Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie taki luz powodował wibracje. Prawa strona to tylko można zdjąć skrzynie I wymienić łożyska stożkowe.

Opublikowano

takie pytanko na szybkości. Co trzeba zdemontować, rozkręcić aby się dostać do lewej strony? Niechciał bym cos niepotrzebnie porozkręcać.

Opublikowano (edytowane)

Żeby wyjąć flanszę?

Jak masz przy mocowaniu amora śruby w dobrą stronę to rozpinasz górne wahacze, stabilizator i mocowanie dolne amora. Do tego odkręcasz śruby od przegubów, osłonę przegubu, czujnik poziomowania. Zwrotnicę odchylasz na bok, wahacz w dół, żeby można było odgiąć kolumnę i odsłonić kapę z łożyskiem. Potem 3 śruby od kapy i masz na wierzchu.

Oczywiście pominąłem zacisk i trochę przewodów do odpięcia.

Edytowane przez olinek2
Opublikowano

Audi

Opublikowano

Jednak u mnie zero luzu przebieg 230tys. Szukam dalej przyczyny "puknieć" przy przenoszeniu napędu. Np z gorki D puszczam hamulec auto rusza i w momencie gdy silnik zaczyna hamować słychać stuk. Myślałem że to gniazdo wyrobione a jednak nie? Przeguby? Dodam że auto zaczyna trochę wibrowac wyżej 120km

Opublikowano
Dnia 7.07.2017 o 23:11, olinek2 napisał:

U mnie taki luz powodował wibracje. Prawa strona to tylko można zdjąć skrzynie I wymienić łożyska stożkowe.

Prawa strone robiłeś sam czy u jakiegoś mechanika? Ile wyszło za naprawę?

I pamiętasz kiedy dokładnie objawiały się wibracje?

U mnie jest tak, że w czasie jazdy stala prędkościa (>70km/h) wyczuwalne jest mrowienie pod pedalem gazu. Całym autem też delikatnie trzęsie, ale jest to bardzo słabo wyczuwalne.

Myślicie, że to moga być pierwsze oznaki luzów w skrzyni?

Dzięki

Opublikowano

Mogą, po prostu sprawdź czy nie ma luzów :)

Opublikowano
4 godziny temu, and_koz napisał:

Prawa strone robiłeś sam czy u jakiegoś mechanika? Ile wyszło za naprawę?

I pamiętasz kiedy dokładnie objawiały się wibracje?

U mnie jest tak, że w czasie jazdy stala prędkościa (>70km/h) wyczuwalne jest mrowienie pod pedalem gazu. Całym autem też delikatnie trzęsie, ale jest to bardzo słabo wyczuwalne.

Myślicie, że to moga być pierwsze oznaki luzów w skrzyni?

Dzięki

Tez mialem wyczuwalne mrowienie na pedale od gazu i wibracje przy czym gdy auto sprezynowalo podczas jazdy mrowienie sie nasilalo i pedal zaczynal powibrowywac mechanik wymienil obydwa lozyska stozkowe bez zdejmowania skrzyni tylko musial zawieszenie odkrecic z jednej strony. Przez tydzien auto jak nowe smigalo i potem sie znowu zaczelo delikatnie mrowiec. Teraz czasem auto wibruje przy 140-160 czasem nie, czasem lekko czasem mocno tak samo z mrowieniem na pedale od gazu. Ponizej 100 wszystko jest ok.

Opublikowano

Jak się dostałeś do łożyska stożkowego? Co odkrecales dokładniej?
Może przegub masz uszkodzony i dokłada od siebie?

Opublikowano
Dnia 20.07.2017 o 14:13, olinek2 napisał:

Jak się dostałeś do łożyska stożkowego? Co odkrecales dokładniej?
Może przegub masz uszkodzony i dokłada od siebie?

Mechanik sie dobrał,  chyba sanki z jednej strony odkręcał ale nie wiem czy mam racje i to sie tak zanywa nie znam sie. Przeguby skf obydwa przed ok 50tkm wymieniane z tym ze jedna strona pare tys bez smaru jezdziła i cos mi wlasnie z tej strony prstryka tak jakby paznokciem o karte plastikowa podczas powolnej jazdy do przodu ze skreconymi nawet delikatnie kolami w lewo. Jak sie juz calkiem lipa zdrowi to znowu sie za to wezme i mymienie chyba cale polosie od skf sa nowe po 200ojro sztuka i wtedy zamelduje jaki rezultat.

Opublikowano

Z tym że ja miałem na myśli wewnętrzne nie zewnętrzne

Opublikowano

Witam wszystkich drążących temat luzu gniazda łożyska z lewej strony.Tu moje pytanie czy można wyjąć tą ośkę z łożyskiem bez niczego czy trzeba spuszczać  olej ze skrzyni?Na filmie jest od strony wieloklinu oring a za nim może olej.Czy może ktoś podpowie .Z góry dziękuję.

 

Opublikowano
8 minut temu, Kris71 napisał:

Witam wszystkich drążących temat luzu gniazda łożyska z lewej strony.Tu moje pytanie czy można wyjąć tą ośkę z łożyskiem bez niczego czy trzeba spuszczać  olej ze skrzyni?Na filmie jest od strony wieloklinu oring a za nim może olej.Czy może ktoś podpowie .Z góry dziękuję.

 

Jeżeli chodzi o lewą stronę to nie spuszczasz oleju. Rozpinasz półoś, odkrecasz kapę i wyciagasz łożysko razem z drugą częścią osi napędowej od strony skrzyni.

Opublikowano

Dzięki Krystian za fachową i szybką odpowiedz.

Opublikowano
3 minuty temu, Kris71 napisał:

Dzięki Krystian za fachową i szybką odpowiedz.

Nie ma za co :hi:

Opublikowano

powiedzcie mi proszę czy na prawą stronę też przychodzi ta zmodernizowana kapa dociskająca   0B4409175E? czy tylko ze strony lewej? zamawiałem w serwisie Audi częście na prawą i lewą stronę i gościu mi powiedział, że niby tylko z lewej jest kapa dociskająca. proszę o pomoc żeby potem nie było że w połowie pracy brakuje części...

Opublikowano

Z prawej strony nie ma bo są dwa łożyska stożkowe.

Opublikowano

czyli w Audi dobrze mi mówił. dzięki za odp

Opublikowano

Części w ASO Świdnica kupione za 250 zł.W czwartek wymiana.Wszystko według filmiku naprawczego AUDI tylko kapa nowa.

Opublikowano

Witam.Już auto po naprawie.Bardzo rozbite gniazdo łożyska lewego , wióry aluminiowe i zadziory. Luz wzdłużny 1.9 mm (zastosowane podkładki 2x 0.3 , 1x 0.9 i 1x 0.4) a na wyrobione "jajko" półksiężyc z blachy ocynkowanej 0,8 mm ,wszystko wprasowane nową kapą na łożysko. Koszt naprawy u znajomego mechanika 150 zł + 250 zł części z ASO .Jak na razie spokój ,cisza na biegu jałowym . ciekawe jak na długo. Pozdrawiam .:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...