Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zamkiem drzwi blad 02115 Niezrozumiały sygnał


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej zamki. Ja tak miałem z lewa strona przód i tył. Tył padł do końca a przód raz działał raz nie aż po kilku mc padł.

Jeśli c6 ma takie same zamki to mam 1 lewy tyl.

C6 ma tak że trzeba sprawdzać piny bo są różne ilości. Przód miałem 9 pin wiec na tył taki sam zamówiłem a po rozebraniu wyszło że mam 8 pin. Jak ktoś potrzebuje to zapraszam na pw

Opublikowano

czyli jedyna opcja to wymiana ?

Opublikowano

Silniczek nie styka w zamku.

Opublikowano

Silniczek nie styka w zamku.

a mozna te styki jakos poprawic?

Opublikowano (edytowane)

Rozbierz zamek. Wyjmij silniki. Odegnij blaszki obudowy i dobierz się do szczotek. Wymyj syf na szczotkotrzymaczu np benzyną. Dognij od razu styki które się stykają z bolcami w zamku. Przedmuchaj szczotkotrzymacz i papierem np. 1200 zetrzyj syf z komutatora. Wyczyść syf między polami jakimś cienkim nożykiem i złóż spowrotem. Powinno działać. W sumie schodzi kolo 40min na zamek razem z wyjęciem.

Edytowane przez olinek2
Opublikowano

Ja się przymierzam do wymiany zamka. Koszt na Allegro nie jest duży, a spróbować warto. Tylko z czasem kiepsko, więc dam znać czy pomogło dopiero za jakiś czas...

---------------------

Zamek wymieniony, problem zniknął.

Tylko teraz podobne objawy w prawych drzwiach :facepalm:

---------------------

Koledzy, jeśli ktoś planował naprawiać niesprawny zamek (chodzi o elektronikę), to mam złą wiadomość. Naprawić można co najwyżej mechanikę, bo cała elektronika jest zalana jakąś gumą. Na wszystko składają się dwa silniczki elektryczne, 3 mikrostyki i nieokreślona zawartość zatopiona pod gumowa powłoką. Wszystkie ścieżki są umieszczone w środku plastikowej obudowy.

HfLX89i.jpg

C4NGYUO.jpg

t3DtxLl.jpg

Więc jeśli ktoś ma błąd jak w temacie, to ratunkiem jest tylko wymiana zamka na nowy.

Fajne fotki. Jak kolega zdołał rozebrać/ oddzielić część mechaniczną od elektrycznej ?

Próbuję to zrobić ale coś trzyma od strony silniczków - jakieś cięgna ?

Proszę o pomoc w tej kwestii na <<[email protected]>> Dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

(pomyłka)

Edytowane przez sowiq
Opublikowano (edytowane)

Zamek oddzielisz jak zdejmiesz zaślepkę. Tam są dwa zatrzaski co trzymają. Pociagnij to zobaczysz. Podważyć i wyjdzie. Przy składaniu trzeba je wcisnąć.

Jak dobrze pamiętam 4 śruby gwiazdkowe i zamek rozdzielony.

Edytowane przez olinek2
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, i mnie powoli dopała ta awaria. Nie chce zasmiecac forum, może mi ktoś odpowie tutaj :)

Chcę sobie już zamowić zameczek poki ten jeszcze ledwo chodzi.

Na allegro jednak są wersje z roznymi ilosciami PINów.

Ktoś mi podpowie : A4 b8 12.2008 avant drzwi kierowcy - lewy przód.

Czy VINa pisac?

Pozdro

EDIT!!!!!!!!!!!!!!
Mam zamek 8J1837015A

z 9 PINami

NOWY zamiennik okolo 350zł,

MAM NA SPRZEDAZ NOWKE ZAMIENNIK za 320 jakby jakis kolega chciał ! :)

Edytowane przez lowbass
Opublikowano

Witam,

podpinam sie pod ten wątek ponieważ z tego co czytam problem z otwieraniem drzwi z pilota jest raczej wspólny dla wszystkich drzwi w a4 :).

Mój problem podobnie jak u wiekszości z Was był następujący: najpierw nie zawsze otwierały się przednie drzwi kierowcy z pilota (za drugim razem, czasami bez problemu) potem ten sam problem pojawił sie po stronie pasażera.

Następnie problem pojawił sie już "na stałe" i nie mogłem otworzyć pilotem obu drzwi. Posiłkowałem sie więc kluczykiem.

Czytając wszelkie fora, jedynym sprawdzonym rozwiązaniem okazywało sie zakup nowych zamków.

To tez zrobiłem i dzisiaj właśnie wymieniłem oba (po stronie kierwocy i pasażera)

Bingo pomyslałem ale....... strona pasażera otwiera się bez problemu.

Strona kierowcy po finalnym złożeniu tapicerki otwierała się na początku tylko po dwukrotnym przycisnieciu pilotem a po przejechaniu kilku kilometrów i uzbrojeniu alarmu zamek znów nie działa.

Nie działa, mam na myśli nawet po kilkukrotnej próbie odblokowania pilotem nie reaguje. Więcej, teraz nawet nie moge otworzyć ręcznie kluczykiem tych drzwi! Po stronie pasażera działa bez zarzutu.

Prosze o wsparcie w temacie jak problem rozwiązać. Zaznaczam że zakupiłem oryginalne nowe zamkli.

what to do????

z góry dzieki za radę

Opublikowano

Witam,

podpinam sie pod ten wątek ponieważ z tego co czytam problem z otwieraniem drzwi z pilota jest raczej wspólny dla wszystkich drzwi w a4 :).

Mój problem podobnie jak u wiekszości z Was był następujący: najpierw nie zawsze otwierały się przednie drzwi kierowcy z pilota (za drugim razem, czasami bez problemu) potem ten sam problem pojawił sie po stronie pasażera.

Następnie problem pojawił sie już "na stałe" i nie mogłem otworzyć pilotem obu drzwi. Posiłkowałem sie więc kluczykiem.

Czytając wszelkie fora, jedynym sprawdzonym rozwiązaniem okazywało sie zakup nowych zamków.

To tez zrobiłem i dzisiaj właśnie wymieniłem oba (po stronie kierwocy i pasażera)

Bingo pomyslałem ale....... strona pasażera otwiera się bez problemu.

Strona kierowcy po finalnym złożeniu tapicerki otwierała się na początku tylko po dwukrotnym przycisnieciu pilotem a po przejechaniu kilku kilometrów i uzbrojeniu alarmu zamek znów nie działa.

Nie działa, mam na myśli nawet po kilkukrotnej próbie odblokowania pilotem nie reaguje. Więcej, teraz nawet nie moge otworzyć ręcznie kluczykiem tych drzwi! Po stronie pasażera działa bez zarzutu.

Prosze o wsparcie w temacie jak problem rozwiązać. Zaznaczam że zakupiłem oryginalne nowe zamkli.

what to do????

z góry dzieki za radę

A może trafny zamek akurat Ci sie trafił ? Skoro od początku były problemy z nim?

Albo może zły zamek? Zła ilość PINów ? Porównywałes??

Widze, że jak zima przychodzi to zamki częściej padają.. Ja własnie z moim mam jazdy i na dniach będę wymieniał.

PYTANIE DO TYCH CO WYMIENIALI :

Czy trzeba nowe spinki do tapicerki czy do czegokolwiek ? Chcę się upewnić co jeszcze za klamoty są potrzebne.

Opublikowano (edytowane)
Czy trzeba nowe spinki do tapicerki czy do czegokolwiek ? Chcę się upewnić co jeszcze za klamoty są potrzebne.

Lepiej kup sobie kilka zapasowych. Kosz niewielki (na Allegro kilka PLN), a jak jakaś Ci się ułamie, to nie będziesz miał problemu.

UWAGA!

Zawsze należy zakładać wszystkie spinki tapicerki drzwi. Pozostawienie dziury może spowodować, że podczas zderzenia nie zostanie aktywowany czujnik ciśnieniowy zamontowany w drzwiach, przez co mogą nie wystrzelić poduszki powietrzne! Spinki właśnie w tym celu są dodatkowo uszczelniane gumą.

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

Witam,

podpinam sie pod ten wątek ponieważ z tego co czytam problem z otwieraniem drzwi z pilota jest raczej wspólny dla wszystkich drzwi w a4 :).

Mój problem podobnie jak u wiekszości z Was był następujący: najpierw nie zawsze otwierały się przednie drzwi kierowcy z pilota (za drugim razem, czasami bez problemu) potem ten sam problem pojawił sie po stronie pasażera.

Następnie problem pojawił sie już "na stałe" i nie mogłem otworzyć pilotem obu drzwi. Posiłkowałem sie więc kluczykiem.

Czytając wszelkie fora, jedynym sprawdzonym rozwiązaniem okazywało sie zakup nowych zamków.

To tez zrobiłem i dzisiaj właśnie wymieniłem oba (po stronie kierwocy i pasażera)

Bingo pomyslałem ale....... strona pasażera otwiera się bez problemu.

Strona kierowcy po finalnym złożeniu tapicerki otwierała się na początku tylko po dwukrotnym przycisnieciu pilotem a po przejechaniu kilku kilometrów i uzbrojeniu alarmu zamek znów nie działa.

Nie działa, mam na myśli nawet po kilkukrotnej próbie odblokowania pilotem nie reaguje. Więcej, teraz nawet nie moge otworzyć ręcznie kluczykiem tych drzwi! Po stronie pasażera działa bez zarzutu.

Prosze o wsparcie w temacie jak problem rozwiązać. Zaznaczam że zakupiłem oryginalne nowe zamkli.

what to do????

z góry dzieki za radę

OKI DOKI...

udało się :)

Jak wspomniałem zamki były oryginalne i zakupione w ASO.

Okazało sie że problem po stronie kierowcy był związany ze "zbyt dużym naciągiem linki" => tak przynajmniej brzmiała diagnoza mechanika.

Opublikowano

Czyli rozbierać i reanimować czy wymieniać? Jedne drzwi po usunięciu błędu sie tylko otwierają , drugie jeszcze się otwierają ale tylko od środka :)

Opublikowano

Wymieniac

Opublikowano

Jak moje lewe zamki wyciągnąłem ,rozszczelnilem i nalałem kontakt spray aż góra ciekło po 30min wydmuchalem dobrze i złożyłem i już pół roku zamki działają bez szwanku

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Cześć,

Generalnie muszę się Panowie pochwalić. Również borykałem się z problemem niedziałającego zamka w B8. Olałem temat do momentu, aż zepsuł się mój po stronie kierowcy . Zabrałem się za temat dość porządnie . I rezultat od paru miesięcy jest bardzo zadowalający :)

Co zrobiłem :

Standardowo podgięcie blaszek od silniczków, oprócz tego ''Kontakt 60" do wszystkich styków wewnątrz . Również tym preparatem siknąłem wszystkie złącza, przy zamku przy module i drzwiach .

Później smar na wszystkie ruchome elementy ( zębatki ) wewnątrz zamka przy silniczkach .

To samo w części mechanicznej. Smar..... dużo smaru..... bo jak zauważyłem nie jest to tylko kwestia samej elektronik. Mechanika sama w sobie też się blokuje. W jednym zamku całkowicie wyskoczył malutki plastikowy sworzeń, co w rezultacie nie pozwoliło działać prawidłowo ( tu również podgiąłem delikatnie plastik ) .

Generalnie w dwóch zamkach większy problem miała część mechaniczna, porządnie nasmarowana śmiga bez problemu . Sprawdźcie porządnie część mechaniczną.

I oprócz czyszczenia styków polecam, a wręcz zalecam dużo smaru :) Na początku tylko poczyściłem styki jakimś alkoholem i podziałało to tydzień, dwa i znowu lipa . A teraz od paru miesięcy działa bez żadnego problemu :)

Także zanim narazicie się na koszta i zaczniecie wymieniać, poświęćcie pare godzin na porządne rozpracowanie tematu :)

Opublikowano

Witam,

Odkopie temat ale mam to samo - po otwarciu z pilota tylne lewe drzwi nie otwierają się od zewnątrz. Gdy otworzy się od wewnątrz później już działa OK.

Gdzie w Warszawie mi to ogarną ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Odkopie temat ale mam to samo - po otwarciu z pilota tylne lewe drzwi nie otwierają się od zewnątrz. Gdy otworzy się od wewnątrz później już działa OK.

Gdzie w Warszawie mi to ogarną ?

Pozdrawiam

W każdym warsztacie?

Opublikowano
Address 72: Door, Rear Right (J389) Labels: 8K0-959-794.clb
Part No SW: 8K0 959 794 HW: 8K0 959 795
Component: TSG HR H06 0170
Revision: Serial number: 0000006955539
Coding: 010C02204000210001
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: FEF3987369022EEE66F-80AB
1 Fault Found:
02115 - Locking Unit for Central Locking
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 11
Reset counter: 217
Mileage: 214309 km
Time Indication: 0
Date: 2016.12.01
Time: 21:51:41


Które to drzwi??
W błędzie jest tylne prawe czyli od strony pasażera a wczoraj nie otworzyły się tylne ale od kierowcy.
Innego błędu nie mam.
Błąd wyskakuje już od roku (kasowany wielokrotnie) i dopiero wczoraj pierwszy raz koleżanka nie mogła otworzyć drzwi tylnych od kierowcy.
Jak potwierdzicie to, to biorę się za demontaż i czyszczenie styków. Zobaczymy czy pomoże czy błąd 02115 będzie powracał czy nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...