lesjagl Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Dzięki za opis - przydał się dzisiaj, lała się krew i pot... ale zrobione :-)
mlodziak22 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 jeśli ramiona ściągniesz dość łatwo to reszta już pikuś u mnie w tym czasie szyba pękła
Bieniu Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Mam nadzieje że nie będzie żadnych strat:) tylko mam mały problem bo w opisie nie pojawiają mi się zdjęcia, myslę że mogło by to mi nieco naświetlić problem, ma ktoś pomysł czemu ich nie widze? w jednej przeglądarce mam tylko krzyzyki a w innej nie mam nic
mlodziak22 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-naprawa-zatartych-wycieraczek-30501/index16.html tutaj masz kilka, poradzisz sobie
Bieniu Opublikowano 15 Lipca 2014 Opublikowano 15 Lipca 2014 http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-naprawa-zatartych-wycieraczek-30501/index16.htmltutaj masz kilka, poradzisz sobie O super! dzięki wielkie za podpowiedź ---------- Post dopisany 15-07-2014 at 08:03 ---------- Poprzedni post napisany 10-07-2014 at 11:49 ---------- W sobote 300km w deszcz bez wycieraczek mozna? Mozna:-) ale wczoraj wzialem sie za ich reanimacje, nie bylo lekko ale sie udalo bez zadnych strat, wycieraczki chodza jak nalezy:-) swozen od kierowcy byl tak zapieczony ze nie szlo go obrocic.
olo3s Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Dokształcony ,jutro próba nr.1 Mam nadzieje że silnik nie padł i pomoże czyszczenie i smarowanie.Pozdro
Frodus Opublikowano 21 Lipca 2014 Opublikowano 21 Lipca 2014 Ja jeszcze nie mam żadnych oznaków zacierania się wycieraczek, ale wolę to ogarnąć zanim problem wystąpi.
seweryn000 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Mam pytanie czy odkręcacie obudowę komputera( nie pokrywę tylko obudowę)? Pytam bo dziś nie dałem rady wyjąć tego mechanizmu i zastanawiam się jak to zrobić ? Mam jeszcze pytanie czy spotkaliście się z tym że ten mechanizm na silniczku wali wam o podszybie, bo u mnie własnie występuje ten problem. W położeniu jak jest ta strzałka mechanizm wali o podszybie.
marekg Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Wystarczy zdjąć pokrywę i da się wyjac mechanizm. Chwila gimnastyki ale bez jakichś wyjątkowych akrobacji. Nie trzeba demontować całej obudowy.
seweryn000 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 W którą stronę miałeś ten mechanizm zaznaczony kółkiem? Może pamiętasz jakim patentem to wyciągnięcie bo dziś walczyłem z tym trochę i nie mogłem w żadną stronę( kostkę odpiąłem).
marekg Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 To było parę lat temu, niestety nie pamiętam. Wiem tylko ze lekko obracalem mechanizmem. Albo czekaj, nie wiem czy nie rozpinalem mechanizmu tzn jedno ramie sciagalem z przegubu kulkowego i wtedy juz było git.
Schmolke Opublikowano 26 Lipca 2014 Opublikowano 26 Lipca 2014 U mnie zdjalem jedno ramie z przegubu kulowego i wyszlo bez ruszania pokrywy komputera.
bleeb Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Witam, wczoraj wieczorem skończyłem zabawę z wycieraczkami. Podzielę się uwagami: 1) Jak wolno zaczynają działać wycieraczki, nie zwlekajcie z ich naprawą, później wybicie sworzenia może graniczyć z cudem, u mnie skończyło się wymianą mechanizmu (koszt koło 80zł), ale czekałem do momentu aż przestały działać 2) Ogólnie posługiwałem się instrukcją od kolegi Piotrcar, od mnie jako małe uzupełnienie, z czym miałem problem i jak sobie poradziłem: -ściąganie wycieraczek bez ściągacza, zależy jak bardzo są zapieczone, ja podjechałem do nor auto, za 10 zł ściągnęli mi je. -ściąganie podszybia - ruszamy delikatnie w góre i w dół, a nie do siebie -wyciąganie samego mechanizmu - po zdjęciu obudowy komputera, ciągniemy do siebie mechanizm, jak się zablokuje przekręcamy o 180 stopni Wymiana mechanizmu wycieraczek zajęła mi ponad 4 godzin, ale za to satysfakcja bezcenna !, 1
Bieniu Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 U mnie wycieraczki już nie chodziły, dobry patent na wybicie sworznia to nie wsadzać w imadło bo za bardzo sprężynuje i faktycznie wybicie może graniczyć z cudem, ja położyłem mechanizm na drewnianym kołku, tap aby było podparcie przy samym sworzniu, nakręcić nakretkę na sworzeń aby nie zbić gwintu i ogień, co jakiś czas psiuknąłem wd40, w imadle za pomocą młotka obrócić w jedną i drugą i poszło:) Jeśli chodzi o wycieraczki też miałem problem ze zdjęciem bez ściągacza, tu też nakręcamy nakrętke i uderzamy młotkiem powinno wkońcu puscić. Problem też miałem z wyjąciem mechanizmu, po wielu próbach wyjęcia postanowiłem odkecić cały komputer, trzyma się na trzech śrubach, po odsunięciu nieco do przodu mechanizm wychodzi już bez problemu, niechętnie odkręcałem kompa bo ciężkie dojście ale stwierdziłem że nie dam rady ( tu przy wkładaniu spowrotem nalezy zwrócić uwagę aby uszczelka się nie podwinęła bo będzie woda leciała do środka - kolega tak miał) A tak pozatym to wszystko ok, na koniec widok zapierda.... wycieraczek bezcenny:wink:
dlugi_86 Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 Witam Dziękuję za bezcenne porady odnoście naprawy usterki zapieczonych wycieraczek. Pomogło. Pojawił się natomiast inny problem. Po założeniu ramion wycieraczek zatrzymują się one jakieć 30 cm od podszybia. Czy ktoś mi podpowie jak to ogarnąć by wycieraczki zatrzymywały się w odpowiednim miejscu???
alek71 Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Witam. A ja znalazłem dobry opis z foto: Jak naprawić nie działające wycieraczki w Audi A4 B5 15 lipca 2011 18:52, Kategoria: Howto Przychodzi taki czas w życiu każdego użytkownika Audi A4 (starszego rocznika w okolicach 1997 – 1998 roku), że najczęściej podczas ulewnego deszczu, wycieraczki stają mu w połowie drogi albo w ogóle nie odpalają. Doraźną pomoc może przynieść preparat typu WD40 ale nie jest to rozwiązanie długoterminowe. Trzeba nadmienić, że jest to typowa „usterka” dla tego, dość prostego mechanizmu i równie prosto ją naprawić jeśli dysponujemy odrobiną wolnego czasu. Na problem napotkałem się już dwukrotnie i przyczyna była taka sama. Zapieczony mechanizm poruszania wycieraczkami. Jak pokazuje doświadczenie – silnik nie ma zwyczaju padać ale warto nie wymuszać pracy wycieraczek z takim oporem aby nie uszkodzić rzeczonego silnika. Cena używanego mechanizmu może się wahać w granicach 100-300 zł ale można to zrobić samemu. Z góry ostrzegam, że jest to dokumentacja mojej naprawy i nie należy jej rozpatrywać jako instrukcji! Tym samym nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe ze stosowania się do mojego opisu. Zaczynamy więc od podniesienia maski i zlokalizowania problemu… Kółkami oznaczone są zaślepki a pod nimi kryją się śruby do odkręcenia. Potrafią być mocno skręcone więc trzeba poruszyć wodze fantazji aby je odkręcić. Po odkręceniu śrub trzeba pozbyć się plastiku oznaczonego X. Aby łatwiej było ściągnąć wycieraczki z bolców – polecam zagiąć pióra do góry jak przy myciu szyby. Nie ma wtedy zbędnego docisku. Następnie, warto odkręcić pokrywę komputera oznaczoną na zdjęciu powyżej – ułatwi to pracę i zwiększy dostęp do mechanizmu. Koło numer 1 oznacza co należy odkręcić najpierw – czyli silnik od mechanizmu. Po jego odkręceniu należy oczywiście wykręcić śruby z pozycji nr 2. Tak to wygląda z bliska. Śruba A trzyma napęd naszych wycieraczek natomiast 3 śruby B trzymają sam silnik przy mechanizmie. Kolejność jest następująca: najpierw odkręcamy śrubę A z tymże UWAGA: trzeba wzrokowo zapamiętać (albo zrobić sobie zdjęcie) w jakiej pozycji, mniej więcej, jest skręcona ta złota blaszka. Potem będzie łatwiej wypozycjonować wycieraczki. Istnieje szansa, że nie będziemy jej mogli odkręcić, wtedy można sobie zblokować mechanizm za pośrednictwem kombinerek np. tak: Kiedy już nam się to uda – wyciągamy interesujący nas element spod maski. W następnym kroku musimy użyć siły i finezji zarazem Aby wybić oznaczony trzpień z tej „tulejki” musimy usunąć metalowe półkole, które go blokuje. Z istotnych elementów, których warto nie zgubić to oznaczone podkładki i oring, znajdujący się pod górną podkładką. Wkręcamy całość w imadło – jeśli dysponujemy i delikatnie wybijamy trzpień. Żeby nie uszkodzić gwintu, warto nałożyć na niego nakrętkę. Za pomocą drobnoziarnistego papieru ściernego, dokładnie czyścimy oba „bolce”… Oraz tulejki… Przed zmontowaniem trzeba całość nasmarować dokładnie smarem – i wewnątrz tulejki i sam bolec na około. Warto przy okazji przesmarować wszystkie inne połączenia kulowe naszego mechanizmu – mamy wtedy pewność, że długo nam posłuży. Informacje dodatkowe: ponowny montaż wykonujemy dokładnie w odwrotnej kolejności. Dopasowanie blaszki do napędu silnika nie jest trudne. Zapewne będzie ona złożona maksymalnie do lewej strony. Przed mocnym skręceniem warto przykręcić wycieraczkę i sprawdzić jej ruch. Korekcję ruchu łatwo wykonać przestawiając pozycję początkową wycieraczki. Jeśli by to nie pomogło to wystarczy pomanipulować przy tej złotej blaszce. W jednym Audi udało mi się to ustawić za pierwszym razem. Drugim razem wymagało to trochę grzebania ale nie jest to trudne… Wycieraczki działają jak nowe i powinny posłużyć dość długo – na chwilę obecną działają bez problemu już rok.
Cez032 Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 (edytowane) Reanimacja wycieraczek zakończona. Najtrudniejszy element to wyjęcie odrzutnika wody (plastiki pod szybą) - niestety u mnie się połamał, ale koszt nowego w ASO 80 zł. Wycieraczki chodzą jak nowe. Polecam ten zabieg Edytowane 5 Maja 2015 przez Cez032
Pepis85 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 Witam, u mnie też wycieraczki padły. Chodzą bardzo wolno. Nie mogę sobie poradzić z wyjęciem plastikowego podszybia. Ciągnę ile idzie i nic. Nie bardzo mam jak podważyć bo boję się o szybę. Jakaś rada? Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się