Emejcz Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Powiem ci tak, jeżeli masz wytrzymałe klucze lub jesteś sobie w stanie dokupić przyzwoite - np. yato, jobi to możesz robić. Dolne wahacze wymagają po prostu młota do walenia (smyranie nic nie da) w zwrotnice plus naciąganie breszką i tyle. Co do górnego to poważnie - przed robotą zrób jak ci napisałem. W swoim nie miałem problemów z tą śrubą, ale wiem, że w ekstremalnych przypadkach ludzie muszą zwrotnicę zmieniać nawet dlatego o tym wspominam. Robota nie jest trudna jeżeli dobrze się przygotujesz. Na dobrą sprawę przyjemna, bo konkretna i nie wymaga dłubania.
przemek11 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 z kluczami nie było by problemu, bo mam. a nawet jak sie obrobi to nie problem kupic 2 czy 3 klucze. naciąganie breszką i tyle Nie rozumiem? A co do tych śrób, to one po prostu same sie tak zapiekają?
Emejcz Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Tak, same. Ciężkie warunki atmosferyczne i tyle. Zaczniesz zdejmować to zrozumiesz
przemek11 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Nie moge sobie tego jakos wyobrazic jak ta wymiana tak przebiega pewnie będzie tak ze zaczne robic wtedy naprawde dowiem sie co i jak, nawk.rwiam sie i tyle. i albo sam dam rade albo bedzie trzeba wyłozyc kase na mechanika i tyle A o co chodzi do tego naciagania breszką? bo tego nie rozumiem
ARAS920 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Wymiana wielowachacza jest bardzo prosta. Najlepiej jak masz jakiegoś kolege do pomocy i do roboty. Najlepiej wg. mnie jest wymienić najpierw górne wachacze, wszystkie śruby wyczyść szczotką drucianą i nie żałuj odrdzewiacza np. WD 40. Następnie, odkręć tą długą śrube która trzyma sworznie górnych wachaczy (właśnie tą która się zapieka ale koledzy już napisali że dobrze jest ją potraktować odrdzewiaczem już kilka dni szybciej i obić porządnie młotkiem, można też użyć małego palnika). Po wyjęciu tej śróby wybij sworznie górnych wachaczy ze zwrotnicy. Następnie, pod maską znajdują się trzy śruby które trzymają całą kolumne ( chyba wiesz które to śróby?), kiedy je odkręcisz, całość da śię ściągnąć kilka centymetrów w dół, zaklinuj kolumne drewnianym klockiem żeby nie odbijała spowrotem ku górze i masz już dojście do tylnych śrub górnych wachaczy. Kiedy zrobisz góre to myśle że dolne wachacze nie powinny stanowić problemu (tą breszke zapierasz o wachacz i naprężasz go żeby łatwiej odpuścił kiedy wybijasz go ze zwrotnicy). Uwaga, przed dokręceniem wszystkich śrub wachaczy do oporu wachacze powinny znajdować się w takiej pozycji jak by auto stało na kołach, najlepiej unieś całość podnośnikiem hydraulicznym (np. "żabą") do takiej pozycji i wtedy dokręć śruby do oporu. Gdybyś dokręcił je w pozycji gdy ayto stoi na lewarku i całe zawieszenie jest opuszczone to po postawieniu auta na koła tuleje wachaczy naprężą się co doprowadziło by do szybszego zużycia się tuleji (naprężona guma tuleji zerwie się szybciej ). Myślę że dałbyś sobie radę. Gdybyś zdecydował się na samodzielną wymiane a czegoś byś nie wiedział to śmiało pytaj. pozdr. Edytowane 28 Grudnia 2014 przez ARAS920
przemek11 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 OK, ale to i tak na wiosne zawias bede robił. mysle ze próbe podejme a jak ona sie skonczy to nie mam pojęcia astępnie, pod maską znajdują się trzy śruby które trzymają całą kolumne ( chyba wiesz które to śróby?) mówisz o tych na kielichach tak? Dobrze ze powiedziałeś o tym podniesieniu, bo tego nie wiedziałem tą breszke zapierasz o wachacz i naprężasz go żeby łatwiej odpuścił kiedy wybijasz go ze zwrotnicy) tego za bardzo nie rozumiem
opti Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Kolega ARAS920 dobrze napisał, ale z tą długą śrubą jest najbardziej przerąbane, jeżeli nie była ruszana i zapewne skręcona "na sucho" była, w moim przypadku "podlewanie" kilka dni wcześniej nie wiele dało niestety, ładnych kilka godzin się schodzi na te śruby, grzałem palnikiem, do tego walenie 5kg młotem oczywiście ukręciła się kawałek śruby z nakrętką, jak odkręcisz 3 śruby od góry to tylko śruba trzymająca amortyzator do wahacza "prostego" u dołu i wyjeżdżasz z całym zestawem, potem pneumatem, albo na dwa klucze i góra masz zrobioną można dać śruby od środka, przy następnej wymianie nie trzeba będzie zrzucać "góry" Podstawa to dobre klucze 16 i 18 zwłaszcza do "banana"
przemek11 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 oczywiście ukręciła się kawałek śruby z nakrętką i co zrobiłes? jest w zestawie z wahaczami czy nie? wiem ze cos kiedys było robione przy zawieszeniu, ale co to nie mam pojecia ) z tego co widze to modle sie aby mechanik poprzedni wsadził te sruby odwrotnie poza tym wierzycie ze 19lat nie było nic ruszane? napewno!
ARAS920 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 OK, ale to i tak na wiosne zawias bede robił. mysle ze próbe podejme a jak ona sie skonczy to nie mam pojęcia astępnie, pod maską znajdują się trzy śruby które trzymają całą kolumne ( chyba wiesz które to śróby?) mówisz o tych na kielichach tak? Dobrze ze powiedziałeś o tym podniesieniu, bo tego nie wiedziałem tą breszke zapierasz o wachacz i naprężasz go żeby łatwiej odpuścił kiedy wybijasz go ze zwrotnicy) tego za bardzo nie rozumiem Tak mówie o tych śrubach na kielichach. Z tą breszką to sam zrozumiesz jak zaczniesz robić. Jak kupisz cały komplet wachaczy to wszystkie śruby są w zestawie. Jeśli chodzi o tą długą śrube to jest ona dość problematyczna, choć przyznam że w A4 B5 jeszcze się nie spodkałem żeby nie odpuściła, kilka razy zdarzyło mi się że musiałem użyć palnika ale zawsze jakoś wyszła. Raz tylko zdarzyło mi się w B6 że ta śruba tak łatwo nie wyszła ale po dwuch godzinach walki udało się.
przemek11 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 no włąsnie bo do konca nie wiem co to jest ta breszka i o co z nią chodzi
goldi Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Z breszka chodzi o to że uzywasz jej jako przeciwwagi żeby wybić dolny swozen wahacza który ma swoźen skierowany do góry.Czyli wkladasz breszke między jeden a drugi wahacz naciskasz i uderzasz mlotkiem w zwrotnice i wyskakuje.Natomiast drugi wahacz ma swoźen do dołu czyli jesteś w stanie uderzyć go mlotkiem przez nakrętek
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 nie mam czegoś takiego jak breszka obce mi pojęcie niestety
Emejcz Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Łom... przecinak... może i być drut zbrojeniowy, no cokolwiek. Uczepiłeś się tej breszki jak rzep psiego ogona.
Pulpit Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 https://www.google.pl/search?q=breszka&newwindow=1&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=31OhVLi3FOaM7AaEwIHQDg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1152&bih=644pomijając laure breszke to łom nawet goggle mówi
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Bo nikt nie napsize wprost łom, przecinak. Tylko breszka. Pierwszy raz słysze takie określene na to dlatego stad moje pytania co to takiego jest Emejcz, Ty jak nie wiesz co jest co to nie pytasz?
Emejcz Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Pytam, ale nie 5 razy o jedno pojęcie. Jak go nie znam to wpisuję w google. Akurat kwestia breszki to najmniejszy z problemów które mogą cię spotkać
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Już mnie uświadomili niestety, ale takim pisaniem nie zachęcasz
ARAS920 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Kolega Goldi opisał ci do czego będzie ci potrzebna ta "breszka" a reszta kolegów opisała józ nawet co to jest ta "breszka". Masz opisane chyba wszystko na ten temat. Teraz czas zacząć działać. Jak jóż zabierzesz się za wymiane a czegoś nie będziesz pewien to pytaj. Myśle ze zrozumiesz to wszystko lepiej jak zaczniesz wymiane.
przemek11 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 No napewno wszystko lepiej zaskoczy jak bede siedział przed tym i zaczne robić tak samo jak i z el szybami, niby tragedia, a łatwe jak nie wiem co działać bede na wiosne dopiero, jak drogi ładne się zrobią, bo teraz mi szkoda Mam opisane:) Jeden kolega stąd Wojtek, nawet wysłał mi zdjęcia na meila i opisał ładnie co trzeba robić po kolei Ale myśle że każdy, a chociaż wiekszośc była laikami tutaj wiec kazdy musi sie nauczyć i każdemu trzeba tłumaczyć co i jak
opti Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Tutaj masz przykłady zerknij https://www.youtube.com/watch?v=tU4N1Npb0h8
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się