Skocz do zawartości
IGNOROWANY

huczenie podczas jazdy na wprost


Lukasz_200616

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

od pewnego czasu dręczy mnie problem huczenia podczas jazdy na wprost idealnie słychać to przy prędkości około 20 km/h ( na luzie ) takie niejednostajne łuu łuu łuu ( ciężko określić ) które zwiększa częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości aż w końcu tak jak by zanika przy około 100 km/h, dodam że opony już swoje lata mają i nie są w idealnym stanie aha jakiś miesiąc temu wymieniałem też dwa wahacze ( banany ) panowie jakieś sugestie gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak buczenie zwiększa się podczas hamowania, nie zbieżności nie robiłem.

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wahaczy nie trzeba robić zbieżności. Nic nie ulega przestawieniu. Zbieżność robisz po wymianie końcówek drążków kierowniczych. Sprawdź czy opony nie są wyząbkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę przyjrzeć się faktycznie tym oponom może być coś z nimi nie tak ostatnio przekładałem przód na tył bo miałem bicie na kierownicy w przedziale 110-140 km/h które po zmianie zniknęło ale z kolei zaczęło huczeć, wstyd się przyznać ale spojrzałem na datę ich produkcji są one z 3 tygodnia 2006 roku :facepalm: nie pytajcie o szczegóły czemu tak długo trzymam takie stare kapcie z końcem lata zakończą swój żywot :P

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cisnienie, pisze z telefonu i mi zmienia wiadomość, czy zbieżność po wachaczach sprawdzałes (nie chodzi mi o konieczność tylko od objawu), podjedz na diagnostykę i sprawdz moze w cos walnales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze stawiam chyba na opony lub łożysko, zauważyłem też że przy prędkościach powyżej 150 km/h auto na autostradzie staje się trochę niestabilne tzn pływa niby kierownica sztywno a czuć jak się buja na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu z tym że ja dwa dni temu wymieniłem jedno łożysko z przodu w prawym kole i dalej buczy opony mam kupione nowe w tym sezonie powiedzcie czy jest sposób na sprawdzenie które łożysko huczy w quattro? oprócz oczywiście tego sposobu z jazdą i skręcaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie łożysk możesz sprawdzić na każdej stacji diagnostycznej. Jeżeli chodzi o opony to myślę że przy złym ciśnieniu było by widać jakieś ząbkowanie opony lub nierówne ścieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj podniesione obydwa koła przednie i zauważyłem że gdy nimi pokręcę to klocki obcierają w jednym miejscu na tarczach hamulcowych czyżby tarcze były do planowania i mogły wydawać taki dźwięk podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpinam sie do tematu poniewasz mam podobny problem.

Na letnich oponach (nowe) przy nabiciu cisnienia okolo 2,3-2.4 bar z przedniego zawieszenia wydobywa sie impulsywne buczenie(cos w stylu łuu łuu łuu:D) intensywnosc wzrasta wrazz predkoscia. Dodam za bicia na kierownicy nie czuc tylko bardziej w okolicach pedałów, nog. Jesli cisnienie w kolach ustawie na poziomie 2,1 wszystko przechodzi. teraz jak zmioeniłem kola na zimowe to bez wzgledu ile jest cisnienia w oponie buczenie wystepuje bez przerwy. Łozyska? metoda skrecania nie robi zadne roznicy.

Co to może byc..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się podepnę. Otóż miałem podczas jazdy powyżej 100/h odgłos huczącego łozyska. Przy łuku w lewo robiło sie cicho, przy łuku w prawo huczenie nasilało sie. Warsztat stwierdził, że to lewe łozysko. Więc... kupiłem SKF-a, wymienili i dalej to samo tyle, że huczenie jest stałe, nie specjalnie ma na nie wpływ kierunek łuku ( cały czas mówie o predkości powyżej 100 bo przy niższych buczenia raczej nie słychać.) Co jeszcze może być przyzyną? A może warsztat źle wskazał stronę, którą trzeba wymienioć? Zawsze mogę domagać się reklamacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przemienilem kola przod na tyl i odwrotnie, dziwek troche sie zmienil (przy 60 bardziej wyrazny a przy wyzszych predkosciach przycichlo) reszta bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie lewego łożyska przy skręcaniu w prawo jest prawidłowe. Jeżeli warsztat wymienił Ci łożysko to sprawdz czy teraz przy energicznym skręcaniu w prawo jest cicho.

Być może miałeś padnięte łożysko i coś jeszcze, a teraz łożysko jest ok tylko ta druga usterka daje o sobie znać.

Ten warsztat jest zaufany? Może pokrzywili piaste przy demontażu i teraz podczas wyższych prędkości ma bicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie też zaczęło huczeć ale po wymianie kół na zimowe, zmieniając w pospiechu nie spojrzałem na kierunkowość i z przodu założyłem odwrotnie już zmienione ale różnica kolosalna przy takiej gafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...