Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Jak bardzo poważne błędy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Klubowiczów,

Takie błędy na kompie się pokazały:

Adres 01: Silnik

16515 - d cylidrów 1 - sonda 1: za mała wartość napięcia

P0131 - 35-00

16989 - sterownik: błąd pamięci ROM

P0605 - 35-00

16505 - czujnik położenia przepustnicy (G69): niezrozumiały sygnał

P0121 - 35-10 - sporadyczny

00561 - dopasowanie mieszanki

14-10 - wartość skrajna adaptacji przekroczona (na biegu jałowym) - sporadyczny

Kody gotowości: B/D

Coś bardzo poważnego ? Jak mogą objawiać sie te błędy bo raczej dziwnych zachowań nie zauważyłem, chociaż to swieży nabytek wiec niewiem jak wcześniej pracował. Czy te błędy mogły spowodować utrate mocy ( chodzi nieźle ale kiedyś miał pare kucy wiecej ;))

Pozdro :hi:

P.S. Czy częsć tych błędów mogłabyć spowodowana rozładowaniem akumulatora ?

Opublikowano

Zakupilem vaga, jak dojdzie to sprawdze czy dalej sa te bledy.

pozdro

EDIT:

Wykasowalem wszystkie bledy. Ale blad 16515 pojawil sie ponowanie po przejechaniu kilkunastu metrow. Cos powaznego ? Czy moze to byc od cewki ? (podobno pomalutku mi pada)

[br]Dopisany: 05 Wrzesień 2008, 21:10_________________________________________________Troszke odswierze poniewaz nie moge poradzic sobie z jednym bledem...

Uporalem sie (chyba) z przepustnica i po przeczysczeniu blad nie powrocil jak narazie :good:

Ale caly czas mam takie bledy:

16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low

P0131 - 35-00 - -

16989 - Shareware Version. To Decode all DTCs (16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)

P0605 - 35-00 - Please Register/Activate

Wydaje mi sie przez ten blad 16989 co jakis czas adaptuje mi sie przepustnica :wallbash:

Dzisiaj w czasie jazdy zaczely obroty byc na poziomie 1000rpm-1200rpm. Po zaadaptowaniu obroty wrocily do normy...

Jaka moze byc przyczyna takiej sytuacji ? Akumulator nowy wiec zasilanie jest :disgust: Ale dziwne, ze w AIRBAG wywala:

00532 Napięcie zasilania

sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY

Po wykasowaniu zaraz wraca :angry:

Jakies smieszne logi zrobilem na biegu jalowym, dla testu (pierwszy raz...wybaczcie i poprawcie :notworthy:)

89f5935248ce09c5m.jpg

Wydaje mi sie, ze sonda jest do wymiany bo FIS pokazuje srednie ok. 17l

Co powinniem zrobic aby zdiagnozowac autko i wyszlo co mu dolega ?

Pozdro :hi:

Opublikowano

Dla oceny sondy zrób logi z gr. 007 i 009, wystarczą statyczne na początek i raczej na benzynie.

Opublikowano

ok, jutro postaram sie dorwac lapka i zrobic. Wszystkie logi robilem na benzynie. Narazie gazu nie wlaczam. Dzieki wielkie za odpowiedz :hi:[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 20:48_________________________________________________Silnik ma byc zimny ?

Opublikowano

Silnik ma byc zimny ?

Ciepły !

Opublikowano

oko, thx :gwizdanie:[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 21:00_________________________________________________a wrazie co jak by mi sie udalo to jakie dynamiczne zrobic, z ktorej grupy ?[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 21:01_________________________________________________Ok, logi wkoncu zrobione, o to one...

0e059d3d58d76f33m.jpg

Ponad to standardowe bledy czyli...

Silnik

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 557 _21 5S

Component and/or Version: 1,8l R4/ABT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High

P0132 - 35-00 - -

16989 - Internal Control Module: ROM Error

P0605 - 35-00 - -

oraz cos takiego...

Airbag

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8A0 959 655 C

Component and/or Version: Airbag V AUDI D00

Software Coding: 01022

Work Shop Code: WSC 63241

3 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

65535 - Internal Control Module Memory Error

00-10 - - - Intermittent

01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Na VAG 4.9 PL wyskoczyl tylko blad 00532 :mysli:

Prosba o analize :hi:

Opublikowano

00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low

Possible Causes

Wiring/Connectors from/to Control Module faulty

Power Supply (Battery/Generator) faulty

Possible Solutions

Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module

Check Power Supply (Battery/Generator)

Special Notes

When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors).

When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator).

Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored.

Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules.

Sprawdź akku i ładowanie

Opublikowano

Aku jest nowe a ladowanie na zegarach wynosi ok. 14,4 (tak na oko ;))

Opublikowano

Sonda cały czas stoi na "bogatym", a sterownik nie próbuje nic z tym zrobić, może być to konsekwencją błędu 16989. Warto by zrobić analizę spalin żeby potwierdzić, że sonda pokazuje stan faktyczny.

Opublikowano

No pali sporo jezeli oto chodzi, FIS pokazuje srednie 17 L a wcale katowany nie jest...wrecz przeciwnie. A ten blad 16989 co to wogole jest, tzn. gdzie to sie znajduje i co mozliwe jest do wymiany ?.

Tak wogole to dzieki wielkie za pomoc :notworthy:

Opublikowano

A ten blad 16989 co to wogole jest, tzn. gdzie to sie znajduje i co mozliwe jest do wymiany ?.

Błąd wynika z wewnętrznej usterki sterownika, nie wiem czy podlega to naprawie. Myśle, że warto porozmawiać w tej sprawie z ludźmi od tunningu lub szukać drugiego sterownika. Tak czy inaczej dobrze by było potwierdzić diagnoze u specjalisty, który popatrzy na to własnymi oczami....

Opublikowano

ok, dzięki za pomoc i pojadę może do elektryka jakiegoś...

A co do lambdy to co mogę jeszcze zrobić, skoro stoi na "bogatym" no i pali dużo ? walnięta ? lepiej ori kupić, bo ta co jest zamontowana to na 100% nie jest ori i była montowana przez poprzedniego właściciela. Tylko nie chciał bym kupić sondy za 250zł a tu sie okaże, że to nie to...chyba że nie ma innej możliwości to cóż....bywa :gwizdanie:

Opublikowano

A co do lambdy to co mogę jeszcze zrobić, skoro stoi na "bogatym" no i pali dużo ? walnięta ?

Po to by się przydała analiza spalin. Sonda pokazuje stan wysoki (1.1V = mieszanka bogata), więc wstępnie można uznać, że sonda jest sprawna. Nie inwestuj w nową sonde dopuki nie rozprawsz się z błędem sterownika.

Opublikowano

OK, dzieki wielkie, pojade na diagnostyke i zobacze co i jak...dzieki wielkie odezwe sie wtym watku[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 22:08_________________________________________________Dzis dzwonilem do polecanego na forum warsztatu MEGACAR. Gosciu powiedzial, ze czeka mnie wymiana sterownika :confused4: Wiaze sie to rowniez z kodowaniem IMO, ktory mozna wykonac tylko w ASO, prawda ? Czy ten sterownik musi byc o dokladnych oznaczeniach takie jak u mnie (chodzi mi o ostatnia litere bo sa rozne) ?

Aha, czy da rade jakos uratowac program, ktory mam teraz wgrany ? :wallbash:

Opublikowano

co do spalania:

trzeba sprawdzic sygnal z czujnika od wody

oraz to jak oscyluje sonda

Opublikowano

co do spalania:

trzeba sprawdzic sygnal z czujnika od wody

tzn. jak to sprawdzic ? :rolleyes:

Co do sondy to robilem logi, caly czas wskazuje 1.1V

Opublikowano

OK, dzieki wielkie, pojade na diagnostyke i zobacze co i jak...dzieki wielkie odezwe sie wtym watku[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 22:08_________________________________________________Dzis dzwonilem do polecanego na forum warsztatu MEGACAR. Gosciu powiedzial, ze czeka mnie wymiana sterownika :confused4: Wiaze sie to rowniez z kodowaniem IMO, ktory mozna wykonac tylko w ASO, prawda ? Czy ten sterownik musi byc o dokladnych oznaczeniach takie jak u mnie (chodzi mi o ostatnia litere bo sa rozne) ?

Aha, czy da rade jakos uratowac program, ktory mam teraz wgrany ? :wallbash:

Ooo ludu.

Błąd pamięci ROM masz prawdopodobnie właśnie przez tuning, bo ktoś źle policzył sumę kontrolną, źle wgrał, lub coś z pamięcią skopał.

Więc niestety ale chyba zacznij od przywrócenia serii, a reszta wróci do normy.

Immo w twoim aucie to nie problem, żaden.

Jeżeli do nowego sterownika "przerzucisz" program, to będziesz miał dalej te same kłopoty.

Opublikowano

Wiesz, pisze tylko to co mi powiedziano w w/w warsztacie. Gdzie najlepiej przywrocic serie auta i czy ten blad moze powodowac takie dzialanie lambdy ?

Opublikowano

Nie wiem, gdzie u ciebie przywrócić serię.

Znajdź kogoś, kto ma auto z takim silnikiem i numery sterowników się zgadzają, podmień sterowniki.

Tak szybko sprawdzisz.

Sondę sprawdziłbym oscyloskopem, wtedy wiadomo, czy z nią jest problem, czy to kwestia sterownika.

Zresztą po podmianie ECU będziesz widział, czy jest jakaś zmiana.

A jakby np. sterownik przeciągał czasy wtrysku, to może być cały czas bogato we wskazaniach.

Opublikowano

Gdzie znajduje sie ten sterownik bo nie moge takiej informacji znalesc na forum :embarrassed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...