Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana licznika monochromatycznego na kolorowy w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WYMIANA licznika Monochromatycznego na KOLOR

UWAGA!!!

*** Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową.
*** Nie jest oficjalnym manualem Audi.
*** Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem .
*** Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie.


*** Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.


*** Uzytkowniku pamietaj poinformować Diagnostę i przyszłego nabywce o wszelkich zmianach modyfikacyjnych
      zastosowanych w aucie ( licznik)



zegar_ACC.jpg

Przedstawiam spis liczników kolorowych przy wymianie z tzw. czerwonego :)

UWAGA !!!

Licznik ( Adres sterownika 17 ) posiada OCHRONE KOMPONENTU ( z tym jedziemy do ASO )

Trzeba pamietać , ze przy zmianie w ASO nie skorygują nam przebiegu !!!! ( jedynie przy NOWYM )

Oczywiście po wymianie ( wyskoczy nam SAFE ) pewne funkcje w zestawie zegarów nie będa nam funkcjonować ( działanie OCHRONY )

Świecić nam będa kontrolki : poduszka, hamulce, świece żarowe , ABS itd.

Jesli chodzi o kodowanie to spisujemy stary LongCoding z licznika 17

Żadnym VCDS , VAS itp. nie skorygujemy PRZEBIEGU !!!

Auto mozemy palic bez problemu !!!

Informacja dla osób montujących licznik poliftowy do przedlifta:

- Licznik z polifta zamontowany pod radia: Chorus, Concert, Symphony do przedlifta nie komunikuje się z radiem i nie będą wyświetlane ustawienia licznika na MMI.
- Licznik z polifta można montować do przedlifta i będzie w pełni funkcjonował i można sterować na MMI jeśli auto posiada MMI 3G Low albo High nie ma to znaczenia. Nie wiem jak jest z 2G (prawdopodobnie też będzie funkcjonował).

W przypadku, żeby wyłączyć ostrzeganie o prędkości numer 2 podłączyłem licznik do innej A4 z systemem 3G LOW i wyłączyłem te ostrzeżenie po czym znowu do mojej A4 i ostrzeżenie już się nie włącza.

 

A4 B8  2008-2012

LICZNIKI BENZYNA:

  • 8K0 920 930 A , AX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 B , BX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 930 M , MX 31.05.2010 --->

AUDI S4

  • 8K0 920 930 E , EX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 F , FX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 931 X 31.05.2010 --->

LICZNIKI DIESEL :

  • 8k0 920 930 C , CX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 D , DX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 930 N , NX 31.05.2010 --->

LICZNIKI BENZYNA dla AKTYWNEGO RADARU ( ACC)

  • 8K0 920 930 G , GX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 T , TX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 930 Q , QX 31.05.2010 --->

    AUDI S4
  • 8K0 920 930 L , LX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 K , KX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 930 A , AX 31.05.2010 --->

LICZNIKI DIESEL dla AKTYWNEGO RADARU (ACC)

  • 8K0 920 930 J , JX ---> 25.05.2009
  • 8K0 920 930 H , HX 25.05.2009 ---> 31.05.2010
  • 8K0 920 930 R , RX 31.05.2010 --->



A4 B8  2012-2015


LICZNIKI BENZYNA:

  • 8K0 920 931 B ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 931 P 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 932 A 27.05.2013 --->

AUDI S4

  • 8K0 920 930 P ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 931 K 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 931 Q 27.05.2013 --->

LICZNIKI DIESEL :

  • 8k0 920 931 C ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 930 J 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 932 27.05.2013 --->

LICZNIKI BENZYNA dla AKTYWNEGO RADARU ( ACC)

  • 8K0 920 931 D ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 931 L 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 932 B 27.05.2013 --->

AUDI S4

  • 8K0 920 930 S ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 931 N 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 931 R 27.05.2013 --->

LICZNIKI DIESEL dla AKTYWNEGO RADARU (ACC)

  • 8K0 920 931 F ---> 28.05.2012
  • 8K0 920 931 M 28.05.2012 ---> 27.05.2013
  • 8K0 920 932 A 27.05.2013 --->
 




DEMONTAZ LICZNIKA :


17licznikdemontaz.png

Nawiew w tablicy przyrządów posiada po obu stronach otwór do zawieszania wyjmaka.
– Wyjąć ostrożnie nawiew w tablicy przyrządów 1 na przemian po obu stronach za pomocą wyjmaka z otworu montażowego.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe przy nawiewie w tablicy przyrządów.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
Sprawdzić klamry mocujące pod kątem uszkodzenia lub zniekształcenia, w razie potrzeby wymienić.
– Podczas wsuwania nawiewu w tablicy przyrządów w otwór montażowy zwrócić uwagę, aby prowadnica powietrza prawidłowo się zagłębiła.
– Wcisnąć nawiew w tablicy przyrządów do oporu w otwór montażowy.


17licznikdemontaz2.png


– Osłonę 1 ekranu systemu MMI podważyć wyjmakiem w narożnikach strzałka i zdjąć.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe lampki kontrolnej wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera /przycisku świateł awaryjnych i zdjąć osłonę.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Sprawdzić klamry mocujące pod kątem uszkodzenia lub zniekształcenia, w razie potrzeby wymienić.
– Docisnąć osłonę ekranu systemu MMI aż do słyszalnego zablokowania.

17licznikdemontaz3.png

– Przestawić kierownicę jak najbardziej do tyłu i w dół, wykorzystać do tego cały zakres ustawiania kolumny kierownicy.
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Zdjąć osłonę szczelinową
– Odłożyć osłonę szczelinową na górną osłonę kolumny kierownicy.
– Wymontować nawiew w tablicy przyrządów po lewej stronie
– Wymontować osłonę ekranu systemu MMI


A68-10159.jpg


zegary.png

Demontaż i montaż odbiornika w tylnej belce zderzaka -J489

Usuwanie:

- Zdejmij tylny zderzak przyciąć

- Odkręcić śruby -arrows- Radiobudzik i odłącz odbiornik -J489 punkt A 2-.

- Odłączyć złącze elektryczne -1 z odbiornika radiowego -J489- zegara.

A90-10075.jpg

A90-10103.jpg


WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE LICZNIKA :


Zestaw wskaźników nie może być rozmontowany.
Do wymontowania zestawu wskaźników nie jest konieczne wymontowanie kierownicy.

Wymontowanie
– Przestawić kierownicę jak najbardziej do tyłu i w dół, wykorzystać do tego cały zakres ustawiania kolumny kierownicy.
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Zdjąć osłonę szczelinową
– Odłożyć osłonę szczelinową na górną osłonę kolumny kierownicy.

– Samochody do roku modelowego 2012 : wymontować nawiew w tablicy przyrządów po lewej stronie i osłonę ekranu systemu MMI
– Samochody od roku modelowego 2013 : wymontować osłonę ekranu systemu MMI
– Wykręcić śruby strzałki.
– Wyjąć zestaw wskaźników 1 na tyle, aż będzie przylegał do kierownicy.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe.

zegary_wtyka.png

– Aby odłączyć elektryczne złącze wtykowe, nacisnąć zabezpieczenie 1, obrócić jarzmo mocujące zgodnie z -kierunkiem strzałki- i odłączyć złącze wtykowe.
– Wyjąć zestaw wskaźników w stronę kierowcy pomiędzy kierownicą a tablicą przyrządów.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów :)

licznik_1.jpg

Przyporządkowanie styków na złączu wielostykowym w zestawie wskaźników

WTYKA 32 PIN :
1 - Wolne
2 - Przewód wzbudzenia magistrali CAN, ekranowanie
3 - Przewód wzbudzenia magistrali CAN Low
4 - Przewód wzbudzenia magistrali CAN High
5 - Masa czujnika wskaźnika poziomu paliwa -G- - styk 2
6 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa -G- - styk 4
7 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa -G- - styk 3
8 - Moduł przycisku
9 - Czujnik poziomu paliwa 2 -G169- - styk 2
10 - Czujnik poziomu paliwa 2 -G169- - styk 1
11 - Wolne
12 - Wolne
13 - Wolne
14 - Wolne
15 - Wolne
16 - Wolne
17 - Wolne
18 - Wolne
19 - Wolne
20 - Przycisk kontrolny
21 - Wolne
22 - Wolne
23 - Zegar sterowany falami radiowymi 5 V
24 - Sygnał zegara sterowany falami radiowymi
25 - Poziom oleju
26 - Wolne
27 - Wolne
28 - Wolne
29 - Zacisk 31
30 - Zacisk 31
31 - Zacisk 30
32 - Zacisk 30

licznik_2.jpg


 








Kanały ADPATACYJNE w liczniku




 

 

z Tłumacznenia jakie znalazłem :wink:
 

Adaptacja kanał 3:

I korekta Zużycie

85% - 115% (w krokach co 5%)

Korekcja: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Adaptacja kanał 9:

I km / stan licznika / 10 np: 5000 km na desce rozdzielczej, w kanale adaptacji 500

(W przypadku kodowania przebieg w milach)

Uwaga: Dostosowanie tego kanału przez auto-diagnostyki pojazdu należy przeprowadzić w drodze autoryzacji dostępu do funkcji "13861".

Import czytania km od starego desce rozdzielczej wstawić do nowego, powiązanego z następujących warunków:

Licznik kilometrów w nowej desce rozdzielczej panelu Wstaw musi pokazać mniej niż 100 km.

Jest to możliwe tylko, aby wprowadzić km czytanie większej niż 100 km.

Jeśli wkładka deska rozdzielcza jest kodowana mil (Wielka Brytania i USA), wejście musi być w milach.

Po błędnego wprowadzenia dalszych prób są możliwe, dopóki odległość 5 km została przekroczona raz po pierwszej zmianie.

Nieprawidłowe wejście po 5 km może oznaczać urządzenie nie nadaje się do użytku.

Y Z Km / stan licznika pojazdu można określić retrospektywnie z tabel konserwacyjnych, broszur usług lub historii napraw.

Adaptacja Kanał 19:

Ja Czas synchronizacji zegara Radio

Pojazdy z numeru PR są wyposażone w zewnętrzny moduł zegara radiowego w tylnym zderzaku. Dzięki adaptacji kanał 19 synchronizacji czasu można ustawić, o wartości "0", co odpowiada "nie radiobudzik wyposażony". W pojazdach z zegarem radiowym, wartość powinna być ustawiona na "20" dla synchronizacji 20 minut. Z pierwszego napięcia akumulatora połączenia do modułu odbiornika są sprawdzane w trybie testowym. Sprawdź stan jest wyświetlany w bloku mierzone wartości 2 na 2. pozycji. Synchronizacji czasu może być od 0 do 50 minut.

Adaptacja Kanał 21:

I czasu (godziny)

Adaptacja Kanał 22:

I czas (minuty)

Adaptacja Kanał 23:

I data (rok)

Adaptacja Kanał 24:

I data (miesiąc)

Adaptacja Kanał 25:

I data (dzień)

Adaptacja Kanał 29: (nie dla Q5)

I Tank charakterystyczne (paliwa Wskaźnik nadawcy 2 - G169 , tylko dla pojazdów Quattro) (niewyposażone w Q5)

Równoległe przesunięcie charakterystyki zbiornika przez + / - 32 Ohm przez klawiszy strzałek na testerze VAG

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Adaptacja Kanał 30:

I Tank charakterystyczne (wskaźnik paliwa nadawcy 1 - G w przypadku napędu na przednie koła i pojazdów Quattro)

Równoległe przesunięcie charakterystyki zbiornika o + / -32 Ohm przez klawiszy strzałek na testerze VAG

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Adaptacja Kanał 31:

I kalibracja Wet

Ta funkcja służy do informowania jednostki zestawie wskaźników tablicy przyrządów zawartości napełniania zbiornika na początkowym-up. Z pierwszym perspektywie zacisku. 15 Na jednostce kreska panelu Wstaw koryguje aktualną zmierzoną skrajni paliwa odporność nadawcy do figury litrów w tym kanale.

Adaptacja Kanał 32:

I dla nagrywania pojemność zbiornika

Objętość nie nagrywalnymi przez nadawcę miernik paliwa zgłoszone zestawie wskaźników tablicy przyrządów za pośrednictwem tego kanału.

Przed początkowa wypełnienia-up jest wpisany kanale 31, martwa objętość należy wprowadzić.

Adaptacja Kanał 33:

I Pełna kalibracja

Ten kanał jest specjalnie dla przypadków, w których usługi skrajnie ig zbiornik na desce rozdzielczej nie osiąga pełną wskaźnik, gdy zbiornik jest pełny. Korekta wskazania miernika zbiornika rozpoczyna się od wartości wejściowej "65535". W tym procesie, cecha nie jest przesunięta równolegle jak w kanale 30, a przede odczyt pół cechą linii jest wydłużony lub skrócony w górę. Tak więc w dolnym zakresie, w szczególności od znaku rezerwowego odczytu pozostaje niezmieniona. Wartość wyjściowa wynosi 0 (wartość w tester jest 128). Wydłużenie może zmieniać się w zakresie ± 16 omów (wartość z 112 - 144).

Adaptacja Kanał 35:

Próg prędkości I Silnik

Różne ostrzeżenia, takie jak ciśnienia oleju (przy 1500 obrotach na minutę) są połączone z progami prędkości silnika. Aby skonfigurować takie ustawienia w zmiennej sposób próg prędkości obrotowej silnika może być zmieniana w krokach rpm 250. Podstawowe ustawienie wynosi 1500 obrotów na minutę i może być dostosowany do przesunięcia max. 1000 obrotów na minutę.

Adaptacja Kanał 38:

Wykrywanie I oleju Min ON / OFF

Z tego kanału funkcji "Olej Min ostrzeżenie" może być wyłączona, gdy poziom oleju jest niski. Obecnie to ostrzeżenie jest stale obecny dla wszystkich pojazdów, jednak. Kanał może być zmieniona tylko po wprowadzeniu funkcję autoryzacji dostępu z "13861".

Adaptacja Kanał 39:

I TOG wyposażone TAK / NIE (TOG = poziom oleju / temperatura nadawcy G266 )

Kanał ten określa, czy czujnik TOG jest zamontowany w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w jednostce sterującej (np różne jednostki sterującej silnika). W zależności od danego ustawienia diagnoza czujnika jest dezaktywowane. Obecnie czujnik jest zamontowany na wszystkich pojazdach. Kanał może być zmieniona tylko po wprowadzeniu funkcję autoryzacji dostępu z "13861".

Adaptacja Kanał 40:

I Odległość od badania napędzane odstępach 100 w km

Adaptacja Kanał 41:

I czas, jaki upłynął od inspekcji w dni

Adaptacja Kanał 42:

I Minimalna km w krokach 1000 km

Adaptacja Kanał 43:

I Maksymalna km w krokach 1000 km

Adaptacja Kanał 44:

I Maksymalny odstęp czasu w dzień

Adaptacja Kanał 45:

Olej klasy I

1 dla pojazdów bez funkcji Longlife

2 dla pojazdów z funkcją Longlife

Adaptacja Kanał 47 :( napędowego i benzyny)

I sadzy w odstępach co 100 km

Adaptacja Kanał 48 :( napędowego i benzyny)

I loading termiczna w odstępach co 100 km

Adaptacja Kanał 49:

I Minimalny odstęp czasu w dzień

Adaptacja Kanał 50:

Ja Naprawiono podstawową wartością odległość do służby stałej oleju

Tylko odpowiednie dla AP 45 = 1 !!

(Uchwała w odległości 100 km lub 100 mil krokach)

Adaptacja Kanał 51:

Ja Naprawiono podstawową wartością czas służby stałej oleju

Tylko odpowiednie dla AP 45 = 1 !!

(Uchwała w dniach)

Adaptacja Kanał 52:

Ja Stała wartość podstawowa dla kontroli zależny od odległości

(Uchwała w odległości 100 km lub 100 mil krokach)

Adaptacja Kanał 53:

Ja Licznik odległości od ostatniego napędzane

Kontrola zależną od odległości

(Uchwała w odległości 100 km lub 100 mil krokach)

Adaptacja Kanał 54:

Ja Stała wartość podstawowa dla inspekcji zależne od czasu

(Uchwała w dniach)

Adaptacja Kanał 55:

Ja Licznik czasu, jaki upłynął od ostatniego

Kontrola w zależności od czasu

(Uchwała w dniach)

Adaptacja Kanał 70:

I Unit (do wyboru z menu MMI Car)

Adaptacja Kanał 71:

I konfiguracja komputera pokładowy

Adaptacja Kanał 72:

Ja Rzeka I nformacje D konfigurację ystem S

Adaptacja Kanał 73:

I Język

Adaptacja Kanał 74:

Komputer pokładowy Zakres mnie

Adaptacja Kanał 75:





BLOKI POMIAROWE :

 

 



Blok wartości mierzonych 001:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Pojazd prędkości 1 kmh 0 -325 kmh

2 Prędkość obrotowa silnika 1 0 -16256 obr rpm

Ciśnienie 3 oleju (1,2 bar) 1,2 bar OK / n.OK

4 Kwarc / radio budzik 1 min 00: 00: -23: 59

Blok wartości mierzonych 002:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Przebieg 10 km 0-655350 km

2 Radio tryb testowy zegar - OK / n.OK / Test off

Zawartość zbiornika paliwa w litrach 3 ("Igła czytanie") z 1 litra 0 -126 litrów

Temperatura otoczenia NTC 0,5 4 ° C -50 ° C - 77 ° C

Blok wartości mierzonych 003:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Temperatura silnika 1 ° C -48 ° C - 142,5 ° C

2 Stały czas 4 sek. 0 - 131.068 sec.

3 ściemniania sygnału 58d 1% 0 - 100%

4 ściemniania sygnału 58s 1% 0 - 100%

Blok wartości mierzonych 004:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Napięcie zasilania wkładka Dash panel 0,1 0 - 20

2 Temperatura otoczenia (z AC) 0,5 ° C -50 ° C - 77 ° C

3 Temperatura otoczenia (odczyt) 0,5 ° C -50 ° C - 77 ° C

4 Wartość Phototransistor 1% 0 - 100%

Blok wartości mierzonych 005:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 przedział usługi przekroczyła 100 km 0 - 25500m

Dystans

2 Obsługa serwisowa przekroczył 1 dzień 0 - 255 dni

Czas

3 pozostała odległość do najbliższego 100 km 0 - 25.500 km

Usługa

4 pozostała odległość do najbliższego 1 dzień 0 - 255 dni

Usługa

Blok wartości mierzonych 006:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Max. poziom oleju w 0,2 ml 0 służby - 1024 ml

Interwał (MAX)

2 min. poziom oleju w 0,2 ml 0 służby - 1024 ml

Interwał (MIN)

3 średnie długoterminowe 0,2 ml oleju 0 - 1024 ml

różnica poziomów (M2)

Kontakt z 4 Bonnet - otwarte / zamknięte

Blok wartości mierzonych 007:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Wskaźnik paliwa nadawcy 1 (R11 + R1S) 1 Ohm

2 Wskaźnik paliwa nadawcy 1 (R1S) 1 Ohm

3 Wskaźnik paliwa nadawcy 2 (R21 + R2S) 1 Ohm

4 Wskaźnik paliwa nadawcy 2 (R2S) 1 Ohm

Blok wartości mierzonych 008:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Wskaźnik paliwa nadawcy 1 litrów 1 litr

2 Wskaźnik paliwa nadawcy 1 Ohm 1 Ohm

3 Wskaźnik paliwa nadawcy 2 litrów 1 litr

4 Wskaźnik paliwa nadawcy 2 Ohm 1 Ohm

Blok wartości mierzonych 027:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Stan zegara Radio

Licznik 2 sekundy

3 Ostatnio synchronizacji

4 Ostatni czas synchronizacji

Blok wartości mierzonych 028:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

Licznik 1 Historia

Licznik 2 sekundy

3 Sygnał / ocena nieco

4 Historia Synchronizacja

Blok wartości mierzonych 029

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Stan podgrzewacz pomocniczy

2 Podgrzewacz pomocniczy źródło czasu

3 Czas podgrzewacz pomocniczy

4 dodatkowe dane programowania nagrzewnica

Blok wartości mierzonych 060:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 -

2 Fit informacje

3 -

4 -

Blok wartości mierzonych 061:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 -

2 Fit informacje

3 Fit informacje

4 -

Blok wartości mierzonych 062:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Fit informacje

2 -

3 -

4 -

Blok wartości mierzonych 090:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Phototransistor

Terminal 2 58d

Terminal 3 58s

4 -

Blok wartości mierzonych 091:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Jasność Midline czerwony top

2 Jasność Midline czerwona dolna

3 Jasność Midline żółty top

4 -

Blok wartości mierzonych 092:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Jasność Highline TFT

2 Jasność kontrolki 1

3 Jasność kontrolki 2

4 -

Blok wartości mierzonych 124:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Fit informacje

2 -

3 -

4 -

Blok wartości mierzonych 125:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Silnik Timeout

2 Timeout skrzynia biegów

3 Timeout ESP

4 poduszka powietrzna Timeout

Blok wartości mierzonych 202:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 obwód koła Średnia używane

Maksymalny obwód koła 2 używane

3 -

4 -

Blok wartości mierzonych 220:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Suma łącznie poziomu napełnienia 2 ml 0 - 65535 ml

Różnice

2 Liczba wyniosła 1 65535

różnice poziomu napełnienia

3 Empty - -

4 Empty - -

Blok wartości mierzonych 221:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Teoretyczne serwis 1000 km 0 - 127000 km

przerwa

2 mile Roczne / km przejechał 100 km 0 - 65.535 km

3 krótkoterminowa średnia z 15 ml -1890 - 1905 ml

różnice poziomu napełnienia

4 Liczba wyniosły 1 0 - 63

Wypełnij wartości poziomu

Blok wartości mierzonych 222:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Min. Dolna granica serwis 1000 km 0 - 127000 km

przerwa

2 Max. Górna granica serwis 1000 km 0 - 127000 km

przerwa

3 min. Dolna granica usługi 1 miesiąc 0 - 63 miesięcy

przerwa

4 Max. Górny limit usługi 1 miesiąc 0 - 63 miesięcy

przerwa

Blok wartości mierzonych 224:

Kanał nr. Zmierzona wartość Zakres Rozdzielczość wyjścia

1 Bieżące wartości M2 0,2 ml -1890 - 1905 ml

 

Opublikowano

czyli samego fis z mono na kolor nie można wymienić, z tego co pamiętam ma całkowicie inne wtyki...

Opublikowano

Czyli po wymianie zegarow ,a przed usunieciem CP na FISie pojawi sie napis SAFE i nic innego nie bedzie wyswietlane ,a co z predkosciomierzem ,obrotomierzem czy podswietleniem ?

Predkosciomierz czy obrotomierz chyba beda dzialac ?

Opublikowano

Nic nie bedzie działać :) nawet temperatura oraz stan paliwa .

Opublikowano

Czyli nie bardzo da sie z tym jezdzic.

A jak wyglada kwestia roznicy przebiegu pomiedzy zegarami ,czy podczas usuwania CP w ASO jest automatycznie zapisywana jakakolwiek informacja w historii serwisowej naszego auta czy nie ?

Opublikowano

Licznik wymieniamy tuz przed wizyta w ASO ( po wczesniejszym zakodowaniu pod nasze wyposazenie) :)

Jak przed kazda wizyta w serwisie podajemy aktulany przebieg auta, pózniej korygujemy ( u ludzika ktory tym sie zajmuje :wink: )

W ASO mamy tylko slad ze bylismy na kodowaniu licznika ( np. sciagniecie CP , zmiana jezyka lub inne opcje ) .

Opublikowano (edytowane)

Czyli liczniki pasują plug&play? Wystarczy tylko podłączyć stary, zdjąć CP i skorygować przebieg?

Ile mniej-więcej może kosztować zdjęcie CP w ASO? Ile za korektę w Warszawie?

Kobieta mnie zabije jak zobaczy kolejne graty do auta :decayed:

Edytowane przez sowiq
Opublikowano

Czyli liczniki pasują plug&play? Wystarczy tylko podłączyć stary, zdjąć CP i skorygować przebieg?

Tak oczywiście :) na ALLEGRO ruszą troszke liczniki handlarzom :decayed:

Opublikowano

Ciekawe czy arbitusem przy ściąganiu CP można korektę zrobić :eusathink:

OT

Grześ, kup paletę kolorowych liczników, zrób wątek z know how, zarób pierwszy milion, wydaj książkę poradnik jak zostać milionerem, zarób 2 milion, a stamtąd już do Brukseli nie daleko...

Opublikowano

Mnie właśnie udało się na Alledrogo za 150 zł zakupić taki licznik,8K0 920 930 D , licznik dziś przyszedł,w czwartek zabieram się do roboty,ciekawe,czy wszystko zagra.


Wszystko jest pięknie, tylko w serwisie Audi w Kaliszu, powiedzieli mi,że nie zdejmują ochrony komponentu z licznika, jedynie mogę zakupić nowy licznik, i co teraz?

Pomóżcie,gdzie mogę założyć i uruchomić mój licznik 8K0 920 930 D

Opublikowano

Bez problemu to sie robi :) umów sie na sciagniecie CP , przyjezdzaj a diagnosta zrobi to ON LINE ( 10 minut roboty)

Chyba że jakis niekompetentny doradca ci tak powiedzial .

Opublikowano

No właśnie u Ignaszaka w Kaliszu zawsze mają problem,wciskają ci nowe części i to jeszcze u nich musisz kupić, licznika mi nie zrobią mam kupić nowy od nich za bagatelka 2600zl i stary zdać - bałwany szukają naiwnych.
Może ktoś z okolic Kalisza jest na forum i pomoże

Bez problemu to sie robi :) umów sie na sciagniecie CP , przyjezdzaj a diagnosta zrobi to ON LINE ( 10 minut roboty)

Chyba że jakis niekompetentny doradca ci tak powiedzial .

A nie orientujesz się w jakich cenach chodzi ściągnięcie CP?

Opublikowano

Jesli tam nie chca Ci usunac CP z zegarow to musisz szukac innego ASO.

Dzisiaj wlasnie to robilem ,wszystko poszlo bez problemu :banan:

To doslownie kilka minut zajmuje ,zegary zmienialem bo zalozylem ACC B)

Opublikowano

Właśnie dziś dzwoniłem do Wrocławia,koszt 305 zł ,jak to nazywają "próba zdjęcia CP" :grin:

Opublikowano

Koledzy, jaka jest właściwie różnica między licznikami (benzyna) do A4, S4 w wersji z ACC i bez ACC? Bo już od dłuższego czasu poluję na Allegro na 8K0 920 930 A i widzę, że ciężko to dostać. Czy bez problemu mogę założyć wersję pod ACC, ew. od S4?

Opublikowano (edytowane)

A czy w 8K0 920 931 C jest Polski jezyk ?

Edytowane przez Quattro
Opublikowano

Koledzy, jaka jest właściwie różnica między licznikami (benzyna) do A4, S4 w wersji z ACC i bez ACC? Bo już od dłuższego czasu poluję na Allegro na 8K0 920 930 A i widzę, że ciężko to dostać. Czy bez problemu mogę założyć wersję pod ACC, ew. od S4?

Nie brakuje :

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=8K0920930A&search_scope=category-4134&bmatch=seng-v6-p-2-mt-1029

Opublikowano

Poliftowy licznik o numerach 8K0 920 931 C hula u mnie bez problemu także wydaje mi się że pozostałe też powinny.

Po zdjęciu CP wszystko zadziałało bez zarzutów, miłym zaskoczniem był wskaźnik temperatury Oleju

i "belka odlgłości" która maleje wraz ze zbliżaniem sę do kolejnego skrętu(podczas prowadzenia przez nawigację)

No i jest język Polski :banan:

mam tylko jedno albo dwa małe ALE...

-możliwe żeby po wymianie licznika przestawił się przegląd okresowy na MMI?

-chyba trzeba skorygować rzeczywiste spalanie bo przed odsatwieniem do zdjęcia CP auto miało paliwa na 530, po zamontowaniu nowego licznika i zdjęciu CP wachy już było na 610-- czy ktoś może miał podobnie??

poniżej kilka zdjęć jak to się ma z tym PL menu:

20150107_201422.jpg

20150107_201444.jpg

20150107_201525.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...