Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Określić Stan Sprzęgła?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie też już rok minął, moc poszła w górę, a sprzęgło działa nadal bardzo dobrze - łapie co prawda wysoko, ale zero poślizgu, wszystko jest OK.

Opublikowano

Może to nie w temacie ale ponieważ jestem akurat u Niemiaszków a firma zgodziła się na mały zakup w kosztach, więc sobie pomyślałem że nabyję sprzęgło żeby leżało tak w razie czego, to lepiej się jeździ.

Wybór padł na

SACHS Kupplungssatz Kupplung AUDI A4 A6 Avant VW Passat Variant - 1.9 TDI | eBay

Nie znam się więc pytam-

Czy to jest całość, oprócz dwumasu ( podobno jest ok )

I czy to jest w miarę firma ok.

Dzięki.


Wiecie co .Wypróbowałem wszystkie wasze porady i było ok, jednak sprzęgło dalej się ślizgało. Więc je wymieniłem i błąd, bo okazało się że powodem ślizgania był olej który przedostawał się do sprzęgła.Wizualnie okładzina była jeszcze kawałek nad nitami więc wymiana wogóle nie wchodziła w grę.Prawdziwym powodem był tłusty silnik. No ale kto mógł wiedzieć. Starzy mechanicy mówią tłusty silnik to nie rdzewiejący silnik. Poaza tym u mnie od wymiany do wymiany (ok roku) ubywało ok pół litra oleju więc nie było powodu do alarmu.

Wymyli silnik pojeździłem 2 dni i smarka uszczelka pod pokrywą zaworów i miską olejową.Pierwszą wymieniłem sam,z drugą trzeba do warsztatu. Potem zobaczę czy nie ma innych punktów.

Opublikowano

Powiedzcie mi panowie czy to wina sprzegla. Sytuacja wygląda nast: jadę np na 3 i chce zredukować na 2, bieg się blokuje i wchodzi dopiero jak zwolnie gdzieś do 20 kmh.to samo w przypadku 1 biegu. Na postoju biegi wchodzą idealnie. Olej w skrzyni wymieniony, płyn hamulcowy wymieniony, sprzęgło odpowietrzone...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Powiedzcie mi panowie czy to wina sprzegla. Sytuacja wygląda nast: jadę np na 3 i chce zredukować na 2, bieg się blokuje i wchodzi dopiero jak zwolnie gdzieś do 20 kmh.to samo w przypadku 1 biegu. Na postoju biegi wchodzą idealnie. Olej w skrzyni wymieniony, płyn hamulcowy wymieniony, sprzęgło odpowietrzone...

Też tak mam.

Opublikowano

Witam .
Jestem na tym forum nie pierwszy raz , ale pierwszy publikuje post .
Więc tak audi mam takie jak w temacie dziś stało się coś z nim , ponieważ wrzucając bieg 1 ,2 lub wsteczny auto wskakuje sam na wysokie obroty przy wciśniętym sprzęgle nawet do 4,5 tys , ale niestety nie zawsze . Boję się pojechać do mechanika bo nie wiem czy auto nie rozpadnie się wtrakcie jazdy . Może macie jakiś pomysł co jest powodem
Dziękuje od razu za pomysły

Opublikowano

Czym sprzęgło ,,łapie" wyżej tym bardziej jest zjechane. Jeśli biegi wchodzą bez problemu i nie szarpie przy ruszaniu to jest ok.

Opublikowano

witam.
Audi a4b5 po lifcie 2000r. przejechane ok 170 tys. Sprzęgło bierze wysoko ale to do przeżycia.
U mnie jest tak jak auto jest rozgrzane po trasie ok. 30 km przy zmianie biegów sprzęgło dziwnie pracuje, tak jakby sam dodawał gazu albo sprzęgło nie dociskało -> co przekłada się na szarpnięcia gdybym nie puszczał sprzęgła wolniej. Na zimnym silniku dwójka nie chce wskoczyć. Muszę dłużej trzymać sprzęgło aż lekko obroty spadną wtedy troszkę lepiej wchodzi ale też czuć wyraźne opory.

Opublikowano

Cześć Panowie.

Pomóżcie, bo zielony jestem jak szczypiorek na wiosnę w temacie sprzegła.

Próbowałem już trików, które proponowaliście mianowicie, żeby na postoju, przy włączonym silniku włożyć 5bieg i powoli ruszać i jeżeli samochód zgaśnie od razu to git, jeśli nie to sprzęgło się kłania.

U mnie problem przedstawia się następująco.

Po przejechaniu kilku km, po tym jak silnik złapię temperaturę chcą zredukować bieg z 4 na 3 i nagle dodają gazu, silnik wkręca się na obroty, ale nie przyśpiesza od razu, tylko dopiero po chwili i w sumie tak na każdym biegu :/

Jak napisał wcześniej idziollo nie wiem czy to olej, który dostaję się do sprzęgła, czy rzeczywiście same sprzęgło już prosi się o wymianę...

Pomóżcie proszę, bo wkurza mnie to podczas jazdy, a samochód chciałbym mieć sprawny i nie chce się ciągle zastanawiać co to może być :/

Dziękuję z góry

Opublikowano (edytowane)

Witam. Moje zapytanie odnośnie sprzęgła jest następujące. Czy dwumasa czy jedno? Audi A4 1.8T benzyna silnik AEB rocznik 1997 mod. 1998. Chyba wszystko podałem. Jak potrzeba to dodam VIN. Z góry dzięki! Na razie większych problemów nie ma. Łapie strasznie wysoko i czasami ciężko wrzucić "jedynkę", ciężko chodzi (w porównaniu z B7 to jak bym traktorem ruszał). Żadnych niepokojących odgłosów nie ma. Czy wymieniać całość czy wystarczy Sprzęgło + docisk + łożysko? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

Edytowane przez johness
Opublikowano

Panowie silnik AVV 1.8 z 2000roku.Wymienione kompletne sprzeglo 5mies temu dwumas wygladal na dobry stan.I tu rodzi sie problem czasami przy zmianie biegu po nacisnieciu sprzegla slychac taki dzwiek podobny do tego jak ABS sie załącza.Biegi wchodza bez problemu przyspieszenie tez ok.Czy to moze byc objawa konca dwumasa.Acz kolwiek podczas wymiany sprzegla wszystko bylo ok.

Opublikowano

Co Wy z tym sprzegłem? Koszt to 400-500zł, jak telepie przy ruszaniu pod obciążeniem, to trzeba wymienić, u mnie telepało i brało dośc wysoko, teraz po wymianie bierze gdzieś w połowie i mozna ruszac z 3 i brak jakiś drgań. Mnie kosztowło 490zł Sachs, Luk jest troszkę droższy ok 100zł.

 

Dwumas jak nie hałasuje przy gaszeniu i odpalaniu bez wciśniętego sprzegła to jest ok, jak hałasuje to do wymiany, chociaż jeździć można. Chcecie odelzyć dwumas to palcie i gaście na wciśniętym sprzęgle, bardzo go to odciąża.

Opublikowano
W dniu 4.01.2018 o 23:01, Magik123 napisał:

Co Wy z tym sprzegłem? Koszt to 400-500zł, jak telepie przy ruszaniu pod obciążeniem, to trzeba wymienić, u mnie telepało i brało dośc wysoko, teraz po wymianie bierze gdzieś w połowie i mozna ruszac z 3 i brak jakiś drgań. Mnie kosztowło 490zł Sachs, Luk jest troszkę droższy ok 100zł.

 

Dwumas jak nie hałasuje przy gaszeniu i odpalaniu bez wciśniętego sprzegła to jest ok, jak hałasuje to do wymiany, chociaż jeździć można. Chcecie odelzyć dwumas to palcie i gaście na wciśniętym sprzęgle, bardzo go to odciąża.

A jaki to hałas daje dwumas przy gaszeniu i odpalaniu auta? i mówisz że jak telepie przy ruszaniu to tarcza i docisk do wymiany?

Opublikowano

Takie terkotanie, dość dobrze to słychać. Jak bez sprzęgła przy gaszeniu i zapalaniu jest cisza to jest ok, w benzynie silnik łagodniej odpala i gaśnie, tak że to zjawisko wystepuje rzadziej. Nie mniej w Volvo z takim dwumasem zrobiłem koło 50-60 tys km, gdzie przez MBC moment był jak w dieslu, 300Nm przy 2000rpm tak że nie miał lekko, a sprzedał się jeszcze i nic mu nie było. Jedynie jak go gasiłeś bez sprzegła to terkotało. Jak wymieniałem w nim sprzęgło to dwumas miał luz na boki, nie po okręgu tylko jak by po płaszczyźnie i jak nim ruszałeś to stukał.. A jesli chodzi o telepanie, to są to mocne wibracje budy/silnika przy normalnym ruszaniu, na 2 mocniej odczuwalne. U mnie stan okładziny miał jeszcze ok 40% porównując z nową moze 50, nie wiem czy to wina tarczy czy docisku, bo zawsze wymieniam komplet. Nie mniej miałem taki przypadek 3 razy w 3 różnych autach w jednym z 2 masem, reszta ze standardowym kołem.

Opublikowano

Jakieś półtora roku temu pisałem o sprzęgle, że wysoko łapie itp. Postanowiłem w końcu udać się do znajomego mechanika celem wymiany kompletnego sprzęgła. Okazało się po demontażu, że sprzęgło się skończyło i przy okazji zaczęło dojeżdżać dwumasę. Efekt był taki, że musiałem wymienić sprzęgło i koło dwumasowe. Koszty dość wysokie ale w dieslu były by większe :)

Wniosek, warto zainteresować się sprzęgłem wcześniej zanim narobi nam większych szkód. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...