Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Walka z ustawieniem rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

myślisz ze to może mieć wpływ na moje problemy???? bo ta nieszczelność jest daleko za sonda ..... chyba ze jest jeszcze gdzies indziej

Opublikowano

Co znaczy daleko ? Audi masz w układzie V , dwa Banki i każdy z nich ma swój osobny wydech , swój osobny system pomiaru składu spalin itd.

Jeżeli jeden z nich jest nieszczelny to silnik próbuje ratować sytuacje i podlewa/ zubaża odbierając to jak niesprawność któregoś z podzespołów np. wtryskiwacz PB , świeca , cewka, a tu pech wszystko sprawne i efekt jak u Ciebie = wypadają zapłony ,

Dlatego dziwi mnie że nie widać tego w korektach paliwowych , chyba że nie sprawdziłeś grupy 032/033 ?

Ważne są też korekty krótkoterminowe one najładniej pokazują co dzieje się ze spalinami , tak samo praca sond , jak szybko i w jakim zakresie oscylują .

Opublikowano

Tak ja wiem jak to wygląda w układzie V chodzi mi o to ze nieszczelność jest za katem glownym a sondy u mnie sa przed i za katem wstępnym. Patrzyłem na te obie grupy i tak jak pisałem długoterminowe sa w okolicach 2,5 do 3 na plusie a krótkie od -3 do +3.

Opublikowano

Nie wiem czy wiesz , ale spaliny w wydechu pulsują co powoduje zasysanie tlenu przez nieszczelności .

Korekty kiedy sprawdzasz ? Może warto zrobić loga na zimnym silniku jak występuje wypadanie zaplonu?

A sprawdzałeś system SAI ?

Opublikowano (edytowane)

To jutro rano zaloguje korekty na zimnym silniku dopóki nie ustanie wypadanie zaplony i zobaczymy czy da się cos z tego wymyslic, Uklad SAI mysle ze szczelny wymieniałem prawie wszytkie wezyki jedyne co mi nie daje spokoju to te 2 zawory kombinowane ciężko się do nich dobrac a chciałbym je przeczyscic

Witam zrobiłem logi dwukrotnie na zimnym silniku wczoraj i dziś rano dopóki nie ustalo wypadanie zapłonu oto one proszę o jakies sugestie pozdrawiam.:

http://vaglog.pl/log_215190.html

http://vaglog.pl/log_215191.html


I jak koledzy nikt nie ma pomysłu co tu można zrobić bo już zrobiłem porządek z tłumikami nie ma już zadnych nieszczelności w nim wszystko smiga lecz dalej sa takie prace sond co pokazuje drugi log:(

Edytowane przez kilwap
Opublikowano

A podobno korekty w normie :facepalm: Sprawdź cały układ SAI , zwłaszcza zawory kombinowane , wygląda jakby na Bank1 się nie otwierał .

Wtryskiwacze PB sprawdzałeś/ zamieniałeś stronami ?

Opublikowano

Tak wtryskiwacze zamienialem na wszystkie mozliwe sposoby nie dalo to efektu a korekty sie normuja jak sie silnik nagrzeje tak do 70 stopni dlugie sa od 3 do 5.5 na plus. Wlasnie mam zamiar to zrobic z tymi zaworami tylko ciezko sie do nich dostac bo caly uklad sai sprawdzony oprocz tego

Witam ponownie po wyczyszczeniu zaworow kombinowanych nie nastapila poprawa dalej na zimnym wypadaja zaplony i sa rozjazdy na bankach ma ktos jeszcze jakis pomysl co mozna zrobic bo juz naprawde niewiem co dalej:(

Opublikowano

Nie chce cię kolego martwić , ale oby nie skończyło się tak jak w przypadku który wczoraj ode mnie wyjechał , takie samo zachowanie , wypadanie zapłonów cyl 2. i sporadycznie 1 cyl . Po spr. wszystkiego , nawet ECU poszło do przelutowania ( mnóstwo zimnych lutów ) wtryskiwacze poszły do czyszczenia i spr. wydatku , są idealne , dalej tylko na zimnym wypadają zapłony , na ciepłym delikatnie trzęsie silnikiem lecz tragedii nie ma .

Diagnoza , rozpadł się kolektor ( wałek kompletnie zniszczony , brak elementów ) brakujące klapki zostały zassane do silnika i stawiam na lekko podgięty zawór , kompresja zmierzona na zimnym silniku i efekt jak u ciebie od 12-12.5 , najsłabszy 2-gi cyl, ten co wypada zapłon.

Po wymontowaniu wałka z kolektora bardzo ładnie słychać jak kompresja bije do kolektora , jak się nagrzeje dudnienie ustaje i można na kolektorze fajkę postawić w pion, tak pięknie teraz pracuje bez wałka , lecz niestety głowica do zdjęcia .

Opublikowano

U mnie raczej ta opcja nie wchodzi w gre rozbierałem ostatnio kolektor walek jest w idealnym stanie poczyscilem go i nie ma tam zadnych pekniec i pourywanych części. Pozatym obydwie glowice robilem jakies 1.5 roku temu i tak jak przed tak i po remoncie było wypadanie na zimnym wiec nie tutaj lezy przyczyna... a może jednak sterownik silnika robi chałe jak go można sprawdzić ze tak powiem domowym sposobem...

Opublikowano

Wymontować ECU z pudła na podszybiu , rozkręcić , dobra lupa w dłoń i szukamy pękniętych lutów , na pewno same złącze będzie do lutowania , 90% aut z tych roczników ma takie problemy .

Opublikowano

Wymontowalem sterownik i nie udało mi się namierzyć zadnych pekniec przerw itp... już kuzwa nie mam sily do tego samochodu jak zimny to chodzi gorzej jak maluch odlaczalem sterownik gazu zakrecilem wielozawor robilem restart ecu pojezdzilem na pb i dalej to samo nic nie pomaga... dalej sa rozjazdy na bankach w pracy sondy tak jak na logach :angry::wallbash:

Opublikowano (edytowane)

No to nieciekawie się robi , pisałeś że sody wymieniałeś , to były ori ?

Dziwne że po remoncie głowic były wypadania zapłonów ? Teoretycznie zawory musza być szczelne po takiej robocie , kasowniki zostały stare ? Co było powodem remontu ?

Jeśli nie robiłeś nigdy elektroniki to możesz mieć ciężko znaleźć zimny lut , mi to pokazał znajomy elektronik jak się je rozpoznaje .

Edytowane przez waskivw
Opublikowano

Tak sondy bosch oe powodem remontu glowic było wciąganie oleju przez silnik poszly dwie do roboty... czyli pozostaje mi zanieść sterownik do speca czy zaopatrzyć się w nowy tzn uzywke

Opublikowano

Jedną używkę już masz , po co Ci druga ? Zanieść do elektronika i niech lutuje .

Opublikowano

Tylko trzeba znaleźć kumatego gościa teraz.... bo już nic innego nie przychodzi do glowy co można sprawdzić:((

Opublikowano

Jakbyś mieszkał bliżej Poznania to bym chętnie rzucił okiem na ten sterownik...

Opublikowano

Odgrzewam troche temat sterwonik tez juz poza podejrzeniem .... jest sprawny zostaje tylko mozliwosc ze to moze czujniki polozenia walu i walkow rozrzadu co o tyk myslicie??

Witam jeszcze raz dziś postanowiłem wyeliminować udział lpg z moimi problemami wypadania zapłonu wiec odpiołem komputer lpg a tu zonk.... auto nie odpala wogole ... czy to normalne może to tutaj trzeba poszukać przyczyny może jest cos nawalone z podlaczeniem wtryskow .... bo wypadanie mam tylko na 1 i 3 cylindrze tak jakby nie zalaczaly się wogole bo jak je odpinalem to prawie nie było roznicy w pracy silnika. Dopiero jak się nagrzeje to wraca wszystko do normy wiec może przez jakiś czas te wtryski wogole nie chodza jak to sprawdzić koledzy POMOCY...

Opublikowano

To normalne że jak odepniesz kompa LPG to nie odpali , trzeba zmostkować w złączu od ECU LPG przewody od wtrysków PB .

Aktualnie robię ASN-a z takim samym objawem jak u Ciebie , na zimnym wypadają zapłony , jak się zagrzeje jest OK , niestety dwa zawory podgięte .

Opublikowano

no tak tylko jak pisałem ja mam glowice po remoncie wiec u mnie to odpada zresztą nawet po zabiegu dalej wypadaly zaplony wiec zostaje tylko ktorys z czujnikow bądź cos z wiazka wtryskowa....

Opublikowano

To jest właśnie dziwne że po remoncie głowic miałeś wypadanie zapłonów , ja jednak bym się im przyjrzał , a popychacze zostały stare ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...