kubabkb Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 ostatnio zalawalem Motula 75W90 i ten sam efekt , biegi 1 i 2 ciezko wchodza na zimnym silniku
KINIAM Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 39 minut temu, kubabkb napisał: ostatnio zalawalem Motula 75W90 i ten sam efekt , biegi 1 i 2 ciezko wchodza na zimnym silniku Czyli olej właściwy. Mnie ostatnio przy - 25 St.C oliwa 75W80 też po kilku nockach stawiała znaczny opór, ale w garażu + 12/14 St.C wszystko OK to tak odnośnie tego określenia "na zimnym silniku". Nie jestem pewien czy w Twoim przypadku zastosowanie 75W80 coś pomoże ??? . Może jakiś dodatek ale to też nie zawsze ze skutkiem pozytywnym i trzeba trochę km nabić.
kubabkb Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Mechanik od skrzyn biegow powiedzial ze moze sie sprzeglo konczyc, ale nie daje 100% pewnosci .
Rotor Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) Dzięki. Sklep poleca np Xado ktory ma w 40st 83,6. Czy to by było jeszcze OK? Ale przede wszystkim nie wiem skąd pewnosć że z tego numeru G055 532 wynika akurat taka a nie inna lepkość? Ponawiam też pyt o ilość w quattro - czy to się wlewa od razu do torsena? ile litrów? Edytowane 4 Lutego 2017 przez Rotor
MemberA4 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 9 godzin temu, Rotor napisał: Ponawiam też pyt o ilość w quattro - czy to się wlewa od razu do torsena? ile litrów? pojemność do napełnienia to 3,5L korkiem wlewowym napełniasz całą skrzynie później zakręcasz go 45Nm Edytowane 5 Lutego 2017 przez MemberA4
Rotor Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Czyli muszę kupić 4l chyba że będą dostępne 0,5l. I to załatwia wymianę w srzyni i torsenie. Czy torsen ma własny korek spustowy żeby lepiej zleciało? i czy nalewa się tylko do wlewu skrzyni a dalej do dyfra się samo przeleje to co trzeba. Pytam o wszystko bo zakładam że mechanik mógł nigdy nie zmieniać oleju w skrzyni A4 Q.
MemberA4 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Są dostepne w 0,5l. Torsen w skrzyniach 02X nie ma korka tak jak w skrzyniach 01E. Wlewajac olej (powoli)przelewa sie on dalej i ma byc równo z krawędzią otworu wlewowego. Jak chcesz zeby lepiej zlecialo to lekko podnies tył skrzyni.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
KINIAM Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 19 godzin temu, Rotor napisał: Dzięki. Sklep poleca np Xado ktory ma w 40st 83,6. Czy to by było jeszcze OK? Ale przede wszystkim nie wiem skąd pewnosć że z tego numeru G055 532 wynika akurat taka a nie inna lepkość? Produkty XADO to bardzo dobra chemia. Ale lepkość tego polecanego dla skrzyni Twojego pojazdu jest nieodpowiednia, ma być ok. 40/50 mm2/s w 40 st.C. Ten XADO 75W90 nie spełnia dopuszczeń producenta Twojej skrzyni. W sprawie skąd taka lepkość a nie inna pobaw się trochę w detektywa np. ASO, AUDI, FUCHS, skrzynie BCS i posty na forum w tym wątku ciut do początku. Edytowane 5 Lutego 2017 przez KINIAM
kamil-vag Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 1 minutę temu, KINIAM napisał: Produkty XADO to bardzo dobra chemia. Sam się zastanawiam czy po zmianie skrzyni nie dać XADO EX120 tak na zaś... raz już zmieniałem tą nieszczęsną GBA i mimo, że JEM podobno niezniszczalna to gdzieś po głowie nadal chodzą koszta jakie trzeba było ponieść i może warto spróbować - zaszkodzić nie powinno, a może jeszcze zabezpieczy przed nadmiernym zużyciem...
MemberA4 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Ja mam Shella Spirax 75w90 gl4 i nie narzekam narazie na zmiane biegów w zimie. Ma on norme 501.50 a gestosc w 40st ma niecale 65mm2/s jest jeszcze spirax 75w80 i on ma jeszcze nizsze wartosci i co najfajniejsze jest tani [emoji3]Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
turzol Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 A co myślicie o parametrach Castrola Syntrans Transaxle 75W90 (dawniej TAF-X) ? http://auto-land.pl/karty_charakterystyk/castrol/tds/8. oleje przekladniowe/syntrans transaxle 75w-90.pdf
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 turzol, Castrol wydaje mi się produkował ORI do skrzyń, bo parametry tych olei są prawie, że takie same co tych z charakterystyk VW. G052911 - 75W90 Lepkość kinematyczna w 40ºC: 76,6 mm2/s Lepkość kinematyczna w 100ºC: 14,6 mm2/s Gęstość w 20ºC: 0,866 g/cm3 Castrol TAF-X 75W90, inna nazwa Syntrans Transaxle Lepkość kinematyczna w 40°C: 78,0 mm2/s Lepkość kinematyczna w 100°C: 14,8 mm2/s Gęstość w 15 °C: 0,86 g/cm3 G052532 - 75W80 Gęstość : 0,87 g/cm3 w 15 °C Lepkość kinematyczna : 40,0 mm2/s w 40 °C Lepkość kinematyczna : 8,0 mm2/s w 100 °C Castrol Syntrans V FE 75W-80 Gęstość : 0,86 g/cm3 w 15 °C Lepkość kinematyczna : 40,0 mm2/s w 40 °C Lepkość kinematyczna : 8,0 mm2/s w 100 °C Zobacz sobie nawet jak wyglądają butelki Castrola i tych olei sprzedawanych z ASO...
Rotor Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Kamil-vag a czy mógłbyś podać dane techniczne g055 532 bo te linki do strony VW Polska widoczne gdzieś wcześniej w tym wątku już nie działają. Edytowane 6 Lutego 2017 przez Rotor
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Proszę: G055532 - Karta charakterystyki
Rotor Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 O,dzięki Bwana Kubwa! czyli 40st- 40, 100st- 8. A więc bez różnicy czy g052 532 czy g055 532 i weź tu zrozum tych Niemców. Wychodzi mi na to, że tylko ten Castrol syntrans 75w80 ma dokładnie takie lepkości jak wymagane. Przy okazji-ta górna w 100st to chyba im wyższa tym lepiej?
miroslav Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Witam, Powie mi ktoś jaki olej najlepiej zalać do skrzyni HFB? Pierwszy i drugi bieg ciężko wchodzą, przy próbie szybszego wbicia dwójki jest zgrzyt. Olej raczej nigdy nie był zmieniany, sprzęgło jest nowe. Mechanik u którego byłem stwierdził, że wymiana oleju może pomóc, tylko trzeba go porządnie dobrać, więc proszę o pomoc. Próbowałem szukać porady w ASO, ale dowiedziałem się tylko, że olej do mojej skrzyni kosztuje u nich 130 zł/litr, ale ani myślą zdradzić jaki to jest olej. Będę wdzięczny za pomoc.
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 To ma być do auta z profilu ? Bo nie wychodzi mi, żeby w 1.8T było HFB... Jakiś SWAP miałeś może ?
miroslav Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Nie miałem żadnego swapa, na tej nalepce w bagażniku znalazłem taki kod. Kod silnika (BFB) a obok niego kod HFB, więc stwierdziłem, że to skrzynia... pomyliłem się? Edycja: Sprawdziłem, jest kod HFD... Przepraszam. Zaraz wrzucę zdjęcie tej nalepki Zdjęcie załączone, jeszcze raz sorry za pomyłkę. To co z tym olejem? :-) Edytowane 6 Lutego 2017 przez miroslav pomyłka
kamil-vag Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 To musiała być jakaś przejściówka ta skrzynia... Naprawdę dziwny przypadek, bo ELSA dla BFB nawet mi takiej skrzyni nie wyszukuje... ale w ETKA jakiś tam niby ślad jest, ale też nie do końca... prawdopodobnie G052911 - 75W90 Zawartość dodana 3 minutes later Najlepiej jakbyś ze skrzyni odczytał dokładny numer OE
miroslav Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedź. Czy w takim razie to jest właściwy olej? Bo po wpisaniu tego kodu na allegro nic innego się nie wyszukuje: http://allegro.pl/febi-olej-do-skrzyni-75w90-gl-5-32590-g052911-a2-i6631605974.html A jeśli są jakieś odpowiedniki u innych producentów, to co wybrać? I czy Twoim zdaniem wymiana oleju może pomóc z tym, że 1 i 2 bieg "ciężko wchodzi"?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się