Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uszczelka głowicy czy pokrywy zaworów?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem w moim aucie jest tego typu:

cieknie olej z boku i przodu silnika, do tego w dosyć szybkim tempie ucieka płyn chłodnicy (kontrolka oczywiście świeci się), a kałuży pod autem nie ma. Gdy silnik się nagrzeje to czuć zapach płynu chłodniczego. zerwał sie pasek klinowy i w takim stanie musiałem dojechać do warsztatu ( auto grzało się do 120, 30 minut studzenia i tak kilka razy). kilka miesięcy temu wlane było troszkę za dużo oleju. czy to wszystko miało wpływ na wspomniany wyciek?

Moim zdaniem to uszczelka pokrywy zaworów, jakie narzędzia sa potrzebne do jej wymiany i czy zastosować samą uszczelkę czy posmarować dodatkowo masą uszczelniającą?

Opublikowano

A ja podejrzewam raczej uszczelkę głowicy. Jednak dobrze byłoby aby zetknął na to jakiś komary mechanik.

Opublikowano

wstawie dzis foty silnika może pomoże to precyzyjniej ocenic

Opublikowano

Nie ten dzial. Poza tym jesli ubywa Ci plynu to jaki ma to zwiazek z pokrywa zaworow? Sprawdz kruciec z tylu silnika moze tam masz wyciek.

Opublikowano
A ja podejrzewam raczej uszczelkę głowicy. Jednak dobrze byłoby aby zetknął na to jakiś komary mechanik.

Jeśli to mechanik to ok, ale częściej mamy do czynienia z wymieniaczami części a oni będę kazali robić uszczelkę a potem patrzeć czy pomogło.

Jest płyn w oleju? Olej w płynie? Czy w zbiorniku wyrównawczym robi się duże ciśnienie? Ewentualnie węże szybko "puchną" po odpaleniu? Uszczelkę głowicy w większości przypadków idzie samemu zdiagnozować, nie trzeba do tego mechanika.

Opublikowano

Labiel dobrze pisze, do spr. masz węże czy nie są twarde + w jakim stanie są olej i płyn. Zdjęcia możesz wstawić powinno być więcej widać. :) A z rury wydechowej dymi ci czy nie ?? I dodatkowo poszukaj czy gdzieś indziej płyn nie leci :)

Opublikowano
I dodatkowo poszukaj czy gdzieś indziej płyn nie leci :)

A szczególnie króciec z tyłu głowic. Potrafi puszczać, płyn leci wtedy po głowicy i na skrzynie - z komory silnika nie bardzo to widać, trzeba wcisnąć tam łapę.

Opublikowano

nie ma płynu w oleju i odwrotnie, węże nie puchną a ciśnienie w zbiorniczku niskie, po nagrzaniu płyn w zbiorniczku bulgocze ale to normalne nie? pod korkiem od oleju nie ma osadu. tylko płyn czuć troche wewnątrz auta jak już jest silnik nagrzany. silnik poci się z lewej strony (pod pokrywą) i od frontu. z rury również nie dymi

Opublikowano

Płyn bulgotać nie powinien. Jak wszystko jest ok, nie ma przedmuchów, układ nie jest zapowietrzony (a jak masz wycieki to pewnie jest) to płyn jest prawie niestabilny. Po odkręceniu korka na ciepłym silniku będzie oczywiście syk uciekającego ciśnienia (układ jest ciśnieniowy, po nagrzaniu do 90 stopni w układzie chłodzenia panuje ciśnienie chyba coś koło jednego bara co ma podwyższyć temp wżenia płynu). Płyn wtedy może minimalnie się podnieść - ale tylko minimalnie a nie jak piszą niektórzy że jak wtedy wykipi płyn to jest to norma - nie. Płyn ma być praktycznie nie stabilny, nie ma prawa nic wykpić.

Sprawdź to co pisałem, czyli króciec z tyłu głowicy + ewentualnie czy nie jest mokro w aucie - objaw padniętej nagrzewnicy.

Opublikowano

ok, jutro to sprawdzę i wstawię fotki silnika. mam nadzieję że to nic poważnego, bo jeszcze rozrząd teraz przede mną

Opublikowano
ok, jutro to sprawdzę i wstawię fotki silnika. mam nadzieję że to nic poważnego, bo jeszcze rozrząd teraz przede mną

To przy okazji wymiany rozrządu można zobaczyć w jakim stanie są zimeringi na wałku z przodu silnika. Z nich też może cieknąć olej.

Opublikowano

droga to przyjemność? ile powinna kosztować wymiana zimeringów i rozrządu? bardzo rozbieżne sumy słyszałem

Opublikowano

Co do cen robocizny to kompletnie się nie orientuje bo zawsze wszystko robię sam. Co do kosztu części to zimering pewnie coś koło 20-30 zł. Do A4 akurat nigdy nie kupowałem ale do A80 tyle mniej więcej kosztowały.

Opublikowano

W a4 simeringi to koszt taki jak ci napisał Labiel :) Wiem bo wymieniałem :)

Opublikowano

wstawiam zdjecia silnika pierwsze z lewej strony, drugie od rozrządu i trzecie z tyłu(tam też mokro)

IMGP0321.jpg

IMGP0322.jpg

IMGP0325.jpg

IMGP0326.jpg

Opublikowano

Uszczelka pod pokrywą zaworów Ci poszła do wymiany masz komplet czyli zewnętrzną uszczelkę i wewnętrzną :)

Opublikowano

i to również przyczyna wycieku płynu do chłodnicy?

---------- Post dopisany at 08:49 ---------- Poprzedni post napisany at 08:44 ----------

można na tym jeszcze przejeździć kilka dni? czy lepiej gu już nie ruszać do wymiany?

Opublikowano

Uszczelka pokrywy zaworów nie ma nic wspólnego z płynem chłodniczym. O płynie pisałem ci wcześniej.

Opublikowano

Sprawdź to co pisałem, czyli króciec z tyłu głowicy + ewentualnie czy nie jest mokro w aucie - objaw padniętej nagrzewnicy.

jest trochę mokro z tyłu, ale nie tak żeby ten płyn się lał strumieniem

a w aucie mokro, tzn?

Opublikowano
Sprawdź to co pisałem, czyli króciec z tyłu głowicy + ewentualnie czy nie jest mokro w aucie - objaw padniętej nagrzewnicy.

jest trochę mokro z tyłu, ale nie tak żeby ten płyn się lał strumieniem

a w aucie mokro, tzn?

Zlikwiduj wyciek za głowicą, wtedy myśl dalej jeśli problem nada będzie. Słaby wyciek to taki który praktycznie nie pozostawia śladu. Jak u ciebie jest "trochę mokro" to uwierz, to już spory wyciek, zwłaszcza że podczas jazdy w układzie panuje ciśnienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...