szaman91 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Witam koledzy, mam 110KM i zakupiłem na lato 17'' z oponami 225/45. Będzie to jechało jakoś? Z racji tego, iż dwie opony są już takie niebogate, myślałem wymienić i może by założyć na przód 215/45? Poprawią się właściwości jezdne?
xdanielx Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Jak kupiłeś i masz w domu, a z żadnej nie schodzi powietrze to załóż i potestuj. Twoje odczucia mogą być inne niż kogokolwiek więc trudno oczekiwać odpowiedzi. Ja mam 1.6 i na takich jeżdżę. Taki rozmiar to nie jest nie wiadomo co więc spoko.
szaman91 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 A jak się ma u Ciebie spalanie do takich opon i czy nie przyciera Ci podczas skręcania?
owieczka Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Na takich oponkach nic nie będzie Ci przycierać. Spalanie może delikatnie wzrosnąć, lecz to w znacznym stopniu zależy od sposobu jazdy.
xdanielx Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Na takich oponkach nic nie będzie Ci przycierać. Spalanie może delikatnie wzrosnąć, lecz to w znacznym stopniu zależy od sposobu jazdy. Co do spalania to może i tak, ale jakoś radykalnie się to nie zmienia, ten rozmiar (225/45/17) jest zamiennikiem do opon 195/65/15 także absolutnie nie ma mowy o przycieraniu
szaman91 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Ok, czyli w miarę mi się pojaśniło ostatnie pytanie: jak bym założył rzeczywiście na przód 215 a z tyłu zostawił 225 to zostanie naruszona w jakimkolwiek stopniu stabilność i koordynacja samochodu np w zakrętach czy w innych przypadkach?
A-rek Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 to najpierw zakupiłeś koła na lato z oponami 225/45, a teraz dopiero szukasz odpowiedzi czy to dobre koła do twojego auta?
szaman91 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 dokładnie okazji się nie przepuszcza
A-rek Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 no to super:kox: teraz to co zaoszczędziłeś wydasz na stacji paliw (wyższe spalanie) i w warsztatach (szybsze zużywanie się elementów zawieszenia)
owieczka Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Zakładaj tak jak masz. Niczym się nie przejmuj. Nic się dziać nie będzie
danzan Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Ja mam 215/45/17 i jeździ się bardzo dobrze. Różnicy żadnej nie ma, a wygląda to lepiej bo 225 to szeroka pyda i nie pasuje zwyczajnie jak na moje do tego auta. Ale skoro masz już opony takie jakie masz to nic z nimi nie kombinuj. Są to zakładaj i jeździj. Czym szersza opona, tym wyższe spalanie. Podobnie jak z rozmiarem. A co do zawieszenia to jeśli będziesz jeździł jak człowiek, nie wpier*alając się w każdą dziurę jak leci to o zawieszenie nie masz się co martwić. Polecam Ci bo 18 cali jest za duże, a 16 nie wygląda
szaman91 Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Dzięki wszystkim, jak założę to się pochwalę
timm Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 jak już ekonomiczniej, to szukaj 205/50/17 ..... też okazyjnie
grucha1 Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Ja w 1.6 mam zalozone 225/45/17 z przodu i 215/50/17 z tylu nie narzekam autko spali litr gazu wiecej. Niestety te 225 troche nosi autem jak sa koleiny i dziury ale mam juz na oku 215.na 17 jezdze juz 3 rok i zawiecha cala
m0nter Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Ja założyłem w tym sezonie 225/45 na felgi 17x8 ET43. Przejechałem już 2500km i jak dla mnie jest ok. W porównaniu do zimowego setupu 205/55/16 wzrostu spalania nie zauwazylem. Jest ciut twardziej, a autem nie rzuca po drodze jak niektórzy piszą. Nawet wjazd przy 100 w głębszą kałużę przerobiłem ostatnio. Bez problemów, żadnego ściągania w stronę kałuży. Ogólnie jazda na plus w trasie, na minus w mieście... Zostaje kwestia wyglądu
bell23 Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Ja założyłem w tym sezonie 225/45 na felgi 17x8 ET43. Przejechałem już 2500km i jak dla mnie jest ok. W porównaniu do zimowego setupu 205/55/16 wzrostu spalania nie zauwazylem. Jest ciut twardziej, a autem nie rzuca po drodze jak niektórzy piszą. Nawet wjazd przy 100 w głębszą kałużę przerobiłem ostatnio. Bez problemów, żadnego ściągania w stronę kałuży.Ogólnie jazda na plus w trasie, na minus w mieście... Zostaje kwestia wyglądu wzrostu spalania nie zauważyłeś , bo w zimie autko jest bardziej niedogrzane i pali wiecej...
m0nter Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Jeśli porównuję spalanie w trasie, to nie zauważyłem wzrostu, tutaj wielkiej różnicy nie będzie niezależnie od tego czy zima czy lato. Dodając do tego zimę, której praktycznie nie było, można spokojnie porównać. W mieście pali tyle samo, bo w Toruniu remont na remoncie i nie ma się gdzie rozpędzić nawet w tych miejscach gdzie jeżdżę.
novwy Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Witam koledzy, mam 110KM i zakupiłem na lato 17'' z oponami 225/45. Będzie to jechało jakoś? Z racji tego, iż dwie opony są już takie niebogate, myślałem wymienić i może by założyć na przód 215/45? Poprawią się właściwości jezdne? Mam taki motor jak Ty więc mogę podpowiedzieć, lato ten sam rozmiar 225/45/17. Jest znośnie wiadomo że odczucia po zdjęciu zimówek i założeniu lata są na minus jeśli chodzi o dynamikę i kierownicę trzeba przytrzymać trochę mocniej jak masz kijowe drogi ale ogólnie nie ma tragedii. Można co prawda zejść na 205/50/17 ale Ty masz 8" fele ja 7,5 więc nie wiem jak z naciągiem opony, ale jak masz jeszcze mięsa na oponach to śmiało śmigaj. A i nic nie zastąpi efektu wizualnego niuni na 17
timm Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 205/50/17 na 8" - spokojnie, naciągu nie widać ( w piątek montowałem .... 8" to odrobina mniej jak 205mm ).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się