Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jak wymienić rolkę alternatora i napinacz paska wieloklinowego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam !

przymierzam się do wymiany rolki /wolnobiegu/ na alternatorze i napinacza paska wieloklinowego

czy ktoś może robił to własnoręcznie i ma jakieś sugestie, czy się brać samemu czy lepiej nie

pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli tego nigdy nie robiłeś i nie masz doświadczenia jako mechanik to raczej zlecił bym to osobie z doświadczeniem :)

Opublikowano

Musisz mieć specjalny klucz (wieloklin) do odkręcenia koła pasowego alternatora:

kl_alt_bosch_th.jpg

Sposób użycia:

sprzegielko_i_klucz.jpg

Najprawdopodobniej będziesz musiał odkręcić alternator (ja musiałem, bo nie dało się włożyć klucza, a nawet gdyby się udało to nie odkręciłbym, bo tak mocno było zakręcone). Przy wkładaniu musiałem poluzować śrubki skręcające alternator, bo nie chciał wejść na swoje miejsce.

Kupiłeś już koło pasowe ?

Opublikowano

no właśnie też się nad tym zastanawiam... są jakieś konkretne objawy czy tylko ściągnięcie paska i sprawdzenie własnoręcznie powoduje decyzję?

PS: jeśli się kolego zdecydujesz to proponuję zrobić FOTOSTORY bo przyda się wszystkim... a parę fotek z opisem dużo czasu nie zajmie...

Opublikowano

Co do napinacza paska to w ASO twierdzą, że można go wymienić tylko odciągając przód, ale udowodniłem im, że nie trzeba tego robić - wystarczy odpowiednio manewrować napinaczem podczas jego wyjmowania.

Jeżeli już wymieniasz napinacz, to wymień go równocześnie z kołem pasowym alternatora oraz z paskiem wielorowkowym.

Dodatkowo dla czystego sumienia pokusiłbym się o wymianę rolki, która jest poniżej napinacza - wtedy będziesz miał spokój na długi czas.

Opublikowano

nie ma mozliwosci odkrecenia kola pasowego alternatora bez demontazu przodu badz altenratora.

najprosciej je wymienic demontujac alternator i jechac do elektromechanika. za 5-10 zl odkreca stare kolko. te kola sa koszmarnie mocno dokrecone. klucz to kosz ok 80 zl. nowe przykrecisz bez problemow sam.

napinacz mozna bez zadnych problemow wymienic bez demontazu przedniego pasa.

aby zdemontowac alternator trzeba po odkreceniu srub wypchnac go uzywajac jakiejs drewnianej dzwigini,

przed ponownym montazem trzeba cofnac tulejki metalowe w gniazdach srub mocujacych alternator.

Opublikowano

witam !

przymierzam się do wymiany rolki /wolnobiegu/ na alternatorze i napinacza paska wieloklinowego

czy ktoś może robił to własnoręcznie i ma jakieś sugestie, czy się brać samemu czy lepiej nie

pozdrawiam

Troszkę koledzy naświetlili ci sytuację ale ja powiem Ci byś podjechał do mechanika bo widzę że masz wątpliwości jak się za to zabrać oraz brak narzędzi.

Opublikowano

z tymi mechanikami też różnie bywa... ostatnio z ciekawości się spytałem o wymianę łożyska w alternatorze... po długim namyśle wyszło ok. 250zł

łożysko kosztuje ok. 40zł - a wymianę można obejrzeć w "zrób to sam"

Opublikowano

wymiana paska wieloklinowego, napinacza i paska od klimy.....

eec9832dfc5a7545m.jpg

Opublikowano

wymiana paska wieloklinowego, napinacza i paska od klimy.....

eec9832dfc5a7545m.jpg

a teraz dzieci, prosze o wypowiedzi co autor chcial nam przekazac swoim dzielem? :kox:

kolego to watek nt B6 :wink4::cool1:

trzeba bylo obfotografowac cala procedure, wtedy bylaby z fotografii jakas korzysc a tak to tylko widzimy pojazd ze zdjetym przodem

jezeli wymiana dotyczyla tylko paskow i napinaczy, zupelnie nie rozumiem po co zdejmowany byl przod, to niepotrzebne koszty dodatkowe, w postaci rozszczelniania ukladu klimy, ryzyko uszkodzenia wezy cisnieniowych, skraplacza, wprowadzania do niej wilgoci, nowego plynu chlodzacego - nigdy nie zalewa sie ponownie starego... no i kupa dodatkowej roboty... :gwizdanie:

Opublikowano

zupelnie nie rozumiem po co zdejmowany byl przod

OT: heh, tez nie rozumiem, nawet w 2.5TDI nie trzeba zdjemowac przodu, wystarczy go lekko odsunac na srubach.

Opublikowano

zupelnie nie rozumiem po co zdejmowany byl przod

OT: heh, tez nie rozumiem, nawet w 2.5TDI nie trzeba zdjemowac przodu, wystarczy go lekko odsunac na srubach.

no i taka jest wlasnie technologia naprawy zgodnie... po to uwzgledniono taka mozliwosc w projekcie konstrukcji pojazdu

Opublikowano

sorki nie doczytalem ze to b6 :kwasny: , a co do wymiany to ja nie wymienialem tego u siebie i myslalem ze nie ma opcji inaczej wymienic, i wedlug tego jak wygladal moj samochod to wydawalo mi sie ze jak ktos nie ma o tym za duzo pojecia to raczej nie powinien sie za to zabierac, ale jesli sa inne rozwiazania :bicz:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...