rybakox Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Witam, dzisiaj po przejechaniu około 20km zauważyłem wydobywajaca sie pare z pod maski. Po otwarciu zauwazylem brak płynu chłodniczego w zbiorniczku, i wszystko uwalone od niego. No i tu mam pytanko czy to wina wadliwego korka i poprostu nie trzyma cisnienia. A i jeszcze jak odrkecilem korek juz na zimnym to zauwazylem ze cofa mi sie plyn zo zbiorniczka.
Gość .... Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Witam, dzisiaj po przejechaniu około 20km zauważyłem wydobywajaca sie pare z pod maski. Po otwarciu zauwazylem brak płynu chłodniczego w zbiorniczku, i wszystko uwalone od niego. No i tu mam pytanko czy to wina wadliwego korka i poprostu nie trzyma cisnienia. A i jeszcze jak odrkecilem korek juz na zimnym to zauwazylem ze cofa mi sie plyn zo zbiorniczka. Przydało by sie jeszcze podać oznaczenie silnika, podejrzewam że to 16 V 2.0 TDI PD ? zdarza się że pękają głowice. Korek raczej nie wydaje się żeby aż tak płyn został wyrzucony. Dolej płyn i sprawdź czy dalej sie tak dzieje
rybakox Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Tak co do oznaczenia silnika to tak jak napisałeś. No tak słyszałem ze pękają ale przy pęknietej głowicy raczej nie powinno mi wywalić przez korek tylko powinno tego płynu powoli ubywać , przynajmniej tak mi się wydaje. Wczoraj dolalem i poleciałem sprawdzić czy znów się to powtórzy ale pojawił się kolejny problem:facepalm:nie mogłem go dogrzac dodam że na trasie 100-120km/h i maxa jakiego złapał to 70C , dopiero jak mocniej go przycisnolem złapał niecałe 90C ale gdy tylko zwolniłem temperatura od razu spadała. Czuje ze szykuje mi się najpierw wymiana termostatu bądź czujnika (obstawiam termostat bo górne węże i zbiorniczek gorący a dolny wąż od termostatu letni szlo go przytrzymać a tamtych nie) i dopiero wtedy będę mógł zobaczyć czy znów będzie wywalac płyn.
szakal222 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Jak glowica peknie to moze wyrzucac przez zbiorniczek bo wali cisnienie w uklad chlodzenia.ale ja na twoim miejscu najpierw wymienilbym korek i termostat A pozniej szukal dalej jak nie pomorze.ewentualnie test na obecnosc spalin w plynie chlodzacym .i wszysrko jasne .zabieg tani okolo 50 zl
rybakox Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Ok dzieki za podpowiedz. Postaram sie wymienic to jak najszybciej i wtedy sprawdze czy nadal sie tak dzieje. A powiedzcie mi jeszcze jakie mogą być inne objawy pęknietej głowicy. Rozumiem ze ten test na obecność spalin w układzie chłodzenia całkowicie wykluczy peknieta głowice. Sorki za takie pytania ale jest to mój pierwszy samochód i mam go pół roku także proszę o wyrozumiałość i pomoc, z góry wielkie dzięki wszystkim.
Gość .... Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Wymień korek i termostat to nie są duże koszta, a może pomóc. Jeśli dalej będziesz miał problem to prawdopodobnie będzie pęknięcie.
piotrsob1 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 W szesnastozaworowych pękały głowice, w ośmiozaworowych przeważnie wywalało uszczelkę pod czapką Jak wyeliminujesz jako przyczynę termostat, korek zbiorniczka i chłodnicę spalin, a objawy nie ustąpią , to pozostaje rwać głowicę A i jeszcze jak byś wymieniał termostat, to przez jego otwór powinno się dać paluchem sprawdzić stan wirnika pompy płynu chłodzącego, zdarzało się że obracają się luźno na wałku, albo mają połamane łopatki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się