Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd 1.8 ADR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie/Panie,

Wiem, że temat był wałkowany. Sprawdziłem większość wątków, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Kwestia dotyczy audi mojego brata (1.8 ADR, quattro, '96) i osławionego tematu 152/153 ząbki na pasku rozrządu. Przy okazji w imieniu brata, proszę o rzucenie fachowym okiem na kwestie, które porusza. Poniżej wycinek z jakiegoś profilu fejsbukowego, na którym brat poruszył poniższe wątki, niestety bez rezultatów:

"Witam wszystkich, przymierzam się do wymiany rozrządu w moim samochodziku. Potrzebuję kilku fachowych opinii, najlepiej od osób, które wymieniały już rozrząd w tym samym typie silnika.

Informacje o samochodzie:

Audi A4 B5 1.8 Quattro 125KM Typ silnika ADR rocznik 96.

W tym tygodniu mam zamiar zakupić części, ale pojawiło się u mnie kilka wątpliwości:

1. Mianowicie, przeglądając komplety mechanizmów rozrządu natknąłem się na różne wersje paska. Jeden ma 153 zęby. Pojawiają się też wersje ze 150 zębami, a dzisiaj jak dzwoniłem do sklepu z częściami sprzedawca powiedział mi, że posiada paski zarówno ze 153-ma zębami jak i ze 152 zębami. Przyznam, że zbaraniałem. Skąd wynika różnica? Który jest odpowiedni do mojej wersji silnika?

2. Co sądzicie o komplecie Pasek CONTITECH, rolka prowadząca i napinająca oraz pompa wody RUVILLE?

3. Co sądzicie o firmie INA? Solidna? Może cały komplet tej firmy?

4. Co sądzicie o takim zestawie?

Rozrząd ORYGINAŁ - PASSAT B5 Audi A4, A6 1.8, 1.8T (4210234205) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Myślicie, że to może być jakaś podróba?

albo taki zestaw:

ROZRZĄD NAPINACZ INA VW PASSAT B5 AUDI A4 A6 1.8 T (4226958755) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

5. Jest jeszcze jedno nękające mnie pytanie. Podobno są 2 wersje tych rozrządów. Jedna wymagająca napinacza hydraulicznego a inna nie.

Jeśli to prawda to jaką wersję powinienem zakupić do mojej wersji sinika?

Pozdrawiam i liczę na pomoc"

Dzięki, Michał

Opublikowano

Było gdzieś pisane, jak masz nowy komplet to masz 153 zęby: komplet to dwie rolki, hydronapinacz i pasek :) Ja mam komplet firmy inna i nie narzekam :)

Opublikowano

Temat przerabiałem miesiąc temu i kupiłem rozrząd od tego gościa z allegro co podałeś w 2 linku i nie narzekam. Wiec jeśli zakupisz rozrząd z drugiego linku dostaniesz to samo co wkładają w serwisie tylko że nie będzie wybite logo audi ale zawsze możesz sobie wydrapać śrubokrętem :grin: , miałem założony poprzedni orginał z serwisu i przy wymianie było wszystko to samo tylko na starym było jeszcze do tego logo audi.Jeśli zakupisz rozrząd z pierwszego linku nie dostaniesz tłumika drgań a cena dobrego około 200-300zł ( w drugim linku jest w zestawie).Więc reasumując wziąłbym rozrząd z drugiego linku masz cały komplet za 480 zł , nie ważne jaki jest stary ponieważ masz cały komplet który jest potrzebny do wymiany a ten na 152 zęby został wycofany dawno temu.Chyba naświetliłem temat życzę powodzenia przy wymianie.

Opublikowano

Panowie, dzięki za fachową pomoc. Czyli reasumując, żeby nie było nieścisłości przy zakupie (pytam, bo w sprzedaży wciąż są oba - 152 oraz 153 zęby). Obojętnie którego bym nie nabył, będzie on pasował, zgadza się? Będzie się tylko różnił tylko "osprzętem"? Ale z powodzeniem będzie można założyć oba?

Opublikowano

Jak chcesz pasek 152 zeby to musisz kupic rolke do takiego paska jak 153 to analogicznie.

Opublikowano

kupowałem na franciszka rozrządy do adr są wystawioen na allegro firma autos (pasek contitech ,ina ntn osprzęt(wszystko w pudełkach ruvilla

Opublikowano

W sobotę wymieniłem rozrząd w swoim 1,8 ADR i mam dylemat związany z napinaczem paska rozrządu/rolka napinająca NTN/.Mianowicie przykręciłem śrubę mocującą go do kadłuba silnika momentem 40 Nm a powinno być 20-25Nm./ Czy mam tak to zostawić czy ewentualnie odkręcić do wartości właściwej? Pozdrawiam!

Opublikowano

Raczej zostaw bo jak popuścisz to może powstać niepotrzebny luz.

Opublikowano

Dzięki jacek70!utwierdziłeś mnie w przekonaniu,że lepiej tego nie ruszać.Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...