Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


mcemsi

Rekomendowane odpowiedzi

Skóra cierpnie..... ale żeby aż tyle przed pierścienie tylko umykało ? .Musi być chyba coś jeszcze... . Ile autko ma przebiegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zbierzemy jakoś wszystko do kupy - kto gdzie robił, za ile i czy poleca. Wątek ma już kilka km, a nie wiele z niego wynika.

Obdzwoniłem pare miejsc i nie znalazłem nikogo we Wrocławiu, kto miałby jakieś doświadczenie w tej kwestii. Na Krasnobrodzkiej w Wawie robią tylko obróbkę tłoków (ok 2k pln). Z tego co się dowiedziałem, to jest kilka warsztatów w Wawie, które rozbierają i składają wszystko i mają w tym doświadczenie. Całość (rozebranie, złożenie, czyszczenie, obróbka na Krasnobrodzkiej, rozrząd i części) wyceniają na ok 6k pln.

Ciekawy jestem jak silnik spisuje się po naprawie i przejechaniu co najmniej kilku tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skóra cierpnie..... ale żeby aż tyle przed pierścienie tylko umykało ? .Musi być chyba coś jeszcze... . Ile autko ma przebiegu ?

nie ucieka, silnik suchutki, nie kapie, nie dymi itp sprawdzili w serwisie, sprawdziłem w warsztacie u teścia. samochód w bdb stanie. tzn byłby gdyby nie silnik do remontu

156 tys przebiegu, z historią serwisową.

Ciekaw jestem co powie sprzedajacy, bo wysyłam od niego pismo z kancelarii w tym tyg. przy sprzedazy oczywiscie słowem nie wspomniał, mowil ze 1-2 l od wymiany do wymiany.

na 100% wlał czegos, zeby mniej brało bo na pierwszym litrze zrobiłem 1000km, na drugim litrze 700 i pojechałem zaczać próbę olejową i teraz 470 km.

wyszło 3,8l na 1000 km, masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czuć swąd spalonego oleju wewnątrz stojąc np. w korku?

3.8 litra na 1000 km? Aż trudno uwierzyć :(

Wiesz, że masz możliwość starać się robić silnik w ramach "gestu producenta"? Tzn. dofinansowanie 70% kosztów części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie mi powiedzieli że nie ma szans, samochód z 2010 r. i 156 tys przebiegu i wg nich sie nie lapie

Edytowane przez wojtekx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też planuje zrobić, juz w praktyce sie przekonalem, ze każdy pracownik ma inne podejscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko dziwię że nie ma pozwu zbiorowego w tej sprawie. Przecież to jest ewidentna ich wina i jeszcze nie chcą tego naprawić tylko problemy robią :facepalm::facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w polsce jest taki ze u nas samochody najczesciej nie sa serwisowane w aso a wtedy ciezko dochodzic czegos w sądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się spinacie, zupełnie bez potrzeby. Po pierwsze auto jak jest ponad 5 lat i ponad 100 tys km , oraz brakuje chociaż 1 przeglądu ASO to zapomnij o pomocy z ASO.

Tylko zwrot do sprzedawcy na wadę ukrytą. Albo naprawa poza ASO. O pozwach zbiorowych już było w tym wątku, zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aso ma w nosie

dzis po konsultacji z prawnikiem wysyłam odstapienie od umowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,8 litra oleju na 1000km to niestety standart w tych silnikach.. Dzisiaj właśnie skończyłem kolejny silnik w A5 które po miescie pobierał 1l/300km czyli prawie tyle samo co tobie.. Niestety fabryczne pierścienie są za cienkie, co za tym idzie za miękkie i nie radzą sobie ze zgarnianiem oleju ze scianki cylindra, z czasem zarastaja nagarem, słabną jeszcze bardziej i jest tylko gorzej. Ponizej foto tłoka przed i po przerobce..

e9ea1d349aa6777fa3e85fcb3ce91322,10,19,0

5e6b63f55459e49ca79bab5921f06ee6,10,19,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie jedna osoba o tym wspominała i ja też powtórzę swoje trzy grosze. Nie żaden standard. Na pewno jest jakaś ilość aut z wynikiem tragicznym, ale spora ilość aut ma wynik w ramach granicy rozsądku.

Mam auto, które ma przelot 223k km, nie miało ani Stage 1 ani Stage 2 - pije jakieś 0,3L / 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po STAGE II w ASO.

Zostały wykonane:

- wymiana pierścieni
- wymiana tłoków na zmodernizowane
- wymiana korbowodów

- wymiana panewek
- wymiana innych mniejszych komponentów "przy okazji"

Zużycie oleju po 2500 km komputer wskazuje na 2 części miary (czyli około 250ml). Co jest akurat normalnym zjawiskiem przy docieraniu się nowych elementów.

Nie mam niestety bagnetu serwisowego, ale mam zamiar zakupić, żeby dokładnie monitorować stan.

Komputer raz pokazał mi, że ubyło ponad 375ml, a raz że tylko około 125ml ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po STAGE II w ASO.

Zostały wykonane:

- wymiana pierścieni

- wymiana tłoków na zmodernizowane

- wymiana korbowodów

- wymiana panewek

- wymiana innych mniejszych komponentów "przy okazji"

Zużycie oleju po 2500 km komputer wskazuje na 2 części miary (czyli około 250ml). Co jest akurat normalnym zjawiskiem przy docieraniu się nowych elementów.

Nie mam niestety bagnetu serwisowego, ale mam zamiar zakupić, żeby dokładnie monitorować stan.

Komputer raz pokazał mi, że ubyło ponad 375ml, a raz że tylko około 125ml ;)

Jeśli to nie tajemnica, możesz napisać ile Cię to kosztowało? Oraz wiek i przebieg samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po STAGE II w ASO.

Zostały wykonane:

- wymiana pierścieni

- wymiana tłoków na zmodernizowane

- wymiana korbowodów

- wymiana panewek

- wymiana innych mniejszych komponentów "przy okazji"

Zużycie oleju po 2500 km komputer wskazuje na 2 części miary (czyli około 250ml). Co jest akurat normalnym zjawiskiem przy docieraniu się nowych elementów.

Nie mam niestety bagnetu serwisowego, ale mam zamiar zakupić, żeby dokładnie monitorować stan.

Komputer raz pokazał mi, że ubyło ponad 375ml, a raz że tylko około 125ml ;)

Jeśli to nie tajemnica, możesz napisać ile Cię to kosztowało? Oraz wiek i przebieg samochodu.

Auto było robione na gwarancji "zewnętrznej". Coś jak Allianz.

Koszt jaki widziałem na fakturze wystawionej na ubezpieczyciela to 19000 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A przebieg i wiek?

Sorry ,zapomniałem :)

rocznik 2009 i 118k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmodernizowane tłoki, czyli z nowszych wersji po pewnym czasie tez lubia troche oleju, wystarczy poczytac fora, oczywiście nie az tak dużo jak te przed, ale i tak troche wiecej niz auta z lat 90 ;) Ja zakladam jeszcze inne pierscienie i ubytek praktycznie nie wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A przebieg i wiek?

Sorry ,zapomniałem :)

rocznik 2009 i 118k km

Dzięki jeszcze raz! :)

A jaki to ubezpieczyciel dał gwarancję na siedmioletnie auto?

Ciekawa opcja, a patrząc na awarie TFSI po gwarancji i koszt naprawy, chyba warto zapłacić nawet sporą składkę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...