Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ADR] Szarpie na wysokich obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Ciekawa sprawa mnie dobija. Dzisiejszego dnia jeździłem samochodem i wszystko ok do pewnej chwili.

Problem wygląda następująco...

Auto kręci normalnie, wolne obroty również. Cyrk zaczyna się gdy obroty wchodzą w okolice 4 tysięcy. Samochód zaczyna szarpać, dławić się, jakby odcinało zupełnie zapłon. Nie ważne, ciepły czy zimny silnik.

Vag podpięty, błędów było kilka, głównie wtryski, przepływka, czyjnik halla, przekroczona prędkość obrotowa silnika. Błędy skasowałem, wsiadłem w auto i but. Problem jak był tak był. Ponownie podpięty VAG i zdziwko, zero jakiegokolwiek błęda.

PS wieczorem tankowałem się bo pusto było w baku, a dystybutor i pompa dystrybutora dziwnie jak nigdy się tłukła i harczała.

Przepływkę, sondę odpiąłem, problem dalej pozostał.

Opublikowano

weź to opisz po polsku
co tankowałeś ?

i co się dzieje na czym paliwo, gaz
co ma dystrybutor do twojego samochodu
może nalałeś jakiegoś wynalazku ze stacji co 0,5 groszy taniej
dziwie sie ludziom że jeszcze szukają tanszego gazu bo 0,5 grosza tanie

Opublikowano

Brak LPG. Zatankowane było na stacji nie z paliwem o 5 groszy tańszym tylko na BP.

Opublikowano

Ale co ma do tego dystrybutor? Opisz jeszcze raz co się dzieje i podaj błędy.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj samochód z rana jeździ normalnie, wkręca się na obroty. Co ma dystrybutor do tego? Może poszedł jakiś syf i przytkał pompe, filtr, wtrysk zawalił?

Błędów było multum lecz po usunięciu ich samochód dalej nie jechał. Wiec podpiąłem spowrotem Vaga by sprawdzić czy pojawiły się ponownie. W tym momencie miałem zdziwko bo nie było kompletnie nic, żadnego błędu a auto nie jechało.


Ad. Możliwe jest że immo bądź sterownik silnika gdzieś szwankują od wilgoci?


Podpiąłem VAG:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Open or Short to Plus

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! smile.gif
35-10 - - - Intermittent

Proszę filmik z objawami. Ja już jestem ciemny jak noc listopadowa. Zapłon?
Edytowane przez dawidoks
Opublikowano

co do tego ma immo? jakby immo to byś nie odpalił w ogóle. Moim zdaniem sprawdź najpierw przepustnice np wyczyść ją i zobacz czy będzie podobnie

Opublikowano (edytowane)

Mniejsza o immo, na filmik wszystko widać.

Edytowane przez dawidoks
Opublikowano

Mniejsza o immo, na filmik wszystko widać.

kolego spróbuj tak. Odłącz aku na około 30 minut całkowicie po tym podłącz go normalnie włóż kluczyk do stacyjki przekręć aż kontrolki zapala się zostaw w tym stanie na około 1-2 minuty wyciagnij kluczyk otwórz zamknij samochód odpal auto zostaw na około 2 minut przepustnica powinna się sama za adoptować

Opublikowano

Czy adaptacja przepustnicy naprawdę ma coś do mojego problemu? Jeżeli zapłon jakby wypadał...


Zaadaptowana przepustnica problem dalej występuje. Ciągle powraca błąd czujnika Halla. Wezmę od znajomego używany i sprawdzę czy będzie ok.
Opublikowano

Stawiam na uszkodzenie cewki zapłonowej. Jak masz skąd załatwić to podmień cewkę i jedź sprawdzić,

Opublikowano

Kolego to jest nic innego jak sonda lambda :)

Opublikowano (edytowane)

Kolego to jest nic innego jak sonda lambda :)

Pisał na początku że odłączył sondę i było bez zmian. Chyba że padła na amen to wtedy bez znaczenia czy podłączona czy nie.

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie, odłączenie sondy do końca nie odpowiada na pytanie. Fakt, jest to dobre sprawdzenie czy to wina sondy czy nie ale jeżeli jest padnięta na amen to odłączenie tak jak napisałeś nic nie da. Miałem identyczne problemy, te same zachowanie przy tej samej liczbie obrotów. I odłączenie sondy nie robiło różnicy, sonda po prostu była już totalnie wypalona. Po sprawdzeniu na kompie wyszły problemy sondy, po wymienieniu na ori z bosha problem ustał stąd piszę że to bankowo sonda ;)
aha dodam iż też mnie to zmyliło, na samym początku wyeliminowałem sonde, zabrałem się za wymiane kabli, świec itd... niepotrzebna strata gotówki dlatego polecam sprawdzić sondę ;)

Edytowane przez rysland
Opublikowano

Przecież pisałem że w VAGU wywala tylko błąd czujnika Halla.

Opublikowano

No to weź od znajomego i sprawdź czy to jest to.

Opublikowano

Wchodzi w grę przestawiony rozrząd?

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem - nie.

Opublikowano

Dorwałem czujnik Halla, podmieniłem. W zachowaniu auta nic się nie zmieniło.

Opublikowano

Podmieniałeś cewkę zapłonową jak sugerowałem wcześniej?

Opublikowano

Niestety nie, nie mam dostępu do cewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...