Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świst podczas dodawania gazu


krzy1788

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio podczas jazdy gdy dodaje gaz słyszę w tle świst bądź też ciche gwizdanie bądź odgłos cichego odkurzacza. Nadmieniam, że wcześniej nie było takiego dźwięki. Występuje to już nawet podczas ruszania, ale tylko podczas jazdy, Gdy stoję i dodam gazu to nic takiego nie występuje. Wydaję mi się, iż samochód nie starcił na mocy, lecz ten dzwiek jest irytujący. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, wydaje mi się że ten świst to w rzeczywistości będzie odgłos kręcącego się wirnika turbo (być może zbyt szybko i dlatego świszczy), może turbo do czyszczenia może dziura w dolocie albo intercoolerze.

Najlepiej jakbyś zrobił logi i dał do działu Diagnostyka to może wyjdzie przyczyna.

---------- Post dopisany at 23:10 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ----------

Na postoju turbo nie pompuje to dzwięku nie słychac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie dobiega to z głośników? może alternator się kończy i świszczy? przy zapalaniu tego nie słychać? wyłącz radio całkiem i sprawdź żeby wykluczyć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym obstawiał turbo. Byl gdzies na forum temat "dziwne odglosy z prawej strony" czy cos takiego. Moze Tobie chodzi wlasnie o ten dzwiek. U mnie wystepuje on juz z rok, jezdze - nic sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki dźwięk w B5, okazało się że miałem dziurę w gumowej rurze. Sprawdź cały układ dolotowy, możliwe że gdzieś jest nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak Ci tak syczy przy dodawaniu gazu to na 100% masz nieszczelny uklad dolotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Podczas puszczania gazu turbo wogóle nie gwiżdze. Wymieniłem przewód gumowy do turbo bo był sparciały ze starości, dodatkowo wyczyścili mi turbinę, ale niestety problem nie zniknął. Nie mam już pomysłu co może by przyczyną, chyba na razie dam sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem świsty przy dodawaniu gazu od rozszczelnionego intercoolera (już wymieniony), normalnie tego nie słychać było w autku ale jak się ciepło zrobiło i szybę podczas jazdy odsunąłem to usłyszałem jak śwista i to dość konkretnie. Świst był bardziej słyszalny pod obciążeniem (w trakcie jazdy), na luzie przy dodawaniu gazu słychać było słabiej. Myślałem że turbo siada ale na szczęście nie. Przy okazji wizyty u znajomego mechanika między innymi z tym intercoolerem miałem zmienianą (wspawaną) plecionkę tą za turbo idocą do wydechu (dziurawa jak sito była trzymała się w sumie tylko na metalowej sprężynie która ją oplatała) ale mechanik mówił że to od itercoolera był ten gwizd, świst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pęknięty ic i było słychać szum powietrza powyżej 2tys obrotów, również na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a właśnie u mnie nie było za bardzo na postoju tego słychać, nawet gość do którego jeżdże zawsze na przeglądy co rok zauważył że coś zaczyna świstać po wieździe na ścieżkę diagnostyczną (miał uchyloną szbę) i po pszejściu tej ścieżki zaglądał pod maskę ja gazu dodawałem ale nie zabardzo dało się zdjagnozować gdzie ta nieszczelność, oczywiście najpierw sprawdzał ten wąż co to właśnie najczęściej pada ale on był ok. Poprostu za słabo świstało żeby po odgłosie to namierzyć. Mi akurat rozdeło intercooler w jego dolnej części na łączeniu metalu z plastikową obudową ąż uszczelkę wydmuchało z niego. Sprawdź sobie gdzieś na kanale czy masz zasyfiony IC olejem w którymś miejscu bardziej. U mnie o tyle było to dokładnie widać bo IC miałem zmieniony ok 10 miesięcy wcześniej (p.s. nie oszczędzać na IC bo nie warto) i cały był czyściutki po za tym miejscem gdzie go rozszczelniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a mozesz bardziej opisac ten rozszczelniony IC bo ja u siebie mam taka luzna obudowe plastikowa co laczy sie z ic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a mozesz bardziej opisac ten rozszczelniony IC bo ja u siebie mam taka luzna obudowe plastikowa co laczy sie z ic

u mnie wyglądało to tak (mam tylko to zdięcie)

było to rozszczelnienie samego IC zdięie pokazuje miejsce rozsczelnienia (dolna część IC), widoczna uszczelka której nie powinno być widać normalnie, łączy ona aluminiowy rdzeń IC z jego plastikową obudową, widoczne ślady oleju wokół rozszczelnienia, reszta IC była suchutka ale tak jak pisałem wcześniej ten IC miał ok 10 miesięcy i może dlatego nie był zasyfiony

DSC_2158.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo umnie ta obudowa od ic jest luzna i tak lata i nieiwem czy tak ma byc czy jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pokazywało Wam chłopaki jakieś spadki ciśnienia na vagu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a turbo powinno świszczeć podczas dodawania gazu czy nie, po regeneracji turbosprężarki jakoś mnie niepokoi ten świst a nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy przed regeneracją też był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi55 miałem ostatnio 2 intercoolery w rękach i aluminiowy rdzeń był osadzony w plastikowej obudowie mega sztywno nic tam się nie ruszało.

Ali 89 vaga niestety nie podpinałem po rozszczelnieniu IC bo diagnoza była szybka i skuteczna, sam jestem ciekaw jak to wtedy wygląda w logach.

Apropo świstu turbinki to niektórym właśnie świstają czasem same z siebie, czasem zaraz po regeneracji (niektórzy zastanawiali się czy została prawidłowo wyważona po regeneracji), spotkałem się z takimi przypadkami czytając forum ale nie jestem zorientowany dokładnie w temacie (moja jeszcze śmiga i póki co problemów z nią nie miałem pomimo że autko ma program i ma zadane ciśnienie 1,6 bara które zresztą osiąga elegancko już 3 rok, wygląda jak seryjna garetta ale może poprzedni właściciel zmontował hybryde bo i on robił gdzieś ten soft) coś czuje że mój poprzedni intercooler mógł się uszkodzić właśnie przez tak wysokie ciśnienie, a w zasadzie zbyt wysokie temperatury w nim, jak padnie jeszcze raz choć założyłem teraz Ic produkowany na pierwszy montaż to zmienię na niestandardowy( i tak pewnie latem koniki się rozbiegają zamiast ciągnąć wóż), jak turbo powie papa to wkładam gtb 1756 no i wtedy musowo inny IC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem, silnik też dziwnie świszczy ale jak sie już rozgrzeje to to świstanie ustaje delikatnie.

niżej link do filmiku z YT jak to wyglada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...