Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnice pomiędzy ASB a BKN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma silnikami? Jak sprawdzić programowo lub fizycznie jaki to jest silnik? Mówię tutaj o sytuacji kiedy został przełożony silnik z BKN na rzekomo ASB ale chciałbym mieć 100% pewności, że to ASB. Tabliczka znamionowa zerwana......

Opublikowano

Wizualnie raczej nie znajdziesz, bo oprocz roznicy programowej (soft)to ciezko.

Opublikowano

Podobno rozrząd inny więc myślałem, że może obudowa też inna w każdym razie jest jeden element o którym można pomyśleć- listwa wtryskowa. Był numer, który występował tylko w BKN, a był taki, który był w BKN i ASB.

Opublikowano

Rozrząd napewno taki sam.

Opublikowano

To jest dokładnie ten sam silnik. Delikatne różnice są w osprzęcie (wtryski- które i tak większość BKN ma już wymienione), prawdopodobnie zmieniona sprężyna wstępnego napięcia napinaczy rozrządu... tyle.

Wady i fuckupy tych silników wynikają ze złego użytkowania/serwisu/złej jakości oleju/dpfa/lejących wtrysków.

Opublikowano

znasz numer wtrysków fabrycznie montowanych w BKN? Etka podaje jeden numer dla ASB i BKN

Opublikowano

Są z końcówka Q lub S w zależnosci od miesiąca produkcji, chociaz mogą już być AB.

Opublikowano

a ostatni wypust BD (mam na myśli wypust wtrysków. Nie wiem czy je już zakładali fabrycznie)

Opublikowano

Nie pytał o ostatni tylko pierwszy montaż

Opublikowano (edytowane)

Czy takie wtryski będą ok 059130277-BD ?

Edytowane przez sleza
Opublikowano

czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek.

Opublikowano

czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek.

czy do silnika bkn można włożyć wtryski od asb?

To jest dokładnie ten sam silnik. Delikatne różnice są w osprzęcie (wtryski- które i tak większość BKN ma już wymienione), prawdopodobnie zmieniona sprężyna wstępnego napięcia napinaczy rozrządu... tyle.

Wady i fuckupy tych silników wynikają ze złego użytkowania/serwisu/złej jakości oleju/dpfa/lejących wtrysków.

jaki najlepiej olej la. obecnie leje castrol 5w30. zamierzam usunąć dpf w tym tygodniu. rozważam jeszcze podniesienie mocy. czy to dobry pomysł?

Opublikowano

Zmiana oleju z Castrola to zawsze dobry pomysł.
Ja po usunięciu DPF'a miałem przejście na:
Millers 5W30, Millers 5W30 (co 8 tys. km) i później docelowo na Millers 5W40 (zmieniam co 8-10 tys. km)

Opublikowano

Miałem okazję jechać BKN i ASB i powiem tak. W ASB ten dpf strasznie muli auto. Moim zdaniem oba silnika jeżdżą bardzo podobnie. Najlepiej by było w ramach rozsądku chipować ASB do 265KM i ok 520nm wywalając przy tym dpf. Albo kupic ASB bez DPF, ale w moim akurat jest:(

Opublikowano

Nie było silników ASB bez DPF. Jeżeli ktoś sprzedaje taki samochód bez DPF to znaczy, że został wycięty. Pytanie tylko, czy zostało to zrobione sensownie, czy na pałę, żeby samochód opchnąć.

Oglądałem jakieś pół roku temu A4 w sedanie z silnikiem ASB i już na pierwszy rzut oka widać było, że ktoś oszczędzał na serwisowaniu auta. Turbina została wymieniona, ale nie na oryginalną, tylko na coś niewiadomego pochodzenia. Na dodatek ktoś był na tyle szalony, że do nowej turbiny zostały dospawane, a raczej dosmarkane oryginalne flansze. DPF wycięty na pałę. O choince na desce nie wspomnę.

Opublikowano

skoro zmieniali kkk <-> garrett to ciekawe co namodzili ze sterownikiem.

Opublikowano

czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek.

To tylko potrzeby rynku mniejsza moc= mniejszy podatek, ubezpieczenie. W niektorych krajach placi sie podatki od mocy nie od pojemnosci. Mercedes robi dokladnie tak samo z moca, nie zmienia dla odmiany oznaczenia silnika, trzeba wtecy patrzec na ilosc KW zeby sie nie zdziwic ze mamy z 20-30 KM mniej.

Opublikowano

tylko trochę dziwne że pojawienie się ASB praktycznie wyeliminowało BKN. Nie widzę też BKN z mocami w okolicach 300 / 600

Opublikowano

Wyeliminowalo oznaczenie i moc zreszta jeden i dugi byl na rynku 3 lata i zastapili je czteroliterowcami i zauwaz ze tez z roznymi mocami.

Apropo mocy, poszukaj lepiej ;)

Opublikowano (edytowane)

BKN i ASB to praktycznie ten sam silnik. Potencjał mocowy mają dokładnie ten sam. Pierwsze 3,0 TDI IMHO miały moc obniżoną głównie ze względów takich, że nawet samo Audi nie było pewne ile ten silnik zniesie i czy jest w 100% wolny od wad.
Taniej jest sprawdzić coś wprowadzając coś na rynek, sprzedając tego ileś tam sztuk i testując na użytkownikach niż siedząc przez kilka lat w labolatoriach na testach. Nawet jak się coś wysypie to albo: gwarancja i klient jest zadowolony, albo po gwarancji i albo się partycypuje w kosztach lub w wypadku większych przebiegów- olewa temat- tak miało być.
A tak- można wprowadzać ulepszenia na bieżąco zamiast rozwijać produkt w laboratoriach - to już nie te czasy gdzie życie produktów określało się na dekadę/dekady - teraz to średnio 3-5 lat - nie ma czasu na złożone testy "na stole"...

Edytowane przez melman_zyrafa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...