Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Dziwne szarpanie przy 2000 obrotów


siemian

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś

pierwsze co zrób zanim kupisz PD to po doginaj blaszki i wsuwki od pompowtrysków ja tak miałem szarpało przy 2000obr. i powyżej 3000obr. a teraz spokój wszystko śmiga jak należy

Możesz to szerzej opisać co zrobić - nie jestem profi ale jak dobrze wytłumaczysz/ lub ktoś inny to sprawdzę to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz pokrywę zaworów, odpinasz z każdego pompowtryskiwacza przewody i doginasz wsuwki żeby mocniej siedziały. Tyle mogę pomóc szkoda, że nie mam żadnych fotek było by łatwiej zrozumieć, jeśli wiesz jak wyglądają PD to nie będziesz miał żadnego problemu. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz pokrywę zaworów, odpinasz z każdego pompowtryskiwacza przewody i doginasz wsuwki żeby mocniej siedziały. Tyle mogę pomóc szkoda, że nie mam żadnych fotek było by łatwiej zrozumieć, jeśli wiesz jak wyglądają PD to nie będziesz miał żadnego problemu. pozdrawiam

po zdjęciu pokrywy trzeba założyć nową uszczelkę? I czy przy zdejmowaniu pokrywy trzeba uważać na jakieś "nie przeiwdziane dla laika rzeczy" oczywiście poza tym żeby coś nie wpadło do środka :>

Wystarczy zdjąć osłone silnika, odkręcić śruby (torks) i zdjąć pokrywe? czy coś jeszcze? Z góry dziękuje za odpowiedz. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz pokrywę zaworów, odpinasz z każdego pompowtryskiwacza przewody i doginasz wsuwki żeby mocniej siedziały. Tyle mogę pomóc szkoda, że nie mam żadnych fotek było by łatwiej zrozumieć, jeśli wiesz jak wyglądają PD to nie będziesz miał żadnego problemu. pozdrawiam

po zdjęciu pokrywy trzeba założyć nową uszczelkę? I czy przy zdejmowaniu pokrywy trzeba uważać na jakieś "nie przeiwdziane dla laika rzeczy" oczywiście poza tym żeby coś nie wpadło do środka :>

Wystarczy zdjąć osłone silnika, odkręcić śruby (torks) i zdjąć pokrywe? czy coś jeszcze? Z góry dziękuje za odpowiedz. :good:

Ja nowej uszczelki nie zakładałem i nic nie cieknie, odpinasz jeszcze takie małe przewodziki, które idą na pokrywie jak zdejmiesz osłonę silnika to je zobaczysz. Do środka nic nie wpadnie i to na tyle wszystko masz jak na dłoni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem dziś, że podczas tego szarpania przy przyspieszaniu słychać coraz wyraźniej dźwięk, nie wiem jak go opisać, coś pomiędzy ślizgającym się na lodzie kołem (tzw. buksowanie koła) a takim głuchawym świstem powietrza. Ten dźwięk pojawia się gdzieś po prawej stronie pod maską - teraz mi się skojarzyło - w okolicach filtra powietrza... Logi będą za jakiś czas, na razie nie mam jak ich zrobić.. Ktoś "powróży" co to może być?

Dodam, że auto śmiga żwawo, spalanie w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po odłączeniu i przeczyszczeniu EGR nie mogę sie pozbyć błędu "potencjometr recyklingu spalin za mała wartość".Coś czuje że czeka mnie wymiana na nowy.Jutro jeszcze raz go zdemontuje i posprawdzam co i jak.Co do odgłosów to u mnie wydaje się że to turbina.Po odpięciu EGR dalej szarpało i "popiskiwało" Tyle mogę powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po odłączeniu i przeczyszczeniu EGR nie mogę sie pozbyć błędu "potencjometr recyklingu spalin za mała wartość".Coś czuje że czeka mnie wymiana na nowy.Jutro jeszcze raz go zdemontuje i posprawdzam co i jak.Co do odgłosów to u mnie wydaje się że to turbina.Po odpięciu EGR dalej szarpało i "popiskiwało" Tyle mogę powiedzieć

To po co go czyściłeś skoro go później odłączyłeś?! :blink:

Tu sobie poczytaj http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t131578.0.html;highlight=układ+recyrkulacji+spalin

W ogóle nie wiem co ludzie tak się uczepili tego EGRu... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie miałem ten sam objaw czyli szarpanie głównie na 2 i 3 biegu przy 2000 obr .Szarpanie występowało raz często innym razem bardzo rzadko Po przeczytaniu postów doszedłem do wniosku ,że zacznę od wymiany egr-u. Najpierw go odłączyłem i objaw całkowicie ustąpił.Następnie zakupiłem nowy egr i wszytko jest ok. Auto już nie szarpie.

Pozdrawiam i powodzenia.

Do użytkownika H4mm3R zawór egr może być jedna z przyczyn występowania tej usterki, a jeżeli nie jest pan w temacie to zapraszam do czytania postów od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do użytkownika H4mm3R zawór egr może być jedna z przyczyn występowania tej usterki, a jeżeli nie jest pan w temacie to zapraszam do czytania postów od początku.

Ja nie powiedziałem, że to nie jest wina egru. Może to być również nie równe rozpylanie paliwa przez PD, wałki wyrównoważające itd... Dlatego dobrze że przeczytałeś temat od początku i miałeś farta że akurat w Twoim przypadku był to egr. Może i masz rację że nie jestem w temacie, bo temat został założony 1,5roku temu i pewnych rzeczy mogę już nie pamiętać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hammer znał ten problem dość dobrze bo ze zródła czyli ode mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym ponownie powrócić do tematu szarpania silnikiem diesla 2.0 Tdi .silnik BLB

Otóż borykam się z problem od pewnego czasu.

Szarpanie to występuje tylko na 2 i 3 biegu w okolicy 2000 obr., podczas delikatnego, bądź normalnego przyspieszania, w przypadku gwałtownego wduszeniu pedału gazu problemu tego nie zauważyłem.Szarpanie to występuje sporadycznie, czasami kilkanaście razy na dzień a czasami 1 raz na dzień

Wtryski są idealne, vag nie pokazuje żadnego błedu.

Po odłączeniu zaworu EGR problem ustępuje auto pracuje idealnie.Jeździłem tak 10 dni i nic zero szarpnięć

Po założeniu nowego oryginalnego EGR-u problem ustąpił na 3 dni i powrócił

Czy macie mi doradzić dlaczego po odłączeniu EGR-u problemu nie ma .

[mod]Scalilem watki. Dlaczego nie kontynuujesz poprzedniego watku?[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam masz odpowiedz ze jak wywalasz EGR to nie ma problemu. To go wywal i masz spokój do końca życia silnika. Możliwe ze coś z przewodami lub z zaworem sterującym EGRem.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales w jakim stanie jest stary? rozbierales go? probowales wyczyscic? odnalezienie jego ew. niesptarwnosci wskazywaloby lub oddalilo podejrzenie od niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary egr sprawdzałem, czyściłem.Bez rezultatu.Podjadę do elektryka może on mi coś doradzi?[br]Dopisany: 31 Październik 2010, 23:18_________________________________________________No i odwiedziłem serwis VW w Pile. Po dwóch dniach poszukiwania usterki zadzwoniono do mnie z informacją, że przyczyna poszarpywania jest koło dwu-masowe. Bardzo dziwna diagnoza ? Co wy na to koledzy?

Zastanawiam się jeszcze na wykonaniem tej naprawy. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam widzisz problemem jest zawór EGR! Jaki dwumas, poniosą koszty jak to będzie nie to? Albo wymień zawór na sprawny (mój przypadek) lub wywal.... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie szarpanie znikło po dokręceniu opaski na filtrze powietrza. W trakcie szukania przyczyny szarpania przy przyspieszaniu, okazało się że opaska jest zbyt luźna :shocked: i silnik zabierał lewe powietrze. Po dokręceniu opaski silniczek śmiga jak ta lala.... A podejrzenia były, że wtryski, że dwumas.... :good: A i przy okazji wymieniłem filtr paliwa :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...