Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia Manualna w B8 - mało precyzyjna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Panowie, przesiadłem się z A3 sportback z 5 biegową skrzynią i muszę przyznać że tą w moim B8 jestem trochę zawiedziony.

Co mam na myśli poprzez zawiedziony:

- haczy na pierwszym i drugim biegu - wchodzi raz lepiej raz gorzej, ale zawsze musi być jakiś opór który wywołuje jakby uczucie ... "że zaraz coś zgrzytnie",

- jest dla mnie "gumowa" / mało precyzyjna

- z 1 na 2 często czuję mocniejszy opór przy zmianie, aż mnie momentali serce boli

Dużo jeżdżę po mieście i zaczyna mnie to irytować.

Nie wiem czy moja skrzynia w A3 była tak dobra/precyzyjna czy w B8 to standard i skrzynie są mniej dopracowane? a może to tylko mój przypadek? (dwumas wygląda na OK, sprzęgło również, nie mam auta zrytego i wyeksploatowanego).

Czytałem opinie, i nie każdy wypowiada sie o niej dobrze. Jak u Was?

Oczywiście jak przejadę sie Fiatem Bravo lub C5 to nie wygląda to źle, ale A4 vs. A3 to dla mnie duży krok wstecz.

Mam też passata (2009r) również z 5 biegową skrzynią, w międzyczasie mocną Polówkę TDI (160KM) z 6 biegową skrzynią i działały równie fajnie jak ta w ex. A3.

Opublikowano

U mnie zmiana biegów przebiega bardzo płynnie :) porownujac do A3 8P 2010 58 tys. przebiegu ( bo tez posiadam ) zmiany biegów sa ciut gorsze .

Nie wiem jaki masz przebieg i czy wymianie dwumasy lub sprzegła był wymieniany wałek .

Opublikowano

Przebieg bliżej 200K, być może to efekt padającej dwumasy... chociaż sprawdzałem to i żaden zw moich zaprzyjaźnionych mechaników złego słowa nie powiedział na temat dwumasy i sprzęgła w tym aucie (wszystko jest jeszcze oryginalne). aaa moje ex A3 miało 240 tyś przebiegu bez wymiany dwumasy i sprzęgła.

z ciekawości dołączę do któregoś ze spotów to może któryś z Was pozwoli mi porównać z innym B8:)

Grzesiek, przy sprzęgle/2masie wymienia się również wałek? jaki ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak wałek na łozysku jest wytarty ( a mechanior moze o tym nie wiedziec ) wymienia sie go .

Opublikowano

Mam dokładnie tak samo, dzisiaj jeździłem A4 allroad z tym samym silnikiem i biegi wchodziły bardzo płynnie, u mnie niestety jest taki sam objaw, 1 i 2 wchodzą z delikatnym oporem,

mam nadzieję że to dwumasa bo też mam już 200tyś i jest jeszcze oryginalna.

Co ciekawe nIektórzy piszą że po wymianie takie coś im sie pojawiło co może być przyczyną złego wyregulowania. Także myślę że spokojnie trzeba podejść do tematu, dwumasa i sprzęgło zużywają się i zmienia się też komfort zmiany biegów. Dobrze właśnie jakby ktoś miał taki problem i wymieniał dwumas.

Opublikowano

U mnie biegi podobnie ja piszą poprzednicy wchodzą jak w masełko. Powiedziałbym ze idealnie.....

Choć mam podejrzenie, że dwumas zaczyna padać :/

Opublikowano

a mi sie zdarza ze przy wrzucaniu dynamicznie 3-ki (z 2 lub 4) lewarek nie idzie jakby swoim torem i ciut haczy, wtedy trzeba wrocic na neutralny i wtedy w gore od razu ladnie wskakuje. Troche mnie to irytuje bo np we wczesniejszym samochodzie nigdy takich problemow nie bylo.

Opublikowano

testowałem u siebie 1 i 2 wchodzą jak reszta biegów, czasem tylko 1 nie ma ochoty wejść ale zdarza się to rzadko.

Opublikowano

Ja mam allroad 2012 177 i mam przejechane 88 tys I trzeci raz wyciągają skrzynie i sprzęgło a biegi super wchodzą

Opublikowano

Też u mnie jest czasem problem przy 1, wymiana oleju w skrzyni nieco pomogła. Zrobiłem tez insert w poduszkę skrzyni żeby była sztywniejsza, ale jest jeszcze za luźno, druga wersja prawdopodobnie jeszcze bardziej usztywni skrzynię, bo machający lewarek na dołach paskudnie wygląda :P.

Opublikowano

U mnie jest zawsze problem z wbiciem jedynki a dwujka czasami nie chce wejsc ale zadko pozostale biegi wchodza dobrze dwumas zrobiony ale walek nie ruszony a przebieg 176.000 tys

Opublikowano

193tys dwumas od nowości wszystkie biegi wchodzą lecz czasami 1 nie chce wejśc ale to rzadko. Ale dwumas powoli umiera :( ale za to nic innego nie wymieniłem jeszcze poza rozrządem itp

Opublikowano

hej i ja mam taki problem miedzy 1,2 ciężko wchodzi ,czasem faktycznie tak jak by zgrzytnļąć chciało bardzo mnie to denerwuje bo u brata w a3 8p z dużo większym przebiegiem wszystko idealnie,

u Mnie przebieg 190 tys 100% oryginalny po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasem oraz wszystkich poduszek silnika,nic nie pomogło, ktoś możne wie gdzie to regulować ?? podobno gdzieś jest regulacja

Opublikowano

Jak wałek na łozysku jest wytarty ( a mechanior moze o tym nie wiedziec ) wymienia sie go .

Numer części można prosić, ewentualnie jakieś foto?
Opublikowano

Witam.Ja rowniez mam problem z 1 i 2 biegiem.Wchodza z duzym oporem ale jeszcze gorsze jest wyjecie jedynki.Trzeba cholernego wyczucia obrotow ok.2200 to wtedy w miare plynnie mozna zmienic biegi.Niedawno robilem service po 30000tys.i powiedzieli ze ten typ tak ma.Mysle ze servic zna problem ale umywa od tego rece.

Nadmienie ze mieszkam w Monachium i tutaj jezdze do servisu.

Dlatego tez nie mam polskich znakow za co przepraszm.

Opublikowano

Mam podobne objawy. 6 biegowa skrzynia KXP. 2 bieg haczy i czasami zgrzytnie. Czasami nawet 3 bieg też sprawia podobny kłopot.Sprzęgło wymienione - nie pomogło. Rzeczywisty przebieg prawie 180 tys.

Objaw jest zdecydowanie mniejszy na rozgrzanej skrzyni.

Zabieram sie niebawem za wymianę oleju. Niestety do tej skrzyni opierając sie na Etce jest olej G52532 który ma ZTCW tylko jeden zamiennik tzn. Castrol Syntrans V FE.

Pisałem w temacie zamiennika do Fuchsa. Niestety nie mają.

Opublikowano

Mam dokładnie tak samo, dzisiaj jeździłem A4 allroad z tym samym silnikiem i biegi wchodziły bardzo płynnie, u mnie niestety jest taki sam objaw, 1 i 2 wchodzą z delikatnym oporem,

mam nadzieję że to dwumasa bo też mam już 200tyś i jest jeszcze oryginalna.

Co ciekawe nIektórzy piszą że po wymianie takie coś im sie pojawiło co może być przyczyną złego wyregulowania. Także myślę że spokojnie trzeba podejść do tematu, dwumasa i sprzęgło zużywają się i zmienia się też komfort zmiany biegów. Dobrze właśnie jakby ktoś miał taki problem i wymieniał dwumas.

Czesc!Ja wymienialem dwumas na gwarancji po 17tys.bo strasznie szarpal przy ruszaniu.Niestety na plynnosc zmiany biegow nie ma to wplywu.Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.Ale wybieram sie do nich znowu bo do tego dochodz dziwne churczenie przy wysprzeglaniu slyszalne najbardziej przy pierwszym biegu.

Przepraszam za pisownie ale nie mam polskich znakow.

Opublikowano

Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.

Jeździsz na Mahag?

Opublikowano

Tez sie z tym mecze.Servis mowi ze wszystko ok.i ze ten model tak ma.

Jeździsz na Mahag?

Mahag Ottobrunn.

Opublikowano

Ja serwisuje tez u nich, tylko w sta. Bardzo kompetentni, można wejść na werkstat co nie jest wszędzie tak oczywiste. Jeżeli cos jest na rzeczy, to na pewno to zrobią. Resztę ew na PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...