Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu AVF


balmen4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę wymienić u siebie w aucie rozrząd(pasek, rolki itp.) Nigdy tego nie robiłem, i tutaj zwiracam sie z prośbą do was, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć krok po kroku, jak ustawić pasek z jaką siłą napiąć pasek, na co uważać i tak dalej? Taki poradnik w stylu "warsztat- zrób to sam" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro pisze na forum zapytanie to chce sam to zrobić. tez zmienialem sam nie wiedząc jak to zrobić, ale nie jest to trudne, ja mam awx i inny napinacz niż avf, trzeba miec ten klucz do napinacza, przód lekko odchylić i nie trzeba klimy rozszczelniać, oczywiście blokada by sie przydala walu i walka rozrzadu, a synchronizacje to najlepiej sobie zaznaczyc jak jest teraz aby potem tak samo ustawic albo z vag-a. najwiecej problemów jest z wlasciwym ustawienie szczeliny(awx) a wg opisu avf tu sie napinacz zegarowy sam napnie jak ma byc. życze powodzenia ;-) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez blokad bym nie podchodził jeśli nie ma się pojęcia.

Ale mogę być uprzejmy i ci podesłać instrakszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod pytanie , A4 B6 silnik AWX rozrząd jeszcze jest gdzie dodatkowo jest tłumik drgań . Chce zastosować zestaw rozrządu jaki występował w AVF po 2003 roku , gdzie już tłumika nie było . Rozumiem że trzeba też założyć tryb na wale z AVF-a ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana tylnej obudowy rozrządu

I inne rolki są prowadzące- 1 lub 2 już nie pamiętam...ale koło dolne wału zmieniać... Nie zmieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana tylnej obudowy rozrządu

I inne rolki są prowadzące- 1 lub 2 już nie pamiętam...ale koło dolne wału zmieniać... Nie zmieniałem.

To że zestaw rozrządu jest inny to wiem .

O którą chodzi obudowę rozrządu ?? bo są trzy , 045 109 107 F (górna) , 038 109 147 D (środkowa) i 038 109 175 (dolna) .

Dolnego koła na który nachodzi pasek rozrządu (03G 105 243) na pewno nie zmieniałeś ??

Do numerów nadwozia "8E-3-410 000" jest koło o numerze (038 105 243 F) , a od numerów nadwozia "8E-3-410 001" w górę jest koło (03G 105 243) , o co chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz troszke smykałki do mechaniki, smiało wymieniaj sam, musisz tylko kupić (ok 60zł) lub pożyczyć blokady, robota jest prosta. Klimy nie odkrecasz tylko odsuwasz na bok, jesli bedziesz robił to pierwszy raz i sam w dzien czasu sie ogarniesz. Jesli ma sie troche wprawy w 2 godz mozna to ogarnąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że sobie poradzę, blokady zamówiłem(30 zł na allegro). Mam jeszcze pytanie odnośnie napinacze hydraulicznego (tłumika drgań), jest jakiś problem z jego wymiana czy tylko odkręcić i zakładasz nowy? PS, miałem wymieniać w październiku tylko wyskoczyło cos i kasy braklo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym nie ma żadnych problemów. Problem możesz miesc jedynie przy odkręceniu amortyzatorów uderzeniowych, śruby przeważnie wszyscy dokręcają pneumatem i bez pneumata trudno jest je odkręcić. Przy zdjeciu pasa przyda ci sie druga osoba. Jak juz bedziesz miał wszystko na wierzchu bedzie praktycznie po robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pasek jest jeszcze założony zakładasz blokadę (pamiętaj o poluzowaniu fasolek na kole wałka rozrządu) zdejmujesz stare graty zakładasz nowe i prawie gotowe. Po złożeniu wszystkiego należało by podpiąć vaga i ustawić kąt synchronizacji. Z doświadczenia wiem że wielu mechaników tak nie robi bo twierdzą że to co wyszło z blokad jest święte......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam gdzie podpiąć, musi się obejść bez tego, po świętach się za to wezmę i napisze jak poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pasek jest jeszcze założony zakładasz blokadę (pamiętaj o poluzowaniu fasolek na kole wałka rozrządu) zdejmujesz stare graty zakładasz nowe i prawie gotowe. Po złożeniu wszystkiego należało by podpiąć vaga i ustawić kąt synchronizacji. Z doświadczenia wiem że wielu mechaników tak nie robi bo twierdzą że to co wyszło z blokad jest święte......

A czemu trzeba luzowac fasolki na walku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już masz zamiar zakładac napinach hydrauliczny to tylko oryginał. INA się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam INA od 3 lat i zero problemów. W 3 zaprzyjaźnionych autach również siedzi INA i jakos nie widać problemów z synchro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...