Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawieszenie 1BA i Eibach Pro Kit -30mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamarzyl mi sie zestaw Eibach - 30 + Koni STR.T, ktos wie gdzie szukac amorkow Koni.

Druga sprawa to czy ktos korzysta z takiego zestawu i moglby sie podzielic opinia ewentualnie zdjeciem. A4b7 1.8tq

Opublikowano
W dniu 2.11.2020 o 12:37, kharo napisał:

Zamarzyl mi sie zestaw Eibach - 30 + Koni STR.T, ktos wie gdzie szukac amorkow Koni.

Druga sprawa to czy ktos korzysta z takiego zestawu i moglby sie podzielic opinia ewentualnie zdjeciem. A4b7 1.8tq

Avant? Sedan? Quattro? Mam roczne eibachy do tego tak samo roczne amorki ori 1be na przód, tył jakiś zamiennik daje jako gratis. Kwestia tego jaki typ nadwozia i  czy spasuje a z cena byśmy się dogadali jak byś był chętny. 

Opublikowano

Dzięki ale jednak szedł bym w nowy zestaw(sedan quattro) z używkami to różnie bywa. Anyway póki nie znajdę amorków to do 1 BA i tak nie założę eibachów.

Opublikowano (edytowane)

Czemu tak wszyscy narzekaja na 1BA... ??? pamietam jeszcze w B5 jak kupowałem sprężyny eibacha pro kit dedykowane pod seryjne amorki... czyli -30... chyba 1200zl płaciłem, ubierałem sam... latałem na tym z 200tys. km. po za*eb*nych drogach w kraju i to głównie powiatówkach, troche wojewódzkich, w styczniu tego roku sprzedałem auto wraz z nimi, do tego wielowahacz MS i nie mialem zadnych problemów nigdy z pływaniem, nurkowaniem, myszkowaniem itp... na oponach 215/50/17 kleił sie do drogi bdb... na 225/45/17 jeszcze lepiej, przy wymianie pamietam ze ubrałem nowe odboje monroe w dodatku dla serii... żadne sportowe... 

Obecnie tez kupiłem identyczny zestaw do B7 w sklepie eibacha i czekam na paczke. Zakładam ze nie potwierdze tezy ze 1BA wysypie sie przez te spreżyny... za nic w świecie...

W B5 komfort jazdy nie odbiegal niczym od serii... auto siedziało niżej o wiele niż seria...

20190327_171518.jpg

A4 1998r. ADR 125km wolnossak

B5 na oponach 195/65/15 i eibachu pro kit na w 100% seryjnym najnormalniejszym zawieszeniu. Kola założone do sprzedaży...

Jak dla mnie 1BE tylko obniży nadwozie... i utwardzi co jest lipne przy pokonywaniu np zakretu 90km/h w koleinach i wyboistej drodze...

Skok amortyzatora jak dobrze rozumiem powstaje w skutek naszej jazdy w terenie... im gorszy ten teren tym jego skok powinien być wiekszy. Sportowe amory 1BE maja ten skok krótszy wiec ich wydajnosc na nierownosciach jest chyba niższa... A moze źle to rozumiem? 

Drugie... to odboje... ograniczaja prace amortyzatora... chroniac go, wiec skoro po montazu sprezyn jest ok i nie dobijaja to gdzie mowa o szkodliwej pracy dla amorka? a ile przypadkow jest ze w d*p*e maja odboje i jezdza? i amory wytrzymuja?

Puenta... Ja uważam że pro kit nie rozwala 1BA... nie przekonam sie... 

P.s Co do marki i ich pomysłów... temat rzeka... wystarczy zadać pytanie "po co zmienili zwrotnice na aluminiowe?" tak samo z zawieszeniem... wsadzili amory i sprężyny na -20 ktore dzis na aukcjach wygladaja dramatycznie, szrot... a ludzie to sprzedają po 4 stowy... bo "sport" oba te przykłady dla mnie miały za zadanie przynosic korzyści... pierwsze zmuszac do wizyt w serwisie a drugie do zakupu nowych zestawów amortyzatorów, ktore i tak kończyć się  miały szybciej od 1BA i kosztować 2x wiecej... no ale były sport (czerwone).

Sorry jeśli ktoś poczuł sie urażony jednak opisuje wszystko na podstawie jazdy na eibachu i to nie kilku tys km i sprzedazy auta tylko długiego czasu... bo B5 bylo ze mna 9lat  a eibach w nim dobre 5 lub lepiej... i przejechalem napewno ponad 200.000km na seryjnych amorkach i nie dam sie ruszyć ?

1BE ok ladnie wizualnie ale nie na nasze drogi... jak ktos wieczorkiem na kiepa pod wielkopowierzchniowy postac jedzie i jest to jego jedyny wyjazd w dniu no to ok ale jak ktos robi 2000 - 2100km na msc to chyba nie za bardzo...

Edytowane przez bombelm7
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 21.12.2020 o 04:04, bombelm7 napisał:

Puenta... Ja uważam że pro kit nie rozwala 1BA... nie przekonam sie... 

dokładnie, sam jeżdżę juz 2 rok i 0 problemów a jest przynajmniej komfortowo :P 

Opublikowano

Witam, takie pytanie do sedana 1.9 130, zawiecha 1ba, na wiosne chce wsadzić jakieś 17, Jakie sprężyny wsadzić żeby ładnie to siadło ? :) I lepiej inne amorki też dać ?

Opublikowano

Pro Kit z Eibacha Ci ładnie to psadzi przy zachowaniu dotyczasowego komfortu. Zwróć uwage na stan odbojników. Jeśli amory są ok to ja bym nie kombinował nic wiecej na nasze drogi...

Opublikowano

Mam zamiar obniżyć auto -30 sedan 1.9 ośka. Naciski : 1. 1075kg, 2. 1020kg. Eibach proponuje 1. 1165kg, 2.1035kg. Nie będzie przód wyżej względem tyłu?  Nie lepiej wybrać od 1.8T 1. 1090kg, 2. 1035kg??

Opublikowano

Eibach E-10-15-003-04-22

naciski: 1090 na 1135

22 godziny temu, lukas551 napisał:

Mam zamiar obniżyć auto -30 sedan 1.9 ośka. Naciski : 1. 1075kg, 2. 1020kg. Eibach proponuje 1. 1165kg, 2.1035kg. Nie będzie przód wyżej względem tyłu?  Nie lepiej wybrać od 1.8T 1. 1090kg, 2. 1035kg??

Nie kombinował bym. Kupiłbym Eibacha i cieszył sie z pokonywanych kilometrów... -30... a jak siądzie -27 to juz nie? spójrz na samochod na równej powierzchni jak masz aktualnie i wyobraz sobie ze tak samo bedzie po tylko teorytycznie -30 nizej. Skoro producent dobiera dane naciskow na osie pod konkretny samochod silnik, rok, naped i to uwzglednia to zakłada ze jego oferta bedzie miala odbior u konsumenta i zadowoli obnizeniem jak najbardziej zblizonym do -30. Co do róznic w wysokosci przod tył to Eibachy bardzo ładnie kładą przód wiec wąpie w jakąkolwiek rozbieżność.

Mi wlasnie przyszedł kpl Eibach po 4 tyg z niemiec do B7 1.8TQ sedan i czekam na chwile pogody. ?

Opublikowano
9 godzin temu, bombelm7 napisał:

Eibach E-10-15-003-04-22

naciski: 1090 na 1135

Nie kombinował bym. Kupiłbym Eibacha i cieszył sie z pokonywanych kilometrów... -30... a jak siądzie -27 to juz nie? spójrz na samochod na równej powierzchni jak masz aktualnie i wyobraz sobie ze tak samo bedzie po tylko teorytycznie -30 nizej. Skoro producent dobiera dane naciskow na osie pod konkretny samochod silnik, rok, naped i to uwzglednia to zakłada ze jego oferta bedzie miala odbior u konsumenta i zadowoli obnizeniem jak najbardziej zblizonym do -30. Co do róznic w wysokosci przod tył to Eibachy bardzo ładnie kładą przód wiec wąpie w jakąkolwiek rozbieżność.

Mi wlasnie przyszedł kpl Eibach po 4 tyg z niemiec do B7 1.8TQ sedan i czekam na chwile pogody. ?

Co do obniżenia może i być -25, ale zależy mi najbardziej żeby to równo siadło przód/tył :)

Opublikowano

Pogoda sie zrobiła wiec dziś założyłem wspomniany kpl do A4 B7 1.8TQ, ponadto wymienilem odboje tył i osłony oraz łączniki stabilizatora na przodzie. Prace wykonalem sam w garażu bez niczyjej pomocy... a sprzedała by sie bo w samego ze wszystkim idzie sie zaje...ać... (szacun dla tych co ogarniaja temat w 1h na 1 koło... no ale efekt końcowy jest wzorowy... niebawem wrzucę fotki. Zeszlo mi bo też czysciłem podzespoły, nadkola i inne pierdoły. Ale nie da sie tego wymienić w 4h w samego bez kanału... (co roku obiecuje sobie ze to w tym go wykope ?‍♂️ i dalej nie ma). Z jazdy powiem ze sztywniej niz w B5 jest w B7... ale na 225/45 R17 jest przyklejona do asfaltu... polecam każdemu... prosta rzecz a tak cieszy i daje tyle radosci ?

Opublikowano

Mam zawias w swojej b6 Avant 1ba i właśnie zastanawiam się nad eibach pro kit - 30 tylko czytałem że ludzie dawaja jeszcze talerzyki od b5 żeby wyrównać przód z tyłem, jest to konieczne? Ma ktoś w b6 Avant ten pro kit przy zawiasie 1ba? Jakie opinie? 

Opublikowano
3 godziny temu, Kermit90 napisał:

Mam zawias w swojej b6 Avant 1ba i właśnie zastanawiam się nad eibach pro kit - 30 tylko czytałem że ludzie dawaja jeszcze talerzyki od b5 żeby wyrównać przód z tyłem, jest to konieczne? Ma ktoś w b6 Avant ten pro kit przy zawiasie 1ba? Jakie opinie? 

Problem jest taki ze generalnie to siada równo tylko różnica jest w wycieciu nadkoli, z przodu sa ciut większe i żeby wizualnie było równo to właśnie zakladaja te talerzyki i przód obniża się o dodatkowe 1.5cm i wyrownuje z tylem. 

Opublikowano

Naczytałem się opinii na temat pro kita do 1ba, że już nie wiem co robić. Jedni piszą, że śmiało wkładać inni zaś odradzają bo amory szybko wykańczają i auto na tym skacze jak piłka do ping ponga. Doradź ktoś co robić? Czy zakładać i się nie przejmować czy zostawić seryjna koze. Jeśli wkładać pro kita to z tymi talerzami z b5 czy nie? 

Opublikowano
2 godziny temu, Kermit90 napisał:

auto na tym skacze jak piłka do ping ponga.

Podskakiwał jak ping pong to byś musiał mieć zawias beton, a w b6 takiego nie uzyskasz. 

Opublikowano (edytowane)

 

3 godziny temu, Kermit90 napisał:

Naczytałem się opinii na temat pro kita do 1ba, że już nie wiem co robić. Jedni piszą, że śmiało wkładać inni zaś odradzają bo amory szybko wykańczają i auto na tym skacze jak piłka do ping ponga. Doradź ktoś co robić? Czy zakładać i się nie przejmować czy zostawić seryjna koze. Jeśli wkładać pro kita to z tymi talerzami z b5 czy nie? 

Zrobiłem na takim zestawie ok 60 tys km. Sprężyna progresywna minimalnie usztywnia auto nie skracając zbytnio pracy amora więc nie ma mowy o dobijaniu. Ostatnio na badaniu technicznym sprawność wyszla 60/50 procent przód/tył więc można powiedzieć na wykończeniu ale nadal pracuje to dobrze. Talerz skróci Ci zakres pracy o dodatkowe 1,5 cm więc tym samym i żywotność tak samo jak częsta jazda z obciążonym tyłem. Ale coś za coś auto będzie się lepiej prezentować bo zawsze ten tył siedzi niżej. Podsumowując jeśli masz sprawne amorki śmiało wsadzaj pro kit 

IMG_20210505_081913951_HDR.jpg

Edytowane przez qlimazz
Opublikowano

A powiedzcie mi jeszcze czy pro kit do sedana a do avanta to to samo? Bo jak widzę aukcje na allegro to nie ma informacji czy to sedan czy Avant, napisane jest jedynie do jakich wersji silnikowych pasują. 

Opublikowano
10 godzin temu, Kermit90 napisał:

A powiedzcie mi jeszcze czy pro kit do sedana a do avanta to to samo? Bo jak widzę aukcje na allegro to nie ma informacji czy to sedan czy Avant, napisane jest jedynie do jakich wersji silnikowych pasują. 

Musisz dobrać pod nadwozie. Bierz normalnie ze strony eibacha tam sobie skonfigurujesz pod twój wóz. 

Opublikowano
W dniu 11.07.2014 o 11:26, Hugo napisał:

Ja też mam jedno ale do tego co napisałeś :) Nie masz -30mm tylko z przodu masz -45-50mm, a z tyłu -35-40mm, ponieważ nie masz Pro-Kit tylko Sportline. Dlatego jest nisko i twardo.

---------- Post dopisany at 11:26 ---------- Poprzedni post napisany at 11:17 ----------

Mam taki zestawu u siebie 1BA+ Pro-Kit -30mm + kółka 8x18. Lata się o niebo lepiej niż na serii. Zdecydowanie lepiej wybiera nierówności i ładnie siedzi. Za nic w świecie nie wróciłbym do serii. Tydzień temu jechałem z 5 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem. Siadł tak, że nie dało się palca wsadzić pomiędzy oponę, a nadkole :grin: Przytarło tylko raz na dużej chopce :wink:

 

DSC01513.JPG

Kolego mam pytanie czy zakładałeś z przodu podkładki sprężyny (miseczki) z b5 ?? Sam zastanawiam się nad takim zestawem

ps. Dobrze siedzi na tych sprężynach i 18 ;) 

Opublikowano
W dniu 14.07.2014 o 12:34, camillotychy napisał:

Miałem u siebie pro kita przy kołach 19", komfort bardzo dobry + dobrze prowadziło się w zakrętach, nie to co na pontonowej serii :decayed:

A jaki profil opony miałeś do tych 19 ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...