Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Riciii

Rekomendowane odpowiedzi

no to wymieniaj za jednym zamachem wszystkie lozyska.a co cie tknelo zeby to sprawdzic? miales jakies objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem w ASO zmodernizowaną kape i jak sprzęgło będę mieniał to stare łożysko na klej, nowa kapa i git? mam nadzieję tylko że z prawej strony jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj kupiłem w ASO zmodernizowaną kape i jak sprzęgło będę mieniał to stare łożysko na klej, nowa kapa i git mam nadzieję tylko że z prawej strony jest ok...

Po tym zabiegu przejechałem 35k i jak narazie 0 luzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poinformować wszystkich fanów, że wymiana łożysk nie zawsze zlikwiduje luz na półosi. Luz eliminują specjalne podkładki które można dobrać tylko i wyłącznie w momencie kiedy skrzynia jest wymontowana.

W moim przypadku łożyska a dokładnie ich bieżnie nie były zbyt wytarte ale tak czy inaczej luz znacznie się zmniejszył ale jednak jakiś pozostał.

I nie ma to w moim przypadku wypływu na żadne wibracje czy też drgania.
Jestem po wymianie nowej kapy i łożysk w mech, różnicowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh .tez myslalem ze luz wzdluzny jest powodem bicia.dobrze ze aso wybilo mi to z glowy.luz wzdluzny jest,ma byc i bedzie.nawet jak wymieni sie komplet lozysk.nie wiem czy pisalem ale u mnie pada powoli lozysko w kole.prosto to zdiagnozowac.wystarczy podniesc kolo ,wbic 5 ,rozbujac kolom np .do 50km /h. i teraz :

-albo nasluchiwac stetoskopem zwrotnice,jesli cos chrupie to lozysko

-zlapac sprezyne,jesli oscyluje to tez lozysko.

luzu jeszcze nie ma na kole tzn.gora-dol.ale to kwestia czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jednak zajdzie konieczność wymiany skrzyni, to co z oznaczeniami literowymi skrzyń? Mam w aucie LLN i czy mogę dać skrzynię z oznaczeniem innym (np. LLM, MFQ, LSE i inne), aby pochodziła z 2.0 TDi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ETKI wynika że można te skrzynie podmieniać. Mocowania na pewno sa te same. Raczej nie wskazane by było montowanie skrzyni z silnika 170KM do silnika co miał 120KM, ale od 120 do 140KM mozna je mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego krupskim,

daj namiar na te hurtownię łożysk. Na samych stożkowych różnica wychodzi 100 zł w stosunku do ASO.

Edytowane przez fly07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie rozbieram w czwartek prawą stronę. Dzwoniłem do paru hurtowni i nie mogą dojść po numerach OEM jakie to łożyska w FAG,SKF czy TIMKEN. Pomoże ktoś jakie to nr łożysk? Czy trzeba wyjąć i dopiero do hurtowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posługiwałem się przy doborze wymiarami i tak łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97 nr wg specyfikacji firmy NTN 806649/10

Uszczelniacz 0B4 409 400C lub D gr 7mm śr. wewn 40mm śred. zewn 55mm firmy CORTECO nr specyfikacji 01036176B. Oring dekla Nr WHT 004074A wym. 185mm x 3,5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97

Dzięki Mariusz za podpowiedz wkradł się jednak Tobie mały błąd :wink: sprawdzałem to łożysko i ma wymiary 88,9 a nie 88,0. Zamówione w Intercarsie za 120zł FAGa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko wałka prawego stożkowe 0B4 409 218C wymiary 88,0 x 19,05 x 53,97

Dzięki Mariusz za podpowiedz wkradł się jednak Tobie mały błąd :wink: sprawdzałem to łożysko i ma wymiary 88,9 a nie 88,0. Zamówione w Intercarsie za 120zł FAGa

Faktycznie - masz rację . Szybko pisałem odpowiedź bo musiałem wyjechać i walnąłem nie w ten klawisz.Moja pomyłka , ale jak sobie przypominam łożyska o wymiarze 88,0 i pozostałych jak podałem - nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam też problem z wibracjami przy wyższych prędkościach. Niestety prawa strona na walku kołnierzowym jest mały luz. Lewa strona nie ma luzu. Moja skrzynia to multitronic? Pytanie czy wałek osadzony jest na łozysku czy raczej wchodzi w dyfer a dyfer osadzony na lozysku? czy luzy powstają na łożyskach czy na wałku? A czasem gniazda nie wybijają się w deklu pokrywy dyfra i skrzyni wewnątrz na łożyskach stożkowych tak jak na łożysku kulowy z lewej strony skrzyni? Dzięki za każde info dobry temat ps jak wyjąć lożysko stożkowe i uszczelniacz wewnątrz skrzyni bez jej demontażu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też może być przyczyna masz rację bo jedną stronę mam już 75mm i będę wymieniał drugą ale pomijając wibracje luz mam na prawej flanszy i boję się że się mechanizm rozleci przez to tak więc proszę o odpowiedzi i dzięki za zainteresowanie kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...