mcemsi Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Dziwnych rzeczy bylem dzis swiadkiem.Wszyscy wiemy ze TFSI ma problemy z olejem , u mnie jak dotad tragedii absolutnej jak na ten silniknie bylo (ok. 0.6L /1kkm w miescie , w trasie mniej) ale dzisiaj troche mnie zmrozilo.Przed wyjazdem na wakacje (ok. 750km) na MMI bylo pusto ale jeszcze komunikatu o koniecznosci dolania max 1L oleju nie bylo.Dolałem wiec przed samym wyjazdem pełny 1 literek. Na MMI byl wtedy MAX.Podczas jazdy co jakis czas sprawdzane i tez nonstop MAX. Na miejscu po przyjezdzie nadal MAX , troche wydawalo sie dziwne no ale tak bylo.Pojechalismy na mała wycieczke i nagle na swiatłach DOLEJ OLEJ NATYCHMIAST na czerwono piszczy ! Hmm patrze na MMI ale tam tylko ten sam komunikat.No to wyjscie do bagaznika , dolalem 0.5L. Wszystko sie uspokoilo - na MMI znowu MAX (choc rzadko czasami spada jeden ząbek tak do 80%).Jezeli po dolaniu wzroslo do MAX to dlaczego wczesniej auto zgłupiało mimo ze raczej pusto ponizej MIN nie bylo , dlaczego wczesniej nie pojawil sie komunikat o koniecznosci dolania 1L tylko od razu taka panika?
cabanmat Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Kolego jaki olej lejesz ? Może oliwą klasy premium (czytaj : Motul, Liqui Moly,...) da się zmniejszyć znikanie oleju ?
mcemsi Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Opublikowano 6 Lipca 2014 Motul 8100 5w30 , znikanie oliwki w tych silnikach to dla OOOO norma niestety , z litrową butelką albo dwoma w bagazniku trzeba jezdzic. 1
Kondi86 Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Cześć, Mam mały problem, Niedawno kupiłem A4 z silnikiem 2,0 TFSI 180 KM (nie wiem dlaczego nie 211 ;/ ). Poprzedni właściciel twierdzi że jeździł na oleju EDGE 10W-60 serwis mówi żeby lać 5W30. I teraz zasadnicze pytanie czy cos się stanie jak w silniku mam 10w60 a doleje 5w30? Nie mam 100 % pewności co jest w silniku 10w60 czy 5w30 a 3 tygodnie temu był wymieniany olej wiec trochę bez sensu zlewać i ponownie zalewać.
sciemamcz Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Kolego przy takim samochodzie zastanawiasz się czy zmieniać czy nie, jak nie wiesz co jest zalane, zmieniaj na coś porządnego pełny syntetyk np: liqui moly, valvoline, fusch, motul, amsoil 5W-30 lub 0W-40, 5W-40.
griga-st Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Możesz lać nawet kujawski. I tak nic to nie pomoże:kwasny: Wadliwa konstrukcja tłoków i pierścieni do której (oficjalnie) VW nie chce się przyznać. Im szybciej się to wymieni, tym mniejsze straty. Ta sama historia co z 2.0tdi i walkami. Ciekawe co wymyślą w B9 Jedynym pozytywem jest wiele miejsc pracy stworzonych do naprawy tych wad. @emcemsi, masz amerykańca?
mcemsi Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Opublikowano 6 Lipca 2014 .@emcemsi, masz amerykańca? Nie , absolutnie czysty Niemiec ---> X0A = National sales program Germany
griga-st Opublikowano 6 Lipca 2014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Hmm...no właśnie, Amerykanie nie piszą za wiele o tym problemie:eusathink: CDNB to 180KM flex fuel?
mcemsi Opublikowano 6 Lipca 2014 Autor Opublikowano 6 Lipca 2014 Flex fuel to mozliwosc zasilania bioetanolem chyba. Hmm nie wiem czy to taki ale tak to napewno 180KM.
powaguspisz Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Olej w silniku, to jak krew w twoich żyłach, a więc skoro nie wiesz co tam jest, i nie masz pewności to ja bym proponował zlewać to i zalać normalny olej, a to na pewno niewątpliwie wyjdzie na dobre silnikowi w dłuższym czasie eksploatacji.
griga-st Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Bez przesady, jeżeli auto nie jest użytkowane wyczynowo, a olej jest świeżo zalany nic się nie stanie.
Kondi86 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 Mimo wszystko zleje olej i zaleje nowy 300 zł mnie nie zbawi a przynajmniej będę miał pewność co jest co dolewać. jedyne co to nie będę kasował inspekcji olejowej ponieważ pokazuje mi że do następnej wymiany jest 8800 km a ja tyle i tak w rok nie zrobię
kiko79 Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 oleje dzisiaj są w pełni mieszalne, więc dolewka nic złego nie zrobi...
slawek16-1988 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Tylko żeby się nie okazało że jak zalejesz jakiś Castrol 5w30/40 to będzie go więcej spalał Ja będę lal do swojej motulka, to samo leje do Cebry954 5tys od wymiany a stan oleju taki sam a wiadomo jakie życie ma silnik w ścigu;) 1
czaki22 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 kolega zaczol lac mobila problemy ustały 1
Kondi86 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 zalałem Castrol zobaczymy jak będzie coś nie tak następnym razem skuszę się na Motul.
LukasSwa87 Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Witam mam pytanie kupilem audi a4 b8 2.0 TFSI zalalem zalecany olej castrol 5w40. i niewiem co jest grana slyszalem ze te silniki lubia olej ale zeby az tak moj bierze 1 l oleju na 1000 km lekko przesadza mmi pokazuje mi spalania srednie ok 7.5 l na st mieszanym na trazie schodzi ponizej 6.8 . ale ten olej to masakra mozna cos z tym zrobic prosze o pomoc albo odp albo na meila [email protected]
cabanmat Opublikowano 25 Lipca 2014 Opublikowano 25 Lipca 2014 Dokładnie... za smutne 300zł kupujesz spokój MOTUL a nawet Liqui Moly -> tylko dla koneserów
Kamyk Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 moj bierze 1 l oleju na 1000 km lekko przesadza ja pierdziu no to sporo chyba, co ? pytales na ASO? jakos nie wydaje mi sie, ze to normalne .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się