Jaki olej do 1.8 T
24 24

    1899 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Musze zmienic oliwe i szczerze mowiac nie wiem co wybrac bo w poprzednim aucie lalem 10w40 a w tym poprzedni wlasciciel lal 5w30 i teraz pytanie jaki ten 5w30 wybrac?

    Castrol Edge a moze inny? Wasze opinie na temat oleji mile widziane

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Polecam MOTUL, stosuję od kilku lat w moich autach i nie zawiodłem się . Na forum możesz kupić .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja lałem do Leona wczesniej Motula tez bylem zadowolony. Jak myslicie 5w30 Millers Trident?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Osobiście wybrałbym Motul 8100 X-Clean+ C3

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chyba się zdecyduje na motula. Oczywiscie watek trwa i czekam na wiecej wypowiedzi, moze komus kiedys ten watek sie przyda.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jest oooobszerny wątek na ten temat, myślę że powinieneś go prześledzić....

    Ja też jeździłem na 5w30 i to było Motul po lekturze na następną wymianę poszedł 0w40 tej samej firmy, za wcześnie na opinię bo dopiero 3tyś ale mogę zapewnić że spalanie oleju nie wzrosło.

    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/

    Edytowane przez radko123

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jest oooobszerny wątek na ten temat, myślę że powinieneś go prześledzić....

    Ja też jeździłem na 5w30 i to było Motul po lekturze na następną wymianę poszedł 0w40 tej samej firmy, za wcześnie na opinię bo dopiero 3tyś ale mogę zapewnić że spalanie oleju nie wzrosło.

    http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/

    Pierwsza oliwe wleje taka jak byla poprzednia, bede obserwowal jezeli bedzie cos nie tak to przy nastepnej wymianie bede myslal nad zmiana. Aktualnie napewno zostanie 5w30.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    slaby olej do 1.8t bo ma mala lepkosc przy wyzszych temperaturach gdzie olej w 1.8t jest dosyc narazony na wysokie temperatury, przesiadz sie na 5w40 lub 5w50 nawet

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    slaby olej do 1.8t bo ma mala lepkosc przy wyzszych temperaturach gdzie olej w 1.8t jest dosyc narazony na wysokie temperatury, przesiadz sie na 5w40 lub 5w50 nawet

    spokojnie, lepkosc obrobi bez problemu kazde 1.8T

    zobacz ten ;)

    http://flcf.onion.it/commonfile/POL/pdf/1813_ssic_POL.pdf

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

    Edytowane przez jacek70

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy z forum nawet bardziej polecają Ligui Moly do 1.8T

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja przed ostatnią zmianą też zgłębiałem temat i zacytuje tu fragment artykuł z portalu "Auto Świat"

    cyt. ".....Warto wiedzieć, że oleje 0W-30 i 5W-30, które coraz częściej zalecane są przez producentów aut, mają stosunkowo słabe właściwości ochronne. Są to oleje tworzące w temperaturze roboczej cienki film olejowy, który wytwarza bardzo małe opory, pozwala zmniejszyć spalanie i teoretyczną emisję dwutlenku węgla (normy Euro!), ale coś za coś. W sytuacji gdy silnik z powodu wyeksploatowania zaczyna mieć nieco większe luzy i spala olej, zasadne staje się zastosowanie takiego środka, który w temperaturze roboczej ma nieco większą lepkość."

    Link do artykułu poniżej

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/olej-silnikowy-radzimy-kiedy-wymienic-i-jak-wybrac/02v0d

    To mnie też skłoniło do zmiany lepkości z dotychczasowej 5w30 na 0w40

    Edytowane przez radko123

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

    Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

    idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

    Edytowane przez KubaMpakiet

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie chodzi nawet o to ze sa gestrze, tylko po prostu maja wlasciwy film olejowy i w wyzszych temperaturach lepiej ochronia silnik niz 5W30

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jesli do silnikow audi S3 RS4 zalecany jest olej z wyzej podana norma to uwierz ze 0w30 spokojnie da rade w tak wysilonych silnikach

    sam mialem taki olej i nawet w duze upaly przy fest grzaniu na trasie nic sie nie stalo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiec Motu vs Liqui Moly Top tec 4200 :decayed:

    Poki co zostaje przy 5W30 ze wzgledu na to ze bedzie to moja pierwsza zmiana oleju w tym aucie, przy nastepnej moze bede cos kombinowal :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

    Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

    idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

    tylko dlaczego norma 503, ja wymieniam co 15 tyś a w instrukcji od mego auta i dla silnika 1.8t widnieje taki oto wpis

    d623eea7e25911d3med.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Faktycznie do 1,8T czyli na wyższe temperatury lepszy jest 5w 40. Polecany jest Motul ewentualnie Liqui Moly

    Znajdz mi jeden olej 5w40 z norma 503.01 a stawiam piwo :D

    idac tym tokiem myslenia ze na wysokie temperatury szukamy oleju o wyzszej lepkosci zaraz bedzie sie tu polecac 10W60

    Rozumiem ze olej do tej audi musi spelniac norme 503.01?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tylko dlaczego norma 503, ja wymieniam co 15 tyś a w instrukcji od mego auta i dla silnika 1.8t widnieje taki oto wpis

    d623eea7e25911d3med.jpg

    nie mecz mie takimi pytaniami bo nie o to biega

    padl zarzut ze olej Xw30 jest za slaby do 1.8T Ja mowie ze to bzdura i tyle w tym temacie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Szczerze mowiac to X40 bardziej by sie zdalo w krajach południowej Europy i w tamtym klimacie, tak chociaz by pisza "naukowe" artykuły.

    Temat sie rozwija co mnie cieszy bo pewnie nie raz ktos z niego skorzysta.

    Ciagniemy dyskusje....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie mecz mie takimi pytaniami bo nie o to biega

    padl zarzut ze olej Xw30 jest za slaby do 1.8T Ja mowie ze to bzdura i tyle w tym temacie

    nie miałem takiego zamiaru chodziło mi o dyskusję w temacie. Ja swoją opinie poparłem artykułem i instrukcją i chciałem abyś też podał dlaczego uważasz że warto zostać przy 5w30.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wlejta lotosa 5w40 i tez bedzie na tym jezdził i nic mu niebedzie .znajomy z belgii przyprowadził a6 AEB na blacie 400tys a na wlepkach jakiś serwisów olej (dziwna nazwa nie pamietam) 10w40

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podejrzewam ze czy wleje 5W30 czy 5W40 to całe G to odczuje :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale się rozpętało. Chodziło mi dokładnie o to co pisał w swoim poście kol. Ploteros. A decyzja i tak należy do każdego z osobna.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale się rozpętało. Chodziło mi dokładnie o to co pisał w swoim poście kol. Ploteros. A decyzja i tak należy do każdego z osobna.

    Dobrze ze sie rozpetalo bo chodzi oto zeby wymienic poglady,podpowiedziec, doradzic a i tak kazdy zdecyduje sam. Ciagniemy dalej temat za i przeciw, moze jeszcze jakies ciekawe propozycje padna

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skoro tak się trzymasz instrukcji to czemu nie serwisujesz go w longlifie? Filtr paliwa wymieniales? Po co skoro instrukcja auta nie nakazuje

    Czasy są takie ze producenci maja gdzieś ze można zrobić cos lepiej. Po co zalewać lepszy olej jak i tak na każdym nawet mineralnym auto przejedzie ten okres gwarancji. Tylko pytanie brzmi co będzie po 10 latach czy silnik przejedzie kolejnych dziesięć czy pójdzie na złom

    Rski tez. Kogoś stać na rse to i pójdzie kupi druga nową z salonu jak stara zacznie przy stwarzać problemów a martwić się będą ci co kupują używane auta bo ich nie stać na nowe

    Jak dla mnie to i lejcie kujawski olej

    Edytowane przez pioteros

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skoro tak się trzymasz instrukcji to czemu nie serwisujesz go w longlifie? Filtr paliwa wymieniales? Po co skoro instrukcja auta nie nakazuje

    Czasy są takie ze producenci maja gdzieś ze można zrobić cos lepiej. Po co zalewać lepszy olej jak i tak na każdym nawet mineralnym auto przejedzie ten okres gwarancji. Tylko pytanie brzmi co będzie po 10 latach czy silnik przejedzie kolejnych dziesięć czy pójdzie na złom

    Rski tez. Kogoś stać na rse to i pójdzie kupi druga nową z salonu jak stara zacznie przy stwarzać problemów a martwić się będą ci co kupują używane auta bo ich nie stać na nowe

    Jak dla mnie to i lejcie kujawski olej

    instrukcja nie podaje lepkości tylko normy, nie informuje również co ile wymieniać tylko w jakim trybie to ja sam zdecydowałem że przejdę na w40 mimo że serwis zaleca 5w30 ale raczej ze względu na ekologie i normy emisji a nie ochronę silnika.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tylko nikt mi nie powie ze 5w30 jest w jakiś sposób lepszy niż 5w50 czy nawet 40. Bo sam różnice widzę w trasie na wskaźniku temperatury oleju miedzy 5w50 a 5w40 to co by dopiero było porównując do 5w30

    No właśnie ekologia. Tylko ze dzisiaj przedkłada się cala ta śmieszna ekologia ponad żywotność aut i jednostek napędowych. Silniki są zgodne z jakimiś normami ale robią niższe przebiegi niż te poprzednich generacji.

    Edytowane przez pioteros

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj przetrzepalem troche interenet w poszukiwaniu artykułów i informacji odnosnie wyoboru oleju 5w30 czy 5w40 i faktycznie wiekszosc art. sklania sie ku 5w40 co mnie chyba przekonalo...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    5w40

    5w50

    10w60


    LM, MOTUL MILERS, VALVOLINE, FUSCH,GULF

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    24 24

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.