Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukot na biegu jałowym - luz łożyska półosi w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Widzę że większość używa kleju do tego łożyska, ciekawe więc jak będzie wyglądało ponowne wyciągnięcie połosi z tym łożyskiem w przypadku wymiany sprzęgła? Bo bez wyciągnięcia nie wymienimy sprzęgła lub dwumasy.

Edytowane przez gatame
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 22.01.2019 o 16:47, gatame napisał:

Widzę że większość używa kleju do tego łożyska, ciekawe więc jak będzie wyglądało ponowne wyciągnięcie połosi z tym łożyskiem w przypadku wymiany sprzęgła? Bo bez wyciągnięcia nie wymienimy sprzęgła lub dwumasy.

Do wymiany sprzęgła nie wystarczy odkręcenie półosi od flanszy? Trzeba rozbierać całość i wyciągać wałek?

image.png

Opublikowano

No wałek trzeba wyjąć, prostu trochę więcej z zawiasu się rozbiera :)

Opublikowano

Mam podobnie u siebie w 2.0 TDI 143. Najbardziej słychać z samego rana przy mroźnych porankach. Przy wciśniętym sprzęgle do końca na postoju nie słychać , dopiero jak jadę na 1 i 2 biegu to przy zmianie biegu i wciśniętym sprzęgle terkocze solidnie jakby w okolicach skrzyni...

Opublikowano

Witam, 

dopadla i mnie przypadłość o której tu mowa . U mnie luz jest na prawej półosi objawy podczas jazdy przy obrotach 1400-2000 słychać odgłos tak jak by jakaś osłona była odkręcona i uderzała o druga takie terkotanie. Auto to audi q5 2008 rok oznaczenie silnika ccwa skrzynia s-tronic. Będę robił odrazu lewa i prawa stronę . Wklejam części jakie będę miał wymieniane 

 

7784E460-1ADB-4923-BEEA-3203301953B6.jpeg

Opublikowano

Podana cena na zdjęciu jest bez rabatu . Ja będę miał rabat w wysokości 20 % . W poniedziałek będę umawiać termin na robotę . 

Opublikowano

Witam ponownie . Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od skrzyni biegów . Zna dobrze temat naszych aut . Powiedział , ze zestaw naprawczy z aso można sobie w d*pę wsadzić . On robi tak, ze rozwierca otwór na większy wkłada tulejkę metalowa i dopiero łożysko . Robi to wszystko na aucie bez wyciągania skrzyni . Cena 1500zl max jeśli moje łożyska będą w super stanie to cena będzie niższa . W poniedziałek zaprowadzam auto . Jeśli wszystko ok to dam namiary na gościa . 

Opublikowano
Godzinę temu, peter22 napisał:

Witam ponownie . Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od skrzyni biegów . Zna dobrze temat naszych aut . Powiedział , ze zestaw naprawczy z aso można sobie w d*pę wsadzić . On robi tak, ze rozwierca otwór na większy wkłada tulejkę metalowa i dopiero łożysko . Robi to wszystko na aucie bez wyciągania skrzyni . Cena 1500zl max jeśli moje łożyska będą w super stanie to cena będzie niższa . W poniedziałek zaprowadzam auto . Jeśli wszystko ok to dam namiary na gościa . 

Wow ale ci powiedział aż się zdecydowałeś. Za takie pieniądze to zmieniam branżę.

Opublikowano

wolę zapłacić i mieć zrobione jak należy . a gościu ma pojęcie bo robił niedawno kolegi skrzynie . pytałem w kilku miejscach u siebie  i nikt nic nie wie nawet w aso VW byłem i też nie mają pojęcia za bardzo  co i jak . 

w ASO części i robocizna wyszło by podobnie i nie wiadomo czy to coś by dało . Gościu wytłumaczył mi dlaczego zestaw naprawczy nie rozwiąże do końca problemu, ale nie będę się o tym rozpisywał . 

Opublikowano
13 godzin temu, peter22 napisał:

w ASO części i robocizna wyszło by podobnie i nie wiadomo czy to coś by dało . Gościu wytłumaczył mi dlaczego zestaw naprawczy nie rozwiąże do końca problemu, ale nie będę się o tym rozpisywał . 

Rozpisz się proszę bo jestem ciekawy.

U mnie zestaw naprawczy z ASO już 30tys km daje rade. A koszt to koło 250zł części i robocizna 100zł (albo 150 już nie pamiętam, tak czy inaczej grosze).

Co do rozfrezowania otworu i osadzenia tulei to też moim zdaniem to lepsze rozwiązanie, pytanie jeszcze jaką techniką to robi bez wyciągania skrzyni... Bo tą tuleję trzeba by z jakiegoś sensownego materiału zrobić i raczej ją wprasować jakimś sposobem niż tylko włożyć. Jeśli ona nie wejdzie bardzo ciasno to problem powróci bardzo szybko.

Opublikowano

Nie trzeba na wcisk, wystarczy na prawidłowo dobrany klej. Co do tulei, da się dorobić przyrząd do rozfrezowania otworu, odlew skrzyni się pięknie obrabia ;)

Opublikowano
35 minut temu, luk330 napisał:

Rozpisz się proszę bo jestem ciekawy.

U mnie zestaw naprawczy z ASO już 30tys km daje rade. A koszt to koło 250zł części i robocizna 100zł (albo 150 już nie pamiętam, tak czy inaczej grosze).

Co do rozfrezowania otworu i osadzenia tulei to też moim zdaniem to lepsze rozwiązanie, pytanie jeszcze jaką techniką to robi bez wyciągania skrzyni... Bo tą tuleję trzeba by z jakiegoś sensownego materiału zrobić i raczej ją wprasować jakimś sposobem niż tylko włożyć. Jeśli ona nie wejdzie bardzo ciasno to problem powróci bardzo szybko.

zestaw naprawczy jest tylko na lewą stronę. u mnie jest większy luz na prawej . Gościu tłumaczył że na zestawie naprawczym nadal mogą występować drgania czy też trzepanie kierownicą ponieważ ten zestaw dociska tylko łożysko do skrzyni natomiast łożysko nadal będzie w obrobionej obudowie skrzyni tylko tyle że dociśnięte podkładkami z zestawu i blachą z zestawu . Półoś może nie chodzić jak to nazwać hmm centralnie tak jak to było fabrycznie. tak po krótce przez telefon mi wyjaśnił . Wcześniej dzwoniłem do Kielc do zapały gość który robił mechatronikę u ojca w q5 i on nie ma pojęcia o tych luzach. Dlatego postanowiłem zrobić to w ASO . Dobrze ze kolega w międzyczasie polecił mi gośćca do którego właśnie jade. Czytałem że to rozwiązanie , z rozwierceniem i wsadzeniem tulei jest najlepszym i w dodatku dożywotnim . Takie opinie w necie znalazłem. 

Opublikowano
6 godzin temu, olinek2 napisał:

Nie trzeba na wcisk, wystarczy na prawidłowo dobrany klej. Co do tulei, da się dorobić przyrząd do rozfrezowania otworu, odlew skrzyni się pięknie obrabia ;)

Nie trzeba nic dorabiać są gotowe na sprzedaż z kilkoma tulejkami. 

Opublikowano

czy objawem wyrobionego łoża łożyska może być delikatne szarpanie lewerkiem zmiany biegów i przy przyspieszaniu na 5 i 6 biegu słychać jakby pohukiwanie niejednostajne i tylko przy przyspieszaniu ?

Opublikowano

Witam. Mam teraz ten sam problem czy znacie jakiś warsztaty co zrobi to dobrze z mazowieckiego lub lubelskiego ? Najlepiej okolice Siedlec ? Pacjent : a4 B8 2.0 TDI 143 KM skrzynia manualna.

Opublikowano
22 godziny temu, Adammaz1 napisał:

Witam. Mam teraz ten sam problem czy znacie jakiś warsztaty co zrobi to dobrze z mazowieckiego lub lubelskiego ? Najlepiej okolice Siedlec ? Pacjent : a4 B8 2.0 TDI 143 KM skrzynia manualna.

Po drugiej stronie Warszawy (konketnie Sochaczew) mam warsztat, który robi to w sposób lepszy niż sposób ASO czyli frezowanie i wstawienie stalowej tulejki i co ciekawe bez zrzucania skrzyni. Jakbyś chciał kontakt to daj znać, podeślę nr na priv.

Opublikowano

Dla potomnych - jestem po wymianie sprzęgła a miałem łożysko wklejone na klej. Od tej chwili nie polecam wklejania go na klej ;) Było trochę walki, żeby je wydostać.

Prawdopodobnie w maju zrobię to raz a porządnie czyli frezowanie gniazda + wstawienie tulejki.

Opublikowano
8 godzin temu, luk330 napisał:

Prawdopodobnie w maju zrobię to raz a porządnie czyli frezowanie gniazda + wstawienie tulejki.

Z tym frezowaniem gniazda i tulejką kojarzy mi się coś:

"Nikt nie przyszywa łaty z surowego sukna do starego ubrania, gdyż łata obrywa ubranie i gorsze robi się przedarcie."

Skoro gniazdo jest wątłe to po jakimś czasie i tulejka je wyrobi. Czysta logika. Choć na pewno przez pewien czas będzie jak nowe.

Opublikowano

Witam

Czy ktoś przerabiał z was temat z prawej strony , mam tam lekki luz co za tym idzie auto podczas przyspieszania i zwalniania lekko wyje jak most w polonezie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...