bajowsado Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Widać, że przy poruszaniu obraca się też lekko wisco i cały osprzęt. Może to zabrzmi idiotycznie, ale jest możliwość, że masz pęknięty wał korbowy. Stad te luzy i czasami stukanie. Miałem taki przypadek ale w oplu, że wał pękł z tyłu silnika, auto jeżdziło itp, każdy myślał, że to dwumasa zmieniali cudowali, a okazał się właśnie pęknięty wał.
marcin8047 Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Opublikowano 21 Marca 2014 wczoraj auto wstawiłem do mechanika i mowi że wał pękniety
adrian998998 Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 Daj znac jak rozbierze silnik az sam jestem ciekawy...
marcin8047 Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Opublikowano 21 Marca 2014 Rozebrany jest przód i miska poszła na dół i chyba nie ma co dalej rozbierać dopóki nie zdecyduje co dalej.Teraz nie wiem co dalej robić czy kupić używany wał z panewkami i podmienić czy drugi motor kupować. Niech ktoś doradzi
adrian998998 Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 Zadkosc jest zeby pekl wal. Dobry slupek ogarniesz od 1tys w gore do tego podochodza roznego rodzaju pierdoly. Mysle ze max w 3 tys sie zamkniesz.
bajowsado Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 Rzadko ale wychodzi na to, że tak jak myślałem. Miałem podobne przypadki na warsztacie, no i to nie jeden a kilka. Tylko, że nie w audi ani w grupie vw. Tylko lipne renie.
adrian998998 Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 W oplach dosc czesto sie spotykalem
Duch^ Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 W renówkach w dieslu a przede wszystkim 2.2dci to obkręcają się panewki to norma nawet po małych przebiegach bo jak dobrze pamiętam tam nawet nie ma zamków na panewkach zapomnieli zrobić no ale to renault . Ale w silnikach z grupy vw się nie spotkałem z pękniętym wałem w żadnym 1.9 w ogóle to jest dla mnie dziwne.. no ale wszystko się może zdarzyć.. Chcesz silnik używany to jedziesz do gościa odpalacie na samochodzie jak wszystko ok to bierzesz.. Chcesz robić dół silnika szczerze nie polecam Tobie tego jeżeli pękł w nim wał..
piotrsob1 Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Jeżeli faktycznie wał korbowy jest pęknięty, to nie kombinuj z naprawą tylko szukaj drugiego słupka. Pracujący silnki z pękniętym wałem generuje tak dziwne obciążenia w konstrukcji bloku, że mógł spowodować jego odkształcenia i zużcie zmęczeniowe, które może się zemścić krótko po naprawie Podstawowa sprawa to 100% diagnoza czy wał jest faktycznie pęknięty, a poluzowanie koła pasowego na przednim końcu wału jako przyczyny stukania wyeliminowane ?
marcin8047 Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Opublikowano 22 Marca 2014 Własnie jesli chodzi o koszta to ile kosztuje taka operacja przełożenia silnika.Kolega adrian998998 pisze ze 3tys. Załóżmy że motor ogarne za 1tys. do tego rozrząd,olej,płyn jakies tam uszczelki. Co jeszcze bedzie potrzebne. Ile mechanik może zawołac za taką przekladke?
adrian998998 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Silnik 1 tys bez wtryskow wiec tak: komplet uszczelniaczy na pompowtryski ~~150zl + sruby do wtryskow~~ 40z + uszczelka pokrywy zaworow np Erling ~50zl do tego przydaloby sie rozrzad zmienic, uszczelniacze od strony rozrzadu i skrzyni biegow, oleje i plyny. Dajmy niech graciarnia wyjdzie kolejne 1tys plus robota mechanika i masz na tip top zrobione auto..
marcin8047 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Jak mówi mechanik wał jest uszkodzony przed pierwszą panewką tam gdzie osadzone są koło zebate rozrządu i pasowe. Proponuje mi wymiane tego wału. Ze względu że jestem w tym momencie ograniczony finansowo to myśle że bedzie to dla mnie lepsza opcja. Powiedzcie mi jeszcze czy wszystkie wały w silnikach na pd są takie same chodzi o motory wzdłużne i poprzeczne
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Czyli wał nie jest pęknięty, a poluzowane było koło pasowe paska rozrządu i wyrobiło swoje mocowanie na wale korbowym W takim przypadku spokojnie możesz wymienić wał i motorówka będzie banglać jak przed awarią . Według ETKI wał AVB ma inny numer niż AWX,AVF,BKE, ale to nie znaczy że te nie będą pasowały, trzeba by pomierzyć Jak w kieszeni wielka dziura, to na lichwę można kupić nowe kółko paska rozrządu, przedni uszczelniacz wymienić i po solidnym odtłuszczeniu poskładać to na jakiś dobry klej dwuskładnikowy do metalu, trzeba to zrobić mądrze, żeby nie skleić śruby i uszczelniacza Powatarzam że to lichwa jest , ale kilka sprzętów na takim patencie śmiga już parę latek
marcin8047 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 A poprzeczne pd np. golf,seat mają takie same wały jak wzdłużne?
piotrsob1 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Poprzeczne ATD i AXR z Etki wychodzi że mają wały takie same ---------- Post dopisany at 13:36 ---------- Poprzedni post napisany at 13:35 ----------
Arczi387 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Cześć właśnie robie remont silnika ale 1.5 dci postanowiłem nie kupować używki poniewaz te dci to jest szajs i nigdy nie wiesz ile pojeździsz. Przedstawie Ci mniej więcej ile wyszedł remont silnika 1.5 Szlif wału oraz panewki korbowe i główne 380zł Komplet pierścieni na 4 tloki 250zł Honowanie 4 tulei 50zł planowanie glowicy 50żł + uszczelki uszczelniacze rozrząd 460 zl Rozłożenie i złożenie 0 robię sam
marcin8047 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 Ok dzieki. Ja nie bede aż tak sie zagłebiał w remont. U minie pójdzie używany wał glówne panewki są już na wale + korbowe nowe +uszczelniacz wału przód tył+olej i filtr i to wszystko co mam zamiar zrobić . Mam nadzieje że bedzie cykał po tym zabiegu.
Arczi387 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Ja niestety musiałem tak zrobić ponieważ te 1.5 to naprawde złom panewki nagminnie sie przekręcają w moim przypadku wszystkie panewki przytarlo a jedną obróciło. Po przeliczeniu kosztów wyjdzie podobnie jak bym kupił sobie słupek ale nigdy nie wiadomo ile by to chodziło...
marcin8047 Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Opublikowano 29 Marca 2014 Panowie jestem po wymianie wału i jest gitara auto chodzi jak dawniej. Tylko zastanawia mnie dlaczego pękł ten wał. Pierwotnie była mowa że pękł na osadzeniu koła rozrządu jednak po wyjęciu okazało sie że dalej i do tego pompa oleju była lużna mechanik odkręcił ją palacami. Czy ta pompa mogła być przyczyną pęknięcia wału?
piotrsob1 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Mógłbyś wrzucić fotki tego pękniętego wału ? Strasznie jestem ciekaw w którym miejscu on pękł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się