Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obroty biegu jałowego


tomziom1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim 2.0 tdi bardzo często obroty biegu jałowego podniesione są do 1000 obr rzadko kiedy jest 900. Dpf jest usunięty więc silnik nie powinien włączać trybu wypalania komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może samochód chce doładować akumulator i podnosi sobie obroty dziś mierzyłem woltomierzem i pokazywał 13,3 v czy to dobra wartość? nie wiem ile alternator powinien ładować? miał ktoś taki problem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takiego problemu nie miałem ale wynik w miare dobry , są większe ponad 14 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy programowo dobrze zostało wszystko wyłaczone ? gdzie to robiłes ?

Pytam o korekte programu na hamowni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleciłem to firmie która się tym specjalizuje przynajmniej tak mówili. Na pewno na Hamowni nie byli. Dzwoniłem do nich powiedzieli że wszystko zostało dobrze zrobione wymontowali komputer z samochodu wyłączyli dotrysk paliwa i coś tam jeszcze dokładnie nie wiem w każdym razie na biegu jałowym z podniesionymi obrotami do 1000 obr. spalanie na komputerze pokazuje 0,8 l/h więc raczej wypalanie nie jest wtedy aktywne. Czy zrobili to profesjonalnie nie jestem wstanie tego stwierdzić gdyż nie było mnie przy tej operacji. Kazali mi tylko wymienić czujnik różnicy ciśnień dpf gdyż ten błąd nie dało się skasować dopiero jak go wymieniłem błąd został skasowany i w sterowniku nie było już żadnych błędów twierdzili że ten czujnik musi być sprawny plus jakieś czujniki temperatury. Mam nadzieję że nie spartolili roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego im sprawny czujnik różnicy ciśnień DPF-a ?:decayed:

Przecież DPF-out :grin:

Wnioski wyciągnij sam, jacy fachowcy Ci to robili :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo coś poprawiali 10 minut i teraz jest dobrze.

A nie wiesz co tam poprawiali możesz mi podać namiary to zadzownie do nich i się dopytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie również o obroty ale maksymalne na biegu jałowym. Ostatnio z ciekawości wcisnełem gaz i osiąga jedynie ok 2500 obrotów. Czy to normalne czy to jakieś zabezpieczenie? Silnik zagrzany.

Edytowane przez Moraj87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie bez wciśniętego sprzęgła zakręci Ci na maxa a przy wciśniętym sprzęgle bez zależności jaki bieg zakręci do 2,5tys.obr. czyli takie to już zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i tak kręci do 2500. To już nie wiem czy coś nie tak czy poprostu tak.ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z obrotami tak było przez ok 150 tyś przebiegu, po odpaleniu wchodził na wysokie ok 1000, po kilku minutach jazdy schodził na prawidlowe i tak przy każdym odpaleniu. Ostatnio po wymianie regulatora w alternatorze już obroty nie spadają na prawidlową wartość, po odpaleniu po 15-20 sekundach wchodzą na jakieś 1020 i tak trzymają niezależnie jaką trasę zrobię, błędów brak, DPF wycięty bardzo dawno, wk.....wia mnie to bardzo, ale już nie mam siły z tym walczyć (wygląda jak walka z wiatrakami) maże macie jakiś pomysł ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to osobiście nie sprawdzałem, dzisiaj sprawdzę przyrządem to napiszę :)


sprawdziłem przyrządem - 13,04 V, wydaje się trochę mało :jerk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to osobiście nie sprawdzałem, dzisiaj sprawdzę przyrządem to napiszę :)

sprawdziłem przyrządem - 13,04 V, wydaje się trochę mało :jerk:

Ponad 14 powinno być .... 13 zdecydowanie za mało i nie doładowany aku jest... może regulator wysiadł..

Gdzie sprawdzałeś napięcie na alternatorze czy aku?

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wymieniony tydzień temu na nowy (co prawda poszedł zamiennik, ori był valeo), sprawdzałem na zaciskach do ładowania i rozruchu pod maską, aku też wymieniony na nowy

Edytowane przez proximpuh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wymieniony tydzień temu na nowy (co prawda poszedł zamiennik, ori był valeo), sprawdzałem na zaciskach do ładowania i rozruchu pod maską, aku też wymieniony na nowy

Trzeba sprawdzić ile ładuje alternator to będzie podpowiedź...

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzić ile ładuje alternator to będzi

Regulator wymieniony tydzień temu na nowy (co prawda poszedł zamiennik, ori był valeo), sprawdzałem na zaciskach do ładowania i rozruchu pod maską, aku też wymieniony na nowy

Trzeba sprawdzić ile ładuje alternator to będzie podpowiedź...

Jaki kupiłeś zamiennik jakiej firmy, możesz podać jakiś numer?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...