Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa zatartych wycieraczek


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiszę się do tematu, bo też jestem po przesmarowaniu mechanizmu wycieraczek.

Problem jaki napotkałem to przede wszystkim na samym początku zdjęcie ramion wycieraczek (bez ściągacza nawet nie ma mowy). :kwasny:

W wyjęciu całego mechanizmu pomaga odkręcenie łącznika machanizmu z silniczkiem ale uwaga potem trzeba ustawiać mechanizm względem silniczka. Nie jest to jakiś problem po dwóch próbach łatwo wyczaić w jakim położeniu to z powrotem ustawić.

U mnie praktycznie wycieraczki zatarły się całkowicie (czyli ciężki przypadek), mając je w imadle psikając WD-40 (oczywiście dając temu trochę czasu) i po czasie delikatnie udało się kręcić i wyjąć bez jednego uderzenia młotkiem. Dlatego też koledzy proponuję trochę cierpliwości i polewać to różnymi smarującymi specyfikami a nie walić w to młotkiem czy też próbować to ruszyć na siłę a unikniecie później spawania czy też klejenia tych ramion. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja temat wycieraczek przerabialem dwa razy.Objawy jak u kazdego czyli na poczatku wolna praca i w koncu zatrzymaly sie na srodku szyby.Bez sciągacza sie nie obeszlo,sworzen od strony pasazera chodzil lekko za to od strony kierowcy tylko palnik.Wszystko wyczyszczone nasmarowane i cieszylem sie moze z 2 miesiace :wallbash: dzisiaj powtorka z rozrywki,jak znowu padna to chyba ja tez padne :decayed: :decayed: pozdrawiam wszystkich walczacych z tym mechanizmem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dzis zakonczylem ta nierowna walke z mechanizmem wycieraczek przednich. Oczywiscie nie obylo sie bez problemow. Sciagniecie ramion wycieraczek poszlo w miare plynnie natomiast wyciagniecie podszybia stawilo pewne opory. Jednak troche czasu, kilka kur... i jakos poszlo. Najwiekszy problem byl jednak z wybiciem tych trzpieni. Smarowalem, pryskalem WD-40, podgrzewalem i co...? urwane ramie. Po dlugich poszukiwaniach, wykonaniu ok 20-30 telefonow do roznych sklepow motoryzacyjnych okazalo sie ze nie ma. W Plocku nie ma serwisu Audi, jest tylko VW i tam nie dosc ze trzeba czekac na zamowienie tego to koszt ok 360zl!!! Zalezalo mi na czasie wiec panowie z pewnej firmy trudniacej sie spawaniem aluminium podjeli sie tego zadania no i... jak narazie sie trzyma. Wszystko wyczyszczone, poskladane i chodzi. Zobaczymy jak dlugo... Dodam ze najlepszym sposobem wyciagniecia tych trzpieni jest mocne podgrzanie i ruszanie z wybijaniem na przemian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi po naprawie wycieraczki chodzily 3 miechy i znowu jedna strona sie zatarła , teraz kupiłem to cos za 99 zł. w formie zamiennika (sam mechanizm) wiec zobaczymy co jest warty ale myslę że wytrzyma iwęcej niż 3 miechy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem świeżo po naprawie wycieraczek w B7 podzielę się uwagami.

Przy ściąganiu podszybia w B7 NIE należy ciągnąć go do przodu (w stronę grilla). Podszybie wciśnięte jest w metalowy rowek który jest integralną częścią szyby czołowej. Przed wyciąganiem podszybia osobiście sugeruję najpierw zdjąć lewą listwę maskującą szyby - najłatwiej wykonać to od góry po kawałku podważając palcami. Żeby nie wyłamać samego podszybia dobrze jest odpinać je po kawałku od lewej do prawej (oczywiście ramiona wycieraczek muszą być już zdjęte).

Przed przystąpieniem do wykręcenia mechanizmu należy po zdjęciu osłony komputera wyciągnąć cały komputer (jedna metalowa spinka). Kable od komputera są wystarczająco długie żeby odłożyć go w miejscu nie utrudniającym wyciągania mechanizmu.

Przechodzimy teraz do clue tematu czyli wyciągnięcia mechanizmu. Osobiście uważam że nie trzeba wypinać kostki zasilającej (jest to dość uciążliwe z uwagi na to że jest schowana) gdyż kabel nie przeszkadza w wyciąganiu mechanizmu - spokojnie wypina się ją jak już wszystko wyjdzie.

Większość osób twierdzi że wyciągnięcie mechanizmu stanowi spory problem i nawet potrzeba drugiej osoby do tego.

Nie wiem jak jest w B6 chociaż przypuszczam że jest podobnie ale faktycznie na pierwszy rzut oka i przy pierwszym podejściu wygląda to wszystko jak by było za mało miejsca jednak cały myk polega na tym że należy odpowiednio ustawić mechanizm ciągnąc jedną ręką za ramię wychodzące bezpośrednio od silniczka do którego przyczepione są cięgna poruszające trzpieniami a drugą ręką popchnąć ramię przytwierdzone do trzpienia z prawej strony. Żałuje że nie zrobiłem zdjęć ale postaram się narysować to później bazując na dostępnych zdjęciach z pierwszego posta. Ramię od silniczka ciągniemy w dół (w swoją stronę) pchając ramię trzpienia w lewo. Skutek jest taki że lewa strona która sprawia najwięcej problemów z uwagi na metalowe wypustki karoserii do których jest przykręcony mechanizm rozchyla się i można bez większego szarpania wyciągnąć całość zaczynając od ciągnięcia środka mechanizmu do siebie i w górę pomiędzy obudową komputera a obudową serwo (dobrze jest też odpiąć mocowanie kabla zasilania silniczka wycieraczek z metalowego stelaża mechanizmu i cały kabel dać pod mechanizm na czas wyjmowania). Następnie już według uznania prawo lewo w górę w dół i na pewno wyjdzie bez większych utrudnień. Dla wprawionych wymontowanie całości to 15 minut wraz ze zdejmowaniem plastyków i odkręcaniem śrub - za pierwszym razem dużo dużo dłużej.

Na koniec jedna ważna rzecz o której była mowa ale zdania były podzielone. Nie używać młotka do wyciągnięcia zaklinowanego trzpienia. Jako że sama rurka w która wchodzi trzpień jest aluminiowa a środek jest z twardszego materiału postanowiłem podgrzać całość (z racji tego że aluminium szybko reaguje na temperaturę i delikatnie się rozszerza). Oczywiście palnik nie wchodzi w grę bo można było by łatwo to uszkodzić ale wrząca woda już jak najbardziej się sprawdza. U mnie 1 trzpień puścił po podgotowaniu praktycznie od razu drugi niestety nie był tak miły ale zaczął się powoli obracać (trzeba uważać bo alu szybko łapie temperaturę i można się poparzyć). Osobiście popełniłem błąd i ten zapieczony trzpień potraktowałem młotkiem (nie radzę tego robić - przynajmniej nie bezpośrednio młotkiem...) efekt był taki że po złożeniu całości okazało się że gwint został uszkodzony (zbity) i nie da się zakręcić śruby trzymającej ramię. Skończyło się na bieganiu po ślusarzach, ponownym wyciąganiu mechanizmu i gwintowanie trzpienia (na szczęście gwint był standardowy i mogłem zastosować oryginalną nakrętkę - nawet nie widać że coś było robione) co prawda za cenę 0.5l ale zachodu było sporo. Tak więc osobiście proponuję ściągacz dwu ramienny (można odpowiedni kupić za 71zł w Leroy i później oddać ;P) i po nagrzaniu na pewno uda się trochę opuścić trzpień poruszając nim na boki a później już ściągaczem powoli zejdzie. Natomiast jeśli już musi ktoś użyć młotka to bezwzględnie całość osadzić w imadle i wybijać delikatnie za pośrednictwem pręta przyłożonego do trzpienia - nie polecam bicia bezpośredniego w trzpień z gwintem.

Do przesmarowania całości zastosowałem smar litowy używany do maszyn rolniczych. Całość działa prawidłowo ciekawy jestem jak długo. Jeśli zatnie się w przeciągu roku to pewnie wymienię na zamiennik z allegro do którego link był podany wcześniej.

Mam nadzieję że nie zagmatwałem czegoś pisząc ten elaborat ;P. Jeśli ktoś miał by pytania to odpowiem na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro można kupić nowe mechanizmy po 99zł

http://allegro.pl/audi-a4-00-05-mechanizm-wycieraczek-nowy-okazja-i1842536197.html

-czy ktoś wie co to warte

Czy ww. mechanizm będzie pasował do b7??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak bo mechanizm w b6 jest taki sam jednak dla pewnosci zobacz jaki masz numer czesci na mechanizmie. Ten z allegro to: 8E1 955 603 D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z wycieraczkami, a mianowicie chodziły dosyć wolno jak kupiłem auto i po paru dniach stanęły. Po zdemontowaniu mechanizmu okazało się że sworznie nie są wcale zapieczone. Sprawdziłem silniczek nie odkręcając go od mechanizmu i podłączyłem go do akumulatora to kręci się w miarę lekko. We wtyczce do silniczka mam napięcie tylko na 3 pinie(4pin braz - masa), pin 1 i 2 (brak jakiegokolwiek napięcia), czy tak powinno być ? Dodam tylko, że silniczek działa po podłączeniu do 4 pinu (masa, brąz), 2 pin(1 bieg) i 1 pin (najszybszy bieg).

Problem rozwiązany, okazało się że MCE padł. Dzisiaj wymieniłem moduł, zrobiłem kodowanie i przyuczenie VIN i wszystko hula jak z przed awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ponawiam mój problem. Mianowicie potrzebuje zawleczki do trzpienia wycieraczki, niby się trzyma a jednak rusza się to w górę i dół. Czasem przyblokuje wycieraczki na chwilę. W ASO nie ma zawleczek i nigdzie nie mogę takiej znaleźć. Ktoś ma jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a mnie sie cos takiego zaczelo dziac ze ostanie dni chpodzily w miare normalnie lae jak by coraz wolniej az stalo sie wczoraj tak ze zatrzymuja sie w jedenj pozycji i same chodza nie moge ich zatrzymac co mam zrobic to moze byc MCE?? ostanio kilka dni stal na mrozie i po tym to sie zaczelo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

01753 - silnik wycieraczek przedniej szyby (V) Etap 1

31-10 - Otwarte lub zwarcie do masy - Przerywany

moze byc jakies zwarcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

mi wieczorem wycieraczki działały, a rano już nie.

Bezpiecznik jest dobry, spryskiwacz działa, wycieraczki nie działają na żadnej prędkości.

Czy spalił się silniczek, czy też zatarł się mechanizm, bo nie słychać czy działa silniczek.

mam problem bo jest ciągle na dworzu temp. -15

marcin30a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem taki mały ściągacz do wycieraczek http://www.ebay.co.uk/itm/400255880284?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649#ht_2635wt_1115

bo ostatnio znów zwolniły i nie mogłem zdjąć tej od pasażera, podszybie mi pękło, ale nie zeszła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...