endriu a4 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 nie mam całego kompa bo nie pokazuje mi spalanie komputerowo ale na oko moje z 12lna setke w tym 80% jazdy oszczędnej reszta troszke ciezsza noga ale bez przesady
terminator1985 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 12 litrow na setke po miescie i jazda na krótkie dystanse to, 12 litrow trzeba liczyc i za przeproszeniem nie ma chu chu, falują obroty? .....ja wymieniłem ten naped regulatora klapek w kolektorze i poki co wyskakuje mi tylko jeden bład ubogiej mieszanki na silniku obciazonym... test sond wykazał, ze niby sa okej ale vag to tez nie wyrocznia,obstawiam, ze przepływomierz juz konczy zywot, musiał bym logi dynamiczne zrobic ale mi sie nie chce;D, idac tropem błędu zbyt uboga mieszanka to ewentualnie 90% przepływka, potem sondy, pompa paliwa, filtr paliwa, cos z wtryskami...poprawcie mnie jesli sie myle;p
endriu a4 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 no akurat jak mniej więcej mierzylem to spalanie to miasto 30% i normalna jazda na 5-tce granice 100km/h 60% i 10% na ciezsza noge wydaje mi się ze troszkę mniejh powienno spalic ale to jeszcze ogarne żeby dokładnie sprawdzić al.e bardziej ta kontrolka silnika mnie irytuje wszystko hula na 100% ale co mo nbyc to nie wiem no wydaje mi się ze ta sonda na katem ale nie wiem
jarek39 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 podepnij sobie vaga i sprawdzisz sondy.spalanie w cyklu mieszanym pokazuje mi na kompie 8l afaktycznie pali 10 gazu.jeśli wyskakuje ci check to auto moze wpadać w tryb awaryjny i moze mu mocy brakowac. z góry widzisz pierwszą sonde ale jest tez druga za katem.posprawdzaj wszystko czyli kierownice powietrza ,sondy i bedzie już cos wiadomo.
endriu a4 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 podpiolem vaga i pokazalo ze ta 1-sza sonda padnieta druga niby dobra i czy kupic ori bosha za ok 350zl czy jakas uzywke dużo taniej zeby tyle nie dawac kasy i ile przewodow ma 1-sza sonda 4 czy 5 kabelków?
Dajmon Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 To i ja dołożę swoje trzy grosze. Dorzucę się do tego tematu i nie będę zaczynał nowego. Mianowice chodzi mi o błąd wydajności katalizatora zgłaszany przez drugą sondę (tą za katalizatorem). Wiele osób ma pozakładane emulatory aby ograniczyć/zmniejszyć prawdopodobieństwo pojawiania się tego nieszczęsnego błędu. Ja mam zamontowany gaz od 2006r przez Niemca. Do tej pory jeżdżę bez żadnych przeróbek za wyjątkiem zmiany standardowo filtrów, itp. Będąc niedawno w ASO na akcji z kontrolką "oil min", serwisant powiedział mi, że mam błąd katalizatora, że poniżej progu wydajności: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded Mówił wówczas, że wynikać to może z bogatej mieszanki paliwa gazowego. Ponieważ nie mam błędu że mieszanka za bogata, jak również błędu, że mieszanka za uboga, to mam podejrzenie do sondy lambda tej pierwszej przed katalizatorem. Mam podejrzenie do niej, bo również mam jakoś zwiększone spalanie od pół roku. Kiedyś na 48litrach LPG potrafiłem spokojnie przejechać 420km, więc spalanie wychodziło jakieś 11.2LPG/100km. Teraz przejeżdżam 360km, więc spalanie mam na poziomie 13.33LPG/100km. Wcześniej błąd katalizatora również się świecił. Tylko, że od tamtego czasu zmieniłem na nowy tłumik środkwy z końcowym, zmieniłem wariator, napinacz, łańcuch rozrządu, zawór ciśnienia oleju. itp. Sondy tej pierwszej jeszcze nie zmieniałem chociaż ze trzy razy swego czasu zgłaszała błąd: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 004 - No Signal/Communication ---------- Post dopisany at 23:07 ---------- Poprzedni post napisany at 22:57 ---------- Gdyby tak było, że lambda zawyża spalanie i nie jest odnotowywana za wysoka mieszanka paliwa, to duże spalanie niesie ze sobą duże ilości spalanej mieszanki lu raczej niedopalonej mieszanki. Katalizator nie jest w stanie dopalić wówczas tej mieszanki, stąd błąd katalizatora. Może jeszcze być tak, że katalizator jest już utrupiony wcześniejsza jazdą na zbyt bogatej mieszance przez winowajcę - sondę lambda pierwszą i teraz już nie daje rady dopalać dalej tej bogatej mieszanki. ---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:07 ---------- Co o tym myślicie? Ktoś z Was zmieniał sondę lambda pierwszą (tą przed katalizatorem)? miał ktoś z Was problem ze zwiększonym spalaniem, a po wymianie sondy spalanie wróciło do normy? Dodam, że kierownica u mnie działa z łopatkami w kolektorze ssącym (dolotowym). ---------- Post dopisany at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany at 23:12 ---------- Sondę lambda, ja bym kupił oryginalną w ASO, również z Boscha. Ile ma przewodów? Przykro mi kolego serdeczny ale nie wiem. na pewno ktoś Ci odpowie.
fronek22 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 u mnie problemem okazała się 1 sonda lambda kupiłem oryginalną używkę za 80zł zrobiłem jej test w vcdsie i wyszło że jest ok (zużycie sondy nawet pokazuje i katalizatora) jak będziesz miał ją padniętą to test Ci pokaże "test not ok", dodatkowo kolego sprawdź odmę u mnie była cała popękana nawet ten króciec od tej dużej rury która leci od przepływomierza i łączy się z tym trójnikiem (silnik ALT) i też przez to wywalał mi check ze złą dawką spalania po wykasowaniu było okej do dziś bo teraz mi kierownica powietrza padła, a dokładniej membrana w tej gruszce i auto jest zamulone, zła uboga mieszanka kat nie przepala wszystkiego i błąd gotowy.
endriu a4 Opublikowano 11 Czerwca 2014 Opublikowano 11 Czerwca 2014 fronek22 jak kupiles ta sonde pamiętasz ile miała przewodow 4 czy 5? czy samemu w domu sprawdze odme i gdzie ona się znajduje może jakiś link obrazek czy cos i czy ktoś wie gdzie jest kierownica powietrza tez jakiś może link z góry dzięki
fronek22 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 fronek22 jak kupiles ta sonde pamiętasz ile miała przewodow 4 czy 5? czy samemu w domu sprawdze odme i gdzie ona się znajduje może jakiś link obrazek czy cos i czy ktoś wie gdzie jest kierownica powietrza tez jakiś może link z góry dzięki Tu masz kolego odnośnie kierownicy powietrza wszystko od a do z http://a4-klub.pl/2-0-219/zmulony-silnik-3500-obr-podpowiecie-277335/index2.html to zaznaczone na niebiesko to odma (taka rurka plastykowa - odpowietrzenie skrzyni korbowej), dalej trójnik odmy na żółto i rura od przepływomierza na czerwono z tym małym króćcem te elementy lubią pękać a tu masz sondę lambda 5 przewodową (nie kupuj zamiennika tej sondy bo nie będzie działać albo szybko przestanie działać i będzie walić checkiem), ja kupiłem używkę oryginalną
terminator1985 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Panowie, jesli zrobie test sond , wykazuje okej, czy jest taka ewentualność, ze któraś z sond i tak jest do wymiany???, dzisiaj znowu wywaliło mi bład tym razem zamiast bogatej mieszanki na jałowym to:16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded, no i zawsze ten sam bład czyli 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded. Katalizator mam raczej sprawny zreszta niedawno robiłem test spalin. błedy mi wywala srednio co 30 km. czasem jest wszsytko wporzadku a czasem jak go uruchomie to podrzuci kilka razy obroty i ma dziury w przyspieszeniu.....
Dajmon Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 a masz gaz? ---------- Post dopisany at 21:22 ---------- Poprzedni post napisany at 21:01 ---------- zarzucam screen, w którym znajdują się dwie komórki ---------- Post dopisany at 21:45 ---------- Poprzedni post napisany at 21:22 ---------- ---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:45 ---------- Obie komórki mimo, że nie są opisane, to wskazują jak się nie mylę za ilość dodatkowej mieszanki jaka powinna być uwzględniona. Powyżej jest to wartość zero (0), bo odczytałem je po jeżdżeniu na benzynie. Zera oznaczają, że mieszanka ma skład taki jak się należy, czyli nic nie brakuje nic nie jest za dużo. Wcześniej sprawdzałem te komórki po jeździe na LPG. W pierwszek komórce miałem +2%. W drugiej komórce miałem aż +16%. Oznacza, to że mieszanka LPG jest za uboga, bo ECU silnika jak pisałem pokazywał wartość +16%, czyli korekcję. Jako, że ECU silnika jest odłączony przez ECU gazu, a ECU gazu mam stary typu ALISE ze starymi wtryskami gazu typu PAN, to ten sterownik ECU gazu, ten mój, nie jest jak widać stanu mieszanki odpowiednio dopasować do wartości ECU silnika. Nie da rady zmienić, bo ma wgrane na stałe mapy. Map nie da się u mnie oprawić, ten mój sterownik nie jest do tego przystosowany. Obsługuje dwa typy wtrysków i ma pod te dwa typy wtrysków dwie mapy. ECU gazu leje więc więcej LPG w silnik czego wynikiem jest większe zauważalne prze zemnie spalanie tego gazu. Wcześniej zrobiłem 420km na 48l LPG Teraz przejeżdżam 360km na 48l. Większa ilość gazu wtryskiwanego przez ECU gazu, nie jest zapewne spalona i wyłazi w stronę katalizatora. Tam jest wymieniona owa sonda lambda 1 oraz za katem owa sonda lambda2. Jak ktoś ma gaz to niech sprawdzi jakie ma korekty mieszanki. Na plusie czy na minusie.
endriu a4 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 no vag mi pokazal ze 1-sza sonda padnieta bo na kompie pokazuje liczby skaczące raz 110 raz 010 a druga ma jakos chyba 110 ale nie skacze i powiedziano m ze druga dobra jakie cyferki ma pokazywać tej sody tzn najlepiej obu wie ktoś? ale dziś sprawdziłem kierownice powietrza i była pęknieta wiec zakleiłem i zobaczę jutro czy będzie jakas poprawa w jeździe aaaaaaa i czy check mogl się zaswiecac przez toze kierownica powietrza była pęknieta?
waskivw Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Proszę filmik odnośne korekt i wpływu nieszczelności na nie http://www.youtube.com/watch?v=yM3iarhSP68:wink:
waskivw Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nie ma sprawy , polecam się na przyszłość
strami Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 Witam. Mam taki sam problem. Zapaliła mi się dziś kontrolka od silnika. Sprawdzałem na kompie i mam te same błędy. Mianowicie: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Sunday, 22 February 2015, 20:32:49. Control Module Part Number: 8E0 907 557 Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0006 Software Coding: 0011501 Work Shop Code: WSC 63291 VCID: EEAFCDBBB98F 1 Fault Found: 16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded Co mi poradzicie?
benyA4 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Poczytac forum w dziale uklad wydechowy broblem dotyczy katalizatora i sondy diagnostycznej za katalizatorem.
grechut Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Potwierdzam, jeden magik z łódzkiego usunął mi 2 sondę z ECU i checka ani błędu nie ma. Popatrz w temacie, nie jesteś kolego pierwszy i ostatni z problemem kata/sondy
damiano278 Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 witam,jestem nowy i podpinam sie pod temat cheka, sprawa wyglada tak ze kontrolka silnika sie swieci czasem pod gwaltownym obciazeniem zacznie migac i auto sie zamuli na chwile co wiecej ciezko pali na cieplym silniku,jak jest zimny pali prawie idealnie i zaraz po zgaszeniu ale czasem nie ma reguly zapali w miare dobrze a czasem z 5s kreci,,od czego zaczac nie mam vaga tylko taki program sciagniety z internetu pokazuje blad p0130 ?? a4 b7 2,0 130km ALT 250000km, nie kopci nie bierze oleju nowe swiece
benyA4 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 zacznij od tegohttp://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16514/P0130/000304i zdiagnozuj dokladnie jaki masz numer bledu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się