PiterEL 2 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Witam Mam do was pytanie. Mam od ok miesiąca Seata Exeo z silnikiem 2.0 TDI CAHA. Zauważyłem w tym silniku dziwną przypadłość, a może to w sumie norma... Co jakiś czas zauważyłem że na wolnych obrotach obroty są podwyższone i mają ok 1000obr. może ciut mniej. I tak przez dłuższy czas. Ale już jak odstawiłem auto i ponownie odpaliłem za jakiś czas to już obroty były normalne niższe. Nie wiem co to jest. Nic innego poza podwyższonymi obrotami nie zauważyłem. Silnik oczywiście był już na max zagrzany. Proszę o pomoc gdyż to mój pierwszy diesel CR. Wcześniej miałem 1.9 TDI. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz72 0 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Może związane jest to z DPF- jego wypalaniem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Dpf sie wypalał... Jak masz taką sytuacje a czas cię nie goni to pozwól mu na zakonczenie procedury. Jesli musisz pojazd opuscic a bedziesz za jakiś czas jechal dluzszy odcinek to procedura ponownie sie wlaczy i dpf sie wypali w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Czyli jak Ci się takie podwyższone obroty pokazują to pamiętaj aby jak najszybciej (bez przesady, nie musi być w tym samym dniu) pojechać jakieś 15-20 minut na rozgrzanym silniku, w miarę bez przerw. Najlepiej jakaś obwodnica, autostrada itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterEL 2 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Aha... rozumiem :-) bo to jak jade caly czas na kazdych swiatlach mam takie obroty... a na jakich obrotach trzrba jezdzic aby dopalac wtedy ten dpf ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelkiwi 26 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Pomiędzy 2,5 - 3,5 wystarczy. Skuteczne dopalanie DPF-a tylko na trasie - trwa ok 10 minut przy spełnionych warunkach minimum 90 C i odpowiednie obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu05 2 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Moim zdaniem to jest to co u mnie sie działo, sprawdz napięcie na alternatorE, aku , sprawdz klemu i rozdziale na podszybiu mozesz sprawdzic vcds ostatni czas wypalania dpf i jaka pozycje ma Pedal. Gazu w trakcie podwyższonych obrotów u mnie miał 15% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterEL 2 Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 No ok. Ale co ma alternator do tego ? I napisz mi jak to wszystko sprawdzic ten czas wypalania dpf oraz ten pedal..? A napiecie na alternatorze to miernikiem dotykajac klem aku ? A przybliz co u Ciebie sie dzialo ? I co w sensie sprawdzic rozdziale na podszybiu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qmaty 0 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 No ok. Ale co ma alternator do tego ? Ma, wyższy pobór prądu, spadek napięcia = reakcja sterownika silnika w celu wyeliminowania strat = podwyższenie obrotów silnika. Na początek sprawdź połączenie masy na aku,silniku i nadwoziu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterEL 2 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) A jak sprawdzić vagiem czy dopala się dpf i kiedy się dopalal ? Wiem że w mondeo jak podwyższają się obroty to wtedy też dopala się DPF. Więc pewnie u mnie jest tak samo że obroty podwyższone są skutkiem dopalania. Tylko jak za pomocą VCDSa sprawdzić kiedy się dopalał lub dopala. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez PiterEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Z tego co wiem , to CR-ry wypalają się spoko nawet na wolnych obrotach, wystarczy tylko odpowiednia temperatura silnika , tak że nie trzeba nic kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterEL 2 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Ok ale chciałbym zajrzeć sobie do vaga... Zrobiłem logi kilku kanałów w pomiarach rozszerzonych ale nie wiem co jest że nie mogę wrzucić ich na vaglog... Wskazuje plik ale nie ma go po kliknięciu dalej w moich logach. http://www64.zippyshare.com/v/3661612/file.html Proszę o pomoc w ocenie i czemu nie mogę wgrać ich na vaglog...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mickprodigy 2 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Witam Odnowie temat Też mam taki problem, wiem że to nie jest wypalanie dpf bo sprawdziłem vcds i jest ok z dpf. Czy to może być coś takiego ze silnik chce się dograć szybciej do temperatury? Akumulator nowy naładowany przez noc, zmasowania sprawdzone, błędów nie ma... Nie rozumiem, raz jest super i jest ok a czasami po odpaleniu utrzymuje jak u kolegi ciut poniżej 1000 obrotów. Dodam że po dojechaniu do pracy około 8 km obroty się normuja silnik ma jakoś wtedy trochę powyżej 70 stopni, Czy silnik ma taką procedurę jakąś dziwną dogrzania się czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterEL 2 Opublikowano 29 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mickprodigy 2 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Dzisiaj podepne kompa i sprawdzę jak ciśnienie w dpf.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mumia66 0 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 10 godzin temu, PiterEL napisał: U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF. Możesz podać procedurę wypalania DPFa na postoju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mickprodigy 2 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 14 godzin temu, PiterEL napisał: U mnie jak podnosi te obroty to na 100% dogrzewa silnik aby w najbliżym możliwym momencie dopalić DPF. Jak nie jadę nigdzie dalej aby mogł dopalić to zaraz tylko jak wrócę do domu podłączam lapka i na postoju wypalam DPF. Witajcie Otóż dzisiaj popiołem lapka, dpf ma się daleko od wypalania, różnica ciśnień 17, a przejechane 250 km, więc luzik. Ja obstawiam chyba na coś innego albo specjalna procedura dogrzania silnika. Temat otwarty jak dla mnie, na pewno tego nie zostawię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczus 0 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 podwyzszone obroty w Audi A4 B8 2.0 Tdi 2009 zgadza sie to jest wypalanie Dpf. przejechalem krajowka ok 15km na obrotach pomiedzy 2500-3000 (4 bieg) i wszystko wrocilo do normy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wypas0 0 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Czy poradzil se z tymi obrotami podwyzszonymi ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeryk 1 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Ten sam problem. 1000 obr/min Podmieniony aku na nowy-to samo. S&S wyłączony. Silnik nagrzany. Co jeszcze koledzy. Pozostało wypalanie DPF, jakieś czujniki? Jakieś podpowiedzi jak rozwiązaliście ten problem. Komuś się udalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się