Robero321 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Opublikowano 22 Czerwca 2014 Witam czy orientujecie się jaki powinien być pobór prądu z aku w spoczynku kiedy silnik wyłączony i samochód otwarty - znaczy drzwi zamknięte , odbiorniki pogaszone tyle że nie zamknięte z pilota U mnie jest około 3 - 4 Ampery po około 20 minutach spada do około 0,6A trochę sporo. Kiedy jest nie doładowany to po weekendzie jest problem żeby odpalić. Kiedy zamknę z pilota to na początku jest podobnie około 3 Amper ale później spada do około 300mili. jakie macie u siebie pobór ? a może inaczej jaki powinien być prawidłowy czyli taki w normie bo ten mój to raczej nie bardzo jest. I jeszcze pytanie co może powodować taki pobór jak to sprawdzić ? (alarmów ani rzeczy dokładanych nie ori nie ma). Tylko ori elektryka praktycznie wsio elektryczne.. Wygląda tak jakby zamknięcie z pilota powodowało wyłączenie z żeracza prądu tylko co to może być ?
Fazii Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Z tego co kojarzę to prawidłowy pobór w spoczynku nie powinien przekraczać 100mA. Jak chcesz się dowiedzieć co Ci żre prąd to wyciągaj po kolei bezpieczniki i obserwuj wskazania miernika aby sprawdzić, który obwód jest odpowiedzialny za zwiększony upływ prądu.
bin85 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Tak jak kolega wyżej napisał, prąd spoczynkowy nie powinien przekraczać 100mA, w sprawnym samochodzie który niema alarmu itp, wynosi ok 50mA a nawet mniej
Robero321 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2014 Pomierzyłem znalazłem jedno źródło ale caly czas jest okolo 170 mili i wszyskie bezpeczniki pomierzone alarmu ani immo ani udziwnień nie ma
szybki34 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Napisz jak namierzysz przyczynę - u mnie jak postoi kilka dni też siada.
Robero321 Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Opublikowano 17 Lipca 2014 Pobór był związany z Navi i z Tunerem telewizyjnym zamontowanym w ori miejscu czyli w bagażniku zorientowałem się po tym że są w nim zmontowane wentylatory które w cichym garażu po prostu było słychać. Nawet po kliku minutach po wyłączeniu wszystkiego Do tej pory nie wiem czemu raz się usypia po chwili a raz chodzi i z półgodziny i rozładowuje. Generalnie na zamkniętym samochodzie z kluczyka pobór spada do około 170 mili co nie jest jeszcze tragedią ale jak jest otwarty to potrafi ciągnąć i to sporo
KoseK Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Hej, panowie mam podobny problem B5 po lift i navi +, pobór prądu po zamknięciu auta około 3A. Kilka godzin i aku pada, na razie wypiłem bezpiecznik od niego i jest ok. Ale jak wiecie bose nieźle gra więc szkoda jeździć bez:) Mogę podpiąć Navi pod stacyjkę ale to nie rozwiązanie, bo za każdym razem będzie trzeba wpisywać code. W navi+ mam tuner TV analogowy, jak wiemy juz u nas nie przydatny. Może to ten tuner to powoduje, czy jest możliwość wypięcia go?
Dajmon Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zasada jest jedna. Po zamknięciu samochodu przykładowo z kluczyka, to po ok. 30sek....do 1minuty, prąd ma zmaleć do ok. 50mA, chyba, że jest zamontowany Alarm, to wtedy dochodzi do 100mA. Każdy z Was ma trochę świadomości i zapewne umie liczyć. Nowy AKU jest w pełni naładowany i ma 100%. Wówczas ma przykładowo 72Ah. Gdyby prąd z AKU płynął na poziomie przykładowo 1A, to po 72godzinach (h) AKU byłby zdojony. 72h=3dni. Jeśli jednak nie mamy nowego AKU, tylko powiedzmy kilkuletni, to zapewne nie trzyma on tak jak nowy, więc i ma mniejszą pojemność energetyczną. Zresztą codziennie uruchamia silnik i obsługuje inne urządzenia. Powiedzmy więc, że ma 50Ah. Wówczas pobór prądu 1A, to czas 2dnich. Dlatego pisałem, że pobór powinien przyjmować poziom w okolicach 50mA..55mA, a z Alarmem w okolicach 100mA.Wówczas czas działania AKU wydłuża się 10-krotnie. Wytrzymać powinien: 50Ah/50mA=41.66dni, więc spokojnie 1miesiąc. Jeśli natomiast ciągnie coś więcej, to jest problem dwojakiej natury. Pierwsza sprawa, to problem ze starzejącą się elektroniką, np. zimne luty lub nagary między ścieżkami na panelach elektroniki - dotyczy to zamków w drzwiach, które kontrolowane są przez moduł komfortu. Moduł komfortu wyłącza pozostałe bloki. Druga sprawa, to problem natury "gmeractwa". Ktoś coś kiedyś montował w samocodzie. Podłączył się pod zasilanie, które występowało cały czas (nawet gdy moduł komfortu już wszystko uspał). Wówczas każdy dodatkowy sprzęt sobie pobiera. Pobiera bo nie jest uspany. Nie śpi bo albo ten ktoś nie podłączył przewodu do usypiania albo przewód ten lu jakiś styk, którym leciało usypianie zaśniedział i nie łączy jak należy. Jeśli chodzi o wyciąganie bezpieczników, to nic nie da. Owszem, prąd do odbiorników będzie eliminowany ale nie spowoduje to całkowitego ich wyłączenia z obwodu. Należy więc szukać tych obwodów, które realizują zamykanie się obwodów od drzwi, maski, klapy bagażnika. Moduł komfortu gdy te obwody zdetekuje, że są zamknięte, wówczas wystawia sterowanie dla pozostałych - śpijcie.
Robero321 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ostatni pobór jaki był w aucie a został już odnaleziony nie miał nic wspólnego z błędami z zamków choć ten tez posiadam w jednym i kwalifikuje się to do wymiany. Zamki generalnie w moim przypadku nie powodowały żadnego znacznego obciążenia prądowego pomimo niesprawności. Ostatni pobór po uśpieniu wszystkiego związany był z telefonem i systemem Telematic.- Moduł telefonu generował obciążenie około 550 mA non stop nawet po uśpieniu być może było to spowodowane (brakiem uśpienia) błędem jaki się zapisał w tym module a mianowicie braku komunikacji ze słuchawką telefonu bo ta odpięta grzecznie sobie wisi w garażu. Po wypięciu bezpiecznika zdaje się nr 8, 5 amperowego pobór spadł - 5 krotnie do około 100mA i teraz auto odpala bezproblemowo nawet po tygodniu stania bez zamknięcia z pilota gdzie wcześniej po 3 dniach był problem. Bezpiecznik ten odpowiada tylko za telefon bo nie zauważyłem żeby coś innego przestało funkcjonować.
Dajmon Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Ostatni pobór po uśpieniu wszystkiego związany był z telefonem i systemem Telematic.- Moduł telefonu generował obciążenie około 550 mA non stop nawet po uśpieniu być może było to spowodowane (brakiem uśpienia) błędem jaki się zapisał w tym module a mianowicie braku komunikacji ze słuchawką telefonu bo ta odpięta grzecznie sobie wisi w garażu. Po wypięciu bezpiecznika zdaje się nr 8, 5 amperowego pobór spadł - 5 krotnie do około 100mA i teraz auto odpala bezproblemowo nawet po tygodniu stania bez zamknięcia z pilota gdzie wcześniej po 3 dniach był problem. Bezpiecznik ten odpowiada tylko za telefon bo nie zauważyłem żeby coś innego przestało funkcjonować. Cieszę się, że temat rozwiązałeś. Nie wiem czy sam czy z pomocą innej osoby ale problem rozwiązany. Fajnie, że piszesz. Wielu użytkowników po rozwiązaniu problemu, nie odpisuje już więcej (jak kamień w wodę). Co do zamków, to one są problematyczne w 90%. Pozostałe 10% jak widać, to m.in.: nawigacja z bagażniku oraz w Twoim przypadku telefon. Myślę, że dobrze by było gdyby "master" tego tutaj forum założył, tzw. "spoiler", w którym rozpisane byłyby wszystkie dotychczasowe zebrane informacje na temat nadmiernego rozładowywania się AKU. Jeszcze raz gratuluję rozwiązania nielegalnej upływności aczkolwiek zastanawia mnie od kiedy miałeś ten problem, skoro słuchawka leżała w garażu. Z początku myślałem, że kupiłeś maszynę i masz problem z tym poborem, a wcześniejszy właściciel nic nie mówił lub mówił ale nie mógł sobie również poradzić. Telefon Ci dał do ręki ale powiedział, że trzymał go w garażu jak Ty, bo był powiedzmy, że nie użyteczny. Z ciekawości chętnie zobaczyłbym ten telefon i miejsce jego mocowania. Jakieś zdjęcie ? Dzięki za odpowiedź.
Robero321 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Nie ma problemu już opisuje i pokazuje. Poprzedni właściciel również jeździł bez słuchawki miał ją w bagażniku pod siateczką. Sądze że też mu się rozładowywał aku bo przy sprzedaży wspomniał że musiał wytargać akumulator do naładowania bo samochód stał trochę - Nie wspomniał tylko że wystarcza jakieś 3 do 4 dni w zimę i aku pada Ja równiez jej nie podpinałem bo chyba brakuje jakiegoś mocowania na którym można było by ja powiesić dlatego prawie dwa lata wisi sobie w garażu. Zresztą nie potrzebuje żeby była w samochodzie bo Telematik i tak nie działa w Polsce. Więc jak przyjdzie okazja to zmienie tunel z mocowaniem na telefon na zwykły. Na jednym ze zdjęć widac w kórym miejscu jest telefon wpinany od dołu tego uchwytu na wtyczke podobną do internetowej RJ tki Na pozostałych fotkach gdzie i jak wygląda system Telematik fajna rzecz ale niestety tylko w DE. Dlatego dodtkowo wykodowałem wszystkie komunikaty z FISa aby nie drażniło mnie to. Zostało samo przywołanie i po naciśnięciu którego kolwiek z przycisków telematika była próba połączenia się z centrum obsługi a że słuchawki nie było to zapisywały się błedy. Teraz po wypięciu bezpiecznika zostało tylko podświelternie Telematika ale już reakcji na przyciśnięcie przywołania żadnego nie ma. Tak samo jak i poboru z tym związanego. Edytowane 26 Stycznia 2015 przez Robero321
erchi Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Dajmon, który bezpiecznik odpowiada za MCE a który za moduł komfortu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się