CoLo Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Witam Klubowiczów, Takie błędy na kompie się pokazały: Adres 01: Silnik 16515 - d cylidrów 1 - sonda 1: za mała wartość napięcia P0131 - 35-00 16989 - sterownik: błąd pamięci ROM P0605 - 35-00 16505 - czujnik położenia przepustnicy (G69): niezrozumiały sygnał P0121 - 35-10 - sporadyczny 00561 - dopasowanie mieszanki 14-10 - wartość skrajna adaptacji przekroczona (na biegu jałowym) - sporadyczny Kody gotowości: B/D Coś bardzo poważnego ? Jak mogą objawiać sie te błędy bo raczej dziwnych zachowań nie zauważyłem, chociaż to swieży nabytek wiec niewiem jak wcześniej pracował. Czy te błędy mogły spowodować utrate mocy ( chodzi nieźle ale kiedyś miał pare kucy wiecej ) Pozdro P.S. Czy częsć tych błędów mogłabyć spowodowana rozładowaniem akumulatora ?
CoLo Opublikowano 22 Października 2008 Autor Opublikowano 22 Października 2008 Zakupilem vaga, jak dojdzie to sprawdze czy dalej sa te bledy. pozdro EDIT: Wykasowalem wszystkie bledy. Ale blad 16515 pojawil sie ponowanie po przejechaniu kilkunastu metrow. Cos powaznego ? Czy moze to byc od cewki ? (podobno pomalutku mi pada) [br]Dopisany: 05 Wrzesień 2008, 21:10_________________________________________________Troszke odswierze poniewaz nie moge poradzic sobie z jednym bledem... Uporalem sie (chyba) z przepustnica i po przeczysczeniu blad nie powrocil jak narazie Ale caly czas mam takie bledy: 16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low P0131 - 35-00 - - 16989 - Shareware Version. To Decode all DTCs (16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) P0605 - 35-00 - Please Register/Activate Wydaje mi sie przez ten blad 16989 co jakis czas adaptuje mi sie przepustnica Dzisiaj w czasie jazdy zaczely obroty byc na poziomie 1000rpm-1200rpm. Po zaadaptowaniu obroty wrocily do normy... Jaka moze byc przyczyna takiej sytuacji ? Akumulator nowy wiec zasilanie jest Ale dziwne, ze w AIRBAG wywala: 00532 Napięcie zasilania sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY Po wykasowaniu zaraz wraca Jakies smieszne logi zrobilem na biegu jalowym, dla testu (pierwszy raz...wybaczcie i poprawcie ) Wydaje mi sie, ze sonda jest do wymiany bo FIS pokazuje srednie ok. 17l Co powinniem zrobic aby zdiagnozowac autko i wyszlo co mu dolega ? Pozdro
mateogda Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Dla oceny sondy zrób logi z gr. 007 i 009, wystarczą statyczne na początek i raczej na benzynie.
CoLo Opublikowano 22 Października 2008 Autor Opublikowano 22 Października 2008 ok, jutro postaram sie dorwac lapka i zrobic. Wszystkie logi robilem na benzynie. Narazie gazu nie wlaczam. Dzieki wielkie za odpowiedz [br]Dopisany: 22 Październik 2008, 20:48_________________________________________________Silnik ma byc zimny ?
mateogda Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Silnik ma byc zimny ? Ciepły !
CoLo Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 oko, thx :gwizdanie:[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 21:00_________________________________________________a wrazie co jak by mi sie udalo to jakie dynamiczne zrobic, z ktorej grupy ?[br]Dopisany: 22 Październik 2008, 21:01_________________________________________________Ok, logi wkoncu zrobione, o to one... Ponad to standardowe bledy czyli... Silnik VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 557 _21 5S Component and/or Version: 1,8l R4/ABT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 2 Faults Found: 16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High P0132 - 35-00 - - 16989 - Internal Control Module: ROM Error P0605 - 35-00 - - oraz cos takiego... Airbag VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8A0 959 655 C Component and/or Version: Airbag V AUDI D00 Software Coding: 01022 Work Shop Code: WSC 63241 3 Faults Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-10 - - - Intermittent 01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Na VAG 4.9 PL wyskoczyl tylko blad 00532 Prosba o analize
adadur Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low Possible Causes Wiring/Connectors from/to Control Module faulty Power Supply (Battery/Generator) faulty Possible Solutions Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module Check Power Supply (Battery/Generator) Special Notes When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors). When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator). Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules. Sprawdź akku i ładowanie
CoLo Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 Aku jest nowe a ladowanie na zegarach wynosi ok. 14,4 (tak na oko )
mateogda Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 Sonda cały czas stoi na "bogatym", a sterownik nie próbuje nic z tym zrobić, może być to konsekwencją błędu 16989. Warto by zrobić analizę spalin żeby potwierdzić, że sonda pokazuje stan faktyczny.
CoLo Opublikowano 25 Października 2008 Autor Opublikowano 25 Października 2008 No pali sporo jezeli oto chodzi, FIS pokazuje srednie 17 L a wcale katowany nie jest...wrecz przeciwnie. A ten blad 16989 co to wogole jest, tzn. gdzie to sie znajduje i co mozliwe jest do wymiany ?. Tak wogole to dzieki wielkie za pomoc
mateogda Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 A ten blad 16989 co to wogole jest, tzn. gdzie to sie znajduje i co mozliwe jest do wymiany ?. Błąd wynika z wewnętrznej usterki sterownika, nie wiem czy podlega to naprawie. Myśle, że warto porozmawiać w tej sprawie z ludźmi od tunningu lub szukać drugiego sterownika. Tak czy inaczej dobrze by było potwierdzić diagnoze u specjalisty, który popatrzy na to własnymi oczami....
CoLo Opublikowano 25 Października 2008 Autor Opublikowano 25 Października 2008 ok, dzięki za pomoc i pojadę może do elektryka jakiegoś... A co do lambdy to co mogę jeszcze zrobić, skoro stoi na "bogatym" no i pali dużo ? walnięta ? lepiej ori kupić, bo ta co jest zamontowana to na 100% nie jest ori i była montowana przez poprzedniego właściciela. Tylko nie chciał bym kupić sondy za 250zł a tu sie okaże, że to nie to...chyba że nie ma innej możliwości to cóż....bywa :gwizdanie:
mateogda Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 A co do lambdy to co mogę jeszcze zrobić, skoro stoi na "bogatym" no i pali dużo ? walnięta ? Po to by się przydała analiza spalin. Sonda pokazuje stan wysoki (1.1V = mieszanka bogata), więc wstępnie można uznać, że sonda jest sprawna. Nie inwestuj w nową sonde dopuki nie rozprawsz się z błędem sterownika.
CoLo Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 OK, dzieki wielkie, pojade na diagnostyke i zobacze co i jak...dzieki wielkie odezwe sie wtym watku[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 22:08_________________________________________________Dzis dzwonilem do polecanego na forum warsztatu MEGACAR. Gosciu powiedzial, ze czeka mnie wymiana sterownika Wiaze sie to rowniez z kodowaniem IMO, ktory mozna wykonac tylko w ASO, prawda ? Czy ten sterownik musi byc o dokladnych oznaczeniach takie jak u mnie (chodzi mi o ostatnia litere bo sa rozne) ? Aha, czy da rade jakos uratowac program, ktory mam teraz wgrany ?
Dev Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 co do spalania: trzeba sprawdzic sygnal z czujnika od wody oraz to jak oscyluje sonda
CoLo Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 co do spalania: trzeba sprawdzic sygnal z czujnika od wody tzn. jak to sprawdzic ? Co do sondy to robilem logi, caly czas wskazuje 1.1V
szogun0 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 OK, dzieki wielkie, pojade na diagnostyke i zobacze co i jak...dzieki wielkie odezwe sie wtym watku[br]Dopisany: 25 Październik 2008, 22:08_________________________________________________Dzis dzwonilem do polecanego na forum warsztatu MEGACAR. Gosciu powiedzial, ze czeka mnie wymiana sterownika Wiaze sie to rowniez z kodowaniem IMO, ktory mozna wykonac tylko w ASO, prawda ? Czy ten sterownik musi byc o dokladnych oznaczeniach takie jak u mnie (chodzi mi o ostatnia litere bo sa rozne) ? Aha, czy da rade jakos uratowac program, ktory mam teraz wgrany ? Ooo ludu. Błąd pamięci ROM masz prawdopodobnie właśnie przez tuning, bo ktoś źle policzył sumę kontrolną, źle wgrał, lub coś z pamięcią skopał. Więc niestety ale chyba zacznij od przywrócenia serii, a reszta wróci do normy. Immo w twoim aucie to nie problem, żaden. Jeżeli do nowego sterownika "przerzucisz" program, to będziesz miał dalej te same kłopoty.
CoLo Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Wiesz, pisze tylko to co mi powiedziano w w/w warsztacie. Gdzie najlepiej przywrocic serie auta i czy ten blad moze powodowac takie dzialanie lambdy ?
szogun0 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Nie wiem, gdzie u ciebie przywrócić serię. Znajdź kogoś, kto ma auto z takim silnikiem i numery sterowników się zgadzają, podmień sterowniki. Tak szybko sprawdzisz. Sondę sprawdziłbym oscyloskopem, wtedy wiadomo, czy z nią jest problem, czy to kwestia sterownika. Zresztą po podmianie ECU będziesz widział, czy jest jakaś zmiana. A jakby np. sterownik przeciągał czasy wtrysku, to może być cały czas bogato we wskazaniach.
CoLo Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Gdzie znajduje sie ten sterownik bo nie moge takiej informacji znalesc na forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się