Jump to content

Jaki olej do 1.8 T


januaryy
 Share

Recommended Posts

Musze zmienic oliwe i szczerze mowiac nie wiem co wybrac bo w poprzednim aucie lalem 10w40 a w tym poprzedni wlasciciel lal 5w30 i teraz pytanie jaki ten 5w30 wybrac?

Castrol Edge a moze inny? Wasze opinie na temat oleji mile widziane

Link to comment
Share on other sites

Polecam MOTUL, stosuję od kilku lat w moich autach i nie zawiodłem się . Na forum możesz kupić .

Link to comment
Share on other sites

Ja lałem do Leona wczesniej Motula tez bylem zadowolony. Jak myslicie 5w30 Millers Trident?

Link to comment
Share on other sites

Osobiście wybrałbym Motul 8100 X-Clean+ C3

Link to comment
Share on other sites

Chyba się zdecyduje na motula. Oczywiscie watek trwa i czekam na wiecej wypowiedzi, moze komus kiedys ten watek sie przyda.

Link to comment
Share on other sites

Jest oooobszerny wątek na ten temat, myślę że powinieneś go prześledzić....

Ja też jeździłem na 5w30 i to było Motul po lekturze na następną wymianę poszedł 0w40 tej samej firmy, za wcześnie na opinię bo dopiero 3tyś ale mogę zapewnić że spalanie oleju nie wzrosło.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/

Edited by radko123
Link to comment
Share on other sites

Jest oooobszerny wątek na ten temat, myślę że powinieneś go prześledzić....

Ja też jeździłem na 5w30 i to było Motul po lekturze na następną wymianę poszedł 0w40 tej samej firmy, za wcześnie na opinię bo dopiero 3tyś ale mogę zapewnić że spalanie oleju nie wzrosło.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/

Pierwsza oliwe wleje taka jak byla poprzednia, bede obserwowal jezeli bedzie cos nie tak to przy nastepnej wymianie bede myslal nad zmiana. Aktualnie napewno zostanie 5w30.

Link to comment
Share on other sites

slaby olej do 1.8t bo ma mala lepkosc przy wyzszych temperaturach gdzie olej w 1.8t jest dosyc narazony na wysokie temperatury, przesiadz sie na 5w40 lub 5w50 nawet

Link to comment
Share on other sites

slaby olej do 1.8t bo ma mala lepkosc przy wyzszych temperaturach gdzie olej w 1.8t jest dosyc narazony na wysokie temperatury, przesiadz sie na 5w40 lub 5w50 nawet

spokojnie, lepkosc obrobi bez problemu kazde 1.8T

zobacz ten ;)

http://flcf.onion.it/commonfile/POL/pdf/1813_ssic_POL.pdf

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

Edited by jacek70
Link to comment
Share on other sites

Koledzy z forum nawet bardziej polecają Ligui Moly do 1.8T

Link to comment
Share on other sites

Ja przed ostatnią zmianą też zgłębiałem temat i zacytuje tu fragment artykuł z portalu "Auto Świat"

cyt. ".....Warto wiedzieć, że oleje 0W-30 i 5W-30, które coraz częściej zalecane są przez producentów aut, mają stosunkowo słabe właściwości ochronne. Są to oleje tworzące w temperaturze roboczej cienki film olejowy, który wytwarza bardzo małe opory, pozwala zmniejszyć spalanie i teoretyczną emisję dwutlenku węgla (normy Euro!), ale coś za coś. W sytuacji gdy silnik z powodu wyeksploatowania zaczyna mieć nieco większe luzy i spala olej, zasadne staje się zastosowanie takiego środka, który w temperaturze roboczej ma nieco większą lepkość."

Link do artykułu poniżej

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/olej-silnikowy-radzimy-kiedy-wymienic-i-jak-wybrac/02v0d

To mnie też skłoniło do zmiany lepkości z dotychczasowej 5w30 na 0w40

Edited by radko123
Link to comment
Share on other sites

Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

Edited by KubaMpakiet
Link to comment
Share on other sites

nie chodzi nawet o to ze sa gestrze, tylko po prostu maja wlasciwy film olejowy i w wyzszych temperaturach lepiej ochronia silnik niz 5W30

Link to comment
Share on other sites

jesli do silnikow audi S3 RS4 zalecany jest olej z wyzej podana norma to uwierz ze 0w30 spokojnie da rade w tak wysilonych silnikach

sam mialem taki olej i nawet w duze upaly przy fest grzaniu na trasie nic sie nie stalo

Link to comment
Share on other sites

Wiec Motu vs Liqui Moly Top tec 4200 :decayed:

Poki co zostaje przy 5W30 ze wzgledu na to ze bedzie to moja pierwsza zmiana oleju w tym aucie, przy nastepnej moze bede cos kombinowal :)

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

tylko dlaczego norma 503, ja wymieniam co 15 tyś a w instrukcji od mego auta i dla silnika 1.8t widnieje taki oto wpis

d623eea7e25911d3med.jpg

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

Rozumiem ze olej do tej audi musi spelniac norme 503.01?

Link to comment
Share on other sites

tylko dlaczego norma 503, ja wymieniam co 15 tyś a w instrukcji od mego auta i dla silnika 1.8t widnieje taki oto wpis

d623eea7e25911d3med.jpg

nie mecz mie takimi pytaniami bo nie o to biega

padl zarzut ze olej Xw30 jest za slaby do 1.8T Ja mowie ze to bzdura i tyle w tym temacie

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mowiac to X40 bardziej by sie zdalo w krajach południowej Europy i w tamtym klimacie, tak chociaz by pisza "naukowe" artykuły.

Temat sie rozwija co mnie cieszy bo pewnie nie raz ktos z niego skorzysta.

Ciagniemy dyskusje....

Link to comment
Share on other sites

nie mecz mie takimi pytaniami bo nie o to biega

padl zarzut ze olej Xw30 jest za slaby do 1.8T Ja mowie ze to bzdura i tyle w tym temacie

nie miałem takiego zamiaru chodziło mi o dyskusję w temacie. Ja swoją opinie poparłem artykułem i instrukcją i chciałem abyś też podał dlaczego uważasz że warto zostać przy 5w30.

Link to comment
Share on other sites

wlejta lotosa 5w40 i tez bedzie na tym jezdził i nic mu niebedzie .znajomy z belgii przyprowadził a6 AEB na blacie 400tys a na wlepkach jakiś serwisów olej (dziwna nazwa nie pamietam) 10w40

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam ze czy wleje 5W30 czy 5W40 to całe G to odczuje :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Ale się rozpętało. Chodziło mi dokładnie o to co pisał w swoim poście kol. Ploteros. A decyzja i tak należy do każdego z osobna.

Link to comment
Share on other sites

Ale się rozpętało. Chodziło mi dokładnie o to co pisał w swoim poście kol. Ploteros. A decyzja i tak należy do każdego z osobna.

Dobrze ze sie rozpetalo bo chodzi oto zeby wymienic poglady,podpowiedziec, doradzic a i tak kazdy zdecyduje sam. Ciagniemy dalej temat za i przeciw, moze jeszcze jakies ciekawe propozycje padna

Link to comment
Share on other sites

Skoro tak się trzymasz instrukcji to czemu nie serwisujesz go w longlifie? Filtr paliwa wymieniales? Po co skoro instrukcja auta nie nakazuje

Czasy są takie ze producenci maja gdzieś ze można zrobić cos lepiej. Po co zalewać lepszy olej jak i tak na każdym nawet mineralnym auto przejedzie ten okres gwarancji. Tylko pytanie brzmi co będzie po 10 latach czy silnik przejedzie kolejnych dziesięć czy pójdzie na złom

Rski tez. Kogoś stać na rse to i pójdzie kupi druga nową z salonu jak stara zacznie przy stwarzać problemów a martwić się będą ci co kupują używane auta bo ich nie stać na nowe

Jak dla mnie to i lejcie kujawski olej

Edited by pioteros
Link to comment
Share on other sites

Skoro tak się trzymasz instrukcji to czemu nie serwisujesz go w longlifie? Filtr paliwa wymieniales? Po co skoro instrukcja auta nie nakazuje

Czasy są takie ze producenci maja gdzieś ze można zrobić cos lepiej. Po co zalewać lepszy olej jak i tak na każdym nawet mineralnym auto przejedzie ten okres gwarancji. Tylko pytanie brzmi co będzie po 10 latach czy silnik przejedzie kolejnych dziesięć czy pójdzie na złom

Rski tez. Kogoś stać na rse to i pójdzie kupi druga nową z salonu jak stara zacznie przy stwarzać problemów a martwić się będą ci co kupują używane auta bo ich nie stać na nowe

Jak dla mnie to i lejcie kujawski olej

instrukcja nie podaje lepkości tylko normy, nie informuje również co ile wymieniać tylko w jakim trybie to ja sam zdecydowałem że przejdę na w40 mimo że serwis zaleca 5w30 ale raczej ze względu na ekologie i normy emisji a nie ochronę silnika.

Link to comment
Share on other sites

Tylko nikt mi nie powie ze 5w30 jest w jakiś sposób lepszy niż 5w50 czy nawet 40. Bo sam różnice widzę w trasie na wskaźniku temperatury oleju miedzy 5w50 a 5w40 to co by dopiero było porównując do 5w30

No właśnie ekologia. Tylko ze dzisiaj przedkłada się cala ta śmieszna ekologia ponad żywotność aut i jednostek napędowych. Silniki są zgodne z jakimiś normami ale robią niższe przebiegi niż te poprzednich generacji.

Edited by pioteros
Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj przetrzepalem troche interenet w poszukiwaniu artykułów i informacji odnosnie wyoboru oleju 5w30 czy 5w40 i faktycznie wiekszosc art. sklania sie ku 5w40 co mnie chyba przekonalo...

Link to comment
Share on other sites

5w40

5w50

10w60


LM, MOTUL MILERS, VALVOLINE, FUSCH,GULF

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...