Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Jak było Stage2 robione przez ASO, to Cię praktycznie powinno zapewnić że auto oleju już nie bierze (a na pewno nie więcej niż ze 0.2L/1000km :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, stage2 w serwisie oznacza ze wymienione zostaly tloki/korbowody i pobor oleju miesci sie w granicach rozsadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jeszcze spytam, bo budżet będę mieć dopiero w wakacje. Jaka jest wg Was szansa, żeby trafić na taki okaz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo bezwypadkowy i bez niejasności - żadna :D Nie to chcesz przeczytać ale skup się na 1.8t i po sprawie, zawsze można chipa zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, 1,8tfsi w A4 b8 ma taki sam problem olejowy co 2,0tfsi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym to 1.8 T?

W kotlecie B7?

Miało oczywiście być 1.8tfsi, odruchowo napisałem 1.8t jak w mojej poczciwej Małyszówce więc może i nawet B6 jak się czepiamy :D

dokladnie, 1,8tfsi w A4 b8 ma taki sam problem olejowy co 2,0tfsi...

Zaklinasz rzeczywistość, to że Tobie żłopie litrami nie oznacza od razu iż każde 1.8tfsi ma identyczny problem :decayed:

Edytowane przez Jakoob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem

oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem

oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-)

Dokladnie, ja naprawiam te silniki z poboru oleju i 1,8 i 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków, ale niestety pierscienie już są takie same. 1,8 faktycznie troche dłużej trzyma się w normie, ale i tak go to dopada prędzej czy pózniej.. aha mi nie bierze oleju bo w tej chwili nie mam tfsi, ale szukam. Pomimo tej wady te silniki są ok, a po usunieciu zuzycia oleju i wyczyszczeniu i uszczelnieniu głowicy jest spokój. Fajne silniki, mocne, stosunkowo oszczędne i podatne na tuning..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem

oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-)

Dokladnie, ja naprawiam te silniki z poboru oleju i 1,8 i 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków, ale niestety pierscienie już są takie same. 1,8 faktycznie troche dłużej trzyma się w normie, ale i tak go to dopada prędzej czy pózniej.. aha mi nie bierze oleju bo w tej chwili nie mam tfsi, ale szukam. Pomimo tej wady te silniki są ok, a po usunieciu zuzycia oleju i wyczyszczeniu i uszczelnieniu głowicy jest spokój. Fajne silniki, mocne, stosunkowo oszczędne i podatne na tuning..
Jakie tłoki zakładasz?

Słyszałem, że niektórzy montują tłoki Kolbenschmidt, które mają szersze pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków

Muszą być inne bo 2.0 ma valve lift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków

Muszą być inne bo 2.0 ma valve lift.

jasne, ale niestety srednica tłoka ta sama tylko skok mniejszy i przez to pierscienie te same, zbyt cienkie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od niedawna jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0tfsi 180KM z 2009 roku.

Tydzień po zakupie wyświetliła mi się kontrolka o dolaniu oleju, zbytnio się tym nie przejmując spełniłem prośbę audika ;)

Po przejechaniu niespełna 400km znowu mi się zaświeciła kontrolka informująca o minimalnym stanie oleju.

Samochód stał na kostcę przed domem na wolnych obrotach i zauważyłem mżawkę oleju na kostce z tłumników.

Pytam, więc was forumowicze jaki podejrzewacie problem ? Zbytnio nie uśmiecha mi się jeżdżenie z 5l butlą oleju w bagażniku i dolewaniu go co 400km ?

Czy ktoś z was przerabiał ten problem lub może podpowiedzieć jak temu zaradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj temat. Niestety do bańki 5L będziesz musiał się przyzwyczaić..... Za niewiedze w tym przypadku będziesz słono płacił.

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni.

tak w sumie to podsumowując auto jest u mnie dwa tygodnie+/- a 5L butelka oleju już poszła.

leszek9 a tak z ciekawości - jaki przebieg auta?

ok 195tys

leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni.

tak w sumie to podsumowując auto jest u mnie dwa tygodnie+/- a 5L butelka oleju już poszła.

leszek9 a tak z ciekawości - jaki przebieg auta?

ok 195tys

obecnie jest zalany Motulem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego przebiegu to jeszcze mam sporo.A pytałem bo ciekawe od kiedy jest aż takie zużycie tego oleju. Rób cos z tym natychmiast bo to już wychodzi dobrze ponad 2l/1000 a to już jest absurd.

Sprzedawca uprzedzał o problemie ?

A ja sie teraz martwie przy obecnym ok. 0.3-0.5 / 1000 (przebieg ok. 122000) no ale wiadomo - z czasem bedzie raczej tylko gorzej.

Panowie zapytam czysto technicznie bo mechanikiem nie jestem - co się będzie działo dalej z silnikiem jak olejemy problem i bedziemy dolewac te ponad 2l na tysiac ?

Wiekszosc sygnalów jakie byly przy poborze ok. 1l/1000 byla taka że tłoki i cylindry były w całkiem dobrym stanie i wystarczała przeróbka tłoków + nowe właściwe pierscienie.

Co jednak bedzie docelowo gdy nadal bedziemy eksploatować auto przy tak ekstremalnym już poborze jak u kolegi leszka9 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...