Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

nieszczelne serwo...trzecie z rzędu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Generalnie problem już opisywałem ale skończyły mi się już pomysły. Chodzi o twardy pedał hamulca i syczenie z okolic serwa. Problem występuje do 3000obr, powyżej jest wszystko w porządku. Wymieniłem 3 serwa 2 pompy vacum przewody podciśnienia i zawór na grodzi silnika. Poddałem się i zaprowadziłem auto do mechanika , który stwierdził nieszczelne serwo (trzecie!!!) . Albo mam wybitnego pecha albo to czary mary. Podciśnienie na vacum -0.9bar na przed gruchą -0,6 kiedy pedał jest miękki. Jak jest twardy do całe podciśnienie leci do serwa i na wyjściu na sterowanie egr i vnt podciśnienia praktycznie nie ma, co faktycznie wskazuje na nieszczelne serwo , uszczelniające się powyżej 3000obr :huh: . Jakieś pomysły, czy szukać czwartego serwa?

Opublikowano

Musiałbyś mieć mega pecha a żeby trzy serwa były walnięte.

Z tego co piszesz ten zawór na grodzi nie powinien puszczać.nie sprawdzałem u siebie ale z tego co mi wiadomo to nie ma prawa dopuścić do spadku podciśnienia.

Masz gdzieś nieszczelność a jak jest z rana???

Pedał jest twardy??/

Zostaje Ci jeszcze pompka która jest przy pedale hamulca.

Opublikowano

Zawór na grodzi działa dobrze. Przepuszcza podcisnienie tylko w stronę vacum, ale kiedy pedał jest twardy to z tego malego króćca zaworu na grodzi praktycznie nie zasysa powietrza. Pedał jest twardy po dwukrotnym wciśnięciu, z rana także. Jaka pompka przy pedale hamulca?

Opublikowano

Jak szukałem rozwiązania problemu u siebie gdzieś bodajże na forum a6 gość miał tak jak Ty tj wymienił już prawie wszystko a okazało się ze winna była jakaś pompka przy pedale hamulca już dokładnie nie pamiętam :(

Ale Ty piszesz ze ewidentnie czujesz syczenie z okolic serwa????

Spróbuj poruszać przewodem co wchodzi w serwo albo wymień uszczelkę w którą wchodzi ten przewód.

Opublikowano (edytowane)

Syczenie słychać ale raczej od drugiej strony, gdzieś przy lączeniu serwa z pedałem. Przewód w serwie trzyma się elegancko, ledwo można go z serwa wyciągnąć. Generalnie to podczas wymiany serwa nie widziałem tam żadnej pompki.

Jest jakaś różnica w mocowaniu/położeniu serwa jedno i dwukomorowego ? może u mnie powinno by dwukomorowe a jakiś mirek założył jednokomorowe i dlatego takie cyrki są ? Proszę o info od kolegów , którzy mają polifta z serwem jednokomorowym i sprawnymi hamulcami :wink:

Edytowane przez mo2
Opublikowano

Qutwa Ty masz AVG czyli to samo co ja...

Kto zakładał Ci 1sze serwo??? :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Afn, ale to jeden pies. Z takim serwem kupiłem auto. Ale najprawdopodobniej był wymieniany silnik. Dlatego myślę że mam nie takie serwo. Tak przy okazji to na początku (jak kupiłem auto) było serwo z Anglika.

Edytowane przez mo2
Opublikowano

sprawdz regulator siły hamowania ( jeśli to masz ) a pózniej przy serwie jest taka guma ,ważne żeby nie było rdzy na serwie i okolicach jego ,np przy śrubach na pompke bo jak serwo zasysa to pociagnie lewe powietrze gdzie tylko może

Opublikowano

Regulatora brak. Serwo wizualnie jest w bdb stanie, gumy też. Skłaniam się ku wymianie na dwukomorowe. Są jakieś różnice w serwie i pompie hamulcowej w audi z esp i bez?

Opublikowano

kłaniam się ku wymianie na dwukomorowe

nic to nie da ,ja mam zwykłe ori a hamulce mam brzytwy ,praktycznie na dotyk i wbijasz sie w pas

Opublikowano

W polifcie? Przeglądając łotomoto nie znalazłem żadnego polifta z jednokomorowym serwem.

Opublikowano

a to w szrotlifcie to nie pamietam ,miałem 2 polifty dobrze ze szybko sprzedałęm bo to nie to co przedlift ( za duzo elektroniki i innych cudów i jakość nizsza )

Opublikowano

Ogólnie pewnie Marku masz pomodzone heble tj masz odłączony egr czy coś tam bo taki myg stosuje sie w 1Z :naughty:

Opublikowano

wszystko mam ori , wszystko jest tylko kata brak ,tylko że mój to serwisowany był do 2011r w szwecji dlatego nic sie nie dzieje , ale wg ks serwsiowej tylko rozrzady wymianieli oleje paski wahacze i raz sprzęgło .po za tym wszystko ori.

Opublikowano (edytowane)

A może prosty test na szczelność serwa? Rozumiem, że dmuchając (lub ssąc ) :wink: powietrze przez otwór na przewód podciśnieniowy serwo nie powinno nic przepuszczać i powinno się uszczelnić ? Może ktoś w wolnej chwili zrobi taki test u siebie i da znać. Ja w tej chwili nie mam jakiegoś TDI u znajomych. Stawiam dobre piwo :naughty:


Hamulce już działają :banan: . Po drodze do sukcesu wymieniłem prawie cały układ podciśnienia a jak się okazało winny był najmniej awaryjny element - serwo. Teraz siedzi poliftowe i auto zaczęło normalnie przyspieszać i hamować, czego chcieć więcej... :wink:

Edytowane przez mo2
Opublikowano

Musiałeś mieć uwalony także ten zaworek skoro auto teraz zaczyna zapitalać...

Opublikowano

Zaworek jest ok. Chodzi o to , że całe podciśnienie leciało do serwa a z serwa w świat :wink: . Na króccu zaworka do podpięcia przewodu idącego N18 i N75 było jakieś -0.1 bar czyli "trochę" za mało żeby sterować turbiną i egr'em

Opublikowano

samo to ze jednokomorowe siedzialo... w poliftach byly tylko podwojne serwa

Opublikowano

Nie dość że jednokomorowe to jeszcze z angielskiego passata ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...