Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik Halla G40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Nie wiem dokładnie czy to dobry dział jeśli nie to proszę o przekierowanie bo nowicjuszem jestem. Opiszę mój problem. Generalnie autko zaczęło więcej palić niż byłem do tego przyzwyczajony no i jak ruszam z miejsca przy włączonej klimie to auto ma "muła" czasem trzeba wyłączyć klimę lub przejść w tryb ECO dopiero wtedy jedzie. Podpinałem pod kompa i pokazał błędy sondy lambda i czujnika halla. Sonda wymieniona błędów jak do tej pory nie pokazuje ale dziwi mnie ten czujnik. Dokładnie to VAG pokazuje - błąd 515- czujnik G40 sygnał nieprawidłowy. Jest to czujnik zamontowany tuż przy kole zębatym wałka rozrządu i zbiera sygnały z tego właśnie koła zębatego. Jego wtyczka jest tuż przy listwie wtryskowej. No i zastanawiam się do czego służy ów czujnik gdyż po rozpięciu tego złącza (czujnik odłączony) silnik normalnie pali. VAG pokazuje błąd czujnika G40-brak osprzętu ale auto normalnie pali. Czy to jest jakis czujnik "rezerwowy"? Proszę o podpowiedzi.

Opublikowano

Nie jest to czujnik rezerwowy. Po odłączeniu wielu urządzeń silnik będzie w miarę normalnie chodzić, tylko że w trybie awaryjnym. Odłączysz przepływomierze - też pojedziesz, odłączysz sondę - też itp. Jak nie ma różnicy czy podłączony czy nie, to może wskazywać że już nie działa, na co zresztą wskazuje błąd.

Opublikowano

Zatem pozostaje jego wymiana. Czy daje się go wymienić bez rozpinania rozrządu?

Opublikowano

Można go wymienić nie ruszając rozrządu.

Opublikowano

515 czujnik halla przerwa lub zwarcie do plusa czasami wywala mi taki błąd i momentami na większych obrotach słabo mi ciągnie normalnie brak mocy co to może być??? :kwasny: 1.6 ADP

Opublikowano

No przecież sam błąd wskazuje co to może być. Albo czujnik, albo problem z instalacją.

Opublikowano

no właśnie w tym sęk że kumpel wymienił u siebie ten czujnik i dalej mu go wywala. a co do instalacji to może kabel nie łączyć czy jak ??

Opublikowano

Nie łączy albo gdzieś jest zwarcie.

Opublikowano

to trzeba te kable pruć i patrzeć gdzie nie ma izolacji

Opublikowano

Raczej miernik i sprawdzać. Wiązka od Halla idzie do ECU z tego co kojarzę. Trzeba byłoby sprawdzić ten odcinek miernikiem. Jeśli wyjdzie że nie ma przejścia, albo jest zwarcie między tymi kablami to wtedy trzeba pruć wiązkę.

Opublikowano

a jakie wartości maja być na tym obwodzie bo ja nie w temacie w tych sprawach

Opublikowano

Tam chyba idzie 5v

Opublikowano

Tam chyba idzie 5v

Ja miałem ten błąd - rozrząd przestawiony o jeden ząbek, co prawda silnik 1.6 AHL, ale może być podobnie.

Opublikowano

ale rozrzad by sie sam przestawil rok temu wymieniany i bylo ok teraz ostatnio jakos tak

Opublikowano (edytowane)

ale rozrzad by sie sam przestawil rok temu wymieniany i bylo ok teraz ostatnio jakos tak

Z tego co piszesz to o tym błędzie wiesz od niedawna. A jest jakaś różnica po wymianie sondy lambda? A może rozrządy przeskakują przez to mulenie i szarpanie na niskich obrotach? Mi szarpaniu i muleniu na niskich pomogło delikatne spryskanie carb cleanerem drucików (platynowych?) przepływomierza.

Edytowane przez tomekdm
Opublikowano

te mulenie to się zaczyna od 4tys i nie zawsze muli jak mu naleci :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...