Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


slawek72

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, darek181289 napisał:

Witam, czy ktoś wie jakie oznaczenie ma korek spustu/wlewu oleju do multitronica symbol NYM a4 b8 2013 2.0TDI? Ewentualnie rozmiar i skok gwintu

 

Dodatkowo mam pytanie odnośnie oleju do mechanizmu różnicowego. Zamiennik G 055 190 A2 to np Febi 48785 75W85. 

Czy można stosować 75w80? Ewentualnie jakiś inny zamiennik? 

edit: dzwoniłem do punktu motula,  polecili mi do mojego modelu olej MOTUL GEAR 300 75W90 - taki będzie ok? 

 

56 minut temu, Dev napisał:

VIN ?

WAUZZZ8K1EA049066

Edytowane przez darek181289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej mechanizm róznicowy:

- G 055 190 A2 - 1.3 litra

zamienniki: 

- Ravenol DGL 75W85 LS GL-5

- Febi FE48785

- Motul MOTYLGEAR 75W85

korek spustowy: - WHT 005 623 A - M22X1,5X11

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, darek181289 napisał:

Znów mi pomagasz, dziękuję! ?

luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie oleju w skrzyni. Nie wiem czemu wszystkie instrukcje mówią o tym, że należy nalewać olej poprzez spust, skoro wymieniając filtr mamy po nim otwór i to od góry.

Odmierzyłem zlany olej i ciut więcej wlałem nowego, po rozgrzaniu upuściłem nadmiar spustem i tyle. Nie wiem po co cudowanie z układami do napełniania ciśnieniowego i grawitacyjnego... No chyba że wtedy nie wymienia się filtra... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podpowiedz który olej zastosować do mechanizmu różnicowego multitronica 0AW ?

Ravenol DGL 75W85 LS GL-5

RAVENOL MTF-2 75W80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek13 napisał:

Proszę o podpowiedz który olej zastosować do mechanizmu różnicowego multitronica 0AW ?

Ravenol DGL 75W85 LS GL-5

RAVENOL MTF-2 75W80

DGL 75W85 LS GL-5   1.3 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś, jakie oznaczenie ma olej ori/zamiennik i jaka jest jego ilość do skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego ?

Jakie oznaczenie ma filtr oleju skrzyni biegów ?

Czy ta końcówka do napełniania skrzyni olejem (wkręcana zamiast korka spustowego) jest dostępna sama, jeżeli tak to poprosiłbym również o jej oznaczenie.

Całość dla WAUZZZ8K6CA110876

 

Edytowane przez Zbyszek M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Zbyszek M napisał:

Podpowie ktoś, jakie oznaczenie ma olej ori/zamiennik i jaka jest jego ilość do skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego ?

Jakie oznaczenie ma filtr oleju skrzyni biegów ?

Czy ta końcówka do napełniania skrzyni olejem (wkręcana zamiast korka spustowego) jest dostępna sama, jeżeli tak to poprosiłbym również o jej oznaczenie.

Całość dla WAUZZZ8K6CA110876

 

dyfer - G 055 190 A2 - 1.3 litra

skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów

filtr oleju - 0AW 301 516 H

gwint spustu - M22 x 1,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

dyfer - G 055 190 A2 - 1.3 litra

skrzynia - G 052 516 A2 - 8 litrów

filtr oleju - 0AW 301 516 H

gwint spustu - M22 x 1,5

Super, dziękuję. 

Czy wiedziałbyś jeszcze, jak to jest z tym rodzajem skrzyni. W VIN jest podane oznaczenie Tiptronic 0G7, oraz kod przekładni MMV, to mam Tip, czy Multi ?

Czy znasz może jakieś zamienniki dla oleju do skrzyni, coś na styl tego, co podałeś Darkowi odnośnie dyfernencjału ?

I ostatnie, jak to jest z tą ilością oleju. Przeglądnąłem pare filmików z wymiany i jednym wchodzi 5, drugim 6, ale żadnemu 8 litrów. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz multi, TIP to sposób zmiany biegów.

Olej możesz dać Ravenol

Gdy spuścisz olej I wyciągniesz lejek że spustu i filtr wyśsij jeszcze stary olej przez dziurę od filtra. Włóż lejek i zakrec korek, przez otwór od filtra Wlej 8 litrów oleju i załóż filtr.

Tylko uważaj bo te śruby od filtra są aluminiowe i łatwo je urwać, zmień na zwykle stalowe na 6-cio kątny łeb z kołnierzem, długość 16mm. Odpal silnik,  podepnij kompa, poczekaj aż olej w skrzyni nagrzeje się do 60° C i Spuść nadmiar, to wszystko.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dev napisał:

Masz multi, TIP to sposób zmiany biegów.

Olej możesz dać Ravenol

Gdy spuścisz olej I wyciągniesz lejek że spustu i filtr wyśsij jeszcze stary olej przez dziurę od filtra. Włóż lejek i zakrec korek, przez otwór od filtra Wlej 8 litrów oleju i załóż filtr.

Tylko uważaj bo te śruby od filtra są aluminiowe i łatwo je urwać, zmień na zwykle stalowe na 6-cio kątny łeb z kołnierzem, długość 16mm. Odpal silnik,  podepnij kompa, poczekaj aż olej w skrzyni nagrzeje się do 60° C i Spuść nadmiar, to wszystko.

Diękuję bardzo po raz kolejny.

 

Niestety nie mogłem namierzyć Ravenolu tu gdzie mieszkam, poszedł więc kontakt do lokalnego serwisu Audi. Facet za monitorem nie wie jaki olej idzie, wie tylko, że ma być 8 litrów. Na pytanie o filtr, padła odpowiedz, że go się nie wymienia, jedynie robi się to przy zdejmowaniu miski, na temat filtra na skrzyni były wielkie oczy, wiec odpuściłem sobie tą abstrakcyjną dyskusję. Zacząlem dogłębnie studiować całe zagadnienie wymiany i znalazłlem zamiennik oleju, jest to Febi Bilstein 27975, myślisz, że będzie dobry ?

 

Jeżeli chodzi o ilość oleju, to faktycznie producent skrzyni podaje 8 litrów, ale jest to ilość na pierwsze zalanie, lub całkowitą wymianę, co metodą statyczną, nawet odsysając od góry przez filtr nie jest wykonalne, w układzie mimo to pozostanie ponad litr, więc 7 litrów oleju powinno wystarczyć, mało tego, producent nawet nie zaleca wymiany dynamicznej w skrzyni Multi, a pełne zalanie/wymiana wymaga adaptacji skrzyni.

 

Dziękuję za info o tych śrubkach filtra, faktycznie są liche. Nowe mają oznaczenie WHT 003 157, ale wyglądają tak samo kiepsko, Podałleś ich dłlugość (16mm), czy znasz może średnice i skok gwintu ?

 

Kolejna sprawa, rurka poziomu oleju, Ty ją określiłeś chyba jako "lejek". Na tej rurce są oringi, nie wiem w jakim są stanie, a i wolalbym mieć ją w zapasie, trochę boję się jej uszkodzenia podczas wyciągania. Są dwa rozmiary, krótsza OAW 301685C i dłluższa OAW301685B, wiesz jaka jest u mnie ? 

 

Na przewodach idących do filtra oleju również są oringi o oznaczeniu N90 666 003, czy znasz może ich wymiary ?

 

I na koniec, czy Twoim zdaniem po wymianie oleju odpowietrzenie pompy olejowej, zaraz po starcie, na parę sekund podnosząc obroty do 2.5 tysiąca jest właściwe ? I jak to jest z tą odpowiednią temperaturą do pomiaru stanu oleju, podaleś 60 stopni, a w ELSA jest podobno przedział 35-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srubki gwint M6

lejek - 0AW 301 685 C

nie trzeba podnosic obrotów układ sam sie odpowietrzy

jak Ci nigdzie nie cieknie to nic nie ruszasz

nr oringów - N 906 660 03 x 2 wym 11.5 x 3

olej Febi o oznaczeniu 27975 jest zamienny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dev napisał:

srubki gwint M6

lejek - 0AW 301 685 C

nie trzeba podnosic obrotów układ sam sie odpowietrzy

jak Ci nigdzie nie cieknie to nic nie ruszasz

nr oringów - N 906 660 03 x 2 wym 11.5 x 3

olej Febi o oznaczeniu 27975 jest zamienny

Super, dziękuje.

Mógłbyś jeszcze doprecyzować jaki ma skok gwintu ta śruba M6 ?, oraz podać pełne zwymiarowanie tego oringa 11.5 x 3 x ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zbyszek M napisał:

Mógłbyś jeszcze doprecyzować jaki ma skok gwintu ta śruba M6 ?

oraz podać pełne zwymiarowanie tego oringa 11.5 x 3 x ?

zwykły metryczny gwint M6

pełny wymiar oringu to jest własnie ten ktory Ci podałem

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

zwykły metryczny gwint M6

pełny wymiar oringu to jest własnie ten ktory Ci podałem

W tym przypadku niestety nie masz racji. Śruba metryczna M6 ma 6 mm średnicy i jeżeli ma standardowy gwint, to powinna  występować w dwóch rodzajach skoku gwintu, czyli gwint zwykłly 1 mm, lub gwint drobnozwojowy 0,75 mm. Jeżeli chodzi o oring, powinny być zawsze podane 3 wymiary,  1- średnica zewnętrzna, 2 - średnica wewnętrzna, oraz 3 - grubość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Zbyszek M napisał:

Jeżeli chodzi o oring, powinny być zawsze podane 3 wymiary,  1- średnica zewnętrzna, 2 - średnica wewnętrzna, oraz 3 - grubość.

Oringi wymiaruje się tak jak kolega Ci napisał czyli np. 15x2 co oznacza 15 mm wewnątrz i 2 mm grubość. Drugi sposób wymiarowania to np. 15x19 gdzie 15 mm wewnątrz a 19 na zewnątrz. Są to dwa takie same oringi, przy czym najczęściej wymiaruje się pierwszym sposobem.

Trzeci wymiar jest zbędny i nietechnicznie wyglądałby rysunek techniczny tak zwymiarowanego oringu.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Zbyszek M napisał:

W tym przypadku niestety nie masz racji. Śruba metryczna M6 ma 6 mm średnicy i jeżeli ma standardowy gwint, to powinna  występować w dwóch rodzajach skoku gwintu, czyli gwint zwykłly 1 mm, lub gwint drobnozwojowy 0,75 mm. Jeżeli chodzi o oring, powinny być zawsze podane 3 wymiary,  1- średnica zewnętrzna, 2 - średnica wewnętrzna, oraz 3 - grubość.

niestety, masz słaba wiedze na ten temat 

podaje gwint metryczny M6, jeżeli byłby M6x0.75 to juz nie jest gwint metryczny ale drobnozwojowy

a co do oringów to Kolega @pelonek1 wyjaśnił Ci istote sprawy

 

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...