Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


adasm112

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przy skręcaniu czy bujaniu autem lewo-prawo nic nie było słychać. Tylko na nierównościach dzwoniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt obadałem znowu:

mocniejsze przyspieszenie lekki stuk, potem hamowanie znowu lekki stuk

dodatkow na wybrzuszeniach też jest stukupuku

ma ktoś pomysła

do drązka trzeba ściągnać kółko i odkręcić od zwrotnicy? potem badanie



Była to pierdoła a mianowicie gumy w których siedzą prowadnice zacisków były wyrobione i nie trzymało się to kupy.

chodzi ci o zaciski hamulców? Jeśli tak jestem pod wrażeniem, chyba że cos innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chodzi o prowadnice zacisków hamulcowych a konkretni gumowe tulejki w które wkłada się prowadnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany wymienialem wszystkie wachacze na trw 1,5 roku temu. Były juz wtedy lekkie stuki ale dało sie jeździć - głównie słychac było stukniecie przy wjerzdżaniu na krawężnik ze skreconymi kołami. Teraz nawet po prostej drodze. przy poprzecznej nierówności na którą najade tylko jednym kołem słychać stuk - dwoma jest cisza. W wahaczach i łącznikach stabilizatora podobno zadnych luzów nie ma. Czy wymienić drążki i końcówki drążków? Dodam ze auto ma 280tkm ori przebiegu i wiem ze conajmniej od 110tkm (samochód kupiony od mojego znajomego) drążki nie były wymieniane.

Amory takze nowe 1,5 roku temu

Edytowane przez marcuso86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany wymienialem wszystkie wachacze na trw 1,5 roku temu. Były juz wtedy lekkie stuki ale dało sie jeździć - głównie słychac było stukniecie przy wjerzdżaniu na krawężnik ze skreconymi kołami. Teraz nawet po prostej drodze. przy poprzecznej nierówności na którą najade tylko jednym kołem słychać stuk - dwoma jest cisza. W wahaczach i łącznikach stabilizatora podobno zadnych luzów nie ma. Czy wymienić drążki i końcówki drążków? Dodam ze auto ma 280tkm ori przebiegu i wiem ze conajmniej od 110tkm (samochód kupiony od mojego znajomego) drążki nie były wymieniane.

Amory takze nowe 1,5 roku temu

Na 99% drążki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich przebiegach wymienialiscie drążki albo inaczej - czy 170tkm to juz czas na nowe drążki i końcówki drążków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakich przebiegach wymienialiscie drążki albo inaczej - czy 170tkm to juz czas na nowe drążki i końcówki drążków

Przebieg to drugorzędną sprawą,wszystko zależy od tego po jakich drogach jeździsz ,rodzaj zawieszenia ,wielkość kół,u jednego padną po 150tkm,u drugiego po 300tkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co może być przyczyną stukow, kiedy chyce za przód i blotnik i pobujam samochodem gora-dol, a na nierównością dodam ze jakby miało się cos urwać, po wymianie na nowa zawieche zrobiłem jakies 3tys to chyba juz nie siadlo...

koledzy ja rozwiazalem moj problem ze stukaniem, a stukalo mi na nierownosciach oraz jak jechalem proso i energicznie ruszalem kiera lewo prawo, okazalo sie winna jedna koncowka drazka po lewej stronie i drazek po drugiej :) wymienilem na nowe koncowki+drazki L+P i spokoj jak po burzy :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo

podepne sie pod temat.

mialem taka dziwna sytuacje mialem pojedynczy stuk glownie przy hamowaniu a potem przy ruszaniu pojechalem do mechaniora stwierdzil dwa dolne wachacze te banany wymienil i jeszcze laczniki bo faktycznie mialy luz a stuki nie ustaly tylko wrecz odwrotnie teraz puka czesciej i juz nie tylko przy hamowaniu i ruszaniu ale tez na nie rownosciach masakra macie pomysł na to czym to jest spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok temat znalazlem.

swoja droga obecna wyszukiwarka to totalne nie porozumienie znalazlem szybciej wpisujac w googlu ten temat a nizeli przez to wyszukiwarke.

wracajac do tematu myslisz ze wymiana tych podzespolow usztywnila je i przez to sanki pukaja mocniej?

pospawam w tygodniu i zobacze jaki efekt bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tych podzespołów spowodowała ze masz sztywniejsze zawiecho (mniej luzów) i dla tego sanki stukają bardziej. Spróbuj co ci szkodzi. Pospawanie ich bedzie napewno mniej kosztować niż wymiana jakiego kolwiek drążka łącznika czy wahacza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noooooo dwa wahacze lemforda i łaczniki stabilizatorów + robota 700 pln nie moje a stuka dalej tylko ze jeszcze częściej wrrr :facepalm: fakt ze z jednego guma sama wypadła po wyjeciu ale najwyrazniej to nie to stukało zespawam i opisze czy pomogło


mam rozumieć że to trzeba spawać od przodu auta tak?


pospawałem od przodu punktowo i niestety problem nie ustapił wrrr ale teraz jest podwojne pukniecie a wczesniej bylo raczej jedno przy hamowaniu i ruszaniu ewentualnie dodawaniu gazu. ty miałes tylko przod obspawany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sanki sa skladane z 2 blach na.zakladke. trzeba to usztywnic. U mnie pospawano na calej szerokosci sanek tez punktowo. Pospawaliscie na tej zakladce?

Edytowane przez marcuso86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od przodu jak zaznaczyles punktowo w 5 miejscach i teraz sa 2 pukniecia gdzie wydaje mi sie przed spawaniem bylo jedno

moze luz jeszcze jest na tych ramionach i puka? nie wiem sam juz glupi jestem. dodam jeszcze ze czasem puka na skreconych kolach po wiechaniu na nierownosc zawieszenie dolne obejrzane jest ok wszystko sztywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok temat znalazlem.

swoja droga obecna wyszukiwarka to totalne nie porozumienie znalazlem szybciej wpisujac w googlu ten temat a nizeli przez to wyszukiwarke.

wracajac do tematu myslisz ze wymiana tych podzespolow usztywnila je i przez to sanki pukaja mocniej?

pospawam w tygodniu i zobacze jaki efekt bedzie

Daj linka do tego tematu, bo u mnie też występuje stukanie przy ruszania i hamowaniu. Tylko że chyba w tylnym zawieszeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego trzeba troche poszukac:P

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/201052-stuki-przy-ruszaniu-i-hamowaniu-pomocy/


jestem niemal pewien że to z lewej strony dobiega te pukanie mechanior obstawia teraz mocowanie amora co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze poduchę skrzyni ,bo takie podwójne puknięcie właśnie jest przy ruszaniu do przodu i tyłu jak się wyrwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...