Rajmondo Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 (edytowane) Jaka jest fabryczna grubość lakieru w A4 B5 z '99? Z ciekawości pomierzyłem jak to wygląda u mnie i nijak ma się to do instrukcji miernika - wg. instrukcji na aryginalnym lakierze powinno być 90um, na lakierowanym powtórnie 190um, a na szpachli 670um. Mam dwa elementy lakierowane - na jednym pokazuje 260um, a na drugim 300um. Na pozostałych elementach 140-170um, a wiem, że nie były powtórnie lakierowane. Gdy przykładam płytkę kalibracyją to pokazuje dokladnie 200um. Edytowane 4 Września 2014 przez Rajmondo
jacek70 Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 Do 200 jest ok.powyżej jest szpachla.
Rajmondo Opublikowano 5 Września 2014 Autor Opublikowano 5 Września 2014 Przeglądam internet w poszukiwaniu informacji na ten temat, ale widzę że co marka to inna grubość lakieru. Temat mnie zainteresował i jak się okazuje rzeczywiście niektóre marki mają powłokę lakierniczą poniżej 100um, ale są też marki których oryginalny lakier jest grubszy niż 160-180um. \ Przypadkiem natrafiłem na stare wypowiedzi: We wrześniu 2007 roku kupiłem nowego Volkswagena Golfa kombi. 9 miesięcy później na lewe tylne drzwi spadła gałąź, dokonując zarysowań i wgniecenia. Likwidator szkód PZU podczas oględzin auta wykonał pomiary grubości lakieru. Stwierdził, iż wszystkie elementy zewnętrzne, oprócz drzwi przednich prawych (grubość lakieru 115 mikronów), były lakierowane poza fabryką. Na pozostałych elementach wyniki sięgały od 220 do 330 mikronów. Dokonałem potwierdzenia pomiarów w ASO VW, która stwierdziła przekroczenie normy producenta w grubości powłoki lakierniczej. Podobną opinię wydał rzeczoznawca PZM. Powołując się na ustawę z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, wezwałem firmę Kulczyk Tradex do wymiany pojazdu na nowy. Odpowiedź była następująca: "Grubość lakieru jest prawidłowa". Odpowiedź Volkswagena W trosce o środowisko naturalne Volkswagen wprowadził do procesu produkcyjnego lakiery wodne. Z tego powodu wzrosła grubość powłoki lakierniczej nakładanej na powierzchnie karoserii. Obecnie składa się ona z warstw fosforanu cynku, kataforezy, podkładu wypełniającego, koloru bazowego oraz lakieru bezbarwnego. Zgodnie z obowiązującą normą grubość powłoki lakierniczej w autach VW może wynosić od 50 do 350 mikrometrów. Powłoka charakteryzująca się tymi wartościami nie może być zatem uznana za wadliwą. Dysponujemy informacją z fabryki, że samochód klienta nie był drugi raz malowany, a różnica w grubości lakieru wynika z wprowadzanych w tamtym czasie zmian technologicznych - zastosowania lakierów wodnych. Być może drzwi zostały pomalowane jeszcze dotychczas stosowanym lakierem akrylowym i dlatego mają inną grubość niż pozostałe elementy nadwozia Volkswagena. Tomasz Tonder To sprawa sprzed kilku lat, ale daje do myślenia:)
majkel_majki Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Moje auto od nowości w oryginalnym lakierze ma wszędzie od 80 do 100 um, ale to jest przedlift. W poliftach grubość powłoki mogła się różnić, np z powodu ww. przez Rajmondo.
zakwas1 Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Cale moje auto ma malowany tylko tylny blotnik.Tak bylo jak przyjechal z DE. Akurat jestem w posiadaniu "lepszego" miernika lakieru (ok 200zl) Wartosci wszedzie mam po 120-130mikronometrów .Raczej 130. Wersja po II lifcie
Rajmondo Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 Za 200zł to raczej nie jest "lepszy" miernik. Ja pomiar robiłem miernikiem za 550zł. Z perspektywy czasu już wiem, że nie tylko różne marki, różne modele, ale nawet i różne egzemplarze mogą mieć różną grupość "lakieru". Wp0ływ na to ma również "pielęgnacja" lakieru, polerowanie, woskowanie itd.
zakwas1 Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Oczywiscie,ze tak.Tyle,ze moje auto nie bylo nigdy polerowane - to widać. Wosku przez ten rok tez nie mialem czasu polozyc. Duzo hologramów i lakier jest po prostu w słoncu mocno porysowany. Polerka będzie niebawem. Czytalem gdzies kiedys na ten temat. 130 mikro było fabrycznie. Tego sie trzymajmy
Rajmondo Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 To tylko wartość uśredniona. Zmierz lakier na elementach wewnętrznych np. po otwartciu drzwi lub klapy bagażnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się