andrzejqx1 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam Kolegów! Jestem nowicjuszem w jeździe automatem stąd mam kilka pytań, jeśli można:) 1. Czy hamowanie skrzynią automatyczną jest dla niej szkodliwe? Jeśli tak to kiedy? 2. Czy przełączanie na postoju na luz działa podobnie> kiedyś słyszałem że nie ma wtedy odpowiedniego smarowania. 3. Mam skrzynię ZF 5HP - 19. Silnik 2.6 150KM. Czy przeciąganie przed zmianą biegu do 2tyś obrotów czasem więcej, przy zimnym oleju jest normalne? Jeżdżę też Clio z 2000roku i tam nie ma przciągania w ogóle, zmiana błyskawiczna i trochę mnie to wkurza:) Gdy przełączę czasem na luz tuż przed zatrzymaniem to juz po zatrzymaniu jest nieraz szarpnięcie. Cz to znaczy że nie powinno się tak robić? Wielkie dzięki za sugestie!
Banan Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 1. raczej nie jest szkodliwe 2. na postoju nie przełącza się na N - np. stojąc na światłach musisz mieć włączone D i trzymać nogę na hamulcu , przy dłuższym postoju wrzucasz P 3. na zimnym normalne , potem w zależności od dynamiki jazdy
majkel_majki Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Dodałbym do tego: przy wrzucaniu biegu na postoju trzymać nogę na hamulcu aż skrzynia złapie, zwłaszcza na wstecznym, hamować silnikiem tylko w trudnych warunkach typu jazda z przyczepą/ w górach i nie jeździć na luzie, to nie jest autobus marki jelcz lub autosan.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się