Turboziomal Opublikowano 30 Maja 2014 Opublikowano 30 Maja 2014 Czy ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma silnikami? Jak sprawdzić programowo lub fizycznie jaki to jest silnik? Mówię tutaj o sytuacji kiedy został przełożony silnik z BKN na rzekomo ASB ale chciałbym mieć 100% pewności, że to ASB. Tabliczka znamionowa zerwana......
bosniak_sg Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Wizualnie raczej nie znajdziesz, bo oprocz roznicy programowej (soft)to ciezko.
Turboziomal Opublikowano 6 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2014 Podobno rozrząd inny więc myślałem, że może obudowa też inna w każdym razie jest jeden element o którym można pomyśleć- listwa wtryskowa. Był numer, który występował tylko w BKN, a był taki, który był w BKN i ASB.
melman_zyrafa Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 To jest dokładnie ten sam silnik. Delikatne różnice są w osprzęcie (wtryski- które i tak większość BKN ma już wymienione), prawdopodobnie zmieniona sprężyna wstępnego napięcia napinaczy rozrządu... tyle. Wady i fuckupy tych silników wynikają ze złego użytkowania/serwisu/złej jakości oleju/dpfa/lejących wtrysków.
Turboziomal Opublikowano 20 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2014 znasz numer wtrysków fabrycznie montowanych w BKN? Etka podaje jeden numer dla ASB i BKN
bosniak_sg Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Są z końcówka Q lub S w zależnosci od miesiąca produkcji, chociaz mogą już być AB.
melman_zyrafa Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 a ostatni wypust BD (mam na myśli wypust wtrysków. Nie wiem czy je już zakładali fabrycznie)
bosniak_sg Opublikowano 20 Czerwca 2014 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Nie pytał o ostatni tylko pierwszy montaż
sleza Opublikowano 4 Sierpnia 2014 Opublikowano 4 Sierpnia 2014 (edytowane) Czy takie wtryski będą ok 059130277-BD ? Edytowane 10 Sierpnia 2014 przez sleza
marcin4x4 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek.
sowka998 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek. czy do silnika bkn można włożyć wtryski od asb? To jest dokładnie ten sam silnik. Delikatne różnice są w osprzęcie (wtryski- które i tak większość BKN ma już wymienione), prawdopodobnie zmieniona sprężyna wstępnego napięcia napinaczy rozrządu... tyle. Wady i fuckupy tych silników wynikają ze złego użytkowania/serwisu/złej jakości oleju/dpfa/lejących wtrysków. jaki najlepiej olej la. obecnie leje castrol 5w30. zamierzam usunąć dpf w tym tygodniu. rozważam jeszcze podniesienie mocy. czy to dobry pomysł?
melman_zyrafa Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Zmiana oleju z Castrola to zawsze dobry pomysł.Ja po usunięciu DPF'a miałem przejście na:Millers 5W30, Millers 5W30 (co 8 tys. km) i później docelowo na Millers 5W40 (zmieniam co 8-10 tys. km)
felek504 Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Miałem okazję jechać BKN i ASB i powiem tak. W ASB ten dpf strasznie muli auto. Moim zdaniem oba silnika jeżdżą bardzo podobnie. Najlepiej by było w ramach rozsądku chipować ASB do 265KM i ok 520nm wywalając przy tym dpf. Albo kupic ASB bez DPF, ale w moim akurat jest:(
kamilelektryk Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 Nie było silników ASB bez DPF. Jeżeli ktoś sprzedaje taki samochód bez DPF to znaczy, że został wycięty. Pytanie tylko, czy zostało to zrobione sensownie, czy na pałę, żeby samochód opchnąć. Oglądałem jakieś pół roku temu A4 w sedanie z silnikiem ASB i już na pierwszy rzut oka widać było, że ktoś oszczędzał na serwisowaniu auta. Turbina została wymieniona, ale nie na oryginalną, tylko na coś niewiadomego pochodzenia. Na dodatek ktoś był na tyle szalony, że do nowej turbiny zostały dospawane, a raczej dosmarkane oryginalne flansze. DPF wycięty na pałę. O choince na desce nie wspomnę.
marcin4x4 Opublikowano 9 Września 2014 Opublikowano 9 Września 2014 skoro zmieniali kkk <-> garrett to ciekawe co namodzili ze sterownikiem.
bosniak_sg Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 czyli jak widać inżynierowie marnują czas a różnice w mocy, wytrzymałości i kulturze pracy wychodzą im przez przypadek. To tylko potrzeby rynku mniejsza moc= mniejszy podatek, ubezpieczenie. W niektorych krajach placi sie podatki od mocy nie od pojemnosci. Mercedes robi dokladnie tak samo z moca, nie zmienia dla odmiany oznaczenia silnika, trzeba wtecy patrzec na ilosc KW zeby sie nie zdziwic ze mamy z 20-30 KM mniej.
marcin4x4 Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 tylko trochę dziwne że pojawienie się ASB praktycznie wyeliminowało BKN. Nie widzę też BKN z mocami w okolicach 300 / 600
bosniak_sg Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 Wyeliminowalo oznaczenie i moc zreszta jeden i dugi byl na rynku 3 lata i zastapili je czteroliterowcami i zauwaz ze tez z roznymi mocami. Apropo mocy, poszukaj lepiej
melman_zyrafa Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) BKN i ASB to praktycznie ten sam silnik. Potencjał mocowy mają dokładnie ten sam. Pierwsze 3,0 TDI IMHO miały moc obniżoną głównie ze względów takich, że nawet samo Audi nie było pewne ile ten silnik zniesie i czy jest w 100% wolny od wad.Taniej jest sprawdzić coś wprowadzając coś na rynek, sprzedając tego ileś tam sztuk i testując na użytkownikach niż siedząc przez kilka lat w labolatoriach na testach. Nawet jak się coś wysypie to albo: gwarancja i klient jest zadowolony, albo po gwarancji i albo się partycypuje w kosztach lub w wypadku większych przebiegów- olewa temat- tak miało być.A tak- można wprowadzać ulepszenia na bieżąco zamiast rozwijać produkt w laboratoriach - to już nie te czasy gdzie życie produktów określało się na dekadę/dekady - teraz to średnio 3-5 lat - nie ma czasu na złożone testy "na stole"... Edytowane 25 Września 2014 przez melman_zyrafa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się