ATD i AXR z Etki wychodzi że mają wały takie same :whistling:

---------- Post dopisany at 13:36 ---------- Poprzedni post napisany at 13:35 ----------

Bez_nazwy1.jpg

Opublikowano

Cześć właśnie robie remont silnika ale 1.5 dci postanowiłem nie kupować używki poniewaz te dci to jest szajs i nigdy nie wiesz ile pojeździsz.

Przedstawie Ci mniej więcej ile wyszedł remont silnika 1.5

Szlif wału oraz panewki korbowe i główne 380zł

Komplet pierścieni na 4 tloki 250zł

Honowanie 4 tulei 50zł

planowanie glowicy 50żł

+ uszczelki uszczelniacze rozrząd 460 zl

Rozłożenie i złożenie 0 robię sam

Opublikowano

Ok dzieki. Ja nie bede aż tak sie zagłebiał w remont. U minie pójdzie używany wał glówne panewki są już na wale + korbowe nowe +uszczelniacz wału przód tył+olej i filtr i to wszystko co mam zamiar zrobić . Mam nadzieje że bedzie cykał po tym zabiegu.

Opublikowano

Ja niestety musiałem tak zrobić ponieważ te 1.5 to naprawde złom panewki nagminnie sie przekręcają w moim przypadku wszystkie panewki przytarlo a jedną obróciło. Po przeliczeniu kosztów wyjdzie podobnie jak bym kupił sobie słupek ale nigdy nie wiadomo ile by to chodziło...

Opublikowano

Panowie jestem po wymianie wału i jest gitara auto chodzi jak dawniej. Tylko zastanawia mnie dlaczego pękł ten wał. Pierwotnie była mowa że pękł na osadzeniu koła rozrządu jednak po wyjęciu okazało sie że dalej i do tego pompa oleju była lużna mechanik odkręcił ją palacami. Czy ta pompa mogła być przyczyną pęknięcia wału?

Opublikowano

Mógłbyś wrzucić fotki tego pękniętego wału ?

Strasznie jestem ciekaw w którym miejscu on pękł :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...